Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Pro ty to platilo už před válkou, ale při přechodu z neekologického kotle. Na plyn to nebylo. Na elektrokotel bylo 65000.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
- Reklama
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Aha, tak v tomhle se neorientuji. Bral jsem jen to co vykládají lidi z vládních stran, jak že na kotlíkové dotace dosáhnou téměř všichni. Takže i v tomhle je Deštník spíš Cedníkem, jak bylo zmíněno při interpelacích.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8185
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
sme zas nejak odisli od tych elektrovehiklov
CEZ dviha hodenu rukavicu od Innogy a ceny nabijania tiez:
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... nt-1390637
CEZ dviha hodenu rukavicu od Innogy a ceny nabijania tiez:
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... nt-1390637
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Dalo se očekávat, že BEV nebude nikdo dlouhodobě dotovat. Takže bylo jen otázku času, kdy přijde zdražení elektriky a kdy se na BEV uvalí daně. To samé by platilo i v případě vodíku, který se doufám v autech neujme, protože je to slepá větev.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/il ... d=16735391
Ono je sice hezké, že vodík má v sobě obrovský energetický potenciál, ale ne, když se to vztáhne na jednotku objemu. Stlačováním a zkapalňováním se zbytečně energie promrhá nehledě na fakt, že vodík ve zkapalněném stavu beze ztrát neudržíte. Uvědomte si, že vodík na stlačení a zkapalnění spotřebuje mnohem více energie než je třeba u stlačení a zkapalnění zemního plynu a v tomto porovnání je úplně směšná energie na zkapalnění LPG. Takže ve finále by bylo energeticky úspornější místo vodíku vyrábět syntetický methan, LPG nebo jiná kapalná paliva a ty spalovat v klasických motorech nebo hybridech, kde ten spalovací motor může pracovat efektivněji.
On ten palivový článek na pohled vypadá hezky, ale je kolem toho spousta problémů a největšími překážkami je teplota a platina. Vím o čem píšu, protože jsem před 20 lety na vývoji palivových článků dělal. U mobilních aplikací se používají protonově vodivé membrány, které fungují jen ve zbotnalém stavu, tj. musí být zjednodušené nasáklé vodou. Krom toho je třeba je za chodu neustále zvlhčovat. A jak toto chcete zajistit v mrazech? Za chodu to problém není, protože se využije odpadní teplo z článku, ale jak chcete zajistit, aby článek nezamrzl, když bude auto stát??? Není to nic jednoduchého a není to zadarmo.
Druhým problémem je platina, která se používá jako katalyzátor. Bez ní to zatím nejde a ani v dohledné budoucnosti to nevypadá, že by se našel jiný prvek, který by tu platinu nahradil. A nejde ani tak o cenu platiny, jako o její zásoby. V autech se platina sice také používá, ale její množství je v porovnání s množstvím v palivovém článku nesrovnatelně méně. Na světě je přitom platiny mnohem méně než zlata. Takže každému rozumnému člověku asi snadno musí dojít, že jakmile by začala ve velkém poptávka po platině, tak by se její cena enormně zvedla.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/il ... d=16735391
Ono je sice hezké, že vodík má v sobě obrovský energetický potenciál, ale ne, když se to vztáhne na jednotku objemu. Stlačováním a zkapalňováním se zbytečně energie promrhá nehledě na fakt, že vodík ve zkapalněném stavu beze ztrát neudržíte. Uvědomte si, že vodík na stlačení a zkapalnění spotřebuje mnohem více energie než je třeba u stlačení a zkapalnění zemního plynu a v tomto porovnání je úplně směšná energie na zkapalnění LPG. Takže ve finále by bylo energeticky úspornější místo vodíku vyrábět syntetický methan, LPG nebo jiná kapalná paliva a ty spalovat v klasických motorech nebo hybridech, kde ten spalovací motor může pracovat efektivněji.
On ten palivový článek na pohled vypadá hezky, ale je kolem toho spousta problémů a největšími překážkami je teplota a platina. Vím o čem píšu, protože jsem před 20 lety na vývoji palivových článků dělal. U mobilních aplikací se používají protonově vodivé membrány, které fungují jen ve zbotnalém stavu, tj. musí být zjednodušené nasáklé vodou. Krom toho je třeba je za chodu neustále zvlhčovat. A jak toto chcete zajistit v mrazech? Za chodu to problém není, protože se využije odpadní teplo z článku, ale jak chcete zajistit, aby článek nezamrzl, když bude auto stát??? Není to nic jednoduchého a není to zadarmo.
Druhým problémem je platina, která se používá jako katalyzátor. Bez ní to zatím nejde a ani v dohledné budoucnosti to nevypadá, že by se našel jiný prvek, který by tu platinu nahradil. A nejde ani tak o cenu platiny, jako o její zásoby. V autech se platina sice také používá, ale její množství je v porovnání s množstvím v palivovém článku nesrovnatelně méně. Na světě je přitom platiny mnohem méně než zlata. Takže každému rozumnému člověku asi snadno musí dojít, že jakmile by začala ve velkém poptávka po platině, tak by se její cena enormně zvedla.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Tak za 18 Kč/kWh by nabíjel snad jen blázen. To už je dražší provoz než u spalovacích aut. Bohužel v tomto nebude existovat na vládu ani tlak jako u benzínu nebo nafty, jedná se o moc malé procento řidičů.Mexican píše: ↑04 čer 2022, 13:38 sme zas nejak odisli od tych elektrovehiklov
CEZ dviha hodenu rukavicu od Innogy a ceny nabijania tiez:
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-ene ... nt-1390637
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Dnes jsem se dočetl, že jako poslední provozovatel nabíječek elekroaut Inogy zrušil bezplatné nabíjení a nastavil jednu z nejvyšších cen za KWh a to cca 14,- Kč. Hmm ne že bych měl el. auto ale jezdit za cca 280,- až 300,- 100km a ještě zaplatit skoro o 100% víc za auto při koupi mi nepřipadá jako extravýhodná nabídka. Samozřejmě při domácím nabíjení je zatím provoz asi levnější, ale jakákoli delší cesta s nabíjením se už dostává v podstatě na cenu stejnou, ne-li vyšší než se spalovákem...... A teď všichni do mě
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Všichni do tebe nepůjdou. Sám bych to koupil jen když bych tomu věřil na 100%. No nekoupil jsem to. Dnes mi druhý člověk vypočítal cenu el. za rok v novém tarifu a bohužel se mi opět fotovoltaika při těchto cenách nevrátí. Leda že bych už ročně neplatil ani korunu, tak asi za 13 let.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Musíš k tomu pořídit EV.
Pak už se to vyplatí
Pak už se to vyplatí
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Řekněme, že to v této kombinaci dává větší smysl .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Teď...a za rok dva...?
Nalákáme, zadotujeme, částečně samozřejmě a pak ty dotace hezky vytáhneme zpět ode všech, včetně vlastníků 4x a ještě jim brutálně zvedneme daň z nemovitosti, ale až zbudují, co potřebujeme
Nalákáme, zadotujeme, částečně samozřejmě a pak ty dotace hezky vytáhneme zpět ode všech, včetně vlastníků 4x a ještě jim brutálně zvedneme daň z nemovitosti, ale až zbudují, co potřebujeme
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Taky. A do toho necháme ceny benzínu a nafty přelézt přes 70,-...
Následující rok bude zatraceně neveselý ...
Následující rok bude zatraceně neveselý ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Myslím, že i ten zbytek toho letošního
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Měl jsem na mysli následujících 12 měsíců...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
https://www.autosalon.tv/novinky/nova-a ... 0-tisic-kc
https://fdrive.cz/clanky/jaky-je-stav-b ... 0-km--9047
https://fdrive.cz/clanky/jaky-je-stav-b ... 0-km--9047
https://fdrive.cz/clanky/jaky-je-stav-b ... 0-km--9047
https://fdrive.cz/clanky/jaky-je-stav-b ... 0-km--9047
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
My jsme u spalováků zvyklí na to, že když je nějaká cena za benzín a naftu, tak platí plus mínus nějaká kačka pro všechny. To ale u aut na elektřinu vůbec neplatí. Nedá se říct, že když je někde na DC nabíječce cena za 1 kWh taková, tak průměrné elektroauto tím pádem jezdí za tolik a tolik za kilometr. U každého to bude diametrálně jinak a každý si to musí spočítat podle svých vlastních individuálních podmínek. Někdo může mít ještě pořád doma výhodný tarif a ještě si k tomu pomáhat fotovoltaikou, k veřejným DC nabíječkám se skoro nepodívá a nějaké zdražování na nich ho vůbec nebude zajímat. Jiný, kdo doma nenabíjí a jezdí hodně po dálnicích, kde DC často využívá, může být oproti němu na několikanásobku nákladů.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)