Stránka 12 z 123
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 15 led 2013, 12:20
od Dalin
Momentálně jezdím za 5,2l. Denně jezdím do práce a zpět 106km. Neloudám se, docela často předjíždím. Měl jsem na 2 dny vyměněné auto s kamarádem má 1,6GDi, spotřeba 7,8l. Asi mám blbý styl jízdy, hodně neekonomický(kamarád jezdil s mým za 4,5l). Jinak jezdím občas za známýma do Berlína a do Hamburku dálnice nad 160km/hod. a vejdu se do 6,5l. Dříve jsem jezdil S Ácou 1,5crdi 81kw a snad ani nešlo jezdit za více jak 6l. Pro mne je úspora oproti benzínu 20tis./rok. Zkuste si spočítat jestli máte auto na úvěr/leasing kolik zaplatíte měsíčně a odečtěte kolik ušetříte na palivu. U mne po odečtu vycházeli splátky stejně jako kdyby jsem si koupil holou i30 s 1,4 motorem.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 15 led 2013, 21:52
od techset
tomiboy píše:pale píše:kolem 9 litrů ve městě je určitě normální spotřeba,navíc je zima,motor studený apod.S 1,9 Dci Scenic po městě kratké trasy mám k 8 litrům a to je nafťák.
ved to... ja jazdim 95% len mesto, cize rano start, 4-5 semaforov, 5km do prace, to sa poriadne ani motor nezohreje a to iste naspat s par vynimkami dlhsich tras. takze asi preto tych 9L...
U mna tiez momentalne spotreba v zime 10.2L. Jazda len po meste cca 5km do prace a naspat tiez 5 semaforov. Dost vela robi mrazive pocasie a sneh na ceste...
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 16 led 2013, 08:43
od mikkian
Dalin píše:Momentálně jezdím za 5,2l. Denně jezdím do práce a zpět 106km. Neloudám se, docela často předjíždím. Měl jsem na 2 dny vyměněné auto s kamarádem má 1,6GDi, spotřeba 7,8l. Asi mám blbý styl jízdy, hodně neekonomický(kamarád jezdil s mým za 4,5l). Jinak jezdím občas za známýma do Berlína a do Hamburku dálnice nad 160km/hod. a vejdu se do 6,5l. Dříve jsem jezdil S Ácou 1,5crdi 81kw a snad ani nešlo jezdit za více jak 6l. Pro mne je úspora oproti benzínu 20tis./rok. Zkuste si spočítat jestli máte auto na úvěr/leasing kolik zaplatíte měsíčně a odečtěte kolik ušetříte na palivu. U mne po odečtu vycházeli splátky stejně jako kdyby jsem si koupil holou i30 s 1,4 motorem.
ale s nafťákem máš zase dražší servisy.. není to jen tak spočítat ty rozdíly
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 19 led 2013, 21:05
od 4volty
Dnes som absolvoval cca 330 km za lyzovanim po rakusku a spotreba podla pp bola 7.0 l/100km co je podla mna fajn na to ze mam najazdene len 750km, cize auto v zabehu. Cesta bola cca 250km po dialnici a zvysok mesto a okresky (v kopcoch). V aute 3 osoby a plny kufor. Po dialnici vacsinou 130km/h. So spotrebou som spokojny.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 19 led 2013, 21:27
od rudolf.tomka
tak mu dávaš od začiatku do tela, a tá spotreba pri tej záťaži+zábeh+diaĺnica+zimné pneu+kopce je adekwátne veľmi slušná, keď sa zžiješ z vozítkom tak to pojde pomaly nižšie,tak veĺa KM
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 20 led 2013, 21:33
od Richi_i30
dle PP 7,5 l/100 - nejezdím na spotřebu, snažím se jen hlídat 50-ku a omezení v obci
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 21 led 2013, 17:29
od Deegr
4volty: Na to, že jsi měl najeto jen 500 km a letěl jsi 250km po dálnici, tak tomu se říká hloupost, nebo neznalost. Navíc 130 km/h znamená 3500 ot/min, to je už také dost na zájezd auta. No auto po tobě bych kupovat asi nechtěl.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 21 led 2013, 17:47
od Lubka
Deegr.
Přečti si ještě jednou příspěvek,na který reaguješ.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 21 led 2013, 18:02
od mnkk
Chybička se vloudila...
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 21 led 2013, 18:27
od rudolf.tomka
deegr , to pochopil správne , z celkovej trasy 330 km , ujel 4volty po diaľnici cca 250 km , priem. rýchlosťou 130 km/h čo v zábehu neodporúčajú predajcovia
, je to také monotónne zaťaženie pre motor a to ešte v plnej záťaži
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 22 led 2013, 12:05
od 4volty
Deegr píše:4volty: Na to, že jsi měl najeto jen 500 km a letěl jsi 250km po dálnici, tak tomu se říká hloupost, nebo neznalost. Navíc 130 km/h znamená 3500 ot/min, to je už také dost na zájezd auta. No auto po tobě bych kupovat asi nechtěl.
Hlupost ci nevedomost? No neviem, ale riadil som sa tym co pisu v manualy pre zabeh motora: pocas prvych 1000km sa snazit drzat otacky motora medzi 2000-4000, ale nedrzat rovnaku rychlost zas dlho. Tych 130 bolo len na par km, kedze boli useky kde bolo bud obmedzenie na 80-100 (mozno dokopy 60km) a tiez som nedrzal tych 130 stale (asi som to zle napisal do mojho predchadzajuceho postu). A mat v aute dokopy 3 ludi a k tomu 40kg batoziny nie je plna zataz podla mna ani nahodou.
Co pise manual o zabehu motora (sorry, mam elektronicky len eng verziu):
VEHICLE BREAK-IN PROCESS:
No special break-in period is needed. By following a few simple precautions for the first 600 miles (1,000 km) you may add to the performance, economy and life of your vehicle.
• Do not race the engine.
• While driving, keep your engine speed (rpm, or revolutions per minute) between 2,000 rpm and 4,000 rpm.
• Do not maintain a single speed for long periods of time, either fast or slow. Varying engine speed is needed to properly break-in the engine.
• Avoid hard stops, except in emergencies, to allow the brakes to seat properly.
• Do not let the engine idle longer than 3 minutes at one time.
Podla mna vsetko z hore uvedeneho som dodrzal a stale dodrziavam.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 22 led 2013, 12:16
od mnkk
Hej a ja som ešte mal v aute odporúčanú výmenu oleja po 3000km, kto to tak robí? Nikto...
4volty: nič sa autu nestane. Ideálny zábeh je na dlhej trati (stále je teplota všetkých kvapalín a trecích ploch tak ako má byť). Keď dám prvú jazdu 300 - 400km, neznamená to, že zaradím 1,2,3,4,5,6, dám tempomat na 130km/h a po 400km ho vypnem a 6,5,4,3,2 a stop. Takto sa nedá jazdiť podla pravidiel.
Nevidím v tom žiadny problém.
30 studených štartov za 400km a následná jazda do 2500ot. zničí motor ovela viac ako jazda po dialnici na 4000ot.
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 22 led 2013, 12:19
od Hardcam
Deegr, trochu prehanis, ne?
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 22 led 2013, 12:44
od Vilda
mnkk píše:
4volty: nič sa autu nestane.
Nevidím v tom žiadny problém.
Souhlas !! Taky jsem měl najeto pár stovek kilometrů a musel jsem do Mnichova ..... přece kvůli tomu nepojedu autobusem
důležitý je, aby byl motor na provozní teplotě a střídání režimu jízdy na našich dálnicích je daný terénem. Taky dodržování otáček, doporučený v manuálu beru s rezervou ..... dávám motoru 1 000 - 1 200 km klidnější režim a potom nekompromisní čočku, klidně k omezovači
a nikdy jsem problémy s motory neměl. Accent od výměny do výměny nevezme panáka oleje a jeho 112 koní cvičí s autem jedna radost
Jako automechanik bych řekl, že problémy s výkonem, vysokou spotřebou paliva i oleje mají právě ti řidiči, kteří se strikně drží pokynů v manuálu .....
Starší holka kupovala v Německu ( rok 2002 ) nové BMW pětkové řady v naftě .... to auto kromě čech, snad nikdy nevidělo okresku
takže celou dobu na dálnicích i v záběhu ... loni, co jsem s ním jel naposledy, bylo na tacháči okolo 420 000 km ... na původním motoru
... a lítalo jak raketa ..
Re: Spotřeba i30 2012
Napsal: 22 led 2013, 12:53
od mnkk
Amen