Stránka 12 z 13
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 18 zář 2018, 20:16
od shawt
No pri mem najezdu najedu kolem 100tis. nekdy za 7 let. Takze po zaruce...kolik stoji novy motor?
Jo a mam najeto cca. 22tis, takze kdy mam cekat problem se spojkou? 30?
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 18 zář 2018, 20:28
od Chasnik
Mě na ceedu měnili spojku v 70. Ale neprokluzovala, pouze jsem jim řekl, že nějak cvrliká vypínací mechanismus, jestli to jde nějak prověřit. Za hodinu volali ze servisu, že import schválil výměnu spojky, kterou zrovna mají skladem, takže druhý den jsem odjížděl s novou spojkou.
A jestli ten petrikův motor šel do kytek opravdu zakarbonovaným ventilem, tak platí rada pro přímovstřiky: občas trošku prohnat pavouky, ať se karbon vypálí. Přestože mám radši pohodovou jízdu, tak zhruba jednou za nádrž jsem jel trošku ostřejším tempem a "zapomínal" jsem na vyšší kvalty, nehledě na to, že při předjíždění jsem občas zkontroloval, jestli funguje omezovač. A VIF do benzínu jsem v kufru taky měl, i když jsem ho nedával úplně při každém tankování.
Riziko nikdy nemůžeš plně eliminovat, ale jsou cesty jak ho zmírnit...
shawt: a ty si to auto chceš nechat 7 let? Vždyť už teď šilháš po ojetým Mondeu, to ti nevěřím, že s tou třícou tak dlouho vydržíš
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 18 zář 2018, 21:47
od p_petrik
Tak já měl první výměnu spojky ve 26 tis. Začala klouzat. Pak v 52 tis. Začal příšerným způsobem vrzat spojkový pedál. No a třetí výměna v 97 tis. nebyl jsem pomalu schopný sešlápnout spojku jak to šlo ztuha.
No a teď ten motor. VIF dávám do každého tankování. jsem zvyklý leta ještě z dieselu a když jsem to auto měl od nova tak jsem si řekl, že tím nic nezkazím. A že bych se s tím autem loudal ... no spíš naopak
Možná je to právě tím že s tím docela lítám a motor točím.
Kolega má to stejné auto ale sám řekl, že to moje je jaksi živější. Tak sám nevím kde je chyba..
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 10 říj 2018, 10:25
od ulthar
Mimochodem jedna takova poznamka ke GDI a oleji. Kolegyne ma 1.6 GDI v Kia Carens a vubec to nesetri a jezdi co to da - tj. neustale ve vysokych otackach a za interval vymeny oleje (najede cca 20tis za rok) ten motor sezere 2.5l
oleje.
Kdyz mi to rikala, tak jsem ji rikal, ze je asi neco spatne at to necha zkontrolovat. Vysledkem bylo, ze motor je v perfektni kondici a kdyz mu neustale takhle naklada, tak je to pry normalni spotreba.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 15 pro 2018, 17:56
od Tudy
Pánové, potřebuji radu. V rámci záruky mi byl vyměněn polomotor, ale rozvody zůstaly původní. Otázka zní - je vhodné/nutné preventivně měnit rozvody? Nový polomotor má najeto 10 tisíc km, ale rozvody 130 tis km. Auto prodávat nechci.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 15 pro 2018, 18:48
od Axel.Foley
Preventivně bych je vyměnil. Komplet řemen + kladky.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 15 pro 2018, 18:54
od Tudy
U řemenu je to jasné, vyměnit, ale tenhle motor má rozvodový řetěz, to jsem zapomněl zmínit.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 15 pro 2018, 19:04
od Axel.Foley
Promiň, to mi nedošlo, řetěz přeci měla už první generace, moje chyba
Stejně bych ho preventivně vyměnil.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 16 pro 2018, 00:43
od petzl62
Určitě vyměnit-komplet,včetně napínáku a vodítek.Ale to je všechno v sadě.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 17 pro 2018, 08:17
od Mirus30
Tudy píše:Pánové, potřebuji radu. V rámci záruky mi byl vyměněn polomotor, ale rozvody zůstaly původní. Otázka zní - je vhodné/nutné preventivně měnit rozvody? Nový polomotor má najeto 10 tisíc km, ale rozvody 130 tis km. Auto prodávat nechci.
To jako na Leonu??
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 17 pro 2018, 09:50
od shawt
U Leona...tak to by byl dobry strelec
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 17 pro 2018, 11:18
od Tudy
130 000 km za půl roku to by byl masakr.
Jde samozřejmě o 2. auto v podpisu, i30 II combi. S Leonem bych v tomto vláknu neprudil.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 17 pro 2018, 12:19
od Mirus30
Jj, nedoslo mi ze mas jeste i tricitku....
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 18 čer 2019, 20:30
od pecipekar
Prosím o nějaké zkušenosti se závadou, která se prý relativně často objevuje. Hyundai i30, 12/2013, 1,6 benzin, 88 kw, DOHC, 65 tis. km, koupeno na konci října 2018, nevím jak byl měněn olej. Při průjezdu pravou zatáčkou přes koleje auto umřelo, při sešlápnutí plynu se to dusilo a chcíplo, výkon max 15 procent, dojel jsem jen na blízkou benzinku na volnoběh na jedničku, kontrolka motoru problikla až na benzince, auto jsem po pěti hodinách zkusil nastartovat a fungovalo, "akorát" cvakavý zvuk z motoru něco kovového, vačka/ventil nebo nějaká vůle, auto ve více servisech, diagnostika neukazuje žádnou závadu, první možnost přeskočené rozvody - negativní, druhá možnost katalyzátor a následné poškození motoru - kamerou se jeví kat v pořádku... Někdo hovoří o časovači vaček - prozatím nepotvrzeno. Spíše se přes fonendoskop jeví kovoví zvuk v bloku, vůle píst o válec nebo čep pístu. Nevím co s tím, předpokládaná rozborka motoru na dlouhé týdny o penězích ani nemluvím. Má teda někdo nějakou zkušenost.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 08 čer 2022, 14:06
od HasicSam
Veselé zážitky jak tady projíždím historii.
Já měl GDI z roku 2012 a na motoru jsme v podstatě jen vyměnili rozvody. Jinak olej měněn po 6tis km, ob výměnu proplach motoru a šlape jak víno. Za krátko ho budeme prodávat, protože jsme potřebovali combi kvůli dítěti. Ale loučit se s ní budu děsně nerad, protože ta výbava a servis je v topu
Teď jsme pořídili GDI z roku 2017 (stále 2.gen). Bylo to služební auto, nicméně s každou volovinou včetně výměny stěračů to jezdilo do autorizáku, na všechno mám faktury a mám doloženo úplně vše, co se s autem dělalo. Nicméně záruka končila letos v dubnu a v březnu tomu měnili motor.
Od té doby to nenajelo nic, takže ho v podstatě zajíždím. Naštěstí měnili i rozvody (kdyby mi někdo na nový motor nasadil staré rozvody, tak ho vyženu svinským krokem).
Ptal jsem se co se s motorem stalo a prý se propálil píst kvůli vadnému vstřikovači. Původně chtěli vyměnit jen ten píst a vstřikovač, ale centrála jim nařídila vyměnit celý polomotor i s katalyzátorem. Tak doufám, že budu mít s motorem klid jako u původní 2012
- 1.jpg (104.1 KiB) Zobrazeno 1159 x
- 2.jpg (101.75 KiB) Zobrazeno 1159 x
- 3.jpg (27.65 KiB) Zobrazeno 1159 x
Na druhou stranu zbytek auta má najeto 198 000 a mechanik říká "nejsem si jistý, jestli se tam dělala spojka, ale určitě jo. To by to auto v životě na jednu spojku nenajelo" ... takže velká důvěra ve svoje auta
zlatý časy kdy se auta ještě dělala poctivě.