Stránka 11 z 17

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 11 říj 2018, 23:43
od petzl62
Chlapi,chlapi...vy ale vůbec nejste EU uvědomělí a Turbovi se vaše příspěvky vůbec, ale vůbec nebudou líbit :mrgreen:
Jsme prostě zabednění zpátečníci a oni nám ty hybridy a jiné svinstva do těch hlav ještě natlučou :-# :idea:

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 12 říj 2018, 09:20
od Espero
Nenatlučou. My používáme pořád ještě rozum. Oni v podstatě ideologii, substituci náboženství nebo něco jako nové náboženství bez modliteben a oni jsou veřejní kazatelé.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 14 říj 2018, 13:32
od Chasnik
U nás bývalo vždy dost ateistů, kteří měli vlastní rozum. Snad zůstanou odolní i proti novodobým náboženstvím...

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 19 říj 2018, 18:06
od Chasnik
Sice to není o Hyundai, ale přijde mi to jako bohatý zdroj praktických informací o EV. Kdo by řekl, že v Bystřici pod Hostýnem jezdí EV jako taxi :wink:
http://www.hybrid.cz/uzivatelsky-test-j ... ktro-taxik

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 19 říj 2018, 19:33
od Richard555
A co říkáte na tohle ? https://auto.idnes.cz/elektromobil-00d- ... tomoto_fdv hlavně se mrkněte na to video :D

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 19 říj 2018, 19:53
od Chasnik
Na video jsem neměl čas, ale článek stačil. Je to pořád o tom samém. EV jsou vhodný doplněk nabídky vozidel, které si může vybrat ten, komu typologií provozu vyhovuje.
A jako totální nesmysl je to prosazovat jako hlavní produkční větev automobility a cpát to těm, kterým to nevyhovuje. Právě z důvodů, které ten článek popsal. Prostě všeho moc škodí!

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 21 říj 2018, 15:20
od Axel.Foley
Ioniq jezdí jako taxi i v Olomouci, viděl jsem je i ve Vídni.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 31 říj 2018, 21:59
od Tudy
Lhaní ohledně spotřeby je u elektroaut ještě horší než u spalováků. Mrkněte do tabulky v článku, jak jsou na tom s reálným dojezdem, :hyu: IONIQ má nepěknou 2.pozici, naopak u Kony se lže nejméně:

https://autobible.euro.cz/realny-dojezd ... ejvic-lze/

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 01 lis 2018, 08:06
od Chasnik
Ten výsledek mě nepřekvapuje, elektroauto dává bonus řidičům s citlivou nohou za podmínek plynulému provozu, což je ovšem v reálném provozu vzdáleno od reality. Takže i výsledky syntetických testů budou více optimistické.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 01 lis 2018, 10:01
od sarin007
Všechno je to hezký, ale pro mě nezajímavý:

1) cena - dokud si pořád levněji koupím plně vybavenýho Tucsona, což je oproti zatím nabízeným elektrickým autům "kus" auta, nemám jinou možnost, než jít do spalováku a můžu být ekologicky založeněj jak chci. A to nemluvim o tom, že pro většinu lidí je auto kolem 400-500 tisíc strop, takže si o nějakým elektro autě můžou tak nechat zdát (pokud nepočítam něco malýho do města). A jestli je cena mezi spalovákem a elektrikou třeba 400 tis., tak můžu vyzdvihovat provozní náklady a spotřebu elektriky jak chci, ten cenovej rozdíl neprojezdim na benzínu/naftě za celej život a to ani s přihlédnutím na servisní náklady auta

2) elektro auto tak spíš jako druhý auto do rodiny pro ježdění do města, takže něco malého, co se dá pořídit ještě za nějaké rozumné peníze. Koupit druhý auto do rodiny pro ježdění po městě v řádech statisíců je luxus a pro většinu rodin bláhový sen

3) dojezd, pro mě největší kámen úrazu, s autem jezdím trasy 50/50, tzn. polovinu tras do 100 km, zbytek nad. A když už jedu tu trasu nad, znamená to 200, 300, 500 nebo 1000 km na otočku (i těch 1000 km jezdím občas na otočku). A to když není moc času (a ten není stále), tak se jezdí většina těchto tras s minimální zastávkou. Neumím si představit, že budu cestou xkrát stavět a čekat xkrát 30 minut jen cestou tam, pak xkrát 30 minut cestou zpátky a to budu mít ještě štěstí, že bude nabíječka prázdná. Já potřebuju do auta sednout, pokud nemám dostatek paliva, zajet na pumpu, natankovat a letět dál.

4) baterie a jejich likvidace a cena. Dnes všichni tvrdí, že není problém. Neumím si představit, pokud by dnes jezdila třeba polovina aut na elektriku, co by to bylo baterií. Jejich výroba + likvidace. A pak to dopadne jak s jaderným odpadem, nebudou vědět co s tím a bude se to zakopávat pod zem? Ekologie jak vyšitá. Nehledě na cenu baterií, až odejdou, přijdu do servisu a vysolím třeba 200 tis.? Jo opravdu levnější provoz než se spalovákem.

Omlouvám se všem ekologům, ale já si koupil naftu :D/

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 01 lis 2018, 10:05
od Kamílek
sarin007 - krásně sepsáno, vidím to stejně. Navíc, při delších cestách si nedovedu představit, že se budu zbytečně stresovat tím, jestli najdu nějakou nabíječku (současná síť u nás je opravdu hodně řídká), jestli nezůstanu někde viset + případný vypínání klima, rádia atp.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 01 lis 2018, 10:12
od Chasnik
Drahý to je, protože je to nachystaný na dotace, které potom zaplatíme všichni. Za druhé to zaplatíme všichni, protože při vyšším rozšíření se zdraží elektrika, takže i vaření, topení, svícení, ohřev vody, o dopadu na průmyslovou výrobu radši ani nemluvím. Za třetí to zaplatíme zase všichni, protože stát si bude muset někde vykompenzovat ztrátu ze spotřební daně na palivech. Čili budeme platit i to, co nechceme a nepoužíváme, případně budeme používat z donucení.
Jako doplněk nabídky pro uživatele, kterým to z důvodu typologie tras (nebo jiných důvodů) vyhovuje, je EV určitě výborná alternativa.

V případně nuceného hromadného využití je to totální nesmysl a ekonomicko-společenský průser kolosálních rozměrů :!:

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 01 lis 2018, 10:57
od sarin007
Chasnik píše:Ten výsledek mě nepřekvapuje, elektroauto dává bonus řidičům s citlivou nohou za podmínek plynulému provozu, což je ovšem v reálném provozu vzdáleno od reality. Takže i výsledky syntetických testů budou více optimistické.
Jo něco podobnýho jsem zažil před více než 25 lety, kdy jsem měl auto na plyn a ten u nás byl v podobných plenkách jako dnes nabíječky. Vozil jsem sebou mapu, kde jsem měl vyznačený místa. Pamatuju si, jak jsem jel na Lipno, měl jsem jasně dáno, kde a kdy budu tankovat. Dnes to je naštěstí díky navigacím snažší, ta to naplánuje za mě. Tenkrát to bylo celkem dobrodrůžo, protože stačilo, abych přijel na pumpu a oni neměli a bylo vymalováno (i to se mi stalo, naštěstí jsem měl něco v nádrži a mohl přijet druhý den znovu). dojezd tenktár činil taky cca 200 km, podle toho, jaký bylo počasí :D No, je aspoň na co vzpomínat, člověk to ježdění víc prožíval, když nevěděl, jestli dojede :mrgreen:

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 01 lis 2018, 13:07
od sarin007
Něco málo pro ty, kteří si myslí, že koupí elektromobilu nevyprodukovali ani smítko CO2:

Výroba každého automobilu je spojená s emisemi, přičemž největší procento emisí při výrobě elektromobilu vzniká právě výrobou baterií. Pokud bychom ale srovnávali výrobu tradičního automobilu a elektromobilu bez baterií, budou hodnoty téměř stejné - okolo 10 tun CO2.

Hodnoty emisí při výrobě baterií pak závisí na kapacitě baterií. Pokud se smíříte s menší baterií o kapacitě okolo 30kWh, jakou může nabídnout například minulá generace Nissanu Leaf, budou se emise při výrobě pohybovat okolo 1-5 tun CO2. Naopak při výrobě obrovských baterií o kapacitě 100 kWh, jaké nabízí například extrémně výkonná Tesla P100D, se bavíme o 6 - 17.5 tuny CO2. Aby však byl výzkum férový, rozhodli jsme se počítat v obou případech s vyššími hodnotami.

Součtem hodnot tak zjišťujeme, že zatímco výroba automobilu s konvenčním pohonem způsobila emisi 10 tun CO2, u elektromobilu s 30kWh baterií se bavíme o 15.3 tunách a u 100kWh elektromobilu dokonce o 27.5 tunách.


Průměrné benzínové vozidlo vygeneruje ročně v průměru okolo 5.2 tuny emisí CO2. Oproti tomu elektromobily generují v průměru ročně okolo 2.02 tuny emisí CO2 (vše ale záleží na státě, jakým způsobem je elektrická energie vyráběna).

Z toho vyplývá, že pokud se budeme bavit o průměrných hodnotách, do zhruba 6 let provozu vyprodukuje EV více emisí než spalovací. Až po 6 letech vlastník vozidla s EV přispívá k lepšímu životnímu prostředí.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 01 lis 2018, 13:23
od Tudy
jj a po 6 letech provozu bude také kupovat novou baterii :twisted: