Stránka 12 z 13
Napsal: 27 bře 2015, 09:10
od bony
Ty by jsi mel delat detektiva
dobra prace.
Re: klepání uvnitř palubovky i40SW
Napsal: 27 bře 2015, 12:51
od ivoš
Robert BING HO
na autě mám již přes 100 tis a čtu si toto téma se zaujetím, nicméně zastávám názor "zachovejme klid a hledat ". Zhruba od 40 tis. tyto dráždivé pazvuky mám samozřejmě též, jenom jsem neustále hledal jakoukoliv logiku a souvislost- teploty, oslunění, vyhřátí od klimy atd. včetně deště... Totiž jsem x-krát zažil situaci, kdy by se kýžený společník měl ozvat, všechny podmínky tomu napovídaly a ono nic - venku pršelo. Ale, všichni vyndavají palubovku a tak mi to nešlo dohromady.
Co jsem přesvědčen, tak určitě těch zdrojů bude několik, a ty kovové "lyže" na torpedu, co se na ně nasouvá palubovka do plastových ok vycpaných tou pochybnou izolačkou, to bude asi také jeden ze zdrojů. Tam vyndání asi vypadá relativně opodstatněné, ale mám spolu s hochy v servisu připravenou jinou variantu, protože tohle vyndavání považuji za zoufalý krok, který s sebou nese řadu rizik poškození atd. Už to bylo zde zmíněno, při výměně skla máme připravenou Kompripásku ( kdo zná, tam to předlisovaná páska, která v teple po uvolnění až pětinásobně zvětší objem ), kterou chci dostat pod ta oka a naběhnutím vyvodí poměrně velký tlak a vyšponuje ta oka tak, že nebudou mít možnost volného pohybu. Takže teď čekám příhodný šutr.
jinak do současnosti to řeším zesílením muziky a je pokoj. Možná nebuďme tak depromování, že zrovna a jenom
je v něčem "vyjímečný", jel jsem s kamaárádem 2 roky starým Mercedesem R a to jsem ho docela litoval, co tam se ozývalo za skřípot ( a za 2,5 mega )
takže přátelé, zachovejme klid a .....
Re: klepání uvnitř palubovky i40SW
Napsal: 27 bře 2015, 14:48
od robertbulko
ivoš píše:......těch zdrojů bude několik, a ty kovové "lyže" na torpedu, co se na ně nasouvá palubovka do plastových ok vycpaných tou pochybnou izolačkou, to bude asi také jeden ze zdrojů. Tam vyndání asi vypadá relativně opodstatněné, ale mám spolu s hochy v servisu připravenou jinou variantu, protože tohle vyndavání považuji za zoufalý krok, který s sebou nese řadu rizik poškození atd. .....
Cez rozbité sklo sa k úchytom palubovky dostaneš len vizuálne. Pravdepodobne ich nebudeš schopný vytlmiť bez uvolnenia palubovky. Ak by si palubovku chcel len kúsok posunúť, aby si mohol aplikovať tú špeciálnu pásku, budeš musieť absolvovať celý proces. Tie 4 úchyty na karosérii určite vytlmiť treba. Kvôli nim sa z palubovky ozývajú nepríjemné ťukavé zvuky. Ďalším zdrojom vŕzgania a ťukania - chvála Bohu ľahko prístupným - sú A stĺpiky. Konkrétne konektor na vodičovej strane a zároveň miesta kde sa tapacír A stĺpikov zasúva do palubnej dosky. Posledné nepríjemné vŕzganie čo mi pílilo uši, bolo z vonkajšej strany trením plastu o sklo čo zakrýva spodnú čast čelného skla. Trvalo mi dosť dlho pokiaľ som prišiel na zdroj toho vŕzgania. Dlho som si myslel, že je to palubovka. Nie som si istý či nejaký pazvuk vychádza aj s vonkajšej strany A stĺpikov. Poriešil som ten spodný plast a budem to testovať.
Napsal: 27 bře 2015, 16:02
od bony
Robe nemas nejake foto po odstrojeni palubky?
Re:
Napsal: 27 bře 2015, 18:22
od robertbulko
bony píše:Robe nemas nejake foto po odstrojeni palubky?
Nemám žiadne. Urobil som len pár na úvod a tie som nakoniec zmazal. Postupoval som podľa návodu. Bolo s tým celkom dosť roboty a fotenie prestralo byť pre mňa zaujímvé. Uvedomujem si, že by to niekomu pomohlo, ale nevydalo.... Na druhej strane, nemyslím si že sa nájde niekto ako ja, čo si to bude chcieť riešiť doma.
Najťažšou vecou celej demontáže je rozobratie stredového panela. Konkrétne vytrhnutie toho lesklého piano plastu (myslím ten medzi sedadlami, kde je rýchlostka). Ide to dosť ťažko. Ostatné je len rutina. Ak by niekto potreboval, poradím.
Re: klepání uvnitř palubovky i40SW
Napsal: 29 bře 2015, 21:40
od robertbulko
UPDATE:
Neurobil som síce fotky pri rozoberaní palubovky, ale videl som po rozobratí ako technik vytlmil úchyty pri oprave čo som absolvoval. Tí čo ste videli fotky rozobratej palubovky
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 50#p440329, sú tam 4 kovové úchyty. V mojom prípade ich technik celé oblepil cca 1mm hrubou samolepiacou textilnou páskou. Myslím, že je to ideálny materiál na oddelenie kovú od plastových protikusov na palubovke. V strede palubovky kde sa nachádza prieduch vetrania je doraz, kde sa palubovka opiera o plastovú časť vetrania, tam mi technik tiež nalepil ten textilný 1mm filc. Iné kontaktné miesto tam nie je okrem miest, kde sa palubovka nasúva na závitové kolíky v karosérii a dotiahne sa maticami, alebo miesta kde sú šróby. Tieto miesta ale žiadne nežiadúce zvuky nevydávajú. Možno by stálo zato oblepiť niektoré káble čiastočne samolepiacou penou, aby pri otrasoch navydávali udieraním o seba, alebo časti palubovky nežiaduce zvuky. Zatiaľ som ale nemal pocit, že by káble vydávali nejaké zvuky a neriešil som ich.
Demontoval som predné stierače a následne plastový kryt na spodnom okraji čelného skla. Miesto kde sa dotýka tento plast skla som podlepil el. páskou a podlepil som aj plastový kryt. Vrzganie sa stratilo. Dneska som absolvoval cestu do Beluše kde je medzi Ilavou a Belušou na ceste 61 rozrobená kanalizácia a cesta je tam značne poškodená. Žiadne vŕzganie som nezaznamenal. SUPER!
Re: klepání uvnitř palubovky i40SW
Napsal: 08 kvě 2015, 01:02
od fundy01
Nieviem ci vam poviem nieco nove ale po niekolkych navstevach servisu a bolo ich dost asi 8 som skusil spravit jednu vec. Kupil som si madrac na plastove sedacky do zahrady a vybral som tu penu z vnutra a natlacil som to medzi palubovku a okno.... od vtedy som nezaznamenal ani tuk!!!!
Pred tym ako pojdete do servisu a date si vybrat palubovku skuste toto.... Stalo ma to asi 3€ a 10 minut prace
Mam uz 2-hu I40-tku cize uz poznam asi vsetky problemy na tom aute a tak si skusam pomoct sam. Tak isto som si nalepil penu na okna pod piano plasty na stredovej konzole a aj pod radio a ovladanie kurenia. Hned je krajsie soferovanie ked mi nic nevrzga a nebucha.
Re: klepání uvnitř palubovky i40SW
Napsal: 14 kvě 2015, 23:18
od Lekvar
fundy01 píše:Nieviem ci vam poviem nieco nove ale po niekolkych navstevach servisu a bolo ich dost asi 8 som skusil spravit jednu vec. Kupil som si madrac na plastove sedacky do zahrady a vybral som tu penu z vnutra a natlacil som to medzi palubovku a okno.... od vtedy som nezaznamenal ani tuk!!!!
Pred tym ako pojdete do servisu a date si vybrat palubovku skuste toto.... Stalo ma to asi 3€ a 10 minut prace
Mam uz 2-hu I40-tku cize uz poznam asi vsetky problemy na tom aute a tak si skusam pomoct sam. Tak isto som si nalepil penu na okna pod piano plasty na stredovej konzole a aj pod radio a ovladanie kurenia. Hned je krajsie soferovanie ked mi nic nevrzga a nebucha.
Aka pena? kde ju kupit? Kam nalepit? Auto bolo 3x v servise a stredovy tunel praska stale ako sialeny...
Re: klepání uvnitř palubovky i40SW
Napsal: 15 kvě 2015, 10:14
od Dalin
To je daň za to, že jste ušetřili! Přitom stačilo koupit Insignii, C5, Mondeo, Lagunu nebo 508 a vrzání by nebylo! Já vím po bitvě je každý generál, mně osobně se i40 designově, výbavou i cenou také líbí ale dnes už vím, že je to nejhorší auto ve střední třídě, které je možné koupit! Chtěli jste nejkvalitnější auta, tak je máte! Berte to spíš jako ponaučení, že vždy je něco za něco! Já jsem se taky ponaučil a přestal jsem se primárně řídit cenou.
Jinak pochopitelně nic ve zlém, nikomu nepřeji aby koupil střep!
Re: klepání uvnitř palubovky i40SW
Napsal: 15 kvě 2015, 10:55
od mmv
Re: klepání uvnitř palubovky i40SW
Napsal: 15 kvě 2015, 13:31
od Dalin
Prostě si nemůžu pomoct!
Re: klepání uvnitř palubovky i40SW
Napsal: 15 kvě 2015, 13:50
od robertbulko
Dalin píše:To je daň za to, že jste ušetřili! Přitom stačilo koupit Insignii, C5, Mondeo, Lagunu nebo 508 a vrzání by nebylo!..... nikomu nepřeji aby koupil střep!
Dovolím si nesúhlasiť. Veľmi dôležité je poznamenať aj o aký ročník sa jedná. Ani staršie modely
navŕzgali. Neviem o ktorých ročníkoch píšeš pre spomenuté vozidlá. Je snaď jasné, že frantíci sú stabilne považovaní za nekvalitných. FORD si vyslúžil prezývku "Fixed Or Repared Daily". Po našom "doladený, alebo denne opravovaný". A Insignia vŕzga viac ako i40.
i40 je veľni dobré auto v porovnaní cena/výkon. Nedostatky čo má sa dajú pomerne nenáročne odstrániť a často v záruke.
Napsal: 15 kvě 2015, 14:13
od matysekul
Mám zkušenost se dvěmi Superby 2014, jeden kombi druhý liftback a jsem rád za to co mám.Takový koncert jsem nečekal. To mně s...o i jako spolujezdce.
Re: klepání uvnitř palubovky i40SW
Napsal: 15 kvě 2015, 16:51
od idam.i
Dalin píše:To je daň za to, že jste ušetřili! Přitom stačilo koupit Insignii, C5, Mondeo, Lagunu nebo 508 a vrzání by nebylo! Já vím po bitvě je každý generál, mně osobně se i40 designově, výbavou i cenou také líbí ale dnes už vím, že je to nejhorší auto ve střední třídě, které je možné koupit! Chtěli jste nejkvalitnější auta, tak je máte! Berte to spíš jako ponaučení, že vždy je něco za něco! Já jsem se taky ponaučil a přestal jsem se primárně řídit cenou.
Jinak pochopitelně nic ve zlém, nikomu nepřeji aby koupil střep!
Zjavne prehovoril niekto,kto má už svoje na
i40 odjazdené.
Re: klepání uvnitř palubovky i40SW
Napsal: 15 kvě 2015, 18:35
od robertbulko
Chcel by som sa vrátiť k problémom s ťukaním a vŕzganím v palubovke. Znie to super, že sa tieto neduhy dajú odstrániť zasunutím nejakého materiálu medzi palubovku a čelné sklo. V podstate sa tak odstráni problém pnutím palubovky priamo o sklo. Nie som si ale istý, či takéto pnutie nemôže časom poškodiť samotné sklo. Tu by som bol veľmi opatrný. Neviem či máte predstavu, koľko také čelné sklo na i40 stojí. Je to cez 700€. Čo sa týka piano plastov (stredová konzola a stredový panel), to sa dá urobiť v pohode doma a určite tým ničomu podstatnému neublížite. Pri rozoberaní stredovej konzoly si treba dať veľký pozor, aby ste ten piano plast nepraskli, ide to hodne ťažko. Ak sa do toho bude niekto chcieť pustiť v pohode poradím. Mal som to niekoľko krát dole.