Stránka 11 z 18
Re: Starex 4WD-upravy na kemping,a ine vylepsenia...
Napsal: 17 zář 2011, 09:28
od oltcitak
Karle ja nenachadzam slov,je neskutocne,ako si sa s tym vyhral
Ale aj ked touto cestou ja urcite nepojdem(nezapada to do mojej filozofie prestavby) mam aj par otazociek: lavu stranu auta a strechu nezakryvas?? ako sa to bude spravat vo vetre? Aky material si pouzil? Inac podobnu koncepciu pouziva OzTent,tiez je to vejarovy sposob rozkladania,len je to len na zadok a jednu bocnu stranu s moznostou dolozenia zvisleho krytia,neinspiroval si sa tam?
PS tej nemilej prihody so zlodejom je mi nesmierne luto,je to jedna z veci,ktorej sa na cestach obavam,radsej preto volim menej frekventovane destinacie(vela turistov=vela zlodejov) a snazim sa mat auto na dohlad. Samotny Starex nieje extra chraneny proti vniknutiu dovnutra,ma vela slabych miest,ktore sa daju lahko prekonat.Mam zopar napadov,ako tomu zabranit a poistim to este GSM alarmom(kartu som uz kupil,alarm este nie)
Re: Starex 4WD-upravy na kemping,a ine vylepsenia...
Napsal: 17 zář 2011, 12:58
od Karel Švarc
Inspiroval jsem se u italských trhovců a přidal pár svých nápadů, OZTent jsem viděl až pozdeji.
Material je hliník, převážně jokl 20x20x2 a potah je docela težká nepromokavá plachta nemůžu si vzpomenout na obchodní název.
Bohužel není v mých silách svařovat hliník a taky nejsem dobrý krejčí (se silným strojem) takže jsem musel oslovit přátele a moje práce byla to vše nařezat, nastříhat, šroubovat a hlavně vymyslet. Material na střechu a zahrádku mě přišel na 15000 a 8000 mě stála práce kterou jsem si nemohl udělat sám. Nechtěl jsem si kupovat roletu od Fiammi protože se mi zdála drahá a na konec se mi rozpočet trochu vymknul z rukou, ale poměr cena k zakrité ploše mám lepší
Re: Starex 4WD-upravy na kemping,a ine vylepsenia...
Napsal: 19 zář 2011, 08:00
od Espero
oltcitak píše:jo,ja som budik budicek
len som sa etse nerzhodol,kam ich dam,bud pridavny panel naspodok,alebo pridavny na vrch palubovky,hmm
......
Budíky už mít budeš, a když už budeš mít kokpit jako v letadle, tak přidělej ještě křídla a třeba to bude i lítat.
Re: Starex 4WD-upravy na kemping,a ine vylepsenia...
Napsal: 19 zář 2011, 08:14
od Espero
To Karel Švarc: Úžasné, nenacházím slov, tohle když nakreslíš a zajistíš si výrobu, tak na tom můžeš postavit možná i podnikatelský záměr. Neboť by se to dalo dělat nejen na hjundaje, ale i jiné typy splašených kufrů. Tak trošku to působí zpočátku toho videa jako z knihy Robur Dobyvatel, ale výsledek je skvělý.
Má to ale jednu mouchu, při dálničním cestování tam, kde se platí v mýtných budkách a kde je kategorizace sazeb podle výšky auta by se mohlo stát, že se s autem dostaneš do vyšší cenové kategorie (obvykle nad 2 metry). U Chorvatů je to jedno, tam mají 1. kategorii do 1,8 metru.
Re: Starex 4WD-upravy na kemping,a ine vylepsenia...
Napsal: 19 zář 2011, 19:05
od Karel Švarc
Levou stranu a střechu nezakrývám proto, protože tam nemam ušitou plachtu
, ale dělá se na tom.
Ve větru se to chová stabilně, vyzkoušeno u moře Vítr tak 10m/s. A s tou výškou, nevím jak ostatní čtyřkolkáři, ale já mám přes 2m i bez té zahrádky, přesně 2045mm na hagusech. S tou konstrukcí mám 2300mm, ale podjel jsem i závoru na které bylo napsáno 2,1m. Já po dálnicích jezdím jen minimálně, snažím se vyhíbat mítnému, takže mě to zas tak netrápí. Jen některá parkoviště mi zůstanou uzavřena.
Re: Starex 4WD-upravy na kemping,a ine vylepsenia...
Napsal: 20 zář 2011, 08:35
od Espero
No já mám dvojkolku a výška tam je akorát 1 cm pod 2 metry. Tak proto jsem to zmiňoval.
Re: Starex 4WD-upravy na kemping,a ine vylepsenia...
Napsal: 20 zář 2011, 12:01
od oltcitak
Karle a ja som uz myslel,ze nemas zakryte preto,lebo nechavas miesto na zdvihaciu strechu
pretoze az so zakrytim celej plochy prichadza k pozadovanemu efektu,t.j. znizeniu ohrievania interieru. Pozn. som zvedavy o sa to bude spravat cez zimu,ked na to navali snehu pocas spania(alebo to nebudes pouzivat? Ale ako pojadna garaz je to fajne,mozes opravovat auto aj ked prsi,akurat by si musel predlzit zakrytie az nad prednu kapotu
Ja to nemam definitivne rozhodnute,bud pojde Omnistor 2000 v dlzke 260cm,alebo v pripade zdvihacej strechy zabudujem roletovu markizu pod odkvap.Ale to ma caka az na rok(mozno) zalezi od casovych moznosti,tento rok som to nezvladol vobec podla mojich naivnych predstav
Celkovo ale urcite nechcem zdvihat vysku strechy o viac ako 5cm a ked uz,tak to musi byt aerodynamicky riesene,ono sa to nezda ale nad 80km/h narasta dramaticky odpor vzduchu(stvrtou mocninou) a to sa prejavi aj na spotrebe a vonkajsom hluku.O zhorsenej prejazdnosti cez kroviny a v lese ani nehovorim.
PS napr. na poslednom Bulharskom tripe sme hladali jeden monastir,odbocili sme podla tabule(sice pod sipkou bolo nieco azbukou napisane,ale kto by to cital v tej rychlosti)
pokracovali,odbocili sme na inu cestu,ta sa zuzovala a klesala,zarastena,prechod len tak pre chodca,uz ani otocit nebolo kde,tak som to radsej isiel pozriet pesi,nastastie cesta koncila na nepouzivanej polorozpadnutej brane do daneho klastora,kde by eventualne dalo otocit.Tak sme pokracovali dalej,odtial vybehol nejaky nadvorny horal(Stevko sa volal)po kratkej konzultacii(nemecky vedel,ale ja nie,anglicky a rusky zasa on nevedel)
sme presli na uzemie zenskeho klastoru,kde nas privitala matka predstavena(ta vedela anglicky) a dovolila nam prejst a vyjst hlavnou oficialnou branou. Boli tam nejaki bulgarci na navsteve a nezabudnem na ten pohlad,ako sa divali,ked sa z lesa vynorila z krovia nejaka modra obluda z cesty,po ktorej uz par rokov urcite nikto nesiel
Ale vsetko sa vysvetlilo,potom som sa dozvedel,ze ten napis na tej tabuli hovoril o neprejazdnosti danej cesty
cestou spat po uz standartnej(pre Bulharsko rozumej neasfaltovej ceste) som to skontroloval. Takisto po kopirovani Ciernomorskeho pobrezia po nezpevnenych polnackach,cez lesiky by cokolvek na streche dostalo dobre naprdel. Skratka strecha pre moje potreby musi byt hladka,prosta vycnelkov.
Re: Starex 4WD-upravy na kemping,a ine vylepsenia...
Napsal: 20 zář 2011, 12:55
od Cíba
Přesně tak, auto je samo o sobě až moc vysoké a průjezd třeba lesem je v poho, dokud nenajedeš jednim kolem třeba na pařez a seš vedle stromu. Střešní stan je supr řešení, ale ta výška a váha, vyklápěcí westfálka by byla nejlepší, ale ještě se asi nikdo nenašel, kdo by to oměřil třeba z T4 a já nikoho ve svém okolí nemám. A aktuálně řešim spaní 2x dítě + 2x dospělák.
Re: Starex 4WD-upravy na kemping,a ine vylepsenia...
Napsal: 20 zář 2011, 13:26
od oltcitak
to Ciba: espero to zistoval ohladom tej strechy. Original utcena na zastavbu je napr. vyrobok SCA tzv. Universal(niekde mam presne oznacenie) ma vertikalne zdvihanie a postel sa tam nezmesti. Tych typov,ktore by sa dali prisposobit je viacej,ina otazka je ,co na to STK,ci policajti.
Ja som porobil zopar uprav aj interieru pred dovolenkou,ale nemam to detailne zdokumentovane a este sa budu robit nejake zmeny,takze len zopar foto. Upravy boli oproti predoslej verzii: rozsirenie kuchynskeho bloku,varic je uz vysuvny a nie vyklapaci,v linke je zabudovana chladnicka,zatial s origo dierkami,neskor vyrobim nove dvierka,ktore budu zaroven vrchna doska kuch. linky. Vzduch na chladenie vyparnika je nasavany nad podlahou a prudi cez odkladny priestor na vyprostovadla a je vysavany cez otvor v posuvnych dverach von cez medzeru medzi dverami a karoseriou,aby nedochadzalo k oteplovaniu vzduchu v kabine pocas jej cinnosti.Sa to nezda,ale auto je zateplene a aj maly zdroj tepla dokaze interier vyhriat o par stupnov hore. V zime naopak sa otvor zakryje a chladnicka bude temperovat interier. Druhotny efekt je,ze ten odkladny priestor je prevetravany a nebude sa v nom kondezovat vlhkost,ci pachy.Funguje to.
Samotna chladnicka je este zateplena 20mm penovym polyetylenom. Znizuje je to jej spotrebu. Pocas noci ju zaplo len raz za cca 5hod. na 20 min. na udrzanie teploty +4 st.Pd chladnickou je priestor na bateriu(trakcna 135Ah) invertor a kablovanie. Zateplenie na oknach(15mm biely penovy polyetylen s odraznou vrstvou z hlinika som podlepil dalsimi 20mm sedym polyetylenom.V lete to funguje uzasne,aj na priamom slnku,pri zatvorenych oknach je vnutri prijemne chladno.Dolezite kvoli psovi.Klima mi stale nefunguje,nebol som schopny aj po vymene dvoch trubiek najst miesto uniku podtlaku,tak to zrejme poriesim tak,ze zdnu cast systemu zablendujem a necham pracovat len prednu cast. Tuto dovolenku(a hlavne nas psik to prezil aj bez klimy.Dalej som menil koncepciu odklapania podpostelovych preglejok(ale tuto budem musiet modifikovat,lebo sa neosvedcila) zmensoval som rozmer madracov zo 130cm sirky na 125cm a pouzil som iny koncept(teraz mozem pouzit madrace aj ako gauc pocas denneho rezimu) hafan to vyuzival dost casto. Batozinu sme ukladali dozadu na miesto lozka psa a pocas spania sa presuvali pod sklopnu druhu cast postele.Neskor pojde este jedna skrinka na lavu cast vozidla,do ktorej sa bude ukladat oblecenie a nebude tak zaberat niesto pod postelami. Cez den je obytna cast pristupna cez bocne dvere a po prelozeni cast batozin aj zo zadu.Najviac problemov nam sposobila pamatova pena na cele lozko,lebo cez den zabera dost miesta aj po stoceni a na posteli sme ju nechceli nechavat,aby ju pes pazurikmi neroztrhal.Caka nas este vela roboty.
[IMG=http://img801.imageshack.us/img801/4350/interierzadok.th.jpg][/IMG]
Uploaded with
ImageShack.us
Re: Starex 4WD-upravy na kemping,a ine vylepsenia...
Napsal: 20 zář 2011, 13:49
od Espero
Jo, zjišťoval jsem to, a jediné co mi české firmy nabídly (byla to opavská firma) byla aplikace střechy z VW Transporter s tím že by dokázali udělat jakýsi mezikus, aby to tvarově sedlo. Prvotřídní opičárna, tak jsem od toho záměru ustoupil. Něktré firmy na poptávku ani neodpověděly. Prý na hjundaje žádné homologované díly nejsou. Mimochodem homologace je slabé místo těch různých střešních konstrukcí domorobo a v reálu by to mohlo vést k pokutám a úředním komplikacím. Mě by zatím, ale jen tak asi na 4 - 5 let stačilo, kdyby mi někdo dokázal předělat přední lavici pro dva lidi posunovací (stačilo by jen do jedné přední krajní polohy, abych mohl sklopit opěradlo té lavice do lůžkové polohy, abych vyřešil spaní dětí. Pro jistotu to udělat bez úprav karoserie do stávajících kotevních bodů té lavice s tím, že nejspíše by si toho vůbec nikdo a to ani na TP nevšiml. Zatím jsem nikoho nenašel a bohužel profesí jsem úplně něco jiného než technik strojař, sám to nesvedu detailně ani vymyslet, ani udělat, proto většinou zůstávám na úrovni námětu, se kterým nikdo nechce mít nic společného. (No něco jednoduššího vymyslet ano, třeba poličku pod stropem vzadu, aby se nemusela nijak přivrtávat ke stropu, ale to byla jednoduchá prkotina.)
Re: Starex 4WD-upravy na kemping,a ine vylepsenia...
Napsal: 20 zář 2011, 13:52
od Cíba
Nemáš nějaké foto těch vnitřních úprav?? Pro inspiraci
Re: Starex 4WD-upravy na kemping,a ine vylepsenia...
Napsal: 23 říj 2011, 15:15
od oltcitak
Re: Starex 4WD-upravy na kemping,a ine vylepsenia...
Napsal: 16 lis 2011, 09:16
od Espero
Re: Starex 4WD-upravy na kemping,a ine vylepsenia...
Napsal: 21 lis 2011, 19:16
od oltcitak
Dnes som to dal na vahu a zda sa,ze budem musiet pristupit k nejakej redukcnej kure,co sa tyka hmotnosti
auto nalozene len cestovnymi vecami,plna nadrz,vercajch a ja a vaha: 2740kg povolena celkova je 2800kg
asi vypustim obsah toalety
Re: Starex 4WD-upravy na kemping,a ine vylepsenia...
Napsal: 22 lis 2011, 14:32
od Espero
No a kde máš manželku, psa, kočku, osobní věci manželky, psa a kočky. Nakonec přejdeš na mojí verzi, kde je užitková hmotnost něco přes 3 300 kg a já jí zdaleka nedosahuju. Jenže zase budeš muset jezdit nudně jen po silnicích.
Já když to tak beru - pohotovostní hmotnost mám 2 tuny, k tomu postel 0,1 tuny, já 0,1 tuny, manželka 0,8 tuny, 3 děti 0,12 tuny, pes+kočka 0,04 tuny, věci cca 0,1 tuny, takže více než 2,4 - 2,5 tuny to nemá i když jsme plní až po střechu. Ovšem nemáme spodní rám, horní rám, boční rámy, přední rám, zadní rám, kuchyň, vodní nádrž ani zabudovaný stan, to je pravda, kvalitka prožitku je nižší.......