Napsal: 19 lis 2007, 22:58
u H klasika, v Korei asi nejezdi po tme.
Forum pro fanoušky značky Hyundai
https://www.hyundaiclub.net:443/
kritizovalli to aj u Ceedu.. a u Accenta sa to zdalo fajn, ale ked som sadol do fiesty tak svetelny kuzel bol o dobrych 5 m dalej. Tak neviem ci si mam tunersky zapnut vzdy aj hmlovky alebo postelovat naklapanie (mam to na 0 az 1 lebo v kufri nosim pravidelne tak 30 kg matrosu (nepytajte sa co to je, ale je to prasok a nie je to cukorHardcam píše:u H klasika, v Korei asi nejezdi po tme.
jak "zas skreslene informace" vychadzam z cisel co tam su. Daj tam svoju spotrebu a bude to znova o kusok objektivnessie. Moj otec tiez akoze jazdi Fiestou za 5,5 a ked to zacal merat tak mu vyslo 6 a nieco. Ja mam na Smonitore 5,2 a ver mi ze ak by som jazdil tak ako treba tak som na 4,8 az 5 v uplnej pohode. Stale je to o 2 listre menej ako benzinKcheml píše:Co to je zase za zkreslené informace? Na spritmonitoru je jediná 1.4, která ale jezdí skoro pořád město a občas dálnice, pak tam je jedna 1.6 a jeden blíže neoznačený nový Accent. Jestli toto má být dostatečně reprezentativní vzorek, to tedy nevím.Mexican píše:zas to neberte tragicky panove. Mne zatial vychadza spotreba na 5,2l, ak sa pozriete na spritmonitor tak vidite ze sa tam borci s 1,4 pod 7,3 kombinovane sa nedostanu. A to su dva litre na 100 km, nehovorim o pohodli ze clovek nemusi kazdych par km na pumpu
Já jezdím občas město, ale hlavně denně Jihlava-Žďár nad Sázavou a zpět, cestu znám nazpamět a auto vůbec nešetřím, navíc je to samý kopec, zatáčka a obec. A nejvíc jsem se dostal na průměrnou 7.7, obvykle to bývá 7.2 l/100km. Zcela jistě by se dalo jezdit úsporněji, ale to se mi nechce.
Měřil jsem spotřebu podle účtenek z benzinek a vyšla mi na 6,9 l za prvních 4000 km. Pak mě to přestalo bavit, teď momentálně svítí na počítači 6,6 l za posledních asi 300 km. Jezdím tak 50% město a 50% okresky, dálnice málo. Brzda provozu rozhodně nejsem a když předjíždím, klidně motor do těch 6000 otáček vytočím.Mexican píše:jak "zas skreslene informace" vychadzam z cisel co tam su. Daj tam svoju spotrebu a bude to znova o kusok objektivnessie. Moj otec tiez akoze jazdi Fiestou za 5,5 a ked to zacal merat tak mu vyslo 6 a nieco. Ja mam na Smonitore 5,2 a ver mi ze ak by som jazdil tak ako treba tak som na 4,8 az 5 v uplnej pohode. Stale je to o 2 listre menej ako benzin
Na Osram Cool Blue dost lidí nadává, že nejsou moc dobrý za deště. Taky se chystám dát lepší žárovky, ale budou to Osram Silverstar nebo Osram Night breaker. Ty sice nemají takovou cool barvu světla, ale vidět by s nima mělo být líp.Mexican píše:su to H4, Osram srandart.. paradoxne nie som sam, co ma v kazdom svetle H4 od ineho vyrobcu, nahradnu mam od Osramu. Ked sa mi jedna vypali, tak kupim Osram Cool Blue, lebo sa mi zda ze tie svetla nesvietia moc do dialky
Nezlob se na mě, ale když tu "objektivně" něco srovnáváš a vycházíš z mně neznámých údajů (ta 1.4 na spritmonitoru má spotřebu cca 8.3, spotřebu 7.3, kterou jsi tu uváděl, tam má 1.6), navíc ze zdroje, který obsahuje jediného zástupce pro srovnání (který jezdí většinou po městě), tak mě to prostě dokáže nakrknout. Já diesely rád nemám, ale nikomu je neberu. Opravdu mi ale vadí, když někdo argumentuje nesmyslně, aby si dokázal, jak strašně moc výhodně koupil.Mexican píše:jak "zas skreslene informace" vychadzam z cisel co tam su. Daj tam svoju spotrebu a bude to znova o kusok objektivnessie. Moj otec tiez akoze jazdi Fiestou za 5,5 a ked to zacal merat tak mu vyslo 6 a nieco. Ja mam na Smonitore 5,2 a ver mi ze ak by som jazdil tak ako treba tak som na 4,8 az 5 v uplnej pohode. Stale je to o 2 listre menej ako benzin
BTW.. v Svet motoru bolo to porovnanie.. ze diesel u Accenta sa oplati pri 12 000 km rocne a viac.. ale priemer nu spotrebu tam maju 4,6 co nema ani riaditel Hyundaiu .. myslim ze nejakych 15 000 km je realnych.. a k tomu to nechcipa za chladnych ran. Take GO CRDi trosku drahsia nafta ma nezastavi
vidis to.. super nazor.. nepotrebujem aby to vyzeralo vytunene.. proste aby to dobre svietilo Silverstar som teraz videl tak to pojdem omrknut.jaara píše:Na Osram Cool Blue dost lidí nadává, že nejsou moc dobrý za deště. Taky se chystám dát lepší žárovky, ale budou to Osram Silverstar nebo Osram Night breaker. Ty sice nemají takovou cool barvu světla, ale vidět by s nima mělo být líp.Mexican píše:su to H4, Osram srandart.. paradoxne nie som sam, co ma v kazdom svetle H4 od ineho vyrobcu, nahradnu mam od Osramu. Ked sa mi jedna vypali, tak kupim Osram Cool Blue, lebo sa mi zda ze tie svetla nesvietia moc do dialky
Já jen nechápu kde berete informace že má diesel menší rozsah otáček?jaara píše:Měřil jsem spotřebu podle účtenek z benzinek a vyšla mi na 6,9 l za prvních 4000 km. Pak mě to přestalo bavit, teď momentálně svítí na počítači 6,6 l za posledních asi 300 km. Jezdím tak 50% město a 50% okresky, dálnice málo. Brzda provozu rozhodně nejsem a když předjíždím, klidně motor do těch 6000 otáček vytočím.Mexican píše:jak "zas skreslene informace" vychadzam z cisel co tam su. Daj tam svoju spotrebu a bude to znova o kusok objektivnessie. Moj otec tiez akoze jazdi Fiestou za 5,5 a ked to zacal merat tak mu vyslo 6 a nieco. Ja mam na Smonitore 5,2 a ver mi ze ak by som jazdil tak ako treba tak som na 4,8 az 5 v uplnej pohode. Stale je to o 2 listre menej ako benzin
Pořád se tady vedou žabomyší války benzín versus diesel, nechápu proč. Kdo chtěl benzín má benzín, kdo chtěl diesel má diesel, tak proč to pořád řešíte? Já mám benzín, protože se mi nelíbí zvuk dieselu a menší rozsah otáček, někomu se zase líbí, jak to hezky táhne odspodu nebo že má diesel větší výkon, tak si koupil nafťála, je to každýho věc.
Ekonomickou výhodnost moc nemá smysl řešit, protože při nějakých 20000 km ročne to vychází tak nastejno. Do benzínu stojí víc palivo, do nafťáka zase servisní prohlídky (jenom oleje je tam asi o 2 litry víc), případně dražší údržba, když se něco pose.., což ale první 3 toky řeší záruka.
Stačí se podívat na charakteristiku obou motorů. Diesel je použitelný od nějakých 1800 do 4000 otáček, benzín od 2000 do 6000. Mimochodem momentová charakteristika benzínu je mnohem vyrovnanější něž dieselu, benzín má ve 2000 ot .nějakých 110 Nm, ve 4000 ot. 120 Nm a v 6000 ot. asi 115 Nm. Momentová charakteritika je plochá, benzín táhne narozdíl od dieselu v celém rozsahu otáček prakticky stejně.tom píše:Já jen nechápu kde berete informace že má diesel menší rozsah otáček?