Stránka 12 z 18

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Napsal: 11 srp 2010, 08:40
od Radim Brožek
Nemůžeš chtít po 2t autě na 3000 otáček zázraky. S vyššíma otáčkama to jede mnohem líp (a žere mnohem víc), ale to se v kopci nedá nic dělat. I s 1.6 jsem už vypínal do prudkého kopce s plným autem klimu. 2000 otáček si nech na rovinky v jižních Čechách.

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Napsal: 11 srp 2010, 14:18
od alarm
Včera som pokusne zisťoval presnosť palivomera pred dotankovaním:
PP-dojazd 154km......priemerná spotreba 6,3l/100km.......takže výpočtom ostalo v nádrži 9,7l...dotankované 38,5l...spolu 48,2l.

otázka: kde je zbytok do 50l?,resperktíve, rezerva je mimo tých 50l?..nikdy mi nesvietila....
Aké sú vaše skúsenosti?

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Napsal: 11 srp 2010, 14:43
od chomaa
Myslim že nadrž I30 je rovnaka u všetkych motorizacií a možem povedať že kontrolka rezervy sa rosvieti pri dojazde cca80km. V manuali je popis nadrže na 53 litrov a ja som tam dal aj 55 asi v četne hrdla až po uzaver.

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Napsal: 11 srp 2010, 18:29
od alarm
vďaka za odpoveď.
Aby som si mohol urobiť štatistický priemer nepresnosti, počkám si na reakciu ďaľších. (ak sa nájdu)

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Napsal: 11 srp 2010, 18:33
od Hardcam
Kdyz mi dojezd prestal svitit - od 50km dolu, natankoval jsem 54 llitru.
Minuly tyden jsem napr. natankoval 45 litru a v nadrzi bylo mezi 1/8 a 1/4 nadrze, takze taky docela dost.
Oboji tankovano Carrera100.

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Napsal: 11 srp 2010, 18:38
od Carolco
Včera dotankováno 46,61 l až po hrdlo,kontrolka předtím svítila už asi dvacet kilometrů....Jinak palivoměr je podle mě hodně informativní,nad půlku je optimista,pod ní už pesimista, spíš se řídím tím,že když natočím úplně plnou tak ujedu 700km do prázdné...

Teď jsem dohledal první tankování po koupi,v nádrži bylo jen to málo od výrobce(možná i míň :lol: ) a tankoval jsem 48,6 l.

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Napsal: 11 srp 2010, 18:52
od alarm
tvoja info je zaujímavá najmä preto, že do 50-tich ti chýbalo a teda v nádrži bolo asi 3,5 litra (mimo rezervy) a svietila.
Chcel by som tieto informácie vedieť hlavne preto, aby som vedel "extrém", kde až môžem zájsť v prípade problémov, a je lepšie vedieť, ako tlačiť auto.
Mimochodom, pri odchode z Rajeckých som viezol z pred kempu jedného nešťastníka na pumpu, došla mu nafta.

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Napsal: 17 zář 2010, 09:34
od Ruska.ruleta
alarm píše:tvoja info je zaujímavá najmä preto, že do 50-tich ti chýbalo a teda v nádrži bolo asi 3,5 litra (mimo rezervy) a svietila.
Chcel by som tieto informácie vedieť hlavne preto, aby som vedel "extrém", kde až môžem zájsť v prípade problémov, a je lepšie vedieť, ako tlačiť auto.
Mimochodom, pri odchode z Rajeckých som viezol z pred kempu jedného nešťastníka na pumpu, došla mu nafta.
A pocem, co měl za auto, já jen příkládek z má praxe. Měl jsem Feldu 1,9D a k tomu knížku, kde stálo "po výměně pal. filtru doporučujeme ho naplnit až po okraj a pak nastartovat. Když nebude naplněn je nutné delší dobu motor protáčet, proto ho doporučujeme naplnit"
Tak tahle nepřesná informace mě stála uhlíky na startéru. Knížka byla překládána z němčiny a v Německu se používalo čerpadlo Bosh, bohužel soudruzi u nás místo čerpadla Bosh nasadili čerpadlo Lumag a to NENASAJE NAFTU Z NÁDRŽE !!!
Takže jsou i naftáky, kterým NESMÍ dojít palivo.
RR

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Napsal: 17 zář 2010, 11:51
od Hardcam
Ja ziju celou dobu v domneni, ze u nafty se nesmi stat, aby dosla, ve vsech pripadech. Proto jsem mel vzdycky hroznej strach, kdyz se rozsvitila hladova kontrolka a ja byl daleko od pumpy.

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Napsal: 17 zář 2010, 13:28
od matysekul
U nás by se měla dát ručně načerpat nafta.Když dojde a zavzdušní se systém,měla by být na filtru,nebo u filtru ruční pumpička,kterou se načerpá nafta.

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Napsal: 27 zář 2010, 08:55
od freehold
Tak jsem si všiml (s povděkem), že po záběhu (momentálně cca 2500km) se kombík začal rozjíždět jen na spojku (i ve dvou lidech + nákup + plná nádrž :) ). Taktéž couvá jen na spojku, po rovině.
Dřív to bez plynu škublo a chcíplo, takže nyní se nemusím tak soustředit na souhru nohou :)

Jinak spotřeba od začátku cca 6,8l dle účtenek a stále klesá, naposledy mi PP ukázal od benzinky domů (16km) po rovince, okresky, 5,5l. I když třeba kecá, ještě nedávno jsem neviděl nižší údaj než 6,1l.

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Napsal: 27 zář 2010, 13:02
od Hardcam
Mne to behem dvou mesicu kleslo z 9-10 na 6.5-8, z toho bych odvodil, ze jsem zajel dobre. Bez plynu se popojizdet da.

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Napsal: 27 zář 2010, 21:00
od pilotzz
freehold píše:Tak jsem si všiml (s povděkem), že po záběhu (momentálně cca 2500km) se kombík začal rozjíždět jen na spojku (i ve dvou lidech + nákup + plná nádrž :) ). Taktéž couvá jen na spojku, po rovině.
Dřív to bez plynu škublo a chcíplo, takže nyní se nemusím tak soustředit na souhru nohou :)
na 1ku to je OK, ale ta zpátečka je nějaká divná.. nechápu, proč ji nedělají s 2násobným převodem do pomala oproti 1čce? kolik lidí potřebuje couvat více jak 15ti km rychlostí?? ](*,)

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Napsal: 27 zář 2010, 21:08
od alarm
je to preto, lebo by vyšlo moc malé koleso, z toho vyplýva dvojnásobná sila na ňom, väčšie priehyby hriadelov, znížená životnosť ložísk.........stačí? :mrgreen:

Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh

Napsal: 27 zář 2010, 21:49
od pilotzz
alarm píše:je to preto, lebo by vyšlo moc malé koleso, z toho vyplýva dvojnásobná sila na ňom, väčšie priehyby hriadelov, znížená životnosť ložísk.........stačí? :mrgreen:
?? jaké malé koleso?? myslíš hnací - na vstupní hřídeli do převodovky? maximální krouťák na vstupu je dán motorem a větší už nebude.
životnost ložiska zpátečky je absolutně irelevantní proměnná vzhledem k času, který během života tento "rychlostní" stupeň odpracuje.
zpátečkové kolo (hnané) by mělo větší a ne menší průměr, resp. dvojice kol hnací-hnané se do skříně vejde, akorát v jiném poměru než u 1.-5. stupně...

v tom bude něco sofistikovanějšího :-k (třeba něco jako zvyk :mrgreen: )