Stránka 11 z 13
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 21 říj 2013, 13:43
od mnkk
Nič sa nestane, keď doleješ. Keď budeš na jar meniť, tak sa nemáš čoho báť. Jasné, že ideál je vymeniť celú. Keď to chceš ale mať so servisom aby sa ti to neplietlo- to chápem.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 21 říj 2013, 14:06
od sedrik_7
Ďakujem za pochopenie. V najbližších dňoch by mi mal kolega doviezť rovnakú chladiacu zmes ako aktuálne mám v chladiči, takže to vyriešim.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 21 říj 2013, 14:40
od mnkk
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 25 říj 2013, 12:02
od sedrik_7
Prosím Vás,
kde asi nájdem nejaký výpustný ventil z chladiča, aby som vedel cca 0,5 litra kvapaliny vypustiť ? Je potrebné mať auto na zdvihákoch alebo sa to dá aj pri bežnom parkovaní ?
Ďakujem
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 25 říj 2013, 12:18
od Mexican
omacaj si chladic a by voko na mieste ktore povazujes najnizsie bude srob - modry alebo cerveny. ak si mrstny, tak sa tam dostanes aj bez zdvihaku.. ak potrebujes vypustit pol litra, to ide vysat predsa aj cez nadobku (velkou striekackou s hadickou)
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 25 říj 2013, 12:53
od 89majlo96
srob tam nie je (alebo sa predomnou uspesne 6 rokov schovava
) Vypustit sa da povolenim spodnej hadice co ide z chladica. Ale ked potrebujes odobrat len pol litra tak by som to vytiahol cez nadobku ako pise mexican pomocou hadicky.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 25 říj 2013, 12:57
od sedrik_7
Mne len jedna jediná vec nesedí. Mal som kvapalinu po spodnú rysku v nádobke, dolial som destilovanú vodu po hornú rysku ( môj odhad max. 0,3 litra dest. vody ). Pred doliatim som zmeral hustomerom chladiacu zmes a hustomer mi ukazoval -40°C. Keď som dolial tie 3 deci destilky, pár krát som prebehol motor, nech sa to zamieša a ukazuje mi to -20°C. Presne to isté aj s priateľkinou i30tkou, na vlas rovnako, akurát, že jej to teraz ukazuje -15°C. Vôbec to nedokážem pochopiť,ako dokážu 3 decá destilky tak výrazne zvýšiť bod tuhnutia chladiacej zmesi.
Podľa tejto nepochopiteľnej logiky ak vytiahnem pol litra aktuálnej zmesi a nalejem tam čistý koncentrát (-70°C) mal by som sa dostať minimálne na tú istú hranicu, kde som bol predtým. Ale zas mi to príde nelogické ... máte niekto podobnú skúsenosť ?
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 25 říj 2013, 13:05
od 89majlo96
raketovy inzinieri na par strankach dozadu riesili riedenie, tak si to skus pozriet, mozno najdes vysvetlenie a mozno budes v lese
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 25 říj 2013, 13:15
od sedrik_7
V tej debate som bol mierne zapojený, viem o tom, čo sa tam riešilo
uvidíme, dnes to tam dolejem, prefúknem motor, aby sa to premiešalo a potom sem napíšem výsledok
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 25 říj 2013, 13:57
od soban
Není co řešit prostě se to nepromíchalo a zředil jsi pouze tu v expanzce.
Takže párkrát pořádně zahřát motor aby se to promíchalo.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 25 říj 2013, 14:10
od Mexican
presne tak. idealne by sa mal otvorit aj velky okruh a tak vypnut klimu a dat teplo na max ked sa motor ako-tak ohreje
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 25 říj 2013, 14:16
od sedrik_7
Tak to je tiež dosť možné, že sa nezahrial dostatočne, aby sa premiešala kvapalina z nádobky s ostatnou. Klímu nepoužívam, pomôže ak motor trochu povytáčam ? Resp. návod na poriadne zahriatie motora znie ... ?
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 25 říj 2013, 14:22
od Mexican
nastartuj, chod sa normalne previezt (5-6 km do obchodu), posledny km zapni kurenie (topeni) na max a mas to premiesane dokonale
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 25 říj 2013, 14:24
od sedrik_7
Vďaka za tip, keď pôjdem domov z práce, cca. 4 km
tak si vypeckujem kúrenie
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 27 říj 2013, 12:08
od soban
Co chceš řešit - prostě počkáš až se motor pořádně zahřeje normální jízdou no a za 14 dnů to změříš znovu....