Stránka 12 z 32
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Napsal: 08 srp 2019, 16:55
od Richard555
Jen maličkost "P" u automatu není parkovací brzda , je to zjednodušeně v podstatě kolík, který se někam narve a zablokuje převodovku. Určitě to není k zajištění vozidla v kopci atd. Třeba kvůli tomuto se nesmí vozidla s automatem odtahovat natažením na odtahovku, ale vždy jen jeřábem bez pohybu
hrozí poškození téhle fixace a zničení převodovky. U automatu se při stání vždy musí se použít ruční, v případě mém, či např. Mercedesu nožní parkovací brzda
Pokud jedeš za někým kdo svítí zadními mlhovkami jsi za jízdy oslněn - problém je v adaptaci oka na ostré světlo - zorničky se stáhnou a ty kromě světel nic kolem nevidíš a jedeš, nevíš kam. Toto ale nenastává při stání v koloně na brzdě - to většinou stojíš a to že nic dalšího kolem nevidíš není narozdíl od jízdy za mlhovkářem tak nebezpečné, spíš bych řekl že je to jen nepříjemné
ale opravdu většina aut např. na semaforech na brzdách stojí i když automat nemají a skoro nikdo ručku v tomto případě nezatahuje.....
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Napsal: 08 srp 2019, 17:21
od Georges
Tohle zbytečné svícení mlhovkami mě taky štve. Hlavně těmi zadními. Když jsem se posledně ptal na pumpě blbečka, proč svítí mlhovkami, odpověděl mi, že včera touhle dobou byla mlha a že je zapomněl vypnout.
No, nezabil by ho někdo ? Já měl tisíc chutí ...
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Napsal: 08 srp 2019, 18:37
od JoKo
Richard555 píše:Jen maličkost "P" u automatu není parkovací brzda , je to zjednodušeně v podstatě kolík, který se někam narve a zablokuje převodovku. Určitě to není k zajištění vozidla v kopci atd. Třeba kvůli tomuto se nesmí vozidla s automatem odtahovat natažením na odtahovku, ale vždy jen jeřábem bez pohybu
hrozí poškození téhle fixace a zničení převodovky. U automatu se při stání vždy musí se použít ruční, v případě mém, či např. Mercedesu nožní parkovací brzda
preco by si odtahoval auto s automatom so zaradenim P a nie N?
odtah vozidiel s automatom {hydromenic} nie je odporucany, kvoli nedostatocnemu mazaniu a moznosti prehrievania. Vacsinou je mozny na kratku vzdialenost {povedzme 20-50km} a obmedzenou rychlostou {napr. max 50km/h}.
Richard555 píše:Pokud jedeš za někým kdo svítí zadními mlhovkami jsi za jízdy oslněn - problém je v adaptaci oka na ostré světlo - zorničky se stáhnou a ty kromě světel nic kolem nevidíš a jedeš, nevíš kam. Toto ale nenastává při stání v koloně na brzdě - to většinou stojíš a to že nic dalšího kolem nevidíš není narozdíl od jízdy za mlhovkářem tak nebezpečné, spíš bych řekl že je to jen nepříjemné
ale opravdu většina aut např. na semaforech na brzdách stojí i když automat nemají a skoro nikdo ručku v tomto případě nezatahuje.....
stanie na brzde za znizenej viditelnosti je na.... uplne zbytocne to oslnuje, najma nove auta, nie stare, s vypalenymi parabolami a svieckami miesto ziaroviek.
ja pri stani za znizenej viditelnosti zaradim rucnu brzdu. auto si same vyradi na neutral a neoslnujem za mnou stojace vozidlo. uz neraz som videl, ze ludia si zakryvali oci kvoli vypalovaniu brzdovkami... ci uz na predhcadzajucej i30tke, alebo aj terajej {obe ledky}. za jasneho dna zial stojim na brzde {autohold}, pretoze sa mi vypina denne svietenie po jej aktivovani
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Napsal: 08 srp 2019, 19:10
od Richard555
Nechci zaplevelit toto téma OFFTopic , ale v případě odtahu mám na mysli ten odtah neobjednaný (špatné parkování, čištění komunikace atd.) tedy když je odtahováno násilně zajištěné auto bez přítomnosti majitele
ostatní je přeci jasné a budu vždy u auta a nebo v autě.......
a s tou brzdou to těžko můžeš ovlivnit, max. s tou ručkou ale to dělá jen pár lidí, spíše třeba na přejezdu vlaku, než na semaforu, kvituji to s povděkem, nicméně ostatním tohle nevyčítám narozdíl od bezdůvodného svícení zadními i předními mlhovkami např. za jasného večera
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Napsal: 08 srp 2019, 20:21
od Boryš
Tak já vždycky zatahuji ručku, ať stojím kdekoli. Nebaví mě stát na pedálu brzdy.
Přiznám se, že občas zapínám zadní mlhovku i když není k tomu důvod. To když si někdo myslí, že auto, kterým jedu, hárá. A když mi do zrcátek pálí supr xenony, třeba u dodávek, které mají světla tak krásně vysoko. Dokud jsem měl na oknech předních dveří fólie, které při měření dělaly dohromady se sklem 50 % útlum, tak mi to tak nevadilo...
U těch mlhovek to bude asi za a) velká frajeřina s nimi jezdit, jako kolikrát denní svícení + potkávačky, a za b) určitě je přesvědčený jak perfektně vidí a druzí mu jsou ukradení. Tak jako kolikrát asi blbě seřízené xenony nebo dodělávané. To jsou také přesvědčeni o tom, že oni krásně vidí a blikají na ně jen pitomci, co jim závidí, že oni neoslňují.
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Napsal: 08 srp 2019, 21:38
od Axel.Foley
Auto hárá? Tomu nerozumím, jak to myslíš?
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Napsal: 08 srp 2019, 23:06
od 3bit
Asi, že se mu lepí na zadek.
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Napsal: 09 srp 2019, 06:29
od Minko
na "sexuálnych lepičov" pomáha celkom aj poštekliť brzdový pedál len do tej miery aby sa rozsvietili brzdové svetlá ale ešte nenastal takmer žiadny brzdný účinok
a zvlášť na úseku kde by to nečakali
potom už ten odstup zvyknú zväčšiť
inak myslím si že novodobé vypaľovanie očí súvisí aj s kvalitou výučby a skúšok na VP. máme už nie šoférov, ale iba užívateľov áut, ktorí často majú zásadné nedostatky v jazdných zručnostiach a vedomostiach (jazda štýlom ja idem a ostatní ma nezaujímajú)-> zbytočné svietenie hmlovkami, resp. nedostatočné svietenie DRL kde si to už pýta stretávačky, nedávanie smeroviek, resp. oneskorené dávanie smeroviek, nadbiehanie si autami typu "smart fortwo" v zákrutách ako s kamiónom, nedodržiavanie bezpečných odstupov a myšičkovanie (obzvlášť na diaľnici) a iné neduhy
a treba povedať že mnoho skúsených šoférov niektoré chyby (myšičkovanie, smerovky a p.) robí tiež z pocitu vlastnej dokonalosti.
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Napsal: 09 srp 2019, 17:45
od Boryš
Axel.Foley píše:Auto hárá? Tomu nerozumím, jak to myslíš?
Jak zde již uvedli, je to když se někdo lepí na kufr jak pumr na hárající feru. Jen naskočit.
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Napsal: 09 srp 2019, 21:44
od Axel.Foley
Díky za vysvětlení.
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Napsal: 09 lis 2019, 12:16
od copper5252
ze zadníma mlhovkama maji problem jen ti co jedou za zadkem auta 40 metru
kdyby dodržovaly bezpečnou vzdalenost kterou nařizuje vyhláška tak by jim zadní mlhovky navadily ! taky neschvaluji bezduvodné používani zadních mlhovek a ani přednich , ja zadní mlhovky používám na dalnici když prší jelikož za autem je vodní mlha ale zaleží na konkrétní situaci , co se týká použití předních mlhovek tak pokud jsou dobře seřízené tak většinou neosilnují , přední mlhovky používám noc + les a nebo tam kde je vysoke riziku střetu se zvěří , když vidím kamion tak je vypnu jelikož vyše posazeného řidiče osilnuji , ti co tady psaly jak je to špatné jak jim to vadí , oni zmněni nazor až si předním oknem naloží srnce (což se většinou neobejde bez vážnějších zranění ) nebo ohnou šavly a zruší cely předek auta o kance 150 kilo
vlatní skušenost a to na dalnici, bežely přez najezd na dalnici potvory jedny
no bylo to jako sražka ze zdi
celková škoda přez 200 tisic na autě
podle mně jsou daleko horší řidiči kteří maji místo originalních žarovek strčené 80/80 nebo 100 /100 watu připadně jiné z viší výkonem ! to trpeve osilnuje a nebo ti co stabilně jedou z dalkovýma
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Napsal: 09 lis 2019, 12:48
od Stringo
To co píšeš s těmi předními mlhovkami je hovadina. Mlhovky svítí z principu co nejvíce k zemi, to že máš pocit že vidíš lépe před sebe je jen pocit, víc osvětluješ pouze a jen pangejt a čáry cca 2m před autem, pokud si myslíš, že tohle tě spasí před střetem se zvěří, tak jsi hodně na omylu. V tvém případě, pokud nevidíš dobře za tmy s potkávací mi světly, doporučuji navštívit servis a nechat si světla seřídit, v případě zašlých světel rozleštit, nebo si zajít k očnímu.
Jinak to že není specifikováno použití mlhovek v zákoně je blbost. Přední mlhová světla je možné použít pouze a jen v případě husté mlhy, silného deště nebo sněžení za předpokladu, že není vozovka souvislé osvětlená - tedy nesmí se použít v obci s osvětlením. Zadní mlhová světla je povinné použít za husté mlhy, deště nebo sněžení za předpokladu, že není vozovka souvislé osvětlená - tedy nesmí se použít v obci s osvětlením a zároveň mlhová světla nesmí oslňovat řidiče jedoucí za vozidlem.
Je to jeden z mála celkem logicky a přesně popsaných zákonů silničního provozu, nejsou zde žádné dvojsmysly.
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Napsal: 09 lis 2019, 15:57
od Axel.Foley
copper: Klidně uděláme test - v noci se postavíš za auto 100 metrů, rozsvítím svoje dvě zadní mlhovky a uvidíme, jak ti to bude po půl hodině příjemné. Když tam nechceš stát, klidně můžeš za mnou jezdit, uděláme si kolečko. A jestli schvaluješ svícení mlhovkami v nesprávnou chvíli, jsi buď vůl nebo příležitostní "řidič".
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Napsal: 09 lis 2019, 16:34
od Stringo
Není to příjemné ani trochu a srovnávat to s brzdovým světlem je kravina. Byť to není na křižovatce příjemné, tak jsi v klidu a to je rozdíl, jestli jedeš a nebo stojíš... Na křižovatce se na tu chvíli třeba podívám jinam než před auto, ale za jízdy musíš do toho světla čumět...
Re: Zbytečné svícení mlhovkami
Napsal: 09 lis 2019, 16:41
od dibarbora
Copper - používanie hmloviek treba neustále prehodnocovať, sledovať stav dohľadnosti a čumieť aj do spätného zrkadla aby som toho za sebou neoslepoval.... také predné cez deň ani nezapínam (škoda energie)..