Vlček Pavel píše:i30 mám 3 a půl roku. Celou tuto dobu beru vždy plnou nádrž a měřím tedy od plné k plné. Za tu dobu se již dají vyloučit drobné chyby při tankování. Palubní počítač ukazuje průměr 6,9, reálná od plné k plné nádrži je za najetých 24 tis km celých 7,47 l !!!. Rozdíl v realitě a údajem palubního počítače je tedy skoro 0,5l. Někdo řekne že jezdím špatně, ten řekne že často startuji, každý to nějak okomentuje. Ale já vím své. Jezdím denně do práce na rovné silnici bez kopců a bez zatáček na E59. Denně 10km po této silnici a 1km ve městě. Denně dva starty. Průměrná rychlost dle MP je 51km/hod. Na této silnici jezdi tolik kamionů směr Rakousko, že jenom málokdy jedu 120. Většinou 90. Rovnoměrně, bez akcelerování, bez brždění, s lehkou nohou. Fy Hyundai klame motoristy, když udává tak nízkou spotřebu. Dělají to samozřejmě i jiní výrobci. To ano. Potom se ale ptám, o co je Hyundai lepší než ostatní? Reklamoval jsem rozdíl mezi spotřebou udávanou palubním počítačem a reálnou spotřebou. Hlavní servisní technik Hyundai mě řekl, že udávaná spotřeba je pouze orientační. Budete se dohadovat, že takováto orientace je pěkná lumpárna? Obdivuji pisatele, kteří tady píší o spotřebě cca 6l. Jednou jedinkrát se mně podařilo jít se spotřebou na 6,5l. Bylo to na dlouhé trase a nejel jsem víc jak 90. To ale neodpovídá reálnému životu. Realita je 7,47 l/100km
. A to je na takové malé auto hodně. Samozřejmě, když má někdo prachy, tak mu to nevadí. Jsou lidé, kteří to vůbec nesledují. To jsou šťastlivci. A těm přeji radostně najeté km. Já ovšem z tohoto vozu žádnou radost nemám.
Pavle, ten problém je, že se spotřeba měří v LABORATORNÍCH PODMÍNKÁCH, které jsou diametrálně odlišné od praxe.
Tedy se neměří např. dost důležité veličiny: odpor vzduchu při jízdě a zatížení vozu (2-4 osoby, jak je zvykem).
nedělá nic nečestného, dělá to přesně tak, jak to dělají ostatní výrobci aut..
Smutný je, že jsme jako SPOTŘEBITELÉ PO CELÉM SVĚTĚ nedokázali PŘITLAČIT automobilky k tomu, aby spotřebu auta testovali
v reálném provozu (!) Prostě automobilová lobby je silnější, než všechny parlamenty vč. toho EVROSPKÉHO SUPERPARLAMENTU dohromady..
Proto, jak je situace tristní, jen dodám, že EU (zůstaňme pořád v Evropě) raději řešila poloměry zakřivení banánu (jakost 1,2,3) než mnohem důležitější věci..
Test by měl být URČITĚ v reálném provozu:
osazení vozu 1 osobou, 2 osobami a 2 dospělými a 2 dětmi
v následujících podmínkách: v městské koloně ujetých 5 km, dále jízda po městě - ujetých 30 km, jízda mimo město ujetých 100 km, jízda po dálnici 100 km.
To vše samozřejmě v přehledné tabulce, kdy já jako spotřebitel NEŘEŠÍM značku (stejně ti výrobci to dělají v jedněch fabrikách, jen tam třískají jiná loga), ale vybírám si auto podle toho, kde nejčastěji jezdím a co od vozu očekávám - např. jako ty sám píšeš: "denně 10km po této silnici a 1km ve městě. Denně dva starty"..
Jenže to ale není v souladu s marketingovými a prodejními plány automobilek, proto podvádění, zavádění a laciné triky.
Znova opakuju: nejen ČEŠI - jsme velice velkorysí a příliš tolerantní k těm, co s námi zametají, okrádají nás ve velkém a podvádějí..
Ať už to jsou automobilky, servisy, pumpy s PHM. I když nás okrádají, stejně všichni od nich rádi bereme ty zákaznické kartičky, polykáme reklamu a cílený fabulovaný marketing a necháme se ukolébat větou, že za zdražení PHM v Česku může krize v Řecku nebo na Kubě
Takže si za tohle všechno můžeme sami, jsme ovce, nikoliv OBČANÉ !
p.s. důvody editu: opravy překlepů..