Stránka 12 z 20

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 05 bře 2010, 20:00
od mechoun
Opravdu je nejmíň surové zapnout je před startem motoru (už slyším ty připomínky ohledně zimních startů a kapacity baterky), měkčí náběh napětí by byl jedině elektronicky (střídače atd, blablabla) což jsou zase prachy navíc. No a na 14,4V jsou všechny žárovky v autě stavěné, o nic tedy nejde. Jde opravdu jen o ten studený start wolframového vlákna.

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 05 bře 2010, 20:03
od pepan
že vám tady do toho tak skáču..ale :mrgreen:
dneska sem v 17.30 jel do králík a předjížděl mě blb s dijodama :roll:podotýkám,že zadní část auta nebyla vůbec vidět..jen blinkr :roll: za 2km už stál a benga ho pěkně flastrovali...tak to má bejt..blb jeden ](*,)
je to super zákon :roll: :roll:

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 05 bře 2010, 20:05
od alarm
pepan:zase začínaš???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

mechoun: takže myslíš, že to nestojí za pokus? Tých 6V by mohlo trochu "nahriať" pred plným výkonom,odpadol by ten tepelný šok

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 05 bře 2010, 20:06
od pepan
jen podotýkám :mrgreen:
aby se nezapomělo :mrgreen:

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 05 bře 2010, 20:10
od alarm
Blbcov stretneš všade,...
Je to relatívne.....
Ak ťa vytlačí z cesty auto s o zapnutými stretávačkami, určite by si račšej stretol normálne jazdiaceho dioďáka. :mrgreen:

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 05 bře 2010, 20:16
od pepan
toe výmluva...
kdyby kdyby..tohle byl blb a doufám,že dostal aspoň 5000,- pokutu [-o<

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 05 bře 2010, 20:35
od mechoun
alarm píše:pepan:zase začínaš???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

mechoun: takže myslíš, že to nestojí za pokus? Tých 6V by mohlo trochu "nahriať" pred plným výkonom,odpadol by ten tepelný šok
Za pokus: Ale jak? O střídači jsem tu mluvil, jinak se taky používají varistory, ale pro tyhle proudy, co jdou potkávačkama těžko něco existuje, nehledě na ztrátu napětí na varistoru i po náběhu proudu. Prostě to vidím tak, že nejekonomičtější je výměna H7 kus za kus z krámuodkudkolivzapokudmožnomaléprachy :-)

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 06 bře 2010, 11:03
od alarm
slušný názov na črepy :mrgreen:
ja som to vyššie už tiež pomenoval:
"ultrasupermegaprofinightlifelongwhitenezmary"
Ja to predsa len vyskúšam, čiste teoreticky. Mám jednu výhodu, ako hovoril jeden profesor: Nie som človek zaťažený poznaním. A keďže neviem, že to nejde urobiť, urobím to :mrgreen:
S pravdou von-mám kolegu, ktorý mi zatial navrhol všetko...čo som potreboval.

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 07 bře 2010, 12:50
od be.sport
takze po vcerejsim navratu z Prahy mi odesla H7 osram coolblue..vydrzela presne 20 dni a nejakych 1600 km...
asi je nekde chyba protoze zase to byla h7 u ridice..predchozi eufab vydrzela 7500 km a kolem 2,5 mesice.

navic nevim proc ale dalkovy svetla me vypaluji kruznici v krycim plastu svetel..jsou tam origo h1 z vyroby..

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 bře 2010, 08:06
od havros
Tak včera mi po roce a čtvrt praskla první žárovka... Vydržela 32300km :)

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 bře 2010, 14:52
od zello
mechoun píše:Opravdu je nejmíň surové zapnout je před startem motoru (už slyším ty připomínky ohledně zimních startů a kapacity baterky), měkčí náběh napětí by byl jedině elektronicky (střídače atd, blablabla) což jsou zase prachy navíc. No a na 14,4V jsou všechny žárovky v autě stavěné, o nic tedy nejde. Jde opravdu jen o ten studený start wolframového vlákna.
Mechoun, nie som si isty ako to je ked sa startuje ale mam pocit ze pri vypnutom motore sa stretavacky aj tak nerozsvietia.
Uz som to sice dlho neskusal takze ma opravte ak sa mylim

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 bře 2010, 17:21
od mechoun
Schválně mám trvale navolené zapnutí potkávaček, a to nejen proto, že jsem hlava děravá abych je pak nezapomněl zapnout, ale hlavně proto, aby se mi potkávačky "předžhavily" napětím pouze z baterky (zimní starty s vymrzlou baterkou při zapnutých potkávačkách neřeším, baterka prostě maká).

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 bře 2010, 18:46
od alarm
Ako človek nezaťažený poznaním už mám jeden typ. Stálo by to okolo 2€.Výkonový tranzistor do 5A, spínaný cez bázu stabilizátorom na 12V. Nie je to pozvolný nábeh, ale neprekročí to 12V.Nemám ešte schému, ale podľa vyjadrenia známeho-veĺmi jednoduché. Otázka, či to pomôže :-k

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 bře 2010, 19:14
od havros
Jo, výkonovým tranzistorem se toto řešilo tuším u Getze... :)

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 bře 2010, 21:50
od Hardcam
Tak me tez ceka vymena zarovek, byl jsem ted sluzebne 100km od baraku a modlil jsem se, abych nepotkaval moc aut v protismeru a mohl svitit dalkovymi :cry: jsou momenty kdy to sviti perfektne diky cockam, ale jsem jsem v neznamem terenu, sama zatacka a videl jsem uplny prd. Elantra/Getz proti tomu sviti o 500% lip.
mrknu se, co mam na sklade, snad tam budou nejaky ty vylepseny Philipsky.