Stránka 11 z 88
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 16 čer 2013, 21:43
od Axel.Foley
Koženka na šaltpáce je stejný problém jako u volantu, t. j., jak říkal soudruh Lenin - reklamovat, reklamovat, reklamovat
Více zde
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 71#p402071
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 16 čer 2013, 23:26
od kmy68
Menil jsem i radicku, zatim bez calouneni kuzi, pouze za novou, protoze mi praskla ta umela hmota nahore a ten plisek co na nem jsou cisla vykouk a malem jsem si o nej rozriz ruku
. Ale bude to stejne jako volant, tak ze v lednu jim to pri garancce necham ocalounit. Tam kde mi to obsili byli celkem radi, ze jsem je k tomu dokopal, protoze vymena celeho volantu je pres 10 tis a obsiti bylo za dva, tak ze se jim to vyplatilo a navic, zakaznici budou spokojenejsi
.
Na Mondeu mam 240 tis a kuze na volantu leskla, ale drzi. Holt, na vsem se dnes setri.
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 17 čer 2013, 10:53
od sarin007
Reklamovat, reklamovat, ale až bude auto po 5 letech po záruce, tak raději očalounit, protože dávat každých 15-20 tisíc kilometrů 10 tisíc za volant, to je drahý ježdění
Až budu řešit za 3 měsíce tu garančku, zeptam se jich, jestli jsou schopný to taky očalounit. Výměna volantu zdá se nic neřeší a jezdit neustále pro novej volant, na to nemam čas ani chuť. Máte někdo kožený sedačky? To je s tim taky takovej problém nebo tam je použitá opravdu kůže?
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 17 čer 2013, 14:52
od Axel.Foley
Ještě doplním - nemění se celý volant, jenom věnec.
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 23 čer 2013, 20:34
od vado
Tak dnes som sa dozil vrzgajucich plastov na vodicovych dverach. Pri opreti lakta na opierku v dverach to dost skripe. Skusil som dotlacit plasty, na par kilometrov to pomohlo. Ale co je horsie, vrzga to aj pri prejedeni malych nerovnosti
Navyse sa lupe rychlostna paka a potah okolo nej. Na (ne)stastie mam na volante navlek, tak sa mi (este) nelupe.
Mam este jeden problem, ktory tu zatial nikto nepopisal. Pri otvarani oboch zadnych dveri sa ozyva z pantov dost silny vrzgot ("prdenie").
Za mesiac mam prvu garancku, tak som zvedavy, co mi na to povedia.
Na druhu stranu musim pochvalit motor, vyzera to, ze po asi 10tkm dost ozil. Mam pocit, ze nastavenie na EURO "cosi" je len povinne nastavenie pre testy v ramci EU. Po tych povinnych (?) km auto poznatelne ozilo. Nie je tam citit len "linearny" priebeh vykonu, ale v urcitych otackach (stupnovite) motor citelne ozije.
Velmi som spokojny s klimou. Cely den stoji ela v robote na parkovisku na priamom slnku. Klima je to schopna behom 3 minut vychladit interier na pouzitenu teplotu. Inak, pri jazde na dialnici (ustalena rychlost, rovina) som dnes zistil, ze podla spotrebomera pri rychlosti 130 km/h si zapnuta klima vypyta 0.6 l/100 km.
Ma niekto podobne skusenosti ?
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 23 čer 2013, 20:41
od omerta2904
Dvere mi vrzaly taky.promazal sem to a je klid.ale dej info co ti rekl servis.pripadne co pouzili
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 24 čer 2013, 08:10
od sarin007
Z dvěřma mam stejný problém. Po zimě mě dokonce zadní dveře při otevírání vrzali jak starý vrata a otevřít je do druhý polohy byl pro mýho 10letýho kluka skoro nemožný. Musel jsem prostříkat aretace na všech dveřích, aby začaly zase normálně fungovat. Ale občas stejně při pomalejším otevíráním nebo zavíráním mírně dřou. Na garančce je na to upozornim a necham je promazat. Je to přeci jen trochu blbý, zastavim s pěkným fárem, lidi koukaj co to je za auto a pak otevřu dveře a skřříííííp, starej pekl dveře
Jinak vado na klimu mam stejný názor. U minulýho auta jsem musel vyjet mimo město a začalo to chladit, až když jsem jel trochu svižně (a to jsem klimu plnil). S Elou neodjedu ani od baráku a už citelně chladí. To je paráda. A když teď jezdim většinou mimo město i s klimou jsem na 5,9l s průměrem (a to jí občas naložim do otáček). V tomto ohledu taky naprostá spokojenost. Plasty se mi někdy taky ozvou, ale zatím jen vyjímečně při nějakým počasí a spíš když se na silnici auto zkroutí. Jinak zatím klid, naštěstí
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 25 čer 2013, 17:14
od kmy68
Jak odstranit vrzání dveří by mě zajímalo (kam stříknout WD40 ), nemám to na pantech, ale pouze když jsou horka (jinak ne), tak se to ozývá zevnitř dveří
(zatím pouze zadních, přední OK) - dělá mi to i na Mondeu na zadních a WD40 až do dveří stejně nepomohlo
.
Jinak mi někdy vrže (drnčí nebo něco probíjí?) palubní deska, jak se dotýká čelního skla (tak jednou za deset jízd a zatím jen na chvilku a pak přestane) - takový divný praskavý zvuk.
Další drobnost, co jsem si všiml, že se na sedadle řidiče shrnuje látka na sedáku směrem k řadičce, asi to klouže na těch plochách co vyhřívají sedadlo, ale zatím nic dramatického.
Po zimě jsem koukal, konec výfuku dost zrezlý
(auto teď má rok a tři měsíce).
Taky ty zástěrky vzadu, malinké na začátku blatníku, tak obě prasklé, v jednom díra - asi po kamenech v zimě.
Mám najeto 14500 Km, spotřeba počítač 6,5 a reál cca 7,1 a to fakt netlačím na pilu a nepostávám na křižovatkách a v kolonách.
Klima super, šlape jak píšete.
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 26 čer 2013, 11:15
od sarin007
Já to prostřík v první řadě taky WD40 (jsem neměl stejně nic jinýho po ruce). Tim se to pěkně pročistilo (až mi vytejkal rez) a rozchodilo. Ale za pár dní to vyschlo a nic moc. Vzal jsem to pak trochou vazelíny, to fungovalo ok. Ta WD40 na aretaci udělá jenom malej film, kterej je brzy pryč. Vazelína to pěkně promaže celý a zůstane. Ale i tak to necham ještě promazat v servisu, mají na to lepší vazelínu.
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 04 črc 2013, 12:00
od gerok
@vado:
co sa tyka spotreby pri zapnutej klimatizacii, mam to tak isto.. pravidelne chodievam po dialnici a pri tej 130 -140km/h (so zapnutou klimou) je rozdiel v spotrebe > 0.5l/100km podla palubneho pocitaca.
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 04 črc 2013, 15:28
od Rosch1962
vado píše:Tak dnes som sa dozil vrzgajucich plastov na vodicovych dverach. Pri opreti lakta na opierku v dverach to dost skripe. Skusil som dotlacit plasty, na par kilometrov to pomohlo. Ale co je horsie, vrzga to aj pri prejedeni malych nerovnosti
Navyse sa lupe rychlostna paka a potah okolo nej. Na (ne)stastie mam na volante navlek, tak sa mi (este) nelupe.
Mam este jeden problem, ktory tu zatial nikto nepopisal. Pri otvarani oboch zadnych dveri sa ozyva z pantov dost silny vrzgot ("prdenie").
Za mesiac mam prvu garancku, tak som zvedavy, co mi na to povedia.
Na druhu stranu musim pochvalit motor, vyzera to, ze po asi 10tkm dost ozil. Mam pocit, ze nastavenie na EURO "cosi" je len povinne nastavenie pre testy v ramci EU. Po tych povinnych (?) km auto poznatelne ozilo. Nie je tam citit len "linearny" priebeh vykonu, ale v urcitych otackach (stupnovite) motor citelne ozije.
Velmi som spokojny s klimou. Cely den stoji ela v robote na parkovisku na priamom slnku. Klima je to schopna behom 3 minut vychladit interier na pouzitenu teplotu. Inak, pri jazde na dialnici (ustalena rychlost, rovina) som dnes zistil, ze podla spotrebomera pri rychlosti 130 km/h si zapnuta klima vypyta 0.6 l/100 km.
Ma niekto podobne skusenosti ?
Moje skúsenosti po cca 13 000 km sú nasledovné:
1. Vŕzganie zadných dverí pri otváraní sa zatiaľ prejavuje na ľavej strane - pravá strana je zatiaľ ticho...
2. Ľavá predná strana po dosiahnutí rýchlosti cca 60 km/h - niečo drnčí....neviem zatiaľ identifikovať, ale keď mám stiahnuté vodičovo okno, je to počuť silnejšie a vyzerá to že zdroj drnčania-stŕpania je niekde v spätnom zrkadle....
Mám automat a čo sa týka spotreby tak teraz sa to ustálilo na nejakých priemerných 6,7 l/100 km. Naplno a všade kde sa len dá, využívam tempomat - je schopný držať spotrebu výrazne nižšie ako moja noha....
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 18 črc 2013, 10:38
od vado
Tak mam za sebou prvu garancku po najazdeni 14500 km (po jednom roku od kupenia). Vymena oleja + filter (dali nejaky Shell 5W-30), dostavenie rucnej brzdy (bola dost slaba), vrzgajuce zadne dvere, vymena koze(nky?) na saltpake + umytie zvonku a upratanie zdnuka. Cena ludovych 195E. Inak ziadne zavady, vypis chyb z ECU: no errors.
Po otazke na presnost merania spotreby som dostal info, ze naozaj, bezne to ukazuje aj o 10% menej, ako je realne. Ale ze je to v ramci normy presnosti merania. Aspon sa clovek moze pochvalit spolujazdcom, za ako malo jazdi
.
Inak, mam pocit, ze po nastartovani studeneho motora trochu pocut cvakotanie (ako keby niektore dvihatko ventilu), po nahriati to uz nepocut. Povedali v servise, ze to nie je zavada a s novym olejom by to uz nemalo cvakat. Ja to tam stale pocujem, i ked (subjektivne) slabsie. Nemam to moznost porovnat, dalsiu elantru vo svojom okoli nemam.
Druhy problem: obcas (velmi malo krat) sa stane, ze po nastartovani motora, v momente, ked sa zapne elektricky posilovac riadenia, tak s volantom dost silno trhne - pootoci a vrati nazad. Servisaci povedali, ze nic nenasli, nech to sledujem a ked sa to bude opakovat, tak nech dobehnem.
Ma niekto podobne skusenosti s cvakanim a trhnutim volantu ?
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 22 črc 2013, 01:48
od rady
TO: Vado
mam momentalne najeto cca 16500 km, ano kdyz je motor uplne studeny, tak je slyset cvakani ventilu, nez se dostane olej do hydrostelu, pak uz je to v pohode
jeste ke spotrebe na jare kdyz jsem prezul na letni 205/55 R16, tak od te doby mam spotrebu PP stejnou jako kdyz ji prepocitam na kalkulacce, takze mi to pripada, ze kalibrace byla delana na tento rozmer pneu
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 22 črc 2013, 01:55
od rady
TO: Rosch1962
nemas ciste nahodou ve schrance u zrcatka slunecni bryle? Nedavno jsem byl taky nesvuj, co to drnci a odkud to jde a bryle byl ten problem, dal jsem je tam jinak a je klid
Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní
Napsal: 31 črc 2013, 20:39
od vado
Podla informacii distributora (od ktoreho mam svoju elu) uz neexistuju ziadne objednavky a ani sa neplanuje doviezt ziadna Ela 2012.
Ale aspon sa mozeme pochvalit tym, ze mame auto, ktore je na cestach SK a CZ vidiet len velmi vzacne
p.s.: Len som zvedavy, ci po zaruke (a aj mozno v ramci zaruky) budu bezne dostupne nahradne diely ...