Stránka 12 z 13
SLYŠITELNÉ ŠPLOUCHÁNÍ V OKRUHU
Napsal: 21 úno 2014, 17:05
od severtom
Nechci zakládat zvláštní téma... v nádobce je stále stejně kapaliny, podle zahřátí motoru...ale nikdy ne pod dolní ryskou, nikdy ne nad půlku mezi ryskami.
Teď na začátk února začalo být po nastartování motoru slyšet šplouchání. Slyší ho taky někdo? Hned to přestane, ale prostě v okruhu je někde bublina... zda v topení nebo jinde, jsem nezjišťoval.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 19 čer 2014, 08:09
od VonLeee
K tomu úbytku chladící kapaliny mám taky příběh. Dostal jsem I30CW 1.6 s 63tis. km, najezdim cca 4 tisíce za měsíc, jednou při dolevani ostrikovacu jsem si všiml, že nádoba chladicí kapaliny je prázdná. Dolil jsem a od te doby kontroloval. Došlo to tak, že jsem celou doleval jednou za měsíc. Po třetím doliti jsem navštívil servis, kdy po odchodu jsem se cítil jako že nevím kde je volant. Prý je to normální. U mé 12 let staré oktavky jsem nikdy kapalinu neresil. Po dalších třech měsících a třech dolitich mi došla trpělivost. Auto jsem předal s prázdnou nadobkou servisu. Ten samý člověk co že mě udělal trotla, najednou otočil, že to bude podtekat hlava, že jsem asi desátý člověk co to hlásí. Auto 4! týdny v servisu a výměna těsnění pod hlavou. Totéž čekalo druhou i30 co máme v rodině, až na to, zr ta má najeto 30tis. Teď mám najeto 94tis a kapalina začíná zase mizet. Tak uvidím.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 22 lis 2014, 20:42
od Voči
Taky se mi ztrácela chladící kapalina. Ale bylo to "docela" v normě. Prostě jsem jednou za měsíc až dva něco dolil. Ale zase mi kapalina hrozně ztmavla. V nádobce vůbec nebylo vidět kolik tam kapaliny je. Tak jsem to řekl na 4. garančce ať se na to podívají. Výsledek je pronikání oleje do vody. Nakonec jsem měl nádobku plnou olejové pěny. Následovala kontrola olejového chladiče - dobrý. Teď se mění těsnění pod hlavou a bude se zkoušet tlakovat hlava. Najeto mám cca. 70 tis.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 06 úno 2015, 17:35
od Honzza
Ahoj! Také mě se začala maličko ztrácet chladicí kapalina. Vlezl jsem pod auto a koukám - modrozelené kapky. (i30, 1.6 benzin, CVVT, 55 000km) Ztrácela se pod těsněním hlavy, ze strany výfuku. Je tam zespodu špatně vidět, ale přece bylo možno zahlédnout mezi těsněním a blokem motoru, nazval bych to uschlé "náškvarky". Něco podobného, jako když vyhřezne stlačený tmel kolem příruby. Ale zde je původně z výroby dáváno těsnění pod hlavou "na sucho". Tak to byla kdo ví, jak dlouho, unikající, zaschlá, chladicí kapalina. Takže jsem to vyfotil a v servisu mi bez problémů, v záruce, vyměnili těsnění. Nyní ho ale už nějakým tmelem namazali. Tak jsem zvědav, jak dlouho to vydrží! Zdraví Honza.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 06 úno 2015, 17:57
od petzl62
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 06 úno 2015, 18:30
od Voči
Už jsem cca 2 měsíce po výměně těsnění pod hlavou. Hlava byla přebroušená i když byla rovná a blok byl taky v pořádku. Zatím se zdá vše dobré. Cena opravy byla cca 25 tis. naštěstí vše na záruku. Ale tu už mám jenom necelý rok. Jinak při opravě šel motor, převodovka a vůbec všechno ven. Když jsem to viděl tak by člověk brečel. Čekal jsem, že sundají hlavu a bude to, ale takovou rozborku jsem nečekal. Toto je moje první nové auto a tolik oprav jsem na žádné ojetině neměl. Rozhodně si nikdo z mého okolí asi Hyundai nekoupí, když to vidí. A já se ani nedivím. Ušetří pár korun na dílech a pak člověk pořád opravuje. Ale hlavně pověst jde do ..... a lidé to vidí. Každopádně jsem za 4 roky nedokázal dojet bez vážné opravy od garančky do garančky. Tak jsem zjidavej co to bude letos klika, převodovka nebo totální kolaps elektriky.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 06 úno 2015, 19:09
od Honzza
No, jak říkal kamarád : Když je smůla, tak se i v ...... na hřebík narazí! Mě to zatím 55 000km jezdí bez problému. Ten jsem si udělal sám s LPG, ale už také ke spokojenosti. Stále si říkám, lepší těsnění pod hlavou, než prasklý rozvodový řetěz a potkané ventily s písty. To by mě nejspíš potkalo, když bych v tom roce koupě H, koupil Škodovku. Méně vybavenou a o dost dražší, s dvouletou zárukou! Ale oni mají občas závady všechny značky.
Z čeho by pak bylo živo tolik servisů a výrobců dílů ! (Čtu AUTOTIP a poslouchám pláč kamarádů.) Zdraví Honza
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 07 úno 2015, 00:29
od petzl62
Voči: To máš asi fakt smůlu na kus,nebo nevím.To moje zatím fakt drží,jsem naprosto spokojen.Čas letí,záruky mi taky už zbývá jen jeden rok a něco.Ale zatím je vše v naprostém pořádku.Drobnosti a spotřebák je normální,ale zatím kromě brzd,vyhřívání sedadla spolujezdce,vše původní.Tlumiče,kosti,čepy... Jediné na čem si dávám záležet,je údržba-navíc mě to i baví,dobrý-opravdu dobrý servis-i když není autorizovaný,vše se dá domluvit a vyřešit.A jediné na čem opravdu trvám a nevěřím prodejci,ani výrobci-je olej.Ten měním po 15.tis.Jednou já sám,jednou kluci v servisu.Prostě 30tis. je výkřik do tmy.No a samozřejmě kvalitní nafta.A fakt mám z auta radost.Jen se bojím co dál,vidím a čtu-li problémy s novou verzí i30.Vidím cenu nové i20 a hlavně vidím kam se posouvá jednání prodejců,servisů,poplatné vedení HMMCZ vedené však víme kým.
Prostě nějak mě to od značky
poslední dobou odklání-jen ještě nevím kam.
Honzza:
Souhlasím s tebou ve spoustě bodů.LPG je pro mě taky diskutabilní záležitost do budoucna,další auto,už nafta díky ekoteroristům určitě nebude.
Nicméně,teď jsme dořešili naprosto stejný problém,jako má(měl) "zelenající malý soused" u kolegy s
i30,1,4 benzin.A chyba byla jednoznačně v něm.
Ad.1-nechal si měnit olej někde u někoho,kdo moc dobře neví co a jak.Že má tento motor rozv.řetěz s hydraulickým napínákem a je sakra potřeba dbát na správnou specifikaci oleje.
Ad.2-A taky vědět něco o konstrukci motoru s kterým mám co dočinění.Ono ráno v mrazu nastartovat a hned vyrazit,není pro tuhle konstrukci to nejrozumější a ještě s blbým olejem.
Naštestí řetěz přeskočil jen o kousek a nepotkalo se mu to-velká klika!!! Ale i tak ta oprava nebyla za hubičku.On ten napínák i řetěz něco stojí
Takže dost často se stává,že problémy si děláme sami,tím,že nevíme,nebo nechceme vědět.Navíc i podle kluků v servisu je to v poslední době cca6.měs. už několikátý případ-všechny mají stejný důvod-špatný olej-jeho specifikace.
Každopádně vám i sobě chlapi přeju,ať to jezdí už jen tak jak chceme-tzn. v pohodě a bez problémů
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 27 črc 2015, 19:15
od severtom
Tak mám taky kapalinu v pi... tj. výměna těsnění mě nemine. Přesně jak píšou kolegové, zadní strana motoru, je to špatně vidět.
Musím to řešit brzy, zatím mám olej čistý. Cenu snad stlačím na čtvrtinu toho, co tu píše jiný nešťastník (25 000 za opravu!!).
No a musím říct "ne, LPGčkem to není". Najel jsem skoro 100 000 km, a bude to první výměna těsnění. Ne těch 30 000, na kterých to musel měnit on. Jezdil na benzín...
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 27 črc 2015, 23:23
od Hardcam
Kdyz to nebude resit autorizak, tak 25 nedas.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 18 zář 2015, 18:29
od Jirka123
Vidím, že jsem špatně hledal, těsnění je opravdu častá vada-viz moje nové vlákno. Opravdu neexistuje nějaké řešení? I neoriginální a lepší?
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 18 zář 2015, 18:59
od Hardcam
Ja daval neorigo tesneni, ale z jinych duvodu nez vy.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 08 říj 2015, 15:30
od severtom
VonLeee píše:K tomu úbytku chladící kapaliny mám taky příběh. Dostal jsem I30CW 1.6 s 63tis. km, najezdim cca 4 tisíce za měsíc, jednou při dolevani ostrikovacu jsem si všiml, že nádoba chladicí kapaliny je prázdná. Dolil jsem a od te doby kontroloval. Došlo to tak, že jsem celou doleval jednou za měsíc. Po třetím doliti jsem navštívil servis, kdy po odchodu jsem se cítil jako že nevím kde je volant. Prý je to normální. U mé 12 let staré oktavky jsem nikdy kapalinu neresil. Po dalších třech měsících a třech dolitich mi došla trpělivost. Auto jsem předal s prázdnou nadobkou servisu. Ten samý člověk co že mě udělal trotla, najednou otočil, že to bude podtekat hlava, že jsem asi desátý člověk co to hlásí. Auto 4! týdny v servisu a výměna těsnění pod hlavou. Totéž čekalo druhou i30 co máme v rodině, až na to, zr ta má najeto 30tis. Teď mám najeto 94tis a kapalina začíná zase mizet. Tak uvidím.
Díky za info. Jak jsem věc vyřešil? Ano, taky mi v autorizáku tvrdili, že mi motor "zezadu pod hlavou teče", ale s kámošem jsme vyměnili všechny spony a 2 hadice s počínajícími dírkami a světe div se, problém zmizel
Asi to tvrdí všem, ve snaze vydělat za 5 hodin práce, nové těsnění hlavy, nové šrouby, a samozřejmě "máte špatné ventilové vůle, 12 zdvihátek ze 15, 480 Kč kus...".
Nebo někdo těsnění pod hlavou opravdu oddělá, pokud jezdí dynamicky a motor nedochlazuje. Tím nemyslím 2 až 5 minut jako u motorů s turbem. Prostě jen nevypínat po maximálním zatížení. Příklad: nemám problém zastavit na dálnici po 4 hodinách, rozpálený motor se prostě ochladí na posledních 1,5-2 kilometrech, kdy už nepřidávám plyn. Vídám ale lidi, kteří u pumpy dobrzdí, vypnou klíček a šup na klobásku...
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 04 lis 2015, 23:05
od pietro32i
Kokso, si robíš srandu, dochladzovať motor bez turba? Čo si myslíš, že je po jazde rozžeravený ako železo u kováča vo vyhni?
Máme vo firme oktávku s vééľa najazdenými km. Keď ňou jazdím, tak vždy počkám pol minútku až minútku (určite nie pár minút, zbytočné) na eventuálne dochladenie turba, ale ako som si všimol, nik iný to nerobí - a světe div se, turbo na nej nikdy neodišlo - a nejazdí sa ňou na diaľniciach vôbec pod limitom.
Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu
Napsal: 07 lis 2015, 19:46
od Honzza
Ahoj!
Řekl bych, že ten náš hliníkovej motor je dost "cimprdlínek" .(Také mi tekla hlava - vyloženě kapky pod motorem a i po opravě ve značkovém servisu trochu chladicí kapaliny stále ubývá) Ten motor je při 130ti na dálnici také dost vytáčen. Má 1,6 šestikvalt 3750ot. Pětikvalt ještě víc.
Takže tu radu s ochlazováním motoru mám za velmi dobrou a beru si ji k srdci. Letecké motory se kvůli tepelné roztažnosti také předehřívají před startovním výkonem a ochlazují po vyšším výkonu před vypnutím. Zdraví Honza.