Re: Studený motor při rozjezdu netáhne
Napsal: 14 led 2014, 16:01
Já nebýt odporník na palubová elektronik .
Ale teď vážně. O palubní elektronice nevím vůbec nic. To, že se řídící jednotky umí "učit" je celkem známé - já jsem tuhle schopnost poprvé zaznamenal u řídících jednotek automatických převodovek, které monitorovaly jízdní styl a podle toho pak upravily mapy řazení (jestli to byla úprava nebo výběr z přednastavených map nebo tvorba nové - to netuším). Nezní pak nelogicky, že řídící jednotka motoru ke standardními softu podle jízdního stylu vytváří adaptabilní data, kterými mapu dotvoří. Kdo jezdí na spotřebu bude mít mapu spíš na chudou směs, kdo pilotí, na směs bohatší. Teoreticky by pak souboj těchto dvou řidičů ve zrychlení měl vyznít ve prospěch toho co pilotí, protože jeho mapa nejezdí na spotřebu. Ale to jen vyvozuju.
To, že jdou adaptabilní data vymazat a nechat tak řídící jednotku znovu se učit vím jen proto, že jsme tímhle způsobem vyřešili už škubání na i30cw 1,4 CVVT. Proto jsem šel s tímhle nápadem i na mojí 1,6 CVVT.
Pokud by to někdo chtěl po svém servisu, tak bych natvrdo sdělil, že kolegův škubal, v servisu vymazali adaptabilní data a škubání přestalo, tak že bych to rád zkusil i na mém .
Ale teď vážně. O palubní elektronice nevím vůbec nic. To, že se řídící jednotky umí "učit" je celkem známé - já jsem tuhle schopnost poprvé zaznamenal u řídících jednotek automatických převodovek, které monitorovaly jízdní styl a podle toho pak upravily mapy řazení (jestli to byla úprava nebo výběr z přednastavených map nebo tvorba nové - to netuším). Nezní pak nelogicky, že řídící jednotka motoru ke standardními softu podle jízdního stylu vytváří adaptabilní data, kterými mapu dotvoří. Kdo jezdí na spotřebu bude mít mapu spíš na chudou směs, kdo pilotí, na směs bohatší. Teoreticky by pak souboj těchto dvou řidičů ve zrychlení měl vyznít ve prospěch toho co pilotí, protože jeho mapa nejezdí na spotřebu. Ale to jen vyvozuju.
To, že jdou adaptabilní data vymazat a nechat tak řídící jednotku znovu se učit vím jen proto, že jsme tímhle způsobem vyřešili už škubání na i30cw 1,4 CVVT. Proto jsem šel s tímhle nápadem i na mojí 1,6 CVVT.
Pokud by to někdo chtěl po svém servisu, tak bych natvrdo sdělil, že kolegův škubal, v servisu vymazali adaptabilní data a škubání přestalo, tak že bych to rád zkusil i na mém .