Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Tak to je velice dobrá otázka. Kdo z Vás tu přesně ví, jakou konkrétní chladící kapalinu používá ten či onen konkrétní servis? Ví to i onen servis, co přesně vyžaduje Váš vůz? Vsadím se, že většina servisu zná jen modrou /červenou chladící kapalinu. Že má H/K jiné požadavky na složení chladící kapaliny nikdo moc neřeší.
Když jsem to vše studoval před zhruba rokem docela důkladně, tak jsem se rozhodl kontaktovat dva nejpovolanejsi odborníky v republice. Zkrátím to.
Ano, zajímalo mě, zdali, když nepoužívám onu specifikaci chladící kapaliny vyžadovanou H/K, zdali to nevadí. Prvonapln byla samozřejmě zelená kapalina. Já už 8 let používám modrou. Závěr byl ten, že když jsem použil modrou kapalinu, tak jsem se ničeho špatného nedopustil. Byl jsem ale upozorněn, že už bych měl v této chladící kapaline pokračovat.
"Takže ano, do vašeho vozidla nepatří kapalina G11, která obsahuje silikáty a naopak by tam měla být a v prvonáplni i byla, kapalina bez silikátů ale s v Evropě zakázanými fosfáty. To je ale normativní teorie. Materiálové složení dnešních výrobců motorů se nemůže lišit tolik, aby měly tak odlišné požadavky na složení chladicí kapaliny a vozidlu se něco stalo když použijete jinou, ale kvalitní.
Doporučujeme používat stále stejnou kapalinu jako doposud. Silikáty v ní obsažené již svoji práci jako protikorozní přísada odvedly, nově nasazené fosfáty by v tomto případě mohly spíše škodit."
Tím samozřejmě nikoho nenávádim k použití jiné kapaliny, než se uvádí k Vašemu danému vozu.
Když jsem to vše studoval před zhruba rokem docela důkladně, tak jsem se rozhodl kontaktovat dva nejpovolanejsi odborníky v republice. Zkrátím to.
Ano, zajímalo mě, zdali, když nepoužívám onu specifikaci chladící kapaliny vyžadovanou H/K, zdali to nevadí. Prvonapln byla samozřejmě zelená kapalina. Já už 8 let používám modrou. Závěr byl ten, že když jsem použil modrou kapalinu, tak jsem se ničeho špatného nedopustil. Byl jsem ale upozorněn, že už bych měl v této chladící kapaline pokračovat.
"Takže ano, do vašeho vozidla nepatří kapalina G11, která obsahuje silikáty a naopak by tam měla být a v prvonáplni i byla, kapalina bez silikátů ale s v Evropě zakázanými fosfáty. To je ale normativní teorie. Materiálové složení dnešních výrobců motorů se nemůže lišit tolik, aby měly tak odlišné požadavky na složení chladicí kapaliny a vozidlu se něco stalo když použijete jinou, ale kvalitní.
Doporučujeme používat stále stejnou kapalinu jako doposud. Silikáty v ní obsažené již svoji práci jako protikorozní přísada odvedly, nově nasazené fosfáty by v tomto případě mohly spíše škodit."
Tím samozřejmě nikoho nenávádim k použití jiné kapaliny, než se uvádí k Vašemu danému vozu.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Motor 1.5DPi
Zdravím všichni,
toto téma je opravdu dlouhé, takže jsem se snažil přečíst skoro vše. Ale jsou to už hodiny co trávím na netu a hledám co nejvíce informací o tomto motoru.
Projel jsem 1T-gdi, 1,5 T-GDI a pak i 1.5DPI. Jako nejlépe se mi jelo ve fastbacku 1.5 TGDI. A nejraději bych si ho koupil. Ale pak jsem zjistil, že je to mild hybrid a přimovstřik. Já jezdím každý den 4km do práce a 4km z práce (v létě si beru kolo, v zimě fakt ne, tam potřebuju auto, spoje nejsou). Když je zima, tak to takhle praktikuju klidně 2 měsíce a nic víc třeba nejezdím. Jinak sem tam výlet 20-50km(jeden směr), (nájezd 5-10ttkm ročně). Dálnici výjmečně, spíše vzácně. Proto jsem se začal zajímat o DPI. Ikdyž pocitově (výkonem) je to stejné auto jako moje Astra G 1.4 16v (66kW) s rozdílem že tomuhle autu absolutně nevadí popojíždění bez spojky (astra by mě vydrkala z kabiny). Dále jsem zjistil, že DPI nelze koupit ve fastbacku (srdce zaplakalo). Cena od TGDI je zanedbatelná, ta mě rozhodně neodradila. Spíše to že bych to dle chytrých hlav zkarbonoval a ještě tam je ta baterka v kufru a DPF, takže další strašák. Auto mám v plánu mít třeba 10let. Ale mám strach, že mě bude na výletech nudit.
Testovačka měla 40km nájezd.... výkon byl super tak v 50km/h (pocit turba), nad 80km/h mi přišlo jako by auto už nemělo dech.
Co jsem tu tak četl, tak dost lidí bylo na začátku testování. Jaké jsou teď aktuální dojmy? Mám opravdu obavy že budu zklamaný. Ale byla to volba rozumu a né srdce .
toto téma je opravdu dlouhé, takže jsem se snažil přečíst skoro vše. Ale jsou to už hodiny co trávím na netu a hledám co nejvíce informací o tomto motoru.
Projel jsem 1T-gdi, 1,5 T-GDI a pak i 1.5DPI. Jako nejlépe se mi jelo ve fastbacku 1.5 TGDI. A nejraději bych si ho koupil. Ale pak jsem zjistil, že je to mild hybrid a přimovstřik. Já jezdím každý den 4km do práce a 4km z práce (v létě si beru kolo, v zimě fakt ne, tam potřebuju auto, spoje nejsou). Když je zima, tak to takhle praktikuju klidně 2 měsíce a nic víc třeba nejezdím. Jinak sem tam výlet 20-50km(jeden směr), (nájezd 5-10ttkm ročně). Dálnici výjmečně, spíše vzácně. Proto jsem se začal zajímat o DPI. Ikdyž pocitově (výkonem) je to stejné auto jako moje Astra G 1.4 16v (66kW) s rozdílem že tomuhle autu absolutně nevadí popojíždění bez spojky (astra by mě vydrkala z kabiny). Dále jsem zjistil, že DPI nelze koupit ve fastbacku (srdce zaplakalo). Cena od TGDI je zanedbatelná, ta mě rozhodně neodradila. Spíše to že bych to dle chytrých hlav zkarbonoval a ještě tam je ta baterka v kufru a DPF, takže další strašák. Auto mám v plánu mít třeba 10let. Ale mám strach, že mě bude na výletech nudit.
Testovačka měla 40km nájezd.... výkon byl super tak v 50km/h (pocit turba), nad 80km/h mi přišlo jako by auto už nemělo dech.
Co jsem tu tak četl, tak dost lidí bylo na začátku testování. Jaké jsou teď aktuální dojmy? Mám opravdu obavy že budu zklamaný. Ale byla to volba rozumu a né srdce .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motor 1.5DPi
Chasník má asi nejvyšší nájezd - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=108&t=39802
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motor 1.5DPi
Už se to tady probíralo několikrát! 1.5 dpi má kroutak jen 144, ta oturbena 250 nebo co.... Takže je to jasné co se výkonu tyce. Ale já chtěl motor právě na krátké pojižďky a na to je dpi prostě lepsi, primovstrik to nedá...A výkon? Mám kombi, najeto 18000 a nikdy si nepripadam jako brzda. A zrychlení za 8 fakt nepotřebuju. Dokonce přemýšlím, že si ho příští rok koupim ještě jednou.... Takže si ujasni, co potrebujes, zda spolehlivost, či zrychleni
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
V podstatě sis odpověděl sámpirko7 píše: ↑24 říj 2021, 21:03 ... Auto mám v plánu mít třeba 10let. Ale mám strach, že mě bude na výletech nudit.
Testovačka měla 40km nájezd.... výkon byl super tak v 50km/h (pocit turba), nad 80km/h mi přišlo jako by auto už nemělo dech.
Co jsem tu tak četl, tak dost lidí bylo na začátku testování. Jaké jsou teď aktuální dojmy? Mám opravdu obavy že budu zklamaný. Ale byla to volba rozumu a né srdce .
On je tedy možná problém i v tom, že se okolo 1.5 DPI na začátku vytvořila jakási aureola super zázračného agregátu. A on je to přitom "normální" atmosférický motor, který svým projevem odpovídá fyzikálním zákonům, protiemisním opatřením a také svému cenovému zařazení. To slovo "normální" myslím v tom nejlepším slova smyslu. Jede to zkrátka slušně, ale o nějakém velkém adrenalinu to pochopitelně není.
Je to tak, jak píše Cecil67: "ujasni, co potrebujes, zda spolehlivost, či zrychleni"
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Auto má slúžiť, na to aby slúžilo sa opotrebúva. Otázka je aký máš nájazd keď väčšinou chodíš 4 km a či sa tie krátke trasy stihnú dramaticky prejaviť na výkone či až na funkčnosti a spoľahlivosti motora. 8 km keby si šiel denne každý pracovný deň v roku tak je to za rok 2200 km, za 10 rokov 22 000 km. Pridaj tam občasný dlhý výlet a s nájazdom kľudne aj + 10 000 ročne a budeš mať za 10 rokov len 122 000 km, z toho 18 % na krátkych trasách. Jasne, motor by preferoval aby to bolo celé len na dlhých jazdách, ale auto má proste slúžiť a tým sa opotrebúva, to je univerzálny fakt. 1,5 DPi sa opotrebuje menej a 1,5 tgdi viac. Ale je ten rozdiel podstatný a dosť veľký aby reálne zavážil? Ja myslím že s takým nájazdom nie. Občas sa prevez cez víkend nech sa filter vypáli a nerieš.
Myslím že sa ti takto zníži výkon motora o pár nízkych jednotiek percent za tých desať rokov, ale nebudeš o tom ani vedieť ani to riešiť. Na funkčnosť to myslím pri tak malom nájazde ani nezačne mať vplyv (a tvoj nájazd bude zrejme ešte menší), a vplyv na výkon bude zanedbateľný a asi to ani nepocítiš. Motor je dimenzovaný na 250 000 km, a motor trpí aj pri dlhých trasách tie prvé 3 km tak či tak rovnako, akurát sa potom trochu vyčistí. Lenže ako hovorím, tie prvé 3 km tam budú či pokračujú za nimi ďalšie alebo nie. S tvojím nájazdom by som životnosť motora neriešil a kúpil to z čoho máš väčšiu radosť (hlavne ak ti má robiť radosť 10 rokov), ak cena nie je kľúčovým faktorom.
Myslím že sa ti takto zníži výkon motora o pár nízkych jednotiek percent za tých desať rokov, ale nebudeš o tom ani vedieť ani to riešiť. Na funkčnosť to myslím pri tak malom nájazde ani nezačne mať vplyv (a tvoj nájazd bude zrejme ešte menší), a vplyv na výkon bude zanedbateľný a asi to ani nepocítiš. Motor je dimenzovaný na 250 000 km, a motor trpí aj pri dlhých trasách tie prvé 3 km tak či tak rovnako, akurát sa potom trochu vyčistí. Lenže ako hovorím, tie prvé 3 km tam budú či pokračujú za nimi ďalšie alebo nie. S tvojím nájazdom by som životnosť motora neriešil a kúpil to z čoho máš väčšiu radosť (hlavne ak ti má robiť radosť 10 rokov), ak cena nie je kľúčovým faktorom.
Naposledy upravil(a) Foxy dne 25 říj 2021, 10:12, celkem upraveno 2 x.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Re: Motor 1.5DPi
Pirko7 - no pokiaľ budeš tých 10 rokov prevádzkovať motor 4km hore-dole tak ani veľmi nemáš na výber - rozhodne by som sa vyhol priamemu vstreku už len kvôli riedeniu oleja palivom, motor - olej sa ani neohreje, aj pre nepriamy vstrek je tento štýl veľmi zlý a pre priamy vstrek duplom.
Určite ak bývaš v dome riešil by som elektrický predohrev ak v bytovke možno webasto ale tam je cena inde.
Plus často meniť olej.
Záver - tu vychádza jedine nepriamy vstrek alebo nejaký full hybrid s nepriamym vstrekom.
Že ťa bude auto nudiť - no asi bude, je to proste základ, treba točiť, sily to nemá nadmieru ale ty si vyberať veľmi nemôžeš.
Ad Foxy - rozhodne nesúhlasím, priamy vstrek dokáže riedenie oleja palivom odpísať veľmi skoro - po pár desiatkach tisíc a tento pán bude mať auto po záruke, km málo a motor potencionálne odrovnaný.
Zima studený štart vstrekovače do valca palivo lejú nieže striekajú, časť benzínu sa nespáli, stiera sa do oleja, olej studený, benzín sa neodparí, viskozita oleja padá, mazanie výrazne horšie... po pár km sa motor vypne a o pár hodín to isté.
Určite ak bývaš v dome riešil by som elektrický predohrev ak v bytovke možno webasto ale tam je cena inde.
Plus často meniť olej.
Záver - tu vychádza jedine nepriamy vstrek alebo nejaký full hybrid s nepriamym vstrekom.
Že ťa bude auto nudiť - no asi bude, je to proste základ, treba točiť, sily to nemá nadmieru ale ty si vyberať veľmi nemôžeš.
Ad Foxy - rozhodne nesúhlasím, priamy vstrek dokáže riedenie oleja palivom odpísať veľmi skoro - po pár desiatkach tisíc a tento pán bude mať auto po záruke, km málo a motor potencionálne odrovnaný.
Zima studený štart vstrekovače do valca palivo lejú nieže striekajú, časť benzínu sa nespáli, stiera sa do oleja, olej studený, benzín sa neodparí, viskozita oleja padá, mazanie výrazne horšie... po pár km sa motor vypne a o pár hodín to isté.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Motor 1.5DPi
Já bych tady pro pirko napsal znovu to, co jsem tady už ohledně toho motoru několikrát psal. Ta testovačka 40km nájezd je opravdu prd a na tom, jak se chová tenhle motor po větším nájezdu nepoznáš. Když jsem auto přebíral jako nové, tak jsem byl udiven, jak to nejede a jaká je to lemra. Po relativně opatrném zajíždění (netočit do maxima, nepodtáčet a měnit často jízdní režimy) tak po 5 000 km začalo auto ožívat. Teď mám najeto asi 18 000 km a jsem maximálně spokojen. Auto táhne a zrychluje velice dobře a s tím, když jsem ho měl úplně nové se to vůbec nedá porovnat. Samozřejmě trhač asfaltu to není, je to klasický atmosferický motor s krouťákem jen 144 a tak výkon si musíš zasloužit vyššími otáčkami a lineárním zvyšováním výkonu. Není to turbo, kde šlápneš a vystřelí to jak raketa. Nicméně bych být tebou vyzkoušel ten motor u někoho, kdo to solidně zajel (a nezmrvil motor hned na začátku špatným zajížděním) a už má něco najeto. Rozhodně bych to nezkoušel na testovacích autech u prodejce, protože u těchhle aut nevíš jak s tím kdo jezdil a nemusí to odpovídat tomu, jak by se motor choval při slušném zacházení. Takže když to shrnu:pirko7 píše: ↑24 říj 2021, 21:03 ... Auto mám v plánu mít třeba 10let. Ale mám strach, že mě bude na výletech nudit.
Testovačka měla 40km nájezd.... výkon byl super tak v 50km/h (pocit turba), nad 80km/h mi přišlo jako by auto už nemělo dech.
Co jsem tu tak četl, tak dost lidí bylo na začátku testování. Jaké jsou teď aktuální dojmy? Mám opravdu obavy že budu zklamaný. Ale byla to volba rozumu a né srdce .
- Je to klasická atmosféra na kterou jsme mi starší zvyklí
- Jako nové je to líná lemra
- Po 5000 km při slušném zacházení to pěkně ožije a je to nesrovnatelné s novým motorem.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Motor 1.5DPi
remken:
......Není to turbo, kde šlápneš a vystřelí to jak raketa........
Až se dočkáš po turbo lagu
......Není to turbo, kde šlápneš a vystřelí to jak raketa........
Až se dočkáš po turbo lagu
Re: Motor 1.5DPi
Tak napsal jsem to zjednodušeně. Nechtělo se mi psát šlápneš, chvíli počkáš a pak to vystřelí jak raketa .
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Motor 1.5DPi
tak myslím že tá turbodiera nieje vôbec zásadná vec, rozhodne tam akcelerácia príde skôr než je čakanie na výkon pri atmosfére. Všetko je niečo za niečo. Milovníci atmosféry píšu že šliapneš na plyn a výkon prichádza hneď - to možno áno ale je to nahouno výkon. Jazda s turbínou je návyková. V tomto konkrétnom prípade ale ide o niečo iné. Ide o charakter prevádzky auta.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Motor 1.5DPi
No myslím, že nejde o něco jiného, protože Pirko7 dal vedle sebe na misky vah "způsob provozování auta" a "zážitek z jízdy (nudné auto)", takže musí zvážit všechna pro i proti obou misek vah a pak se rozhodnout. Proto je lepší mít co nejvíc informací.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000