Stránka 2 z 3
Napsal: 16 srp 2008, 15:29
od DEDe
to ale musi trvat dlouho kdyz musis jeste oustit spojku dat plyn a zase zmacknout a zaradit . Nebo sem to blbe pochppil ?
to nestaci nez se pusti spojka proste dat plyn s tim jak ji poustim a je to ne ?
Napsal: 16 srp 2008, 15:33
od Jerry159
to se dá taky tak řešit
bez dvojtý spojky
Napsal: 16 srp 2008, 15:50
od TJK
Jenže to potom není "ten pravý" meziplyn (anglicky "double clutch downshifting"). Já to opravdu dělám (teda podřazuju) kvůli zvuku. Jenom škoda že Coupečko... teda aspoň to moje... má plyn a brzdu poměrně daleko od sebe... takže mi tam noha propadne... Ještě jsem nezkoušel ploutve.
Napsal: 16 srp 2008, 16:10
od mirpie
pokud chcete odlehčit synchronizačním kroužkům při podřazování s meziplynem, tak plyn se musí zmáčknout při puštěné spojce, ten motor musí "otočit s převodovkou". Tedy spojka a vyřadit na neutral -plyn - spojka a zařadit - pustit spojku a dat plyn. Pokud budete držet spojku a do toho klepnete na plyn, je to k ničemu...A dlouho to trvá jen tomu, kdo to ještě neumí, ale kdo to má nacvičený a má to v nohách a v rukách, dokáže podřadit i s meziplynem rychleji, než kdekdo bez meziplynu..Chce to prostě mít v noze, nepřemýšlet nad tím, ale dělat to automaticky, jako je třeba automatický zatočení volantem do zatáčky...Teda jak pro koho
Napsal: 17 srp 2008, 07:49
od Dr Meduza
joshin píše:zdravim nechcï někde zakladat tema tak se optam tady.. je to velkej problem. zlobi mi to tak už pul roku u coupe 1.6 01rok když vytočim na velky otačky jedničku a dam spojku na podlahu tak tam dvojka 3 vteřiny nejde dat a když jo tak to vemu přes zuby
zlobí mi to jen na ty jedničce jinak nemam problem.,, nedavno sem spalil spojku a tu už mam novou... ale jako nepotřebuju to točit na jedničku ale když sem jel v nedeli na kladno na zapas se spartou a na semaforu mě dojel natuněnej golf a v něm dvě buchty a jen co skočila zelena tak buchta mě nandala
těsně ale kdyby to lip řadilo
tak už mě to začalo vadit a chci to řešit
Nazdar, ja mam u sebe danou prevodovku z 01 a taky mam problem z 1 na 2, mozna vadna serie
Mozna kdyz budu mit nekdy asi tak tejden casu a volnou dilnu, tak se pustim do zkoumani prevodovky, co to dela, mam doma dalsi 2 v rozebranym stavu
Napsal: 18 srp 2008, 13:08
od laxo18
jak to je po kolko km by sa mal menit olej v prevodovke ?
Napsal: 18 srp 2008, 13:11
od mirpie
doporučuje se po 100tis km. Já ho měnil, nedávno, ale kolik má auto skutečně najeto nevim, tak jsem ho měnil preventivně..
Napsal: 18 srp 2008, 13:18
od Dr Meduza
mirpie píše:doporučuje se po 100tis km. Já ho měnil, nedávno, ale kolik má auto skutečně najeto nevim, tak jsem ho měnil preventivně..
A nastala nejaka zmena v chodu prevodovky? Jakej si dal ?
Napsal: 18 srp 2008, 14:53
od mirpie
dal jsem Fuchs, specifikaci tuším 75W/80 nebo 75W/85, ted nevim, API GL3. Změnu jsem nepocítil žádnou, i když ze začátku se mi zdálo, že jde řadit snadněji, ale to byl spíš pocit, než real...Množství 2,1l.
Každopádně takjakotak to převodovce pomůže. Vyliješ starý olej s nečistoty a šponami, které se za ty kilometry vytvoří...
Cane tuším 165kč/l, vzal jsem 3xjednolitrové balení. Pak tam byl ještě Valvoline za 265kč/l, to už mi přišlo zbytečně moc..
K výměně potřebuješ hadici s trychtýřem, nalévací otvor je totiž na boční stěně převodovky, nikoli nahoře, kde bys ho čekal..
Napsal: 18 srp 2008, 15:34
od laxo18
kolko stoji asi taka vymena oleja v servise ?
Napsal: 18 srp 2008, 15:36
od Dr Meduza
mirpie píše:dal jsem Fuchs, specifikaci tuším 75W/80 nebo 75W/85, ted nevim, API GL3. Změnu jsem nepocítil žádnou, i když ze začátku se mi zdálo, že jde řadit snadněji, ale to byl spíš pocit, než real...Množství 2,1l.
Každopádně takjakotak to převodovce pomůže. Vyliješ starý olej s nečistoty a šponami, které se za ty kilometry vytvoří...
Cane tuším 165kč/l, vzal jsem 3xjednolitrové balení. Pak tam byl ještě Valvoline za 265kč/l, to už mi přišlo zbytečně moc..
K výměně potřebuješ hadici s trychtýřem, nalévací otvor je totiž na boční stěně převodovky, nikoli nahoře, kde bys ho čekal..
Ted koukam do papiru a tam pisou ze se ma lejt 75W/90 GL-4 a menit prej kazdy 2 roky
2 laxo18: v servise by tp vyslo tak na 1000-1500 a urcite ti pri tom zistej este nakou "zavadu"
Napsal: 18 srp 2008, 15:48
od laxo18
tak si to necham vymenit pri dalsej v servisnej prehliadke predpokladam ze som to este menene nemal
Napsal: 18 srp 2008, 16:19
od black_sheep
Jerry159 píše:Když jedeš rychlou jízdu a tak ...dáváš prři řazení zabrat sinchronům a tím že poodřazuješ s meziplynem si to za
1. líp sedne rychlost---zapadne myslím
2. ten zvuk když si podřazuješ a prošlapneš plyn
3.když chceš podřadit třeba ze 4 na 2 a nedáš meziplyn tak ti auto cukne protože jde třeba z 2000ot/min na 4000ot/min a tím jak cukne motor cvukne celé auto ALE když tam soupneš meziplyn a trefíš se přesně na 4000ot/min tak ti motor necukne a tím pádem mužeš rychleji akcelerovat a hlavně taky to pohodlí třeba
souhlas s tim ze tam lip zapadne kvalt, to je pravda.. a taky ze ten narust vykonu pri podrazeni o x-stupnu je pak plynulejsi to je taky fakt.. ale ten zvuk? to je jako vyhoda, nebo nevyhoda?
Napsal: 18 srp 2008, 16:53
od joshin
mirpie píše:a co když podřazuješ z trojky na dvojku? Dělá ti to taky?
no to nevim to nepotřebuju řadit v plnym kotly z trojky na dvojku ale dneska sem to zkoušel a malinko tam fakt chruplo
co možna ješte.. že tam občas nejde jentak dat jednička .. když vyhodim z nakyho kvaltu. dojedu na semafor zmačknu spojku a jednička někdy tam moc nechce
jako dycky jí tam dam v celku brzo ale až na podruhy nebo tak
no a zpátečka je taky v dža
to tam musim nejdřív zkusit narvat jentak 4tku jinak zpatečka tam vubec nejde dat:) tak vyneste na mě ortel.. je to snesitelny.. nějak se to nezhoršuje ale to autí si chci nechat dlouho tak potřebuju vědet finančí obnos
Napsal: 19 srp 2008, 08:49
od mirpie
kolik má tvý auto najeto? Přibližně...
black: lehké vytočení motoru při podřazování s meziplynem má nevýhodu ve zvýšení spotřeby,p okud to budeme brat do důsledku, ale není to nic, co by poznal, vytočíš nezatížený motor...A co se týká zvukové kulisy, třeba mně se to líbí a pokud fakt dobře řadíte s dvojím vyšlápnutí spojky při řazení nahoru a dolu s meziplynem, ty rychlosti tam jdou uplne sami. ALe chce to cit. Vědět, jak rychle za sebou pustit spojku a v případě meziplynu to udělat rychle a zároven správně nadávkovat plyn. Další výhodou při podřazování s meziplynem je fakt, že auto ti tak necukne, třeba když jedeš na pětku 100km/h a chystáš se předjíždět na trojku.. Meziplynem sladíš otáčky bez cuknutí.
Laxo: abys nedopadl jak minule, že ti zas něco zmrví.. Na výměně převodového oleje nic není, ale pokud si netroufáš, pak je lepší to dat do servisu.