Stránka 104 z 123

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 10:04
od knorek
Tak se spotřebou jsem na tom stejně jako Jjenda

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 13:31
od t0x!n
Já se teď poprvé dostal pod 8l ve městě na celou nádrž a to camrám pořád jen cestu ráno 8km tam a odpo 8km zpět, momentálně na novým motoru něco přes 3000km, 16" kola, to se starým a 15" kolama jsem nešel pod 9l :D

přesně to mám 567,4km a dolito 45,18l = 7,96Ø

Napsal: 30 kvě 2015, 14:03
od kitrab
To bylo kolama slysim poprve :-)

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 14:30
od t0x!n
kolama to nebylo bylo to motorem v hajzlu :D jezdil jsem na 3 válce, ale jde o to, že mám teď 16ky a nezajetej motor a jezdí to za míň, což jsem konečně rád :)

P.S. samozřejmě 16ky 205/55 mají větší valivej odpor jak 15" 195/65, takže to +- taky něco udělá, trošku to pociťuju při akceleraci...

Napsal: 30 kvě 2015, 14:32
od kitrab
Ufff. :-) 8 pomeste je velmi dobre. U nas kopce 8-8,5 a zalezi kdo ridi:$

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 14:38
od Vendelín
Kolama to není.Obvod kola zůstává stejný,na 15" obouváš 195/65 a na 16" obouváš 2O5/55.Když sečtu velikost kola+ 2x procentuelní výšku pneu a pak spočítám obvod kruhu(kola),tak výsledný rozměr se může lišit tak o pár mimimetrů.Toto je můj názor a přiznám se,že jsem to již zkoušel propočítat.Rozdíl mezi 15",16" a 17" byl zanedbatelný.

Napsal: 30 kvě 2015, 14:42
od kitrab
Pravdu mas.

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 14:50
od t0x!n
nebudu se hádat ale když máš přeci kolo který má 205mm a kolo který má 195mm tak to máš 1cm na kolo x 4 to máš o 4cm vetší styčnou plochu se silnicí = větší odpor při rozjezdu, u 225 na 17" to máš 12cm, to mi říkej, že to auto / motor nemusí víc zabrat při rozjezdu...

P.S. i ve velkým TP mám napsaný provoz ve městě s 195kama 7,9 s 205kama 8,4l/100km...

to bych si tam mohl hodit nějaký 245 papuče a říkat, že to bude žrát stejně ne :D nemluvě, že na 50km/hod. se s tímhle a 1,4kou rozjedu za 5min. :mrgreen:

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 14:58
od Vendelín
V tom případě nechápu Tvoji logiku,protože ve výše uvadeném článku jsi psal,že Ti to na 16" žere méně,než na 15".Můj propočet se týká ujeté vzdálenosti,ne velikosti styčné plochy pneumatiky s vozovkou!!Doufám,že to bereš jako diskusi,ne jako výtku.
A ještě ke spotřebě,mám 1,6 DOHC a ve městě jezdím za 6,5-6,8 a dálky pod 6 litrů.Jezdím raději svižně,viz moje příspěvky v sekci Elantra a zkušenosti s ní.

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 15:03
od Mr. HYUNDAI
Vzhledem k tomu, že šestnáctky mají vždy šíři 205 a patnáctky vždy šíři 195 - myšleno schválené rozměry na GD, tak je logika informace o rozdílu spotřeby a valivého odporu mezi koly 15 a 16 palců jasná :D .
Konec konců na Elách je to se schválenými rozměry stejné :wink: .

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 15:15
od t0x!n
chjo prosím přečíst znovu můj původní příspěvek :D

hlavní důvod menší spotřeby: NOVÝ motor - původní byl špatnej, 3 válce, jeho výměna = spotřeba kolem 9ti na 15" kolech
nyní nový motor: nezajetý + větší kola (16") a spotřeba nižší

neřešil jsem, že mám na původním motoru nyní vetší kola a žere to míň což by byla blbost, tak prosím první číst :D

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 15:20
od vorlajz
Ty Elantry jsou nějaký usporny... To s GDI pod šest nejdu nikdy :)

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 15:32
od Vendelín
Četl jsem dobře,nový motor,16"kola,konečně pod 8 litrů a pak 15" a pod 9 jsem se nedostal,takhle jsem to pochopil, pro tox!n

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 15:36
od Vendelín
vorlajz,GDI má zase výhodu v lepší odezvě na plynový pedál.Máme v elantrách sice psaných o pár koníků navíc,ale dýl mu trvá,než začne tzv."dýchat".Potom už ale jede jak drak

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 15:53
od Alf6
kde se vyrábí motory pro i30? :D