Stránka 11 z 32

Re: Nový člen

Napsal: 01 črc 2013, 20:59
od idam.i
Zdar Vilda,je mi lúto,že trpíš nejakým mindrákom,ale prečo to tu ventiluješ ? Ja som vôbec neriešil ani i30 ani i40 a ani iný :hyu: Rozoberal som motor CVVT a GDI.Taktiež som netvrdil ,že CVVT je zlý motor.To že GDI má o niečo menšiu spotrebu ako CVVT je možné zistiť aj z Spritmonitor.de .To ,že lepšie ťahé v nižších otáčkach je dané piamym vstrekom paliva a že má vyšší výkon si zitíš celkom lahko.Konieckoncom by bolo smutné keby :hyu: vyvinul nový motor a bol by horší ako predchádzajúci. #-o Ešte by si mohol skúsiť reči o nespolahlivosti, :-k ale ja som to proste riskol.Inak to že máš s kamarátom rovnakú spotrebu a on má väčšie a ťažšie auto,ti tiež nič nehovorí? ](*,) A úplne na záver,to ako ide moje auto tým sa vôbec netráp. :roll: Mne to stačí. :mrgreen:

Re: Nový člen

Napsal: 01 črc 2013, 22:37
od Vilda
Jestli i30 HB GDI těžší nežli Accent 1.6 CVVT, jsem nezkoumal, ale jestli ano, tak to o moc nebude ..... jen jsem reagoval na to, že tady neustále omíláte jedno .... GDI je proti CVVT pružnější, lépe táhne odspodu, má menší spotřebu atd .... jak to sakra můžete vědět :-k kolik jste toho s CVVTéčkem najeli :?: osobně jsem si vyzkoušel oba motory a tak můžu porovnávat. Taky už jsem tady jednou psal, že GDI není žádná novinka [-X .... Mitsubishi Charisma motory GDI měla, už v roce 1998 .... a co jsem slyšel, tak to žádný zázrak nebyl. Jediné, co se na něm změnilo, je jiný soft a pár dalších eko kurvítek ...

Závěrem .... věřmi, že žádným mindrákem netrpím :D nemám proč ..... jen mě zajímalo, kde čerpáte tyhle moudra ( ze sprintmonitoru . de ) ... teď, už to vím. A děkuji ..... [-o<

Re: Nový člen

Napsal: 01 črc 2013, 23:14
od Mirus30
Ty nemas mindrak, ale neodpustil sis "vecnou" poznamku jak GDI cvici s i40... :oops:

Ja se zeptam opacne, kolik si toho najezdil s GDI, ze tu steles rozumem jak ten motor jede stejne jako CVVT? Jsi takovej profik ze to zjistis po par dnech? To asi nejsi, protoze bys pak nemohl napsat, ze si nezkoumal hmotnost auta (120kg uz je dost znat), to mluvi za vse... ](*,)

Re: Nový člen

Napsal: 01 črc 2013, 23:40
od idam.i
Vilda:Nemám chuť to moc rozoberať,ale ešte raz.Neviem čo ťa tak irituje na GDI.Áno Mitsubishi malo priame vstrekovanie v Carisme aj iných modeloch.To ,že sa im to nechytilo bol hlavne v tom ,že sa im motory "zasierali "nekvalitným palivom.Výkonovo už vtedy boli na slušnej úrovni.Je celkom možné,že súdruhovia za tú dobu popracovali a čosi vykúmali. :idea: Ja mám zatial na motore 40.000km a šlape bez pripomienky.Nebuď tak citlivý na CVVT.Nikto nań neútoči.Je to spolahlivý a overený motor no vývoj ide ďalej.Pri výbere motora som mal možnosť porovnávať oba motory GDI.Po zrelej úvahe mojich potrieb som zvolil ako zvolil a komu sa to nezdá ,musí sa s tým vysporiadať ako chce.
P.S. Aké kurvítka si mal na mysli?

Re: Nový člen

Napsal: 02 črc 2013, 00:34
od Jožko
ano, mozem potvrdit ze GDI je horsi a slabsi motor :D a v skutocnosti dokonca starsi
tajny zdroj mi prezradil, ze ho vyrabaju zo zuvaciek a trusu leguana

Re: Nový člen

Napsal: 02 črc 2013, 08:15
od quinnet
Myslím, že je zbytočné nejako zhadzovať jeden alebo druhý motor. GDI je v podstate ten istý motor ako CVVT len sa zmenilo vstrekovanie. Takže nejde o úplnú novinku - veď sa vyrába od roku 2010. Jediný problém, čo som zachytil, je vyššia citlivosť na kvalitu benzínu. A môžem potvrdiť, že oproti CVVT ide ochotnejšie za plynom aj od nižších otáčok. Inak by to nepchali aj do SUV.
Inak gratulujem k novému autu a mám otázku - ako si spokojný s pružením? Čítal som, že u HB sú diesle komfortnejšie naladené a benzíny skôr tvrdšie.

Re: Nový člen

Napsal: 02 črc 2013, 08:28
od Haer
Kluciii, ty zabomysi valky vedte prosim v sekci pokecu, pokud jsou to vecne pripominky, tak zde: CVVT vs GDI
Tohle vlakno nechte majiteli k prezentaci jeho vozu, predem i za nej diky :wink:

Re: Nový člen

Napsal: 02 črc 2013, 09:09
od JoKo
gdi je evolucia cvvt, doslo k niekolkym zmenam (vstrekovanie, dual cvvt...)
http://www.auto.cz/hyundai-kia-1-6-gdi- ... toru-57630 , alebo video, kt. je na konci clanku...


vilda, tak ja to otocim trosku inac. v aute, kt. je tazsie o cca 150kg, vykonnejsie o cca 20%, na sirsich gumach {predpokladam}, je spotreba rovnaka... myslim si, ze je to celkom dobry vysledok...

accent 1.6 prevadzkova hmotnost: 1133 - 1241 http://www.hyundai.sk/data/files/pdf/te ... t-2008.pdf
i30 gdi prevadzkova hmotnost: 1268-1399 http://www.hyundai.sk/ponukane-modely/n ... udaje.html

ak sa nemylim, ty mas na accente 185/65 r14, i30tka gdi ma na svk 225/45 r17, v cesku je standard asi uzsi rozmer.


myslim si, ze nikto tu nehani cvvt, je to fajn motor, ako to tu uz niekolkokrat zaznelo - rokmi odksusany. kto ma rad istotu, tak si ho vyberie. ja osobne by som po mojich skusenostiach isiel radsej do gdi, aj napriek tomu, ze je to relativne novy motor {cast}. preco by som sa tak rozhodol som pisal v predchadzajucom prispevku. ale taktiez chapem aj ludi, kt. sa rozhodnu pre cvvt a nemyslim si, ze urobili nejaku chybu. je to otazka preferencii.
ja som rad, ze nie su tu len same gdi, aspon budu aj poznatky s cvvt motorom v novej i30tke a mozno aj dlhodobe porovnanie voci gdi {spotreba, prevadzkove naklady}.


Haer, mozes pls. presunut prispevky kt. nesuvisia s topicom do spravnej temy? dakujem :)

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 02 črc 2013, 10:34
od Haer
Ok, vidim, ze bitva pokracuje, tak jsem to presunul :)
Za me - ted jezdim s i30 CVVT a stejne jako pri prvni zapujcce - kdybych si nedaval pozor, tak to od GDI prakticky nepoznam.
Fakt je, ze GDI je o chlup zivejsi, ale v beznem provozu se to prakticky nepozna. Hluk i spotreba v ramci meho rozliseni stejna.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 02 črc 2013, 16:12
od stago
kentanjack píše:Mám pocit, že moje 1.6 CVVT má za studena dost velkou výkonovou díru. Četl jsem o tom něco u staré i30, nečekal jsem, že mě to potká i tady.

Scénář je například takový:
1. sednu do auta, otočím klíčkem, dycky to nechávám chvíli nenastartované (nastavím rádio, větrák, zkouknu kontrolky atd.)
2. nastartuju
3. zařadím 1, rozjedu se
4. zařadím 2
5. šlápnu na plyn a ono třeba 2 sekundy vůbec nic, pak to najednou zabere...
Tohle "nic" se postupně, do ujetí třeba 1 km, ztrácí, až je mizivé nebo žádné.

Máte někdo podobnou zkušenost? Jsem z toho dost rozmrzelej.

Ahoj,
mel jsem tedy KIU Cee'D ale motor je myslim stejny 1,6 CVVT a tato "vlastnost" tam je poznat taky. Po ujeti asi 1km a mirnem ohrati motoru se tento efekt ztraci. Zajimave ze to dela porad na 2. rychl. prevodu :-)
Nezmizelo to ani po najetych 12000km. Porad je to stejne.
Ale nijak vyrazne me to neomezovalo. Spis jsem si zvykl trosku ubrat plyn a ono to pak zabralo... jakoby se motor dusil

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 06 srp 2013, 22:33
od marcel.tokar
No cavte hosi. Planujem kupit i30 1,6 cvvt hb, zaujimalo by ma ako ste prisli na to, ze predajcovia davaju nejake zlavy. U nas v Kosiciach nechcu o zlavach oproti cennikovym cenam ani pocut. Ani pol percenta, nic, vsetko podla cennika. Vraj im idu auta ako teple rozky, zlavy nemaju pre nich zmysel. 13690 eur v Comfort vybave v bielej farbe , ani ň navyse.
Inac teraz mam picasso 1,6 hdi 66kW, ale zacal som jazdit v poslednom roku len v podstate mesto, dizel tymto zlikvidujem. Priemerku mam 5,8 za 4,5 roka, kusok sa bojim spotreby na benzinaku, ci to nebude sok.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 06 srp 2013, 22:56
od idam.i
Skús mrknúť sem:
http://www.hyundai.sk/auta-bez-cakania/ ... %C3%A1+i30

P.S.Čo sa týka spotreby.PP som nenuloval cca.4000km a svieti mi tam rovných 7 litrov a to bývam v BA.Dá sa to zvládnuť. :wink:

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 06 srp 2013, 23:14
od Hardcam
Ja muzu porovnat 2.0CVVT v i30 I (110tkm), 2.0 GDI v i40 (koupeno v cervnu, najeto 6tkm), 1.4 CVVT co jsem rok mel v Ceedu a 2.4 CVVT jakozto predchudce i40 (2005-2013).
Kdyby byla moznost i40 koupit s CVVT, byla by to jasna volba. CVVT je uzivatelsky predevsim v nizsim spektru otacek podstatne prijemnejsi, lepe taha, ale je celkove uzranejsi. Patrny rozdil je i v konstrukci, kdy osobne predpokladam, ze CVVT GDIcko prezije. Trochu zklamani prislo u stryce, ktery z 2.4CVVT 119kW presel taky na podstatne silnejsi 2.0GDI 130kW, neb pri zaprazeni lode melo auto co delat, kdezto se Sonatou tento problem nikdy nebyl a tak GDIcko slo na chip, ktery tento problem trochu humpolacky vyresil. Kam se schoval ten vykon, ktery je napr. dle Deegra to nejpodstatnejsi? Osobne mi prijde GDIcko vhodna volba na vyssi objem.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 06 srp 2013, 23:24
od idam.i
To si rád počkám,či CVVT prežije GDI.No keďže Turbo rubujú na GDI,tak si myslím,že v :hyu: v tom majú jasno. :-k
P.S. Aj mńa prekvapil malý rozdiel medzi 2,0GDI a1,6GDI. :?:

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 06 srp 2013, 23:43
od Hardcam
Rozdil mozna neni ve spotrebe, v dynamice ano...1.6 GDI v i40 IMHO nema co delat, ostatne, to ani 1,7 CRDi a potvrdil to nejeden test. Dalsi rozdil je ten, ze kdo se spokoji s 1.6 se taky bude muset spokojit s nizsi vybavou-
Hyundai predevsim dela to, co je vyhodne pro ne, nikoliv pro zakaznika, oni potrebuji mit prijmy i po zaruce, ne aby auto najelo statisice km bez oprav. Jak to se spolehluvosti T-GDI bude je ve hvezdach, nicmene umim si predstavit porizeni Kia Pro_Cee´d GT s motorem 1.6 T-GDI, na Severni smycce zajel naprosto sokujici cas a predevsim se mi opravdu hodne moc libi.