Stránka 12 z 20
Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"
Napsal: 02 dub 2013, 14:42
od rcc
Zdravím, tak koukám že té "í dvacce" někteří pěkně dáváte. Já za sebe mohu říci, že jsem s ní velice spokojen a naplnila má očekávání. Jakožto zapřísáhlý odpůrce nových aut jsem změnil názor koncem roku 2011, kdy jsem začal řešit "nové" auto. Po prostudování pár inzerátů a navštívení pár autobazarů (inzerát se tvářil jako soukromý inzerent, ale nakonec to byl vždy ostřílený bazar(ník) jsem mazal okamžitě pro nové auto. Zprvu jsem myslel na nějakého fordíka, jelikož jsem měl dobrou zkušenost s Fiestou z roku 93 (koupenou 2008 za 28.tis a prodanou podzim 2011 za 5tis.) Do oprav a servisu za necelé 4 roky investováno kolem 15tis. (baterie, zadní brzdy, výfuk + bežný servis). Uvažoval jsem o Fusionovi, ale v té době už to byla zastaralá koncepce. A pak ta výškově stavitelná sedačka, kdy se nastavoval pouze sedák a opěradlo zůstávalo. Poté mi kamarád doporučil i20. Auto mě mile překvapilo. Výborný výhled vzpřed a do strany (žádný trojúhleníček u Asloupku, jak je dnes v módě), motor 4válec (ne jak das Auto), žádné turbo, luxusně velká zpětná zrcátka, jednoduchá klasická přístrojová deska (ne jak v kosmické lodi a stoupající a klesající kostičkami, prostě vše klasika analog), rozsvěcení světel na páčce blinkru, celková výbava no a hlavně ta cena. 200tis za auto v dané kategorii v "plné palbě" (bez ESP, kožených věcí a trojbliku) + zimáky i s diskama zdarma je prostě to co rozhodlo. Podotýkám, že to nebyla žádná skladovka. Na auto jsem nespěchal, sám prodejce mě informoval - máme pro vás požadované auto, teď je na lodi, teď jede vlakem a ve středu bude u nás v salónu. Celá anabáze proběhla tuším do 14dní. Dále se dá sehnat levné pojištění (6tis/rok komplet i s oknem) servis také poměrně levný (první servis 1653Kč). Ano má to také neduhy, jako ty občas skřípající plasty, auto od 130km/h začíná plavat, horší výhled dozadu, ruční brzda jejíž madlo trochu řeže apod. Ale co od dané kategorie a ceny chcete. Kdo nechce snášet tyto neduhy no tak se musí holt poohlédnout po autě v jiné kategorii a samozřemě i cenové. Pro lidi kteří jezdí kolem 10tis ročně, sami nebo ve dvou a po městě je to ideální vozítko. Nevím jak dnes, ale koncem roku 2011 podle mě i20 v kategorii malých aut moc konkurenci neměla (poměr cena/výbava). Ale přes 200tis bych za to také nedal.
Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"
Napsal: 02 dub 2013, 21:37
od Poka
To jirikstbk:
Možná to, že "hrabat se v cenících není Tvé hobby" zapříčiňuje Tvou následnou nespokojenost.
Já za auto zaplatil o 120000Kč méně a mám také slušnou výbavu (mimo ESP - pro profíka věc
nežádoucí
a dvouzónové klimatizace asi všechno - i kůže na volantu a FŠ
). K tomu jsem
si ještě chtěl přikoupit zimní gumy Nokian za 4800Kč - ty však nakonec neměli a tak mi nabídli
Pirelli. Protože ale stály 1750Kč/ks, tak jsem zaplatil jen dvě, ale dostal čtyři.. Abychom se dostali
do slíbené ceny...
Já se totiž začal po
dívat už když Getz (líbí se mi dodnes) začal zlevňovat na hranici
220-230 tisíc (v obdobné výbavě). Když se objevila i20, byl jsem se s ní svézt a hned jsem se
pro ni rozhodnul - jenomže s podmínkou, že bude mít podobnou cenu.
Jen pro Tvůj klid: Když mi kolega z práce v r.2009 řekl, že za "fábii kombi elegance 1,2"
zaplatil 380000Kč (leasing), tak jsem jej rovnou poslal na psychiatrii
To bartiik18:
Puntík byl opravdu zlaté autíčko. Měl jsem jej asi 6 let a naprostá spokojenost, výměna
předních tlumičů, výfuku, ložisek ramen zadní nápravy ..a skoro celá spojka. I s vidličkou přítlačného kotouče (trošku jí asi dorazila výuka manželky
).
Nejvíc mne na něm fascinovalo to místo! Když jsem sednul (se spolujezdcem) do Felicie nebo Fábie, tak jsem si připadal jako ve svěrací kazajce - v malinkém Puntíkovi jsem ten pocit nezažil.
(Koupil si ho ode mne kolega 178cm/130kg a také si nestěžuje
)
K těm Tvým citacím:
Prostě mi přijde podivné, když se něco za dva roky otočí o 180º. Chápu, když se objeví nějaká
skrytá vlastnost či závada, ale tohle...
Ty vibrace do volantu by mne zajímaly. 90% bývá od kol, pokud by to mělo být uložení motoru,
musilo by to dělat i při stání vozu. Když stojíš a protůruješ motor, tak se Ti také volant chvěje?
Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"
Napsal: 03 dub 2013, 12:09
od bartiik18
Poka: No z Punťi jsem měl stejný pocit prostorné auto a skvělý výhled i živá 1.2ka... Jen bohužel mi do něj teklo - zkoušel jsem to opravit bez výsledku s vyhozenýma penězma, zadní náprava v čudu (měla se vyměnit za 15 000,-), pak alternátor atd... tak jsem se po 2 letech rozhodl pro nový
Teď s ním jezdí kolegyně... sice do něj něco vrazila, ale pořád jezdí celou zimu jí Punťa stojí a na první otočení klíčkem nastartuje někdy žasnu ani tomu nechci věřit
Ohledně těch vibrací bohužel mi to dělá kolem 2500otáček takže když auto při stání protůruji tak mi jdou vibrace do pedálů a volantu.. Už jednou mi štelovali silenbloky a nepomohlo. Zkusím se ozvat znovu ale pochybuji... Jinak teď mi hází i kola... jsem v zimě vlítl kvůli srně do škarpy tak jsem si rozhodil gumy. Geometrie je ok
Pořád čekám na přezutí a ne a ne zima polevit
rcc: tak to ti přeju hodně spokojených kilometrů...
Koncepčně to auto je skvěle vymyšlené jak prostorově tak motoricky.. (škoda, že není větší kufr
) Auto krásně táhne. Jen bohužel ty němečtí inženýři...proč nejedou do Čech na testovací jízdy? To to mají tak daleko?
Neříkejte, že Indové, kde jezdí i20tky taky v hojném počtu mají tak super silnice? Co koukám, většinou to jsou polní cesty
třeba i nové i20tky trochu zlepšili jízdní vlastnosti. Rychlejší jízda trochu víc autu vadí bohužel. A já se rád projedu na super povrchu tak jako na Německých dálnicích... To je nádherná jízda rychlosti parádní motor zvládá i 180km/h...je faktem, že auto trochu plave...ale dá se to.
Nejvíc mě štve odpružení teď po zimě jezdím domu šílenou cestou tak proto obrat o 180° ohledně podvozku...Vám jí jednou vyfotím co tu máme za parádičky
teď radši jedu o 3km dál, než přes tu cestu
Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"
Napsal: 03 dub 2013, 13:10
od caruser
bartiik18
A to keby si sedel na zadných sedadlách v i20ke, potom by si pocítil, čo je to odskakujúci podvozok
Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"
Napsal: 03 dub 2013, 15:23
od zaxon
Zdar.Na i20 mi vadí odskakující zadek,to s p 206 jsem si dovolil na nerovnostech v zatáčkách o hodně víc a konkrétně u mé i20 jde špatně řadit 3,musím opravdu dát pozor aby tam seděla,jinak počítam zuby na převodech.Ostatní zatím v pohodě.
Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"
Napsal: 03 dub 2013, 19:50
od jirikstbk
Řazení se po cca 10000km usadí a funguje.
Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"
Napsal: 04 dub 2013, 20:32
od caruser
Po dnešnej skúsenosti potvrdzujem, že s i20kou sa nedá jazdiť dlhšie trasy diaľničnými rýchlosťami 130 - 140 km/h, ak niekto sedí na zadných sedadlách tak musím kričať. Čo je všeak zaujímavé, keď auto malo nejakých 15.000 km nebolo tak hlučné ako teraz pri 65.000 km
Kilometrov tam mám málo, ale hluk je neskutočný
Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"
Napsal: 04 dub 2013, 22:57
od soban
A nebude to psychologické že už jsi si zvyknul že i20 je tišší jak tvá předchozí plechovka?
Jinak fakt potvrzuji že do 130 se to dá potom je to už neúnosné.
Ovšem zajímalo by mě kde chceš jezdit rychleji když je povolené u nás max 130?
Prostě musíš to brát tak že i20 je vlastně nákupní košík do města a né na dálkové jízdy.
Já jsem zatím spokojen i když nějaké výhrady taky mám - například proč u nás nemají všechny vozy denní svícení (DRL) když je to povinné proč je DRL pouze za příplatek 70 000,- z dalšíma blbostma které všechny nepotřebuji.
Proč tam není regulátor jasu palubovky? Teď si to tam budu dodělávat ovšem originál knoflík je za 1100,- to jim nedám, už jsem na to koukal - pokud rozpojíš konektor tak osvětlení palubovky klesne na přijatelnou míru, ovšem rádio a klimatizace nesvítí - už je to moc málo takže buď tam dám odpor s vypínačem aby se to dalo přepínat noc/den a nebo tam dám potenciometr - ještě si s tím musím pohrát. (zjistit vhodné parametry)
Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"
Napsal: 05 dub 2013, 07:13
od caruser
soban
Dá sa to tak povedať, len v opačnom poradí, i20ka je plechovka v porovnaní s predchádzajúcim autom. Ale porovnávať nebudem, pretože predchádzajúce auto bolo z inej triedy. Budem porovnávať porovnateľné, jazdil som s viacerými autami rovnakej, alebo nižšej triedy a moja i20ka bola jednoznačne najhlučnejšia.
Rýchlejšie nejazdím ako je povolená rýchlosť, myslím, že tachometrových 130 - 140 km/h je normálna diaľničná rýchlosť, a motor má ešte rezervu, keďže max. rýchlosť je niekde cez 180 km/h podľa tachometra. Je však pravda, že som dlhú dobu jazdil rýchlosťami okolo 90 km/h, kedy je hluk ešte v prijateľnej norme, ale nad 120 začína skutočné peklo
i20ka má DRL, aspoň tá moja, neviem ako je to vo FL verziách.
Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"
Napsal: 05 dub 2013, 10:53
od soban
Právě že DRL nemá - DRL je pouze ve výbavě za příplatek 40000,-
Kde je:
Paket Style (15" disky kol z lehkých slitin, pneu 185/60 R15, LED denní světla, el. ovládání
zadních oken, tempomat, zadní parkovací kamera s obrazem ve vnitřním samostmívacím
zrcátku, zadní parkovací senzory, automatické světlomety-světelný senzor, dešťový senzor,
podélně nastavitelné opěrky hlavy, opěrka rukou na sedadle řidiče, ovládání audiosystému na
volantu, elektricky sklopná vnější zrcátka) – jen s paketem Plus
Uvažuji že bych je tam dodal - ovšem třeba mrknout zda jsou tam natažené dráty atd....na dotaz v
servisu nedělají to jedině celé mlhovky i s DRL.
Mlhovky mám bez DRL, ale pokud jsem se díval dobře tak jsem na jedné nové i20 viděl ledky v tom černém lemu kolem mlhovek, tak by mě zajímalo zda je to originál a zda by to šlo na té mé mlhovce vyměnit.
Měly by to být díly 92207-1J500 a 92208-1J500, jenže asi mi nikdo zatím neporadí protože ty nové modely 2013 tu asi moc lidí nemá.
Taky ještě nevím zda je elektronika už v těch světlech a nebo je třeba ještě nějaký modul pro ně - prostě to budu řešit až bude pěkně a budu moci kouknout pěkně pod auto jak ty mlhovky tam jsou a zda tam mám kabel pro DRL či ne atd....
Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"
Napsal: 05 dub 2013, 11:07
od caruser
Myslíš LED svetlá, ja som myslel klasické denné svietenie, to ti nestačí?
Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"
Napsal: 05 dub 2013, 11:42
od soban
To že máš zapnutý vypínač světel pořád a je tam vychytávka když opustíš vozidlo že to zhasne to nejsou světla pro denní svícení.
A jsem proti tomuto - skus jezdit za takovým autem kterému v létě svítí pořád zadní světla a nevíš zda brzdí či ne protože tam svítí celá plocha světel jsou tam dvouvláknové žárovky?
Nebýt toho že hromada jich má třetí světlo tak nepostřehneš že brzdí pokud se na ty světla nebudeš dívat pořád a nezaznamenáš změnu intenzity.
PS. DRL světla nemusí být pouze z ledek - některé auta mají DRL světla normálně žárovkové!
Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"
Napsal: 05 dub 2013, 12:23
od Poka
To Soban:
riemma 06 úno 2013 20:23 napsal a přidal foto:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... c9#p388953
Takže pokud toužíš po ledkách, máš inspiraci (tyhle vypadají fakt dobře a stojí kolem 1500Kč).
Jo a já regulátor jasu palubovky mám.
Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"
Napsal: 05 dub 2013, 12:26
od Hardcam
Kazdy mame jiny priority, ja jsem treba rad, ze zadny DRL nemam, rozsvitim a zhasnu si kdy ja budu chtit, ne kdy to chce auto. Treti brzdove svetlo je prave od toho, aby na brzdeni upozornilo. Dalsi vec je ta, ze mas dodrzovat bezpecnou vzdalenost a pokud ji nedodrzujes, pak to neni problem toho pred tebou. Sice jezdim jen 10 let a cca 40tkm rocne, ale nepamatuju se, ze bych sotva dobrzdil k nekomu, o kom nevim, zda brzdi nebo ne, kdyz sledujes i jeho pohyb, pak predejdes kolizi i s tim, komu zarovky nefunguji vubec, obzvlast u starsich aut.
Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"
Napsal: 05 dub 2013, 12:31
od caruser
V ČR je celoročné povinné denné svietenie ako na Slovensku? Neviem ja som nemal v lete problém so zadným osvetlením vozidiel idúcich predomnou. Ak by to LED svietenie stále pár EURO tak vtom nevidím problém, ale pri cene min. 100 EURO aj s montážou okrem vizuálneho hľadiska žiaden prínos nevidím, spotrebu to neznižuje v porovnaní s klasickými žiarovkami.