Spotreba vs palubny pocitac

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Had21 »

Tak veru :cry:

Teraz už aj mne vyšli väčšie odchýlky - vyše 0,5 litra...
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Reklama
 

Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Je to pravda, aj mne teraz ukazuje palubné PC o 0,5 litra menej ako je skutočnosť. :(
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od jirikstbk »

Podle http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... minkm=1000 to dlouhodobě ukazuje všem kteří to zapisují rozdíl 0,3 až 0,5.

Tato věc mi ale nevadí. Nijak mě neomezuje.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Uživatelský avatar
Poka
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 úno 2011, 10:29
Bydliště: Vratimov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Poka »

Tak já taky po delší době natankoval a vychází mi to takhle:
PP psal spotřebu 5,9 litru.
Ujeto 585 km tank. 36,46 litru.Skutečná spotřeba 6,23 litru.
Jedna delší cesta (cca 180 km),jinak po Ov 1-10 km (taky jsem asi 2 km táhl F.Focus). Celkem najeto cca 1500 km.
Jezdím v klídku,po zahřátí občas protáhnu a vytáčím k 5000 ot./min.
Myslím,že jezdit s tímhle autíčkem okolo 6l/100km nebude nejmenší problém.
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od jirikstbk »

Ten rozdíl mezi BC a skutečností odpovídá i mé zkušenosti.

Lehce nad 6 l/100km se dá s 1,4 jezdit s hodně lehkou nohou v případě, že se jezdí v jednom nebo dvou a při všech cestách nad 20 km v rovinaté krajině pokud možno mimo dálnice. A když dálnice, tak do cca 110 km. Já mám docela dost krátkých jízd, takže když jsem u změřené spotřeby pod 6,8, jsem spokojený.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Po prvých 5000 km je reálna spotreba 5,4 L/100 km, palubný PC ukazuj o 0,3 L menej. Jazdím tak na 90 % diaľnice 90 - 110 km/h. Zaujímavé je, že po prezutí na letné pneu mám rovnakú spotrebu ako so zimnými. Tá spotreba ešte kilometrami klesne?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od koloman.brutus »

Neklesne, bude rovnaka. Ja to mam obdobne, vela dialnice a malo mesto a po 40000km ziadna zmena
je jedno ci letne alebo zimne gumy, ci si plne nalozeny alebo nie. Stale sa budes pohybovat okolo 5.5l ako ja. V lete menej 5.2l a v zime viac 5.6-5.7. Takze priemerne to bude okolo 5.5l.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Ako čo najpresnejšie vypočítať spotrebu paliva? Je možné, že pri počítaní spotreby systémom dotankovania do plna môže pištoľ na ČS zastaviť prívod paliva skôr ako na druhej stojane, resp. ČS? Existuje presnejší spôsob výpočtu spotreby PHM?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Tichtach
*
Příspěvky: 21
Registrován: 18 črc 2010, 19:19
Bydliště: BA

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Tichtach »

Pistol vypina pena. Zalezi od toho ako rychlo prudi palivo do nadrze a ako velmi sa napeni. Pre mna je plna nadrz vtedy ked vidim hladinu a nie ked vypne pistol. Az vtedy sa da povedat, ze som natankoval plnu. Podla mna je to jediny presny amatersky sposob merania. Preto mame vsetcia take velke odchylky aj ked nemenime sposob jazdy.
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od koloman.brutus »

Nech tankujem ako tankujem, ci leto alebo zima stale tankujem na vypnutie pistole. Po zopnuti pistole do nadrze uz netankujem. Aj ked mam na stojane cudnu sumu napr. 54.27€ tak to neriesim. A jednoduchym vypoctom podla stavu tachometra a litrov natankovaneho paliva si prepocitam spotrebu. Raz som skusil natankovat do plnej (az som prelial nadrz).Odjazdil a znova natankoval tak, ze som utieral benzin po blatniku. Prepocital a cuduj sa svete vysla mi taka ista spotreba ako pri kazdom inom tankovani. Je pravdou, ze tankujem pomaly kazdy tyzden a teplotne rozdiely z dlhodobeho hladiska sa tak rychlo nemenia natolko, aby benzin v nadrzi raz penil ako divy a inokedy len malicko.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od amaize »

už nevím jakým spůsobem,zda mi to někdo zaslal nebo jsem získal z nějakých www texťák o spotřebě,tedy jak se měří,je to nějaká studie
tak jej zde umístím,
prosímvás není to ovšem útok na některé z vás ,ale jen takový malý návod

Spotřeba paliva

Spotřeba paliva je důležitým ukazatelem hospodárnosti provozu každého vozidla. Lze ji zjišťovat při jízdních zkouškách na silnici nebo v laboratorních podmínkách na válcových stanicích. Nejčastěji se udává ve spotřebě paliva na 100 ujetých kilometrů.
Měření spotřeby paliva se může provádět:
1. Jednorázovým měřením množství dotankovaného paliva po jízdě, pokud byla nádrž před jízdou plně naplněna.
2. Dlouhodobým sledováním spotřeby paliva
3. Měřením pomocí průtokoměrů
4. Výpočtem z naměřených emisí
5. Vyčtením skutečných hodnot udávaných řídící jednotkou motoru
Udávání spotřeby paliva
V technickém průkazu vozidla se dříve udávala pouze tzv. základní spotřeba paliva podle ČSN. Spotřeba se měřila přístrojem s odměrnými nádobami, který se zapojuje do palivového systému mezi nádrž a podávací čerpadlo.Vozidlo musí být zatíženo na 50 % užitečné hmotnosti. Spotřeba se měří na rovinném úseku dlouhém asi 10 km (min 5 km) při konstantní zkušební rychlosti odpovídající 2/3 výrobcem udávané největší rychlosti vozidla (max. 110 km/h). Během měření se nesmí řadit. Již 200 m před začátkem zkušebního úseku musí jet vozidlo ustálenou rychlostí. Měření se provádí oběma směry zkušebního úseku. Spotřeba se přepočítávala na 100 km a zvyšovala o 10 % vztahem:
spotř.JPG
spotř.JPG (10.87 KiB) Zobrazeno 999 x
Donedávna se udávala spotřeba paliva osobních automobilů stanovená podle předpisu EHK č. 84 (směrnice ES 89/491). Jsou to tři údaje při třech režimech jízdy:
1. při stálé rychlosti 90 km/h
2. při stálé rychlosti 120 km/h
3. v městském provozu, simulovaném předepsaným jízdním cyklem na válcovém dynamometru
Pro měření spotřeb jsou stanoveny přesné podmínky a proto jsou tato měření opakovatelná a porovnatelná (spotřeba se měří objemově nebo hmotnostně, vozidlo je zahřáto na provozní teplotu). Uvedené tři údaje spotřeby, při třech různých režimech, lépe charakterizují spotřebu vozidla než dosavadní jediný údaj. V některé obchodní dokumentaci je pro jednoduchost uváděna jedna hodnota spotřeby, tzv. Euromix, což je aritmetický průměr tří hodnot spotřeby podle EHK.
V současnosti se vyjadřuje spotřeba paliva opět novým způsobem. Jsou to opět tři čísla, ale zjištěná při jiných provozních režimech:
1. v městském provozu, simulovaném jako dosud, ale zahájeném se studeným motorem
2. mimo město, podle unifikovaného testu rovněž na válcovém dynamometru
3.ve smíšeném provozu, spotřeba je vypočtena z obou předchozích cyklů
Podle této metodiky se spotřeba již neměří, ale vypočítává z naměřených emisí.

tak co , dobrý :-k
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Had21 »

caruser píše:Aká veľká je rezerva paliva v i20ke keď sa rozsvieti kontrolka na palubnej doske? V manuáli nie je o tom žiadna informácia.
Dojazd, ktorý ukazuje palubný počítač je prepočítavaný až po prázdnu nádrž, alebo po moment, kedy sa rozsvieti kontrolka rezervy?
Nechcem kecať, ale mne sa zdá, že na dojazd počítač s rezervou neráta. Ináč fakt mi je záhadou z čoho ten dojazd vyrátava.

Prídem na pumpu - priemerná spotreba mi svieti 4,2. Natankujem do plna a dojazd mi ukáže nejakých 700 km. Však aj keby som mal spotrebu 4,5 tak pri 45 l nádrži by musel ukázať dojazd 1000 km?!
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
medabeda
*
Příspěvky: 38
Registrován: 17 říj 2010, 11:58

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od medabeda »

PC je asi z dob kdy jsem měl Renault Safrane r.v. 94 a ten byl taky optimistický přesně o 3dcl než byla skutečnost. Později byl Renault Grand Scenic r.v.2005 a ten měřil na PC přesně na dcl =D> vč.propočtů o dojezdu atd. Pravděpodobně PC v :hyu: jsou shodně identické, jelikož mám Accent 1.5crdi 2009 a i30 CW 1.6crdi 2010 a PC ukazuje pořád o 2-3dcl méně než je skutečnost 8) .Jsou horší věci :cry: a tohle je prkotinka :lol:.
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Had21 »

medabeda píše:Jsou horší věci :cry: a tohle je prkotinka :lol:.
Asi tak... Od posledného tankovania už palubnému počítači neverím ani "dobrý deň" - Ukazuje 4,4 a skutočnosť?! - 5,2 l/100km. ](*,)
V Corse počítač nemám, tak som sa celkom tešil, že v :hyu: je, ale podľa toho čo ukazuje - akoby nebol! :(
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od koloman.brutus »

no ja nanho teraz ako sa oteplilo nedam dopustit. Aktualna hodnota na PP + 0.2l a mam realnu spotrebu.

Dnes som skusal ist 90km/hod po dialnici a po 10km mi ukazovalo 4.0l . Takze som sa dostal pod papierove hodnoty vyrobcu resp. 4.2l mimo mesta oproti 4.5l na papiery. Bolo bezvetrie a v nadrzi som mal dojazd na 140km podla PP. Aj ked na tu spotrebu vplyvalo samozrejme x dalsich faktorov tak ma to potesilo. Po 10min. ma to uz prestalo bavit.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Odpovědět

Zpět na „i20 Ostatní“