Stránka 2 z 2
Napsal: 18 čer 2008, 10:12
od mirpie
čidlo otáček kola je namontovaná do otvoru v těhlici, kde snímací čast čidla směřuje nad ozubený věnec náboje kola. Čidlo má samozřejmě kabel, s konektorem na odpojení. Jen říkám, že čidlo není umístěné na krycím plechu, ale v těhlici.
Napsal: 18 čer 2008, 13:21
od laxo18
no takze som to nasiel v jednej kniznici ale zistil som ze to neni ABS sensor ale je to speed sensor
http://www.lukeo.de/car/Hyundai_Workshop_manual.pdf
strana cislo 372 je to presne umiestnene na kritu kotuca preto nemozem s tadial vyhodit len tak ten kryt musim ho jednoznacne vymenit
Napsal: 18 čer 2008, 14:59
od mirpie
ten speed sensor je sensor pro řídící jednotku ABS. Nebo co si myslíš, že potřebuje ABS za údaje? Jen tu rychlost kola, tedy ten speed sensor. Měří to otáčky kola na indukčním principu. Zuby na věnci náboje způsobují jiné magnetické pole, než zubové mezery. Tím se indikuje v čidlu napětí (je to klasická cívka s magnetem) jako impulsy, které jdou do ŘJ ABS, která je počítá, z čehož na základě nadefinovaných počtu zubů si spočítá rychlost kola. Toto čidlo je aktivní (nepotřebuje cizí zdroj napájení). A když si sjedeš o stranu níž, tedy na stranu 373, tam je vidět to přichycení tím šroubem. Na krytu to v žádném případě není.
Napsal: 18 čer 2008, 15:03
od mirpie
jinak v případě výměny ložiska tam to čidlo na těhlici může sundat, má odpojitelný konektor. Renault (ta 19ka 16V s ABS) ho neměl, ten konektor a ty čidla tam vždy tak drží, že při jejich demontáži se prakticky vždy zničily.
Napsal: 18 čer 2008, 16:38
od laxo18
no tak uz to mam vysvetlene , ale s tym krytom to tak neni typek mi to vservise ukazoval ze to je na tom prichytene ta fotaka to az atk neukaze lebo to je z predu hej aj ja som to tam kukal tiez lebsie by bolo keby som to nafotil ale to je tiez horsie lebo ked je tam koleso no ked najblizsie tam pojdem tak to tam skusim dat pozriem este nejake foto a snat to tam bude vydno
Napsal: 18 čer 2008, 20:56
od mirpie
tak foto by mě určitě zajímalo... Ale kolo můžeš sundat i na parkovišti.. Ted mi nějak i vypadlo, proč to vůbec řešíš.....Že ti to koroduje a tím ti upadne čidlo otáček kola pro ŘJ ABS? Já povidám, že to čidlo na tom plechu není, protože já tam ty plechy nemám a čidlo tam mám...v původním otvoru
Napsal: 18 čer 2008, 21:02
od laxo18
ja som to len vravel preto lebo som raz padol prednym kolesom do jednej jamy a a poskodil sa mi ten krit a teraz ked idem pri nizsich rychlostiach tak to pocujem ze rezonuje musim to proste vymenit najprv som to chcel dat dole ale v servise mi povedali ze je na tom ten snimac prichyteny ze mam pockat ked mi dojde druhy aby som to mohol vymenit len ten nemali nikde na sklade tak musim pockat kym to dojde az z koreje ono to neni ani drahe stoji to 600SK ale viac ma sere to ze musi ist dole lozisko aby to mohli vymenit a tym sa to lozisko vlastne znici a som uz vlastne kupil druhe
Napsal: 19 čer 2008, 07:39
od mirpie
takhle servis vydělává...Řeknou ti, že to tam musí být, protože na tom drží čidlo, což vůbec není pravda. Možná jím prochází a to si nejsem jist, ale v žádném případě na něm nedrží. To by se ti to čidlo ted vibrovalo taky, což by moc dobrej vliv na funkci ABS nemělo..
Napsal: 22 čer 2008, 17:40
od Dr Meduza
Ahoj, tak to asi dam do servisu, sehnal sem jeden slusnej co dela za 350Kc/hod
necham asi loziska na obou strnach, kdyz uz se budou davat i ty kotouce
mam akorat otazku ohledne kotoucu, necham tam dat Nipparts, ale v ceniku maj na vyber 2 typy, lisi se v necem zasadnim J3300513 a J3300518, ten druhej stoji skoro dvakrat tolik
diky
Napsal: 23 čer 2008, 11:28
od Dr Meduza
jenom otazka, porad premejslim, ze bych si to udelal sam
takze je to teda slozeny takle
a jedinej problem je v tom, ze kdyz vyndam ten naboj, tak me na nem zustane vnitrni cast loziska?