Ty vado, to máš zataženou brzdu, nebo jezdíš na dvojku... Mám 1.6 a běžně mám spotřebu na dálnici do 7,7 , město a okresky kolem 7,3. Samozřejmě v rámci rychlostních limitů.ajrton píše:neviem sa dostat pod 10 l ...
Re: Zavady ceeda. edit: + i30
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Spotřeba i30
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
- Reklama
Re: Spotřeba i30
ty vole, ty mas asi zatiahnutu brzdu v hlave ... porovnavat dialnicu s castymi kratkymi jazdami v zime v meste ...tatchwud píše:Ty vado, to máš zataženou brzdu, nebo jezdíš na dvojku... Mám 1.6 a běžně mám spotřebu na dálnici do 7,7 , město a okresky kolem 7,3. Samozřejmě v rámci rychlostních limitů.ajrton píše:neviem sa dostat pod 10 l ...
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
Re: Spotřeba i30
Jestli jsem vůl, to nevím, ale 3 x týdně jedu do práce 11 km a to i zimě, a spotřebou se nikdy nedostanu za 8 l. Brzdu v hlavě máš ty, asi jezdíš brzda - plyn.Chce to trochu lehkou nohu a přemýšlet při dojezdu na křižovatce.ajrton píše: ty vole, ty mas asi zatiahnutu brzdu v hlave ... porovnavat dialnicu s castymi kratkymi jazdami v zime v meste ...
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Re: Spotřeba i30
Díky krátkým převodům je jízda na dálnici podobně náročná na palivo, jako městský provoz...
Samozřejmě je "město" a "město". Z Uhříněvse do Újezda nad Lesy je to taky furt Praha, ale jezdil jsem tam za 6,5.
Běžný pracovní provoz Vršovice - Uhříněves okolo 7,2
Poskakování v centru (Ječná, Žitná, Resslovka, přejíždění na druhý břeh, tancování okolo Anděla apod.), tam si to řekne tak 8 - 8,2.
Ale deset je fakt dost
Samozřejmě je "město" a "město". Z Uhříněvse do Újezda nad Lesy je to taky furt Praha, ale jezdil jsem tam za 6,5.
Běžný pracovní provoz Vršovice - Uhříněves okolo 7,2
Poskakování v centru (Ječná, Žitná, Resslovka, přejíždění na druhý břeh, tancování okolo Anděla apod.), tam si to řekne tak 8 - 8,2.
Ale deset je fakt dost
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Spotřeba i30
Mám teprve 3000km, takže čekám ještě nějaké změny, ale o wejkendu při cestě Budějice - Jaroměř a zpět ve třech lidech mám spotřebu podle PP 6,5 - 6,7. Jezdím tak okolo 100 - 110km/h, ve vesnicích se snažím rychlost dodržovat. Tam jsem popojížděl s plně naloženým autem, tak šla celková spotřeba po návratu trochu nahoru. Po městě se vejdu do osmi.
Vzhledem k novému motoru, nasazenejm zimákům a k tomu, že spotřebu moc neřeším a koukám spíš na to, aby se motor dobře zajel, si myslím, že spotřeba slušná.
Vzhledem k novému motoru, nasazenejm zimákům a k tomu, že spotřebu moc neřeším a koukám spíš na to, aby se motor dobře zajel, si myslím, že spotřeba slušná.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Spotřeba i30
No neviem ako ty, ale ja jazdím diaľnicou každý deň a jazdami v meste si práveže paradoxne tú zvýšenú priemernú spotrebu znižujem. Plaziť sa 100 - 110 km/h po diaľnici ma veľmi nebaví, a pri tachometrovej 140-tke už ide spotreba exponenciálne nahor, takže potom normálnou, predpisovou jazdou v meste (aj po diaľnici jazdím v podstate vlastne predpisovo) si priemernú spotrebu pomaličky znižujem. Nepreháňam to samozrejme s tou ľahkou nohou pred križovatkami ako tu píšu viacerí, pretože ma dosť vytáčajú šetrílkovia, doplachcujúci napríklad v ľavom pruhu na križovatku, kde je síce v rovnom smere červená, ale napríklad na odbočenie vľavo zelená. A ja sa potom cez takého borca neviem dostať k svojej zelenej, lebo on jazdí "hlavou", s ľahkou nohou na plyne.ajrton píše:ty vole, ty mas asi zatiahnutu brzdu v hlave ... porovnavat dialnicu s castymi kratkymi jazdami v zime v meste ...
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
-
- *
- Příspěvky: 43
- Registrován: 14 zář 2011, 11:10
Re: Spotřeba i30
i30 mám 3 a půl roku. Celou tuto dobu beru vždy plnou nádrž a měřím tedy od plné k plné. Za tu dobu se již dají vyloučit drobné chyby při tankování. Palubní počítač ukazuje průměr 6,9, reálná od plné k plné nádrži je za najetých 24 tis km celých 7,47 l !!!. Rozdíl v realitě a údajem palubního počítače je tedy skoro 0,5l. Někdo řekne že jezdím špatně, ten řekne že často startuji, každý to nějak okomentuje. Ale já vím své. Jezdím denně do práce na rovné silnici bez kopců a bez zatáček na E59. Denně 10km po této silnici a 1km ve městě. Denně dva starty. Průměrná rychlost dle MP je 51km/hod. Na této silnici jezdi tolik kamionů směr Rakousko, že jenom málokdy jedu 120. Většinou 90. Rovnoměrně, bez akcelerování, bez brždění, s lehkou nohou. Fy Hyundai klame motoristy, když udává tak nízkou spotřebu. Dělají to samozřejmě i jiní výrobci. To ano. Potom se ale ptám, o co je Hyundai lepší než ostatní? Reklamoval jsem rozdíl mezi spotřebou udávanou palubním počítačem a reálnou spotřebou. Hlavní servisní technik Hyundai mě řekl, že udávaná spotřeba je pouze orientační. Budete se dohadovat, že takováto orientace je pěkná lumpárna? Obdivuji pisatele, kteří tady píší o spotřebě cca 6l. Jednou jedinkrát se mně podařilo jít se spotřebou na 6,5l. Bylo to na dlouhé trase a nejel jsem víc jak 90. To ale neodpovídá reálnému životu. Realita je 7,47 l/100km . A to je na takové malé auto hodně. Samozřejmě, když má někdo prachy, tak mu to nevadí. Jsou lidé, kteří to vůbec nesledují. To jsou šťastlivci. A těm přeji radostně najeté km. Já ovšem z tohoto vozu žádnou radost nemám.
Re: Spotřeba i30
Neřekl bych klamání hyundaje, ale klamání metodiky. Ta je jen jedna a podle ní se uvádí průměrná spotřeba všech modelů. Co se týče ukazatele průměrné spotřeby na PP, tak já mám jinou zkušenost. Rozdíl mám cca 0,1-0,2 l.
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Re: Spotřeba i30
Vlček Pavel píše:i30 mám 3 a půl roku. Celou tuto dobu beru vždy plnou nádrž a měřím tedy od plné k plné. Za tu dobu se již dají vyloučit drobné chyby při tankování. Palubní počítač ukazuje průměr 6,9, reálná od plné k plné nádrži je za najetých 24 tis km celých 7,47 l !!!. Rozdíl v realitě a údajem palubního počítače je tedy skoro 0,5l. Někdo řekne že jezdím špatně, ten řekne že často startuji, každý to nějak okomentuje. Ale já vím své. Jezdím denně do práce na rovné silnici bez kopců a bez zatáček na E59. Denně 10km po této silnici a 1km ve městě. Denně dva starty. Průměrná rychlost dle MP je 51km/hod. Na této silnici jezdi tolik kamionů směr Rakousko, že jenom málokdy jedu 120. Většinou 90. Rovnoměrně, bez akcelerování, bez brždění, s lehkou nohou. Fy Hyundai klame motoristy, když udává tak nízkou spotřebu. Dělají to samozřejmě i jiní výrobci. To ano. Potom se ale ptám, o co je Hyundai lepší než ostatní? Reklamoval jsem rozdíl mezi spotřebou udávanou palubním počítačem a reálnou spotřebou. Hlavní servisní technik Hyundai mě řekl, že udávaná spotřeba je pouze orientační. Budete se dohadovat, že takováto orientace je pěkná lumpárna? Obdivuji pisatele, kteří tady píší o spotřebě cca 6l. Jednou jedinkrát se mně podařilo jít se spotřebou na 6,5l. Bylo to na dlouhé trase a nejel jsem víc jak 90. To ale neodpovídá reálnému životu. Realita je 7,47 l/100km . A to je na takové malé auto hodně. Samozřejmě, když má někdo prachy, tak mu to nevadí. Jsou lidé, kteří to vůbec nesledují. To jsou šťastlivci. A těm přeji radostně najeté km. Já ovšem z tohoto vozu žádnou radost nemám.
Pavle, ten problém je, že se spotřeba měří v LABORATORNÍCH PODMÍNKÁCH, které jsou diametrálně odlišné od praxe.
Tedy se neměří např. dost důležité veličiny: odpor vzduchu při jízdě a zatížení vozu (2-4 osoby, jak je zvykem).
nedělá nic nečestného, dělá to přesně tak, jak to dělají ostatní výrobci aut..
Smutný je, že jsme jako SPOTŘEBITELÉ PO CELÉM SVĚTĚ nedokázali PŘITLAČIT automobilky k tomu, aby spotřebu auta testovali
v reálném provozu (!) Prostě automobilová lobby je silnější, než všechny parlamenty vč. toho EVROSPKÉHO SUPERPARLAMENTU dohromady..
Proto, jak je situace tristní, jen dodám, že EU (zůstaňme pořád v Evropě) raději řešila poloměry zakřivení banánu (jakost 1,2,3) než mnohem důležitější věci..
Test by měl být URČITĚ v reálném provozu:
osazení vozu 1 osobou, 2 osobami a 2 dospělými a 2 dětmi
v následujících podmínkách: v městské koloně ujetých 5 km, dále jízda po městě - ujetých 30 km, jízda mimo město ujetých 100 km, jízda po dálnici 100 km.
To vše samozřejmě v přehledné tabulce, kdy já jako spotřebitel NEŘEŠÍM značku (stejně ti výrobci to dělají v jedněch fabrikách, jen tam třískají jiná loga), ale vybírám si auto podle toho, kde nejčastěji jezdím a co od vozu očekávám - např. jako ty sám píšeš: "denně 10km po této silnici a 1km ve městě. Denně dva starty"..
Jenže to ale není v souladu s marketingovými a prodejními plány automobilek, proto podvádění, zavádění a laciné triky.
Znova opakuju: nejen ČEŠI - jsme velice velkorysí a příliš tolerantní k těm, co s námi zametají, okrádají nás ve velkém a podvádějí..
Ať už to jsou automobilky, servisy, pumpy s PHM. I když nás okrádají, stejně všichni od nich rádi bereme ty zákaznické kartičky, polykáme reklamu a cílený fabulovaný marketing a necháme se ukolébat větou, že za zdražení PHM v Česku může krize v Řecku nebo na Kubě
Takže si za tohle všechno můžeme sami, jsme ovce, nikoliv OBČANÉ !
p.s. důvody editu: opravy překlepů..
Naposledy upravil(a) Cvrček dne 28 lis 2011, 10:51, celkem upraveno 1 x.
I30, 1.6 CRDI (66kW), BLACK DEVIL, paket tRiKoLoR, 6°
Co mě baví a živí: KRIZOVÝ MANAGEMENT, POMOC PŘI NAVYŠOVÁNÍ OBRATU
VZDĚLÁVACÍ KURZY pro prodejce "JAK LÉPE A VÍCE PRODÁVAT", vytvoření argumentací při prodeji
Co mě baví a živí: KRIZOVÝ MANAGEMENT, POMOC PŘI NAVYŠOVÁNÍ OBRATU
VZDĚLÁVACÍ KURZY pro prodejce "JAK LÉPE A VÍCE PRODÁVAT", vytvoření argumentací při prodeji
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba i30
u Accentu (2007) tiez odmerane nesuhlasi s udajom na PP, k mojmu stastiu ale PP ukazuje viac (niekedy az o 0,7l). CO som za skoro 130 000km vypozoroval je ze blbne ked sa sledovanie zacina v meste. Teda staci 30-40km mesto a potom sa mozem plazit stovky km ala Skoda Eko Trophy okreskami a priemerka je hrozne vysoka. Urobte to jednoducho, proste si spocitajte kolko km prejdete napr za tisicku, to je take to najobjektivnejsie. A ci to ukazuje 3,4 alebo 9,76 je asi uplne jedno
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Spotřeba i30
Vlček Pavel@ To auto váží minimálně 1270 kg a na délku má 4,3m.To ti připadá malé? Měl sis koupit i20,to je malé auto,i30 je nižší střední.
Jsi zřejmě naštvaný na celý svět,ale aspoň trochu uvažuj.
A když se podívám na spotřeby jiných lidí,tak se pohybují od 6 do 10 l.Všichni jezdí stejně,není to zvláštní.A než začneš vyvíjet spiklenecké teorie,bylo to myšleno ironicky...
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... power_e=80
Jsi zřejmě naštvaný na celý svět,ale aspoň trochu uvažuj.
A když se podívám na spotřeby jiných lidí,tak se pohybují od 6 do 10 l.Všichni jezdí stejně,není to zvláštní.A než začneš vyvíjet spiklenecké teorie,bylo to myšleno ironicky...
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... power_e=80
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: Spotřeba i30
Matysekul: pojem velké auto je hodně relativní, k tomu se asi nemá smysl vyjadřovat, nicméně spotřeba 8 litrů u 1.4ky neni zrovna pohádková a já se momentálně v Plzni v provozu těžce dostávám pod 8,6. Marně hledám důvod, protože já se opravdu většinou snažím jezdit úsporněm, mívám správně nahuštěné pneumatiky a jezdím v autě sám. Každopádně pod 8l/100 jsem se ještě ve městě snad nedostal.
-jinak taky měřím od plné. Až na výjimky co leju kanystr
Taky jsem očekával nižší spotřebu, ale zatím neviním auto, ale spíš přílišnou hustotu provozu a krátké trasy. Obzvlášť teď v chladnu. Když nad tím teď přemýšlím asi jsem měl jít do 1.6ky
-jinak taky měřím od plné. Až na výjimky co leju kanystr
Taky jsem očekával nižší spotřebu, ale zatím neviním auto, ale spíš přílišnou hustotu provozu a krátké trasy. Obzvlášť teď v chladnu. Když nad tím teď přemýšlím asi jsem měl jít do 1.6ky
Hyundai i30 BLUE DRIVE 1.4 CVVT 2010 80kW
Re: Spotřeba i30
To Vlček Pavel: Ak spravíš na jednu jazdu cca 11 km, tak sa nemôžeš čudovať trochu zvýšenej spotrebe. Ved na tých 11 km sa ti motor a olej akurát tak stihnú dobre zahriať. Možno polovicu, tretinu však určite, cesty ideš s bohatšiou zmesou, sytičom ak chceš.
To Cvrček: Si si istý, že automobilky to testujú len v laboratóriách? Neviem o tom veľa, ale dovolím si o tom trochu zapochybovať. Ak by to bola pravda, tak by sa tých laboratórnych výsledkov nepodarilo dosiahnuť v praxi nikdy. Mne sa to však zatiaľ podarilo na všetkých autách, ktorými som doteraz jazdil. A to nejazdím s rádiovkou na hlave, ako niekto vtipne poznamenal . Dá sa to, len to chce trochu úsilia a rozmýšľania. Na i30 mám síce priemer podobný ako Pavel Vlček, ale to hlavne preto, lebo jazdím diaľnicou a nechce sa mi vždy ísť 100-kou.
A niekde som čítal trefnejšie, že sme nie ovce ako píšeš, ale ovčania, namiesto občania .
To Mexican: Chyba v meraní bude u drvivej väčšiny majiteľov áut podľa mňa v tom, že nie vždy natankujeme rovnako "do plna". Niekto natankuje do prvého vypnutia pištole, inokedy do druhého, potom až kým benzín nevidí v hrdle a pod. Najpreukaznejšie by bolo (podľa mňa), keby som tankoval vždy až "po okraj". S tým sa mi však nikdy nechce srať, nechcem zdržiavať ani ostatných na pumpe. Fabia má taký odvetrávací čudlík na boku hrdla nádrže, ktorý správnym nasmerovaním tankovacej pištole zatlačíš. Je pekne počuť ako vzduch "odfukuje" po vypnutí sa pištole. Takto viem "narvať" do nádrže aj toľko litrov ako je objem nádrže (a to som tam neprišiel s totálne prázdnou) a benzín aj tak ešte v hrdle furt nevidím.
To Cvrček: Si si istý, že automobilky to testujú len v laboratóriách? Neviem o tom veľa, ale dovolím si o tom trochu zapochybovať. Ak by to bola pravda, tak by sa tých laboratórnych výsledkov nepodarilo dosiahnuť v praxi nikdy. Mne sa to však zatiaľ podarilo na všetkých autách, ktorými som doteraz jazdil. A to nejazdím s rádiovkou na hlave, ako niekto vtipne poznamenal . Dá sa to, len to chce trochu úsilia a rozmýšľania. Na i30 mám síce priemer podobný ako Pavel Vlček, ale to hlavne preto, lebo jazdím diaľnicou a nechce sa mi vždy ísť 100-kou.
A niekde som čítal trefnejšie, že sme nie ovce ako píšeš, ale ovčania, namiesto občania .
To Mexican: Chyba v meraní bude u drvivej väčšiny majiteľov áut podľa mňa v tom, že nie vždy natankujeme rovnako "do plna". Niekto natankuje do prvého vypnutia pištole, inokedy do druhého, potom až kým benzín nevidí v hrdle a pod. Najpreukaznejšie by bolo (podľa mňa), keby som tankoval vždy až "po okraj". S tým sa mi však nikdy nechce srať, nechcem zdržiavať ani ostatných na pumpe. Fabia má taký odvetrávací čudlík na boku hrdla nádrže, ktorý správnym nasmerovaním tankovacej pištole zatlačíš. Je pekne počuť ako vzduch "odfukuje" po vypnutí sa pištole. Takto viem "narvať" do nádrže aj toľko litrov ako je objem nádrže (a to som tam neprišiel s totálne prázdnou) a benzín aj tak ešte v hrdle furt nevidím.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba i30
ja tankujem tym istym sposobom uz 125 000km, vzdy postup -> aditiva -> plna nadrz (30+) -> po cvaknuti 30s-40s pockam, aby nafta dopenila a dotankujem do druheho dvaknutia. Tankujem prakticky na cca 10 pumpach az na male vinimky, vacsinou aj pri tom istom stojane (jazdim proste nudne trasy
u benzinu penenie nehrozi a v pripade dvojiteho docvaknutia je rozdiel v tankovani skutocne marginalny
u benzinu penenie nehrozi a v pripade dvojiteho docvaknutia je rozdiel v tankovani skutocne marginalny
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Tringi
- Moderátor
- Příspěvky: 1853
- Registrován: 01 kvě 2007, 19:23
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba i30
Cykly, podle kterých se měří spotřeba, jsou třeba v tomhle hodně zajímavém článku:
http://www.autoweb.cz/d-fens-nezda-se-v ... seho-auta/
http://www.autoweb.cz/d-fens-nezda-se-v ... seho-auta/