Stránka 12 z 13

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 19 úno 2011, 10:24
od pilotzz
[quote="Laxius"]
Pisu sice o novom 1.6 GDI motore, ale ma to 6-stupnovu prevodovku. Je tam aj popisane, ako motor toci pri jednotlivych rychlostiach na jednotlive rychlostne stupne. A teda cakal by som od tej prevodovky viac ako len 3700 otacok pri 130km/h na 6-ku :(
quote]
Předpokládám, že jsi chtěl napsat, že jsi čekal méně než 3700 a ne "viac ako len 3700", ovše nechápu smysl srovnání dvou různých aut, z nichž jedno je o metrák těžší, odporu vzduchu má vyšší, použité pneumatily mají jiný rozměr a větší valivý odpor apod.
Součástí převodů je stálý převodový poměr, a je logické, že tento se bude u sportage a i30ky lišit (ono je jednodušší jedním převodem zkrátit/natáhnout celou převodovku než dělat jiné jednotlivé převody).
Kdyby ses podíval do uváděných technickýc údajů na stránkách Kia, tak zjistíš, že Sportage je těžší o metrák a ne jen o 25 kilo, jak někdo píše v oné recenzi, stálý převod Ceedu je 4,267, Sportage 4,563, a jednotlivé stupně jsou dokonce taky jinak poskládané.. v konečném výsledku je rozdíl v převodech skoro 10% :wink:

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 23 úno 2011, 15:54
od Laxius
pilotzzz: dik za info, priznam sa, ze v tejto oblasti niesom technicky dostatocne zdatny a preto som rad, ze si to vysvetlil :) Ako laik som si myslel, ze ma to posunie blizsie k poznaniu prevodovky v i30, ale ako vidim tak nie. Takze ostava asi uz len fakt nejaka realna skusenost, jak to vyzera priamo v i30.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 23 úno 2011, 17:09
od Jirka123
Mám i30 krátkou s 6kou od 1,12,10 3000km při 90km točí 2500 ot,při 130km asi3800.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 23 úno 2011, 17:30
od hlobilp
diky za info, konecne prvni zprava :-) neni to moc, ale kazda otacka dolu se hodi

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 23 čer 2011, 09:34
od Jefe33
Hoši, já mám tři dny i30 cw, 1.6 se šestikvaltem a musím také říci, že jsem čekal víc (resp. méně otáček při dálníčních rychlostech). Kamarád má krátkou i30 1.4 s pětkou a na dálnici je to hrůza. Podle mě šlo odstupňovat tu šestku od pětky trochu více.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 23 čer 2011, 10:12
od David C3
jj některé 6st moc ot nesníží. Klidně mohli nechat dlouhou 6 jen na dalnice. Ted jezdím Fabkou combi 1.2 DSG a na dalnici výhoda 7st.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 23 čer 2011, 16:37
od rudolf.tomka
to si jazdil tých 207 km/h v "zábehu" / najzdených 3404 km :!: :shock: / na akom aute ???

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 23 čer 2011, 16:46
od Hardcam
A proc by nemohl? :?
mas to tam napsany, 1.2 TSI DSGi Fabia

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 23 čer 2011, 17:15
od pilotzz
David C3 píše:jj některé 6st moc ot nesníží. Klidně mohli nechat dlouhou 6 jen na dalnice. Ted jezdím Fabkou combi 1.2 DSG a na dalnici výhoda 7st.
Jenže to je TSI a tam je průběh momentu čili i výkonu někde jinde než u vysokootáčkové maloobjemové atmosféry aerod. odpor je nižší... Delší 6ka by být mohla, ale otázka je pro jakou asi tak rychlost by to mělo být napřevodováno. Někomu stačí 130 a to by mohla točit třeba jen 3500, jenže pak by maximálka byla třeba jen 175, protože při těch odpovídajících cca 4600otáčkách by došlo k tomu, že motor by dal řekněme 60kW, což na 175stačí, ale pro 190 potřebuješ řekněme 80kW, ovšem motor by točil jen cca 5100otáček při kterejch má cca 70kW. Graficky vyjádřeno - při jaké rychlosti (otáčkách) se má potkat křívka výkonu motoru na nejvyšší kvalt a křivka výkonu potřebného pro tu konkrétní rychlost - v absolutistickém podání, no a ještě do toho hraje s jakou účinností to při těch otáčkách a výkonech pojede - tzn. při jaké spotřebě. Ono jet na 1/4 plynu při 3800otáčkách je "občas" lepší než s plným plynem při 3000... :-k

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 23 čer 2011, 22:14
od David C3
jen sem chtěl ukázat kolik točí Fabka combi na 7st při 207km cca 4300ot. Tuhle rychlost drží po rovině. Jinak jezdím max 140 po dalnici. Zajímalo by mě kolik točí ta 1.6 v automatu v i3O

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 24 čer 2011, 09:49
od Jefe33
Podle mě, tedy ne-mechanika, znamenají vyšší otáčky i vyšší spotřebu, takže kdyby šestka točila ve 130 3000 otáček bylo by to určitě ekonomičtější než 3800 otáček.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 24 čer 2011, 12:03
od markus78
Není to i30, ale ix20 1.6 se 4 stupňovou automatikou se chová takto:

50 km/h - 1400 ot/min
60 km/h - 1600 ot/min
90 km/h - 2600 ot/min
100 km/h - 2800 ot/min
120 km/h - 3300 ot/min
130 km/h - 3600 ot/min
145 km/h - 4000 ot/min

https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 33#p317133

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 24 čer 2011, 12:54
od Jefe33
No jo, ale to nemůžeš srovnávat

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 24 čer 2011, 14:45
od markus78
Proč ne? Je to stejný motor a stejná převodovka, maximálně se to může lišit stálým převodem, ale vzhledem k tomu, že i30 je nižší a bude mít menší odpor vzduchu, tak o tom pochybuji.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 24 čer 2011, 15:01
od markus78
Hyundai převodové poměry bohužel neuvádí, ale Kia ano a u KIE to je nastaveno identicky pro Vengu a i30 a pochybuju, že Hyundai montuje něco jiného.

Venga:
1. 2.919
2. 1.551
3. 1.000
4. 0.713
zp: 2.480
stálý: 4.619

Ceed:
1. 2.919
2. 1.551
3. 1.000
4. 0.713
zp: 2.480
stálý: 4.619