Stránka 2 z 2

Napsal: 24 črc 2008, 09:22
od Ráďa
Ještě jen pro doplnění. Potvrdil mi, že to opravdu sledují a hlídají. Pokud se stane, že to někdo má na firmu a tachograf ne, tak musí u STK, nebo evidenční kontroly podepsat prohlášení že vůz používá pouze pro soukromé účely. Toto prohlášení pak prý někdy a někde stačí na evidenci k vydání registr.značky. Další problém je v tom, že pokud se toto prohlášení dostane do rukou kontrolnímu orgánu Finančního úřadu, tak ten majitel bude mít velký problém odhledne DPH. Jak se psalo, že když máš tachograf, jedeš soukromě, tak nemusíš dát kotouček, nebo do digitalního kartu, tak to je pravda. Když to máš soukromně s tažným, tak tachogryf nemáš-také ANO.U nás platí tato vyjímka. V SRN, Rakousku atd... vyjímky neplatí a majitelé těchto vozů, jak firemní, tak soukromé musí používat tachograf i při soukr. jizdě. Zkuste se na toto někoho v zahraničí zeptat. U nich vyjimky nejsou!

Napsal: 29 črc 2008, 14:47
od autotiptop
Ráďa píše:Ještě jen pro doplnění. Potvrdil mi, že to opravdu sledují a hlídají. Pokud se stane, že to někdo má na firmu a tachograf ne, tak musí u STK, nebo evidenční kontroly podepsat prohlášení že vůz používá pouze pro soukromé účely. Toto prohlášení pak prý někdy a někde stačí na evidenci k vydání registr.značky. Další problém je v tom, že pokud se toto prohlášení dostane do rukou kontrolnímu orgánu Finančního úřadu, tak ten majitel bude mít velký problém odhledne DPH. Jak se psalo, že když máš tachograf, jedeš soukromě, tak nemusíš dát kotouček, nebo do digitalního kartu, tak to je pravda. Když to máš soukromně s tažným, tak tachogryf nemáš-také ANO.U nás platí tato vyjímka. V SRN, Rakousku atd... vyjímky neplatí a majitelé těchto vozů, jak firemní, tak soukromé musí používat tachograf i při soukr. jizdě. Zkuste se na toto někoho v zahraničí zeptat. U nich vyjimky nejsou!
Pokud můj Santa nestojí v servisu, tak za ním tahám plaťák. Celkem jsem na cca 4500 kg celkem. Mám N1. Nemám tachograf. Už tak jezdím 2 roky. Asi neoprávněně, ale zažil jsem už 3x policejní STOP. Běžná kontrola. Zajímalo je hlavně držení skupiny E, váhy a zakládací klíny na plaťáku. Jednou mi mrkli do kufru, jestli mám přepážku. Popřali jsme si pěkný den a jel jsem dál. V SRN se jednou zeptal jestli jsem privat, nebo firma. Já řekl privat (byl jsem samozřejmě firma), on mávl rukou a auf Wiedersehen. Tolik moje zkušenost.

Napsal: 29 črc 2008, 18:25
od SuperMUF
prosím neblázněte, tachograf opravdu mít nemusíme ... to by snad věděli minimálně prodejci a ti to neví, volal jsem jen tak z hecu do VW Brno ( Porsche na Řípské ) a dotazoval se na VW Touareg, kde by to bylo taky, ne ? nic takového...

jiná otázka je MÝTO od příštího roku - tam jsme N1 nad 3,5 T celková hmotnost s bržděným a tam to neukecáme ... ale ani třeba takovej PASSAT s tažným na N1 to neukecá, XC90, X5 a spousta větších kombi N1 s tažným ...

navíc je otázka zda to zda jsem N1 nebo klasika osobák bude hrát nějakou roli - já si totiž myslím že hranice 3,5T je daná pro všechny, tedy i pro ty kteří si tady nalhávají že se jich to netýká když nemají N1. a v životě nemusí táhnout nic než nebržděnou 350kg káru co si udělali ještě za totáče, důležité je že MOHOU vézt přes 3,5T za jízdní soupravu a basta fidli ...

ale proberte se, TACHOGRAF opravdu ne !

Re:

Napsal: 21 pro 2009, 22:22
od potvurka
autotiptop píše:
Ráďa píše:Ještě jen pro doplnění. Potvrdil mi, že to opravdu sledují a hlídají. Pokud se stane, že to někdo má na firmu a tachograf ne, tak musí u STK, nebo evidenční kontroly podepsat prohlášení že vůz používá pouze pro soukromé účely. Toto prohlášení pak prý někdy a někde stačí na evidenci k vydání registr.značky. Další problém je v tom, že pokud se toto prohlášení dostane do rukou kontrolnímu orgánu Finančního úřadu, tak ten majitel bude mít velký problém odhledne DPH. Jak se psalo, že když máš tachograf, jedeš soukromě, tak nemusíš dát kotouček, nebo do digitalního kartu, tak to je pravda. Když to máš soukromně s tažným, tak tachogryf nemáš-také ANO.U nás platí tato vyjímka. V SRN, Rakousku atd... vyjímky neplatí a majitelé těchto vozů, jak firemní, tak soukromé musí používat tachograf i při soukr. jizdě. Zkuste se na toto někoho v zahraničí zeptat. U nich vyjimky nejsou!
Pokud můj Santa nestojí v servisu, tak za ním tahám plaťák. Celkem jsem na cca 4500 kg celkem. Mám N1. Nemám tachograf. Už tak jezdím 2 roky. Asi neoprávněně, ale zažil jsem už 3x policejní STOP. Běžná kontrola. Zajímalo je hlavně držení skupiny E, váhy a zakládací klíny na plaťáku. Jednou mi mrkli do kufru, jestli mám přepážku. Popřali jsme si pěkný den a jel jsem dál. V SRN se jednou zeptal jestli jsem privat, nebo firma. Já řekl privat (byl jsem samozřejmě firma), on mávl rukou a auf Wiedersehen. Tolik moje zkušenost.
jen dodám pro němce je duležité opravdu zda privat či firma ale i včetně vozejku!!!