Stránka 11 z 77
Re: tucson nx4
Napsal: 22 říj 2020, 20:30
od Chasnik
Pod 9 litrů, notabene s tím Mildem, by to mělo jít. Já měl loni při výměně čelního skla na 2 dny Tusíka 1.6 T-GDI DCT a měl jsem tam tuším kolem osmičky. Ale hodně z toho bylo po dálnici (tempo cca 130 - 140), nevím, jak se to změní, když člověk zpomalí na okreskách a má víc brždění a akcelerací.
Ale po krátkých zkušenostech s tím, co mám teď pod kapotou já, tak si troufnu tvrdit, že něco jako 2.0 DPi nebo 2.2 DPi by tomu autu, i v rámci aktuálních bruselských krávovin, mohlo slušet. Samozřejmě, že by to nebyl trhač asfaltu, ale když vezmeš, že předchozí model byl vybavován i 1.6 GDI, tak by to úplně tragédie nebyla.
Re: tucson nx4
Napsal: 22 říj 2020, 20:33
od Mr. HYUNDAI
Zkusil jsem najít co nejpodobnější konfigurace - motorizace 1,6 CRDi, mild-hybrid, 100 kW, DCT, 4x4.
U stávající generace Adventure + paket Tech - akční cena 685 tis.; nový model Smart + navi - akční cena 845 tis.
To je masakr
...
Ale kdybych vydržel jak vypadá (což zatím nedávám), tak bych volil Hybrid. V Koně to funguje výborně
.
Re: tucson nx4
Napsal: 22 říj 2020, 20:35
od Axel.Foley
Hele, aktuálně mám papírových 115 koní, které rozhodně nejsou líné. Auto jede hezky, není problém projet půlku Evropy na jeden zátah, s motorem jsem spokojen. Od nového auta bych ale čekal trochu víc. Nevím... za mě nový Tucson spíš zklamání.
Re: tucson nx4
Napsal: 22 říj 2020, 20:36
od Chasnik
Hmm, tak to jsem na první pohled tušil, že to bude menší rozdíl...
Mno, Štěpáne, radši tu i20 N
Re: tucson nx4
Napsal: 22 říj 2020, 21:56
od Mr. HYUNDAI
Taky to tak vidím
. Dcera teď viděla její fotky v té šmoulí modré s černou střechou a hned jí zvládla vymyslet jméno (Vexy) a schválit nástup do garáže
.
Re: tucson nx4
Napsal: 22 říj 2020, 22:03
od idam.i
Chasnik skúsil si Tucsona s 1,6GDI ?
Štyri roky som jazdil s 1,6GDI v i40cw, no na Tucson s týmto motorom som si netrúfol.
Axel ty máš síce len 115koní,ale kruťák 280Nm a to je poznať.
Re: tucson nx4
Napsal: 23 říj 2020, 07:52
od Kamílek
Tucsonu (neznám hmotnost NX4, ale očekávám, že u 1.6 TGDI bude podobná jako u předchozí generace tzn. 1577 - 1606) by slušel nějaký 2.0 T-GDI, který by měl spotřebu jako 2.0 TSI (140kW). Občas jezdím s firemním Superbem (1557kg) ne úplně ekonomickou jízdou a spotřebu podle palubáku mám 6.3 - 6.6, což i pokud budu počítat reálnou 7 - 7.2, tak je to super. Vím, aerodynamiku má Tucson výrazně horší, ale...
Re: tucson nx4
Napsal: 23 říj 2020, 09:29
od Maras
Sleduji a čtu tady, že se hodně z vás nový Tucson nelíbí. Mám jich každý den na očích v práci spousty a je tu také i starý model, který dojizdime.Pravda je, že je třeba si trochu na nový zvykat. Navíc dizajn je individuální záležitost. Nicméně za mně při přímém porovnání je nový model o vesmír jinde.Je to parádní kára. Cena se také nelíbí, oproti končícímu modelu. Jasně, pro východní Evropu je to dost peněz. My všichni tady přesto věříme, že se bude dobře prodávat, vždyť tohle auto nás živí. Ze 70proc. výroby je tohle náš hlavní obchodní artikl. A až si kluci tady zase auto půjčí na testování, pak bych teprve dělal závěry.
Re: tucson nx4
Napsal: 23 říj 2020, 09:32
od Kamílek
Mně se líbí, předek je velká změna a myslím, že se povedl. Co se zadku týče, tak je škoda těch blinkrů, jinak taky ok. Že se bude dobře prodávat nepochybuju
Re: tucson nx4
Napsal: 23 říj 2020, 09:35
od Chasnik
idam.i: máš pravdu, že 1,6 GDI je pro Tuscona málo, ale to už je úděl základní motorizace. i30 s 1,4 MPI bych si taky těžko pořizoval, ale někomu to stačí, stejně jako se kdysi prodávala např. Octavia 1.4 MPI, což muselo být taky "zábavné" ježdění, atd. atd.
Upozorňuji, že tady vedeme hypotetickou debatu, protože ten motor, o kterém jsem se zmínil, neexistuje a zřejmě existovat nebude. Ale vycházím z analogie vlastní zkušenosti: jezdil jsem mj. s motory 1,4 CVVT, 1,6 CVVT, 1,6 GDI a 1,5 DPi. Ty poslední 3 motory jsou pocitově v běžných otáčkách srovnatelné, byť papírově v položce max. výkon je rozdíl 15 - 20 koní. Test slovenského automagazínu (už nevím kterého, viděl jsem na Youtube) dokonce ukázal, že ve středních otáčkách je 1.5 DPi agilnější oproti 1.6 CVVT, který to potom dožene v oblasti blíže omezovače.
Z těchto důvodů já bych tento imaginární motor 2.0 DPi viděl rozhodně blíže 2.0 GDI, což si jako základní motorizaci dokážu představit. Auto sice neoplývající přebytečným výkonem, ale za rozumnou cenu, s relativně slušnou spotřebou, jednoduchým motorem, který si dokáže poradit i s provozem na kratší trasy.
Opět analogicky k i30, když vidím, že jednoduchá atmosféra se prodává za téměř shodné ceny, jako složitější a nákladnější oturbený motor s GPF, tak se domnímám, že na tomto motoru má výrobce služnou marži, která mu slouží jako finanční polštář např. pro emisní pokuty do Bruselu.
Ze všech těchto důvodů mi hypotetický motor 2.0 DPi (even. 2.2 DPi) dává logiku jak pro výrobce, tak i pro uživatele, který nemá extra nároky na výkon.
Re: tucson nx4
Napsal: 23 říj 2020, 11:09
od Dave405
Úplný souhlas s chasnikem. Teď mám v i30 1.6 CVVT a max spokojenost po všech stránkách, tedy spotřeba, výkon, dynamika, jednoduchost, údržba. Na ježdění jsem v servisu dostával Tuscona 1.6 TGDI a s tím jsem už spokojen nebyl. Bez turba to nejelo, než se turbo roztočilo, trvalo to dost dlouho a pak už to sice jelo hezky, ale spotřeba nepěkná. Během svého ježdění jsem měl sice spotřebu v rozmezí 7-7,5l/100km, ale rozhodně to nebyla tak dynamická jízda jako s atmosférou i30, kde jezdím za 6 na sto. Jasně že to nejde srovnávat díky zcela jinému zařazení a koncepci vozů, ale projev 1.4 TGDI v i30 se mi taky nelíbí. Proto se taky přikláním k názoru, že 2.0 DPi by mohla být teoreticky pro masy ideální motorizace v Tusconu. Dost se divím, že není v nabídce, nebo se třeba ještě objeví později, pokud to budou umět udělat emisně.
Re: tucson nx4
Napsal: 23 říj 2020, 11:58
od Axel.Foley
Maras: Líbí se mi čenich a stěrač zadního okna schovaný ve spojleru. Nelíbí se mi zadní blinkry v nárazníku (navíc obyč žárovka, ne LED), nelíbí se mi elektronické budíky ála Mercedes, nelíbí se mi lesklé plochy na středové konzole kolem rádia, klimy, atd., nelíbí se mi rozměr 17" kol, nelíbí se mi použitá motorizace, nelíbí se mi boční prolisy na dveřích. Zatím vycházím ze zveřejněných fotek a toho, co jsem viděl naživo.
Re: tucson nx4
Napsal: 23 říj 2020, 12:00
od sarin007
No cena poskočila, holt víc výbavy, to se dalo čekat. Už bych si ho asi v plný palbě už nekoupil. Co mě zarazilo je ventilování sedaček za 60 tis., to je naprosto fajn věc, ale pokud bych za to měl dát toto, tak bych to oželel. No plně nakonfigurovaný dle mého modelu (Style Premium) je těšně přes mega a to v benzínu. Být tam nabídka na 2.0 naftu, dalo by se uvažovat. Takto je výběr motorizací opravdu minimální
Re: tucson nx4
Napsal: 23 říj 2020, 12:42
od Mr. HYUNDAI
Předpovídat co se posléze objeví v naší garáži je poměrně ošemetné
, ale troufám si tvrdit, že pravděpodobnost, že se tam objeví NX4 není ani v promilích. A to považuji za nejmenší problém motorizace, HEV, zejména v porovnání s cenou CRDi, fakt dává smysl. Ale měl jsem možnost to auto vidět hodně zblízka v mnoha barvách, potkal jsem ho na silnici s maskováním i bez. Nemůžu si pomoct, na tom autě se mi nelíbí ani jeden jediný milimetr čtvereční, potkat tohle v protisměru na okresce za šera bylo šílený - s láskou jsem si vzpomněl na vánoční stromečky mnohých tahačů
. Zadní blinkr utopený v zadním nárazníku a řešený žárovkou, to už je vlastně maličkost....
Ano, nemám bezprostřední zkušenost s interiérem ani s podvozkem, to mě teprve čeká. Ale nemá to šanci posunout tohle "rozhodnutí" jinam. Jsem už příliš starý na to, abych si kupoval něco, co je podle mého cítění vyloženě ošklivé.
Re: tucson nx4
Napsal: 23 říj 2020, 12:57
od Stonepet
Mně se líbí, potkal jsem jej na dálnici a několik kilometrů jel před ním. Nepřijde mi, že by prolisy na bocích byly extra vidět a nějak razily. Ale je fakt, že každý máme jiný vkus. Interiér, co jsem viděl, tak je úplně jinde než u dosavadního Tucsona. Za mne posun o velký kus dopředu.