Stránka 11 z 11

Re: odhlučnění

Napsal: 23 srp 2017, 07:24
od patriknet
jeste tady se da celkem dobre filtrovat a jsou tam i ruzne testy + nazory uzivatelu

http://www.pneusrovnavac.cz/letni-pneumatiky-205-55-R16

Re: odhlučnění

Napsal: 23 srp 2017, 07:29
od patriknet
ta Dunlop SP, bude ale asi mekci, dost se opotreobovava (pisou)

Re: odhlučnění

Napsal: 23 srp 2017, 09:50
od t0x!n
ano tyto dunlopky mam jiz 3. rokem, opotrebovani tedy nepozoruju, naposled co jsem meril v kvetnu, tak jsem mel vsude vzorek kolem 7mm, najeto na nich mam cca 30tkm

Re: odhlučnění

Napsal: 23 srp 2017, 15:08
od Radunov
já jsem zastánce měkčí a tudíž lepivější pneumatiky ;-)...najdete to na boku pneu - údaj TREADWEAR...obyč guma má 400 a více...sportovní kolem 200 až 300...závodní okolo 100...a jde s tím ruka v ruce nájezd km, ale radši menší a bezpečnější nájezd než mít gumu ,,jak beton" co dřív vyhodím kvůli zpuchření než nedostatku vzorku a každej déšť ubírat do zatáček a smrt v očích :D ...

takže TREADWEAR ideálně 300 až 350...
takový ty co jsou na velký nájezdy a mají malý valivý odpor a hluk mají 440 a víc...
jezdil jsem treadwear 180 a nějak brutálně neubývaly a krásně drželi pod plynem v zatáčkách při dešti i s hodně hrubým sportovním vzorkem (150 koní a 920kg FWD) ...

Re: odhlučnění

Napsal: 23 srp 2017, 15:11
od Radunov
t0x!n píše:ano tyto dunlopky mam jiz 3. rokem, opotrebovani tedy nepozoruju, naposled co jsem meril v kvetnu, tak jsem mel vsude vzorek kolem 7mm, najeto na nich mam cca 30tkm
to já sjel na origo kolech za jednu letní sezonu při najetých cca 6000km - 1mm na předních a 0,5 mm na zadních...záleží jak kdo jezdí...a my zatáčky rádi :twisted:

Re: odhlučnění

Napsal: 24 srp 2017, 07:28
od patriknet
to Radunov: mekci jsou i tissi, ne? nemas takovou zkusenost? nebo to je jen moje domnenka? nevim proc, ale z nejakeho duvodu si myslim ze cim mekci tym tissi :-)

Neni to tam ze to co vlastne huci je prave ta "tvrdost" pneumatiky?(samozrejme kdyz porovnavane u stejneho/podobneho dezenu pneumatik).
tj jak ta konretni cast povrchu pneumatiky pri odvalovani narazi na nerovny povrch vozovky a "bouchne" (kdyby byla mekolinka tak jen tise dosedne) - extrem na jedne strane: kdyz nechame odvalovat ocelovou kouli (to je rachot) a extrem na druhe strane: klubicko z vlny... :-)

Ja mam pocit ze moje zimni pneumatiky huci min nez letni, a to maji teda o dost clenitejsi dezen. Myslim si, ze kdyby mela letni (tvrda) pneumatika dezen jako ma zimni, ze by hucela jeste vic...

Ptam se proto, abych vedel, ze kdyz chci mit tichou pneumatiku tak de facto musim volit mekkou (dezen maji +/- vsichni podobny). Co by nebylo spatne, protoze ziskam lepsi prilnavost, no bohuzel to bude zaplaceno cenou (rychleji se sjedou - tj casteji budou potreba nove)

Re: odhlučnění

Napsal: 24 srp 2017, 11:16
od Axel.Foley
Měkší pneu přispívá i k vyšší spotřebě.

Re: odhlučnění

Napsal: 01 lis 2018, 17:30
od Kamílek
Zajímavý řešení hlučnosti pneu. Docela by mě zajímalo, jestli je to znát nebo ne :)

https://www.michelinman.com/US/en/why-m ... ology.html

Re: odhlučnění

Napsal: 02 lis 2018, 07:57
od patriknet
...to by mne teda taky zajimalo kolik z toho je marketingova sracka a kolilk realita.
Z toho grafu si uplne nedokazu predstavit jaky velky vliv to v realu muze mit.

Re: odhlučnění

Napsal: 02 lis 2018, 08:02
od Chasnik
Vzhledem k tomu, co jsem tady o Michelinkách na fóru četl, tak to možná dopadne tak, že z drahé hlučné gumy se díky této fičuře stane drahá normální guma :wink:

Re: odhlučnění

Napsal: 02 lis 2018, 09:27
od patriknet
:-)

...a jeste kdyz to daji do te crossclimate pneumatiky tak tady budeme mit superpneumatiku (mozna superdrahou).. .no aby dal prodavali, tak neco noveho vymyslet musi :-)

mne by zaujimal jeden test pneumatik: porovnani jizdnich vlastnosti pneumatik v prubehu zivota pneumatiky... vsude jsou same testy novych pneu, ale jak si vede pneumatika v prubehu zivota to se uz netestuje. Pritom by stacilo k testum novych pneu, vzdy prihodit jednu dve napul sjete (premioove?) pneu. Jen tak pro porovnani...

Re: odhlučnění

Napsal: 02 lis 2018, 09:49
od Axel.Foley
To by mně taky zajímalo, porovnání by to bylo víc než zajímavé :-k

Re: odhlučnění

Napsal: 02 lis 2018, 10:06
od patriknet
specialne co se tyce zimnich pneumatik, tak mozna bychom zjistili ze je lepsi koupit 2x nove budgetove pneumatiky (a vyhodit je treba po 2-3 letech) nez provozovat 5-6 let premiove pneumatiky - za stejnou cenu.

Ale obecne by skutecne byl zajimavy vyvoj vlastnosti pneumatik v jejim zivotnim cyklu, mozna jsou velke rozdily mezi jednotlivymi vyrobci. V tomto smere se Michelin dost ohani, ze prave jeho pneu maji dobre vlastnosti v prubehu celeho zivota pneu. Ale kde je pravda? hmm .. test jen novych pneu moc v tomto neprozradi. Pneu je "nova" jak dlouho? 2-3 mesice?
Delaji se testy kdy se koupi nove pneu, a na specialnim stroji se sjedou na dejme tomu 4-5mm, ale toto neni uplne ten pravy test, protoze material je proste stale novy, jen je mensi vzorka. Material ale casem starne a meni svoje vlastnosti.