Stránka 11 z 44
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Napsal: 11 črc 2019, 22:25
od idam.i
Celkom dosť.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Napsal: 11 črc 2019, 23:01
od petzl62
Souhlas, to je fakt hodně...
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Napsal: 12 črc 2019, 06:17
od Stringo
A to už mám najeto celkem dost, motor by měl být zajetý. Možná je to opravdu tou trasou, i diesel mi bral o litr víc, než ostatním. Ale nechápu, jak se někdo může s tímhle motorem třeba na 5l/100km to se mě o tom může jen zdát.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Napsal: 12 črc 2019, 08:58
od Kamílek
Fakt hodně záleží na trase. Stačí mít na úvod, kdy se motor zahřívá a jede na bohatší směs nějaký kopec a spotřeba jde brutálně nahoru. Nejmenší spotřebu na nádrž se svým GDIčkem jsem měl minulý rok ve Slovinsku, kde jsem se dostal na průměr 5.85, ale dlouhodobou (od pořízení) mám 6,7.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Napsal: 12 črc 2019, 09:54
od D_a_v_i_d
Máš těžkou pravou nohu
.
1) Zkus si palubní počítač přepnout od režimu aktuální spotřeby a dívej co to dělá. Ten motor tam dokáže dát spotřebu 15l/100km při nízkých otáčkách jak nic. Takže opatrně s plynem.
2) Jedeš nad rychlostní limit (ne z pohledu zákona, ale oproti ostatním s malou spotřebou). Zkus ve vesnici 45km/h a mimo obec 80km/h. Odpor se zvyšuje se s druhou mocninou rychlosti! Takže 80km/h vs 100 km/h v odporu není rozdíl 20, ale 80^2 vs 100^2.
3) Otáčky - moje DCT řadí nahoru při 2000ot/min. a dokáže auto táhnout i při 1500ot/min. Jestli je to podtáčení nevím, ale mám pocit že motory s automatem mají jiné naladění točivého momentu. Kdy moment vrcholí kolem 1800ot/min.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Napsal: 12 črc 2019, 10:13
od Stringo
ad 1) ano mám těžkou nohu, jezdím svižně (v obci do 60km/h a mimo obec 100-110km/h podle situace), ale teď jsem se snažil jet úplně na pohodu zvolna a stejně se mi to nepovedlo, k tomu režimu aktuální spotřeby = jenom ukazatel ničeho, takové divadýlko, když se za volantem nudíš, z toho nic nevyčteš, protože když víc šlápneš na plyn, skokově to vyskočí a spadne, ale když zrychluješ pomalu, je tam sice nižší číslo, ale delší dobu, takže v reálu nevím, rozdíl ani nic moc, ale jde hlavně o to, že v takovém režimu zobrazování nic nezjistíš, musel bys napíchnout počítač, jet trasu, dělat záznam a vyhodnotit různé styly jízd na stejné trati, ale to už laboruješ, to není o tom, že si jdeš koupit auto s kombinovanou spotřebou 5,7l/100km a jezdíš s touhle spotřebou +/- 1l aniž bys musel kontrolovat jak moc šlápneš na pedál, kdy jak máš předjet apod. Navíc mě tohle laborování ani nebaví, spíš jsem chtěl zjistit, jestli se dokážu přiblížit k nějakým těm nižším spotřebám - na mojí denní trase nedokážu
ad 2) když jedeš tachometrově 45km/h, tak reálně je to rychlost 40km/h a to jako nezvládnu, to mě předjede i nasraný kolař a mimo obec tachometrových 80km/h v reálu 75km/h to tě tlačí před sebou dodávky i kamiony, je to i nebezpečné někdy, takže v reálných podmínkách takhle jezdit nechci, protože omezuju provoz a samotnému mi to přijde jako loudání a za to mi ta spotřeba nestojí, ale chtěl jsem poukázat na to, že se lidé co jezdí za méně musejí nějak takhle chovat, aby se na tuhle spotřebu dostali, zároveň tedy ani nové procesy měření v provozu nejsou úplně reálné, ale dělají se v nejnemožnějším režimu jízdy, který bude provozovat minimum řidičů
ad 3) řadit u turbomotoru ve 2000ot./min. a provozovat ho v pásmu 1500-2000 ot./min. je sebevražda pro ten motor. Ne že by to motor nezvládl a auto nejelo, nebo že by bylo extrémně namáhané pohonné ústrojí, ale jde především o karbonizaci, což tě pokud auta točíš co 5let nemusí trápit, ale chudák další majitel. Ideálně bys měl řadit před 3000ot./min. a podřazovat min. v 1800ot./min. abys systematicky neničil motor. Ty kecálkové v podobě ukazatele řazení a naladění DCT v normálním režimu přímo vybízejí k tomu, abys po určité době musel navštívit servis, rozhodně to není kvůli tomu, aby ti auto vydrželo, jo ještě kvůli emisím a té spotřebě, kterou uvádějí
Je to stejné jako budou tvrdit, že Start/Stop systém nic motoru neudělá, ale jakmile se o tom někde zmíníš v servisu, tak se dozvíš, jak odcházejí svíčky, jak se přidírají turba atd... takže tak asi můj pohled na věc. Samozřejmě, kdybych chtěl tady dělat dojmy se spotřebou, tak si vyberu jinou trasu, budu to pár km podtáčet, pojedu nejlépe v noci, abych nikomu na silnici nevadil a druhý den sem dám báječný výsledek, který mi k ničemu nebude, protože další dny budu jezdit zase "normálně" se spotřebou o 2l/100km vyšší, tohle bylo jen na pokus na mou denní trasu s normální jízdou, kdy nejedu svižně, přemýšlím o tom jak a kde zrychlovat, nebo nechat auto dojíždět ke křižovatce a zároveň nebrzdím nikoho za mnou.
Ale upřímně jsem čekal tu spotřebu o něco nižší, počítal jsem že cesta do práce bude pod 6l/100km a z práce pod 6,5l/100km po ujetých 31km
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Napsal: 12 črc 2019, 10:21
od Kamílek
Přesně tak. Nepočítám-li jízdu ustálenou rychlostí po rovině, tak beru otáčky pod 2000 u benzínovýho motoru jako nezdravý. Z toho důvodu bych nechtěl automat, který motor nesmyslně podtáčí a řadí nahoru už po dosažení 1800 otáček.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Napsal: 12 črc 2019, 10:33
od Stringo
A to POZOR - píše majitel atmosférického motoru, který k tomuto stylu jízdy není tolik náchylný, jako tubomotor
...to řazení automatu můžeš ve většině aut vyřešit přepnutím převodovky do režimu SPORT, kdy se (mimo jiné) zvýší otáčky motoru pro přeřazování, ale to už lidi zase uvidí vyšší spotřebu a většina tohle nedělá, protože jim bylo řečeno, že to tak je nastavené správně vč. Start/Stopu a tak to prostě berou a věří že je to v pořádku
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Napsal: 12 črc 2019, 10:35
od Marc
Tak já se v průměru pohybuji se spotřebou 6,9 - 7,4 u 1.4 TGdi s DCT. Jezdím svižně 60km/h obec, mimo 100-120 km a dálnice cca 140 - 160 km. Včera jsem jel Náchod - Hradec Králové a spotřeba 5,2.
Pak jsem najel na dálnici a spotřeba v Praze už 6,9 a D5 na Plzeň je úplný žrout. V žebráku 7,4 l. Mám vypozorováno že na D5 vždycky roste spotřeba strmě vzhůru. Hold silný provoz a samé klesání a stoupání.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Napsal: 12 črc 2019, 10:38
od Stringo
No já to připisuju taky té trase, kdo jel nebo jezdí z Plzně na Most, tak bude vědět co je to za cestu, samé zákruty, samé klesání a stoupání, ale zase si říkám, že jsme v ČR a že tenhle typ cest je všude okolo, dejme tomu Morava je trochu rovinatější...
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Napsal: 12 črc 2019, 11:15
od Minko
spotreba je aj pre mňa menšou záhadou
keď pravidelne s priateľkou jazdíme na východ k jej rodičom trasou BA-BB-Podbrezová-Čertovica-Hybe-PP-KK moja priemerná spotreba podľa tankovania a appky fuelio je okolo 5,5-5,6 l/100 km.
čo sa týka dynamiky jazdy- v kopci to rozhodne netrápim ale radšej tomu naložím viac otáčok (aspoň tých 2500) nech to ťahá a neobmedzujem ostatných (priateľka by vedela rozprávať ako "pekne vinšujem" takým čo jazdia do kopca lenivo)
mimo obce tých 100-110 (tachometrových) pokiaľ mi to premávka umožňuje+ ak je treba predbehnúť vždy dynamicky (podradenia a p.)
po diaľnici idem zvyčajne tachometrových 115 (tempomat), ale keď je treba obiehať, resp. ak sa zo zadu ku mne približuje iný obiehajúci nemám problém to dočasne rozbehnúť aj na 140-150 (tachometrových)
minulý víkend sme obmenili trasu a z PP sme šli cez Vernár na Brezno a v Žiari nad Hronom sme (kvôli hláseným zápcham na diaľnici pri Nitre a tuším Vlčkovciach) odbočili na Handlovú-Trenčín (celkom dosť kopcovitý terén) a z Trenčína naspäť po diaľnici. Tankovali sme pred odjazdom z KK. Na to tankovanie sme ešte urobili cca 30 km výlučne po BA + včera malý výlet BA-Malacky-Veľké Leváre-Závod-Studienka-MA-BA (z Malaciek cez Veľké Leváre atď som to už tak nehnal skôr také výletné tempo (50 obec 90 mimo obec). Po zadaní hodnôt z tankovania mi fuelio vyhodilo že spotreba na predchádzajúcej nádrži bola 5,27 l/100 km, čo je moja doposiaľ druhá najlepšia dosiahnutá spotreba vôbec. Vôbec som to nechápal keďže v tom je celkom dosť diaľnic, kopcov a mesta.
čo sa týka tankovania vždy tankujem do prvého vystrelenia pištole + zaokrúhlenie na najbližší násobok 5 EUR.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Napsal: 12 črc 2019, 11:41
od Marc
Stringo píše:No já to připisuju taky té trase, kdo jel nebo jezdí z Plzně na Most, tak bude vědět co je to za cestu, samé zákruty, samé klesání a stoupání, ale zase si říkám, že jsme v ČR a že tenhle typ cest je všude okolo, dejme tomu Morava je trochu rovinatější...
No jo, ale Třeba Plzeň - K. Vary, se zase jede docela svižně a tam mám spotřebu velice dobrou (na mé poměry
) cca 6,2-6,6l.
Ale D5 Praha - Žebrák se pohybuji okolo 7,4l.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Napsal: 12 črc 2019, 11:54
od Stringo
Asi to bude hodně kolísat podle tras... Akorát že já se v podstatě na nějakou tu tabulkovou hodnotu běžně vůbec nedostanu... No co, hlavně že to jezdí
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Napsal: 12 črc 2019, 12:19
od Axel.Foley
Záleží na spouště věcí: natankované palivo, teplota + vlhkost vzduchu, hustota provozu, zatížení, tlak v pneu, drsnost asfaltu, směr a síla větru, ... Ověřeno o minulém víkendu: tankovaná "obyč" nafta + VIF ve Švédsku, následně přejezd přes větrný Oresund a větrné Dánsko max. 130 tacho (většinou 110 tacho) se spotřebou 7,2. Ve Flensburgu jsem bral UltimateDiesel od Aral + VIF. Přejezd přes Německo (místy pořád foukalo) 150 v úsecích s neomezenou rychlostí (předjíždění 160 - 180), v omezeních 120, v uzavírkách dle místní úpravy + přejezd centrem Hamburgu + skákání asi 10 km v koloně - výsledná spotřeba 6,67. V Ústí jsem vzal u Globusu UltraDriveDiesel + VIF, dálnice 130 - 140, okresky za Hradcem 100, výsledek doma 6,1. Všechny dálnice tempomat.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Napsal: 12 črc 2019, 12:58
od Marc
Axel.Foley píše:Záleží na spouště věcí: natankované palivo, teplota + vlhkost vzduchu, hustota provozu, zatížení, tlak v pneu, drsnost asfaltu, směr a síla větru, ... Ověřeno o minulém víkendu: tankovaná "obyč" nafta + VIF ve Švédsku, následně přejezd přes větrný Oresund a větrné Dánsko max. 130 tacho (většinou 110 tacho) se spotřebou 7,2. Ve Flensburgu jsem bral UltimateDiesel od Aral + VIF. Přejezd přes Německo (místy pořád foukalo) 150 v úsecích s neomezenou rychlostí (předjíždění 160 - 180), v omezeních 120, v uzavírkách dle místní úpravy + přejezd centrem Hamburgu + skákání asi 10 km v koloně - výsledná spotřeba 6,67. V Ústí jsem vzal u Globusu UltraDriveDiesel + VIF, dálnice 130 - 140, okresky za Hradcem 100, výsledek doma 6,1. Všechny dálnice tempomat.
Přesně tak, těch parametrů okolo je spousta. Ale je pravda, že jezdím podstatně rychleji než manželka a spotřebu mám, tak o 0,45l menší