Stránka 12 z 14

Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"

Napsal: 11 srp 2012, 17:22
od severtom
Jestli to "prý dělají zdvihátka", tak to určitě benál nemůže vůbec ovlivnit.
To je věc plnění zdvihátek studeným olejem (je mnohem hustší než teplý).
Pokud to za pár desítek sekund přejde, tak neřešit a jezdit.

Bohužel starý systém šroubek-matička byl nejspolehlivější, dal se štelovat a hlavně se poznalo, zda k opotřebení dochází. Systém hrníček-broušená podložka byl lehčí, takže snese vyšší točky, ale při seřizování šlo o výměnu podložek za stokoruny (kus a na našem motoru by jich bylo 16). Proto se vymyslely hydroštely, které mají jednu výhodu, a to že se "nemusí seřizovat", bohužel to znamená, že nepoznáš, o kolik se vůle zvětšuje, nemůžeš s tím nic dělat, dokud motor nezačne mlátit i se zahřátým olejem, pak už jsou ovšem ventily a sedla téměř jistě taky v háji (delší dobu nulová vůle - to je špatně).

Prostý závěr - výrobci volí levnější řešení, které nakonec vede k nižší životnosti motoru. Proč asi? No přece kdyby motor vydržel 500 000 km (a kastle víc než 10 let), nic by neprodali a chcípli by hlady.

Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"

Napsal: 13 srp 2012, 08:56
od omerta2904
ahoj,
nemáte někdo návod jak vyměnit hlavici řaqdicí páky u elantry 2011?

Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"

Napsal: 13 srp 2012, 10:16
od severtom
WTF proč v tématu o i30?

Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"

Napsal: 13 srp 2012, 14:07
od Hardcam
Asi to tu vic zije :lol:

Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"

Napsal: 13 srp 2012, 14:14
od libor67
Pozor !! Tady to nežije, tady to především rachotí, tak ať se nenakazíte.

Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"

Napsal: 13 srp 2012, 14:29
od Hardcam
Z toho strach nemam. Od zacatku jezdim na vymeny oleje po 4 mesicich/10tkm (u 1.4 4tkm/4 mesice, moc s nim nejezdime), tak ocekavam, ze se za to odvdeci. A jeste usetrim.

Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"

Napsal: 13 srp 2012, 17:53
od AleKa82
Mám takový dojem, že se tady řeší už několik různých rachocení/chrastění naráz. Za mě můžu jen doplnit, že výměna trojkového kolečka + synchronu + ložisek pomohla k tomu, že převodovka již 4 měsíce nezachrastila (honem zaťukat na něco tvrdého).

Při studeném startu má motor v mém autě také dost hrubý a klapavý projev, ale po zahřátí ztichne a přede jako kocourek. Beru to jako vlastnost, nijak se to nemění. Za studena se tomu motoru taky moc nechce a občas škube - buď to škrtí elektronika, nebo budu muset zkontrolovat svíčky. Ptal jsem se i na nový firmware, ale mají jen na 1.4.

Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"

Napsal: 13 srp 2012, 18:29
od alcione
M.Ela1600 píše:Kdyz vezmu 98cku benzin tak to rychleji odezni..
mne to nerobi pri 99ne (slovnaft-Evo) 98cka konkretne z metra mi chrasti ale tak znacne menej ako pri 95ke, vyskusam neskor 98cku od lepsej pumpy ako metro.

btw neviete odkial metro bere benzin?

Re: Zvuky po startu studeného motoru 1,4

Napsal: 20 led 2013, 07:13
od lukas27
Carolco píše:Pokud Ti ten zvuk přestane po sešlápnutí spojky nebude to z motoru,ale z převodovky... Vyšlápneš spojku=přestanou se točit kolečka v převodovce. Může být načaté některé z ložisek v převodovce,nebo je tam něco s ozubením.... Jenže pokud Ti to dělá jen studené,budeš to asi muset nechat v servisu přes noc a ráno ať to zkusí,nebo lépe,ať na Tebe počkají a zkusí to až s Tebou. Jinak na zjišťování chrastění různých ložisek za běhu je dobrý dlouhý šroubovák, jeden konec přiložíš za běhu motoru opatrně k podezřelé součástce(alternátor,napínák řemenu....) a na druhý konec položíš ucho. Pokud slyšíš šustění je O.K.,pokud hrčení je v pytli... Držím Ti palce se servisem, mě se ozývá divný zvuk ze spojky,jenže jen určité poloze spojkového pedálu a nejvíc při couvání. Jenže jen někdy,takže spíš čekám,že na garančce nic neuslyší....
carolco.mne to dela taky.to huceni ze spojkya jen pri couvani a pri urcite poloze pedalu.uz vis co ti na to rekli?

Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"

Napsal: 15 úno 2013, 18:24
od dm29
alcione píše:tak ma servis poslal do prdele s tym chrastenim po tych 2000 otackach. neuznal mi 3 reklamaciu dal mi vyjadrenie ze je to typicka vlastnost vozidla. namakane :mrgreen: preco som nebol na tu typicku vlastnost auto upozorneny pri kupe? proste je to odrb, curaci
keby nas dopredu informovaLI o vsetkych typickych vlastnostiach toho auta tak si to nikto nekupi

Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"

Napsal: 18 úno 2013, 23:09
od Chasnik
dm29, alcione: a s čím byste jezdili, kluci? :) Koupili byste si něco jiného a zase byste nadávali. Když chceš, tak najdeš mouchy na každém autě.
Na Maxíkovi mi "něco cvakalo v motoru" a cvakalo to 130 tisíc km a furt to fungovalo. Taky mi tam šla ztuha dvojka. V servisu se mě snažili bulíkovat pohádkama o dvojitě zalomeném táhlu řazení, ale na otázku, proč to teda jde lehce s meziplynem nějak odpovědět nedokázali ;) Nechal jsem to být, řazení fungovalo dál.
Na Puntíkovi zase občas odešly zadní lampy. Auto mělo naštěstí kontrolku na nefungující žárovky. Oprava byla jednoduchá - vystoupit z vozu a klepnout do lampy :mrgreen: Stejně fungovalo i LP světlo, ale tam se tato závada objevila asi jen dvakrát.
Na prvním služebním accordu odešel imobilizér, po půl roce provozu. Auto zůstalo stát v garážích a nešlo nastartovat. Odtahovka do servisu a výměna immo. U druhého accordíka prasklé koleno rozvodu média klimy a nefungující klimatizace. Opraveno na počkání.

A to si nepřejte vidět např. opravenky ze servisů BMW. Pokud si někdo myslí, že auto za 2,3 mega je bezchybné, tak je těžce na omylu... :-k

Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"

Napsal: 18 úno 2013, 23:21
od alcione
Chasnik píše:dm29, alcione: a s čím byste jezdili, kluci? :) Koupili byste si něco jiného a zase byste nadávali. Když chceš, tak najdeš mouchy na každém autě.
pocuj bratm toto uz takto nenapis lebo ti pridem naplacat na holu prdel :mrgreen: ked ti toto robi od novoty auto ze chrasti motor a to tak ze velmi tak to nie je ziadna mucha, to je chyba jak p.ca umocnena este tym ze ti to odmietaju opravit. a ked pocas toho chrastenia dupnes na plyn tak ti tam tak silne prepukne ze dovi.

btw nieco nove v ohlade chrastenia? ja som to riesil z tretim servisom a proste mi napisal ze mi to neopravi ](*,)

Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"

Napsal: 18 úno 2013, 23:30
od Chasnik
alcione: reagoval jsem na tvoji druhou větu, kdy jsi se dožadoval zřejmě dlouhého seznamu "typických vlastností" vozidla ještě před jeho koupí.
Pokud by jsi tento seznam dostal u každé automobilky, tak by sis prostě nic nekoupil, protože každá automobilka má svého kostlivce ve skříni.

Tvůj problém nezlehčuju, ale uznej sám, že to, co jsi navrhl, není řešení...

Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"

Napsal: 18 úno 2013, 23:40
od alcione
nezijem v oblaciku viem ze ma na to neupozornia a jasne ze vacsina aut ma muchy. ale otazka stoji ako mozu urobit to ze ti predaju chrastiaci motor a este ti to odmietaju opravit? viete ake je to neprijemne? ved uz nie sme v dobe lauer a hardy ked boli prve auta. takze este raz vacsina aut ma chyby ale toto nie je chyba, to je mega vada taka velka jak desat rit mojej babky

Re: Zvuky po startu studeného motoru "chrastění převodovky"

Napsal: 21 úno 2013, 11:12
od gul
Po dlouhé době se zase ozývám. Po opravě chrastění ustalo, bohužel teď v zimě jsem to po nastatování zase několikrát slyšel. Je pravda, že během jízdy to už nedělá. Takže zase jsem začal otravovat servis. Nyní je to v řešení. Ještě přidám rekapitulaci aktuálních problémů a závad. Auto má najeto cca 35tis.
- Po výměně se mi opět částečně sloupala kůže na řadící páce. Asi to reklamovat už nebudu, pod tou vrstvou, která se loupe je další která vypadá stejně, takže doufám, že se sloupe celá :). Kupodivu volant toto nedělá, takže asi jiný typ kůže ;).
- Vrzající od zadního tlumiče nedělá stabilizátor, který v servise vyměnili, ale obyčejná plastová krytka tlumiče. Mohli si kluci ušetřit práci :)

Takže celkově vzato jezdí auto bez závady a spolehlivě.