Stránka 11 z 53

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 17 lis 2008, 19:43
od Vilda
ZdeněkSvoboda píše:
Vilda píše:Osobně bych tohle vlákno zamknul ...... nebo se tady za chvíly postřílíte :? :?
Jsem podobného názoru, jako Vilda.
Téma už šlo dávno stranou, začína se tu nadávat, pomlouvat atd...
Nechápu, proč benzínům vadí diesel a naopak dieslům benzín.
Jezdil jsem v benzinu, teď na naftě. Obě auta jezdí...co chtít víc.
Je mi jedno, co si o mě myslí druzí...byla to moje volba, na benzín jsem si mohl počkat, ale auto jsem potřeboval (do práce a na běžnou potřebu) a proto jsem vzal diesel. Nemám ho na závodění, ani na sprinty apod. A určitě nebudu kličkovat ve 120 mezi čárami na silnici a zkoumat jestli auto drží na silnici nebo ne. Auto jsem si koupil, aby mi sloužilo a ne já jemu. "Normální" člověk se do situací, které tu píšete (smyky, srážka dítěte atd) nikdy nedostane, může to ale přijít, to nepopírám. Já mám řidičák 5 let a za celou dobu se mi naštěstí nestalo nic podobného. A asi by mě ani nenapadlo při výběru auta na něco
podobného myslet.


Jináč, Bořek (neuraž se) mi tu už chvílemi přijde dosti arogantní.
"Náš" Mexičan se ho často chytá za slovo a pro změnu se nesmyslně hádá!
Chlapi, je to club...co budete dělat na případném srazu??? to si místo prohlídky auta, klábosení atd dáte do huby???

Toť můj názor na tuto debatu, které jsem se nezúčastnil, ale pečlivě sledoval :)
Zdendo, napsal si to moc dobře !
Hádat se můžu v práci, je to placený...... o něco míň doma, tam se může stát, že půjdu spát o hladu, ale na klubu ?? na klub si chodím odpočinout, odreagovat se, pobavit a ne číst nějaký hádání :? Lidi, netahejme blbou náladu na klub, je jí okolo nás, až moc :( špatných zpráv si přečtu v novinách dost, ale tady jsem si zvykl na něco lepšího .... jsme přece všichni majitelé jedné značky a tak se podle toho chovejme :idea:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 17 lis 2008, 23:20
od Rexcor
Tady se přeci nikdo nehádá:-D To je jen výměna názorů, viď Mexicane.:-) Ale neboj už jsme skončili. Aspoň to tak vypadá.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 01:57
od Borek
Vildo se Zdeňkem,už toho vážně nechte :evil: ,nebudeme vás věčně s Mexicanem od sebe odtrhávat. :lol:
Myslím,že to zase tak prázdná diskuse nebyla a třeba i pomůže někomu v rozhodování,co si koupí za motor.Stačí když si vyjmenované plusy jednotlivých motorizací,dá na misky vah. :D

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 09:35
od David C3
Dnešní Svět motorů srovnácí Acent Diesel vs Benzín. Nafta je výhodnější pro ty co najedou 17tis ročně. Najedu přes 30tak je to v pohodě. Jezdit 15tis km koupím 1.6 :-)

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 09:57
od mirpie
Mikro píše: viac mi vyhovuje diesel pretoze nemusim tak casto podradovat a kontrolovat nohu na plyne

Tady si naopak myslim, že řadit budeš častěji než u benzinové jednotky. CRDi má sice větší točivý moment v nižžších otáčkách, ale má menší využitelný otáčkový rozsah.

Jezdim často i Vectrou 2.0 16V DTI a tam mi převody a malý otáčkový rozsah nedovolí např. přeřadit nebo podřadit o dva nebo o tři stupně, jak to běžně dělám u benzinu. Ani 50km/h na pětku jako u benzinu nehrozí, dokonce ani na čtyřku. U Vectry musim přes obec prostě na trojku, u Coupé můžu jet 50km/h na všechny převody, i na jedničku :D . Na křižovatce v obci, kde je silný provoz a potřebuju rychle vystřelit, často s Coupé vytočím jedničku na 60km/h a pak přeřadím v poho přímo na pětku a jen držím rychlost...

Ano, Vectra není Accent, ale převodově to myslim bude hodně podobné a tedy i ta četnost řazení.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 11:05
od Mikro
mirpie píše:
Mikro píše: viac mi vyhovuje diesel pretoze nemusim tak casto podradovat a kontrolovat nohu na plyne

Tady si naopak myslim, že řadit budeš častěji než u benzinové jednotky. CRDi má sice větší točivý moment v nižžších otáčkách, ale má menší využitelný otáčkový rozsah.

Jezdim často i Vectrou 2.0 16V DTI a tam mi převody a malý otáčkový rozsah nedovolí např. přeřadit nebo podřadit o dva nebo o tři stupně, jak to běžně dělám u benzinu. Ani 50km/h na pětku jako u benzinu nehrozí, dokonce ani na čtyřku. U Vectry musim přes obec prostě na trojku, u Coupé můžu jet 50km/h na všechny převody, i na jedničku :D . Na křižovatce v obci, kde je silný provoz a potřebuju rychle vystřelit, často s Coupé vytočím jedničku na 60km/h a pak přeřadím v poho přímo na pětku a jen držím rychlost...

Ano, Vectra není Accent, ale převodově to myslim bude hodně podobné a tedy i ta četnost řazení.

hochu hochu.

jazdil na fakt uz vsetkom moznom a poviem len tolko.

na accente viem v pohode zrychlovat na 5. prevodovom stupni od 55 km/h az po maximalku so 5 ludmi v aute.
viac k tomu nepoviem.... mozno by som ti len na nejakom zraze ukazal prakticku ukazku.

:mrgreen:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 11:11
od mirpie
tvrdim snad, že ti auto na pětku od 55km/h po maximálku nezrychluje? Nic takovýho jsem nenapsal.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 11:48
od tom
mirpie píše:
Mikro píše: viac mi vyhovuje diesel pretoze nemusim tak casto podradovat a kontrolovat nohu na plyne

Tady si naopak myslim, že řadit budeš častěji než u benzinové jednotky. CRDi má sice větší točivý moment v nižžších otáčkách, ale má menší využitelný otáčkový rozsah.

Jezdim často i Vectrou 2.0 16V DTI a tam mi převody a malý otáčkový rozsah nedovolí např. přeřadit nebo podřadit o dva nebo o tři stupně, jak to běžně dělám u benzinu. Ani 50km/h na pětku jako u benzinu nehrozí, dokonce ani na čtyřku. U Vectry musim přes obec prostě na trojku, u Coupé můžu jet 50km/h na všechny převody, i na jedničku :D . Na křižovatce v obci, kde je silný provoz a potřebuju rychle vystřelit, často s Coupé vytočím jedničku na 60km/h a pak přeřadím v poho přímo na pětku a jen držím rychlost...

Ano, Vectra není Accent, ale převodově to myslim bude hodně podobné a tedy i ta četnost řazení.
CO TO JE POJEM VYUŽITELNÝ OŤÁČKOVÝ ROZSAH???

U nafty jsou velmi dobře použitelné otáčky od cca 2000 do 4000.

A benzín je na tom jak??? Ten má použitené otáčky od cca 3000-6000.

Rozsah použitelných otáček je tedy naprosto stejný.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 11:58
od Mikro
tom píše:
mirpie píše:
Mikro píše: viac mi vyhovuje diesel pretoze nemusim tak casto podradovat a kontrolovat nohu na plyne

Tady si naopak myslim, že řadit budeš častěji než u benzinové jednotky. CRDi má sice větší točivý moment v nižžších otáčkách, ale má menší využitelný otáčkový rozsah.

Jezdim často i Vectrou 2.0 16V DTI a tam mi převody a malý otáčkový rozsah nedovolí např. přeřadit nebo podřadit o dva nebo o tři stupně, jak to běžně dělám u benzinu. Ani 50km/h na pětku jako u benzinu nehrozí, dokonce ani na čtyřku. U Vectry musim přes obec prostě na trojku, u Coupé můžu jet 50km/h na všechny převody, i na jedničku :D . Na křižovatce v obci, kde je silný provoz a potřebuju rychle vystřelit, často s Coupé vytočím jedničku na 60km/h a pak přeřadím v poho přímo na pětku a jen držím rychlost...

Ano, Vectra není Accent, ale převodově to myslim bude hodně podobné a tedy i ta četnost řazení.
CO TO JE POJEM VYUŽITELNÝ OŤÁČKOVÝ ROZSAH???

U nafty jsou velmi dobře použitelné otáčky od cca 2000 do 4000.

A benzín je na tom jak??? Ten má použitené otáčky od cca 3000-6000.

Rozsah použitelných otáček je tedy naprosto stejný.

ja som to radsej nekomentoval.... skoda pisania :twisted:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 12:05
od mirpie
to se pleteš...a i kdyby to bylo, jak píšeš, tak benzin má o 1000ot/min k dispozici víc.

Nemyslim otáčky, ve kterých to vyloženě táhne, ale myslim otáčky, které můžeš běžně používat. V drtivé většině dieselů to je 1400-4300ot/min, kdo točí běžně více než uvedených 4300ot/min u CRDi, nechť se ozve, ale i tak těch 500ot/min navíc to nezachrání.

U benzinu se dá běžně jet na 1900ot/min až po 6000ot/min, záleží, kde je položený maximální výkon.

Nafta: 4300-1500=2800ot/min k dispozici na daný převod
Benzin:6000-1900=4100ot/min k dispozici na daný převod

Ať posunem nejnižší a nejvyšší otáčky u obou variant +-300, dle konkrétního vozu, takjakotak, bude mít benzin minimálně těch 1000ot/min navíc, což dává výhodu v tom, že na daný převod máš k dispozici větší interval rychlosti, tedy menší četnost řazení.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 12:08
od mirpie
opět bych nerad, aby se to zvrhlo v nesmyslné argumentování majitelů crdi, že to tak není. Jde mi jen o to dokázat, že u benzinu není potřeba tak často řadit jako u nafty...

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 12:09
od Mikro
zasa ide ta debata inym smerom.

nechapem ako je to mozne. pritom to co pises mirpie je uplna kravina pretoze ked postavis vedla seba hyundai accent diesel a benzin ktori pojdu povedzme 55kmh na 5. prevodovom stupni a uz nemaju aku rychlost zaradit tak ten dieslak sa ti strati v dialke .... hlavne ked narves do kazdeho auta povedzme 4 ludi + batozinu.

a o tom som hovoril. na dieslaku nemusim tak casto radit.

dufam ze vacsina to pochopila.

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 12:13
od ZdeněkSvoboda
Taky si myslím, že pokud srovnáváš stejná auta, ale 1,5 a 1,6 při stejné rychlosti, tak 1,5 té 1,6 ujede (vlivem turba), myslím si ale na druhou stranu, že by mě 1,6 časem dojela a předjela :?

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 12:14
od mirpie
Mikro: většina možná, ale ty jsi nepochopil... S tím benzinem můžeš jet např. na dvojku jak 15km/h, tak 90km/h. U nafty 90km/h na dvojku nikdy nepojedeš. Stejně tak obráceně. Těžko pojedeš s naftou na pětku 45km/h..

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Napsal: 18 lis 2008, 12:16
od mirpie
opět jsme taháte něco, o čem absolutně nemluvim. Nemluvim o tom, které auto ochotněji zrychluje z nižších otáček, mluvim o využitelném otáčkovém rozsahu motoru.