Stránka 105 z 123

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 16:12
od Vendelín
Nošovice berou motory z Kia v Žilině,nevím jestli 100%,ale určitě výrobní závod v Žilině část produkce z výroby motorů dodáva do :hyu: v Nošovicích.

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 16:27
od Mr. HYUNDAI
Mezi Žilinou a Nošovicemi pendlují vlaky - z Nošovic do Žiliny převodovky, z Žiliny do Nošovic motory. Veškerá CVVT jsou ze Slovenska, u GDi a CRDi se musím podívat v práci do techničáků.

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 17:42
od mnkk
t0x!n píše:nebudu se hádat ale když máš přeci kolo který má 205mm a kolo který má 195mm tak to máš 1cm na kolo x 4 to máš o 4cm vetší styčnou plochu se silnicí = větší odpor při rozjezdu, u 225 na 17" to máš 12cm, to mi říkej, že to auto / motor nemusí víc zabrat při rozjezdu...

P.S. i ve velkým TP mám napsaný provoz ve městě s 195kama 7,9 s 205kama 8,4l/100km...

to bych si tam mohl hodit nějaký 245 papuče a říkat, že to bude žrát stejně ne :D nemluvě, že na 50km/hod. se s tímhle a 1,4kou rozjedu za 5min. :mrgreen:
Pravdu máš. Čím širšia pneu, tým väčší odpor.

Dosť podstatná je aj hmotnosť pneu a disku. Je možné, že pneu 195/65/15 na disku s celkovou hmotnosťou trebárs 12kg bude mať väčšiu spotrebu ako 205/55/16 na disku s celkovou hmotnosťou 11kg. Povedal by som, že hmotnosť kolies ovplyvňuje spotrebu viac než valivý odpor pneu. V meste určite.

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 18:52
od Dalin
vorlajz píše:Ty Elantry jsou nějaký usporny... To s GDI pod šest nejdu nikdy :)
No stačí se potkat s Alfem a jet za ním na vyjížďku! :mrgreen: Jezdí takovým kloboukovým stylem!
Já jsem se tak dostal na 4,8 i když dlohodobě jezdím za 5,6.

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 19:31
od Alf6
Jak jsem říkal...mě jízda uklidnuje :mrgreen: město - vesnice do 50, okresky 70 -80..někdy i 90 8) :mrgreen:
Daline: mohl jsi ještě napsat, že ti Elantra přišla tišší oproti I30 a že sedí dobře v zatáčkách :mrgreen:

Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 19:50
od kitrab
:0) 5,6 to je dost vyrobce uvadi mene :).

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 19:54
od Dalin
ALF
Že je tišší oproti i30 mohu potvrdit ale že lépe sedí to ne, protože jsem s Elantrou nejel tak rychle aby jsem to mohl posoudit. Vůbec jsem neregistroval, že má jednoduchou zadní nápravu, nic neodskakovalo, komfortní jízda.
Elantra na mne zanechala velmi dobrý dojem i když mi více vyhovuje svým sportovnějším nastavením Leon.

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 19:56
od Alf6
takhle to stačí Daline..hezky jsi to napsal :D 8) :D

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 19:58
od Dalin
kitrab píše::0) 5,6 to je dost vyrobce uvadi mene :).
Jako každý výrobce! U i30 výrobce uváděl tuším 3,6 mimo město! :mrgreen:

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 20:45
od robil
Dnes Olomouc -Mladá Boleslav a zpět.podle PP 5,3l.100km 4 dospělí.Tam za 2,40min. nazpět asi 3hod.(větší provoz) kdo tu cestu zná ví že menší rychlost než 110km.h. je brzda provozu.Mimochodem luxusní akce Škodovka se pěkně praskla přes kapsu!

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 21:16
od vorlajz
GDI ma vyšší výkon jak motor v Elantre... Ne?

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 21:31
od Mr. HYUNDAI
GDi 99 kW, Ela 97 kW

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 21:41
od vorlajz
A jak je na tom kroutak a v kolika otackach je na Max?

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 21:44
od Alf6
Elantra :
Výkon 97 kW/132 k při 6300 ot./min
Max. točivý moment 158 Nm při 4 850 ot./min

i30 GDI
největší výkon:99kw 135 koní při 6600 ot/min
největší točivý moment: 164 Nm při 4850 ot/min


Elantra: Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1232 / 538
GDI: Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1298 / 522

http://www.tipcars.com/magazin-hyundai- ... -6755.html

V hodnocení schopností pohonného ústrojí asi půjdu trochu proti proudu. Na přímovstřikový benzínový agregát 1.6 GDi se valí chvála ze všech stran, osobně mě ale jeho bezkrevný charakter za srdce příliš nebere. Není to tak dávno, kdy sítem našeho redakčního testu s výborným hodnocením proklouzl nenápadný model elantra se starší generací šestnáctistovky typu gamma, jejíž naturel se mi zdál o poznání dynamičtější i přirozenější navzdory o 2 kW nižšímu výkonu. Bystře reagoval na plyn, měl ryčný zvuk japonské malorážky a velice ochotně se vytáčel. 99 kW, které ze skromného objemu atmosféricky „tahá“ GDi, totiž v praxi není moc znát a motor ve většině režimů působí tak nějak unaveně, až letargicky. Je sice pravda, že se ochotně sbírá už od nízkých otáček, abyste se však dostali do vyšších sfér, kde „to“ trochu jede, je zapotřebí překonat unylé ploché střední pásmo, kde sice motor nevybíravě točíte, ale akcelerace veškerá žádná. Nemluvím o notně zpožděné reakci na přidání plynu a podivný syčivý zvuk. Ostatně není to žádné překvapení, když podobně se tentýž motor chová ve velosteru. Jinou věcí je, že běžní uživatelé i30 nebudou mít s touto charakteristikou žádný problém a mnohem více ocení jeho zbylá pozitiva, která v rámci objektivity nesmíme „zasklít“. GDi je předně nesmírně tichý motor, jehož dunivé tóniny k zvukovodům posádky začnou pronikat až po překročení hranice 4 000 ot./min, do té doby je takřka neslyšný, na čemž má jistě svou zásluhu také bezvadné odhlučnění kabiny. Druhým, a ještě zásadnějším pozitivem je jistě spotřeba, která se po celou dobu testu nepřehoupla přes 7,2 litrů (energické přesuny město + dálnice), klidnější jezdění, které GDi vyhovuje, se ale bezpečně spokojí i se šesti litry na sto. Není to ale na vrcholnou motorizaci jinak špičkového auta kompaktního segmentu trochu málo? Nemastný neslaný charakter motoru člověka svádí, aby se k němu choval co možná nejvíce bezohledně a skutečně, mezi 4 000–6 500 otáčkami se dá hovořit i o "jakés takés" dynamice a sportovním pocitu, zbytek otáčkové výseče se bohužel dynamicky ztrácí v podivné bezpohlavní mlze, která řidiče, který si chce za volantem i trochu užít, prostě nemůže uspokojit. Klíč k záhadě zvané „kde je ten papírový výkon“ přitom není k nalezení ani ve snadno řaditelné šestistupňové převodovce, která na rozdíl od mnoha jiných neprotahuje své kvalty do ekonomického nekonečna a při 130 km/h na šestku točí přirozených 3 500 otáček.

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 30 kvě 2015, 22:22
od abdulzabak
Tak jsem asi magor, jel jsem teď dvakrát sámbez děti a dal jsem gdi pořádně napít, moje známá trasa na okresce nešla pod 4.5 tisíce otáček, dálnice byla úplně prázdná takže jsem jel 160 maximum 180 a pp říká že 9.5 litrů.
Tentokrát to sedí, trestal jsem ji co to šlo, možná i co to nešlo... Ale jede to hezky, několikrát jsem se i bál, ale podvozek to zvládá v pohodě.