už nevím jakým spůsobem,zda mi to někdo zaslal nebo jsem získal z nějakých www texťák o spotřebě,tedy jak se měří,je to nějaká studie
tak jej zde umístím,
prosímvás není to ovšem útok na některé z vás ,ale jen takový malý návod
Spotřeba paliva
Spotřeba paliva je důležitým ukazatelem hospodárnosti provozu každého vozidla. Lze ji zjišťovat při jízdních zkouškách na silnici nebo v laboratorních podmínkách na válcových stanicích. Nejčastěji se udává ve spotřebě paliva na 100 ujetých kilometrů.
Měření spotřeby paliva se může provádět:
1. Jednorázovým měřením množství dotankovaného paliva po jízdě, pokud byla nádrž před jízdou plně naplněna.
2. Dlouhodobým sledováním spotřeby paliva
3. Měřením pomocí průtokoměrů
4. Výpočtem z naměřených emisí
5. Vyčtením skutečných hodnot udávaných řídící jednotkou motoru
Udávání spotřeby paliva
V technickém průkazu vozidla se dříve udávala pouze tzv. základní spotřeba paliva podle ČSN. Spotřeba se měřila přístrojem s odměrnými nádobami, který se zapojuje do palivového systému mezi nádrž a podávací čerpadlo.Vozidlo musí být zatíženo na 50 % užitečné hmotnosti. Spotřeba se měří na rovinném úseku dlouhém asi 10 km (min 5 km) při konstantní zkušební rychlosti odpovídající 2/3 výrobcem udávané největší rychlosti vozidla (max. 110 km/h). Během měření se nesmí řadit. Již 200 m před začátkem zkušebního úseku musí jet vozidlo ustálenou rychlostí. Měření se provádí oběma směry zkušebního úseku. Spotřeba se přepočítávala na 100 km a zvyšovala o 10 % vztahem:
![spotř.JPG](./download/file.php?id=15035)
- spotř.JPG (10.87 KiB) Zobrazeno 999 x
Donedávna se udávala spotřeba paliva osobních automobilů stanovená podle předpisu EHK č. 84 (směrnice ES 89/491). Jsou to tři údaje při třech režimech jízdy:
1. při stálé rychlosti 90 km/h
2. při stálé rychlosti 120 km/h
3. v městském provozu, simulovaném předepsaným jízdním cyklem na válcovém dynamometru
Pro měření spotřeb jsou stanoveny přesné podmínky a proto jsou tato měření opakovatelná a porovnatelná (spotřeba se měří objemově nebo hmotnostně, vozidlo je zahřáto na provozní teplotu). Uvedené tři údaje spotřeby, při třech různých režimech, lépe charakterizují spotřebu vozidla než dosavadní jediný údaj. V některé obchodní dokumentaci je pro jednoduchost uváděna jedna hodnota spotřeby, tzv. Euromix, což je aritmetický průměr tří hodnot spotřeby podle EHK.
V současnosti se vyjadřuje spotřeba paliva opět novým způsobem. Jsou to opět tři čísla, ale zjištěná při jiných provozních režimech:
1. v městském provozu, simulovaném jako dosud, ale zahájeném se studeným motorem
2. mimo město, podle unifikovaného testu rovněž na válcovém dynamometru
3.ve smíšeném provozu, spotřeba je vypočtena z obou předchozích cyklů
Podle této metodiky se spotřeba již neměří, ale vypočítává z naměřených emisí.
tak co , dobrý
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)