Richarde, sebral jsi mi to zrovna z klávesnice
I z toho je vidět, že skutečnou komplexní ekologii nikdo neřeší. Ta vychází z čistoty povrchu ulic a co nejvíce plynulé a rovnoměrné dopravy, tzn. zelené vlny, omezení zbytečných retardérů, variabilní značení u velkých měst s plynulým omezováním rychlosti před kolonami (např. výborně fungující okolo Mnichova), rychlé, skutečně rychlé a opravdu rychlé řešení dopravních nehod, obzvláště v ranních a odpoledních dopravních špičkách, důkladné proškolení policistů, jak regulovat dopravu v místě dopravní nehody (s akcentem na usnadnění plynulé průjezdnosti okolo havarovaných aut, v současnosti policisté téměř vůbec neřeší), důkladné proškolení strážníků, kteří regulují provoz na přechodech u škol (kvůli jedné personě zastavovat 50 aut je zhovadilost) atd. atd. atd.
Místo toho se bavíme o tom, jak vnutil lidem EV a jak zakázat vjezd dieselům. A šmytec...
Tyhle zákazy rychle skončí v momentě, kdy se majitelé spalováků naserou a vytvoří hromadnou blokádu určitého města (pokud to udělají v Praze, budu se ihned do takové blokády hlásit).
Existuje spousta mezikroků, které lze pro zlepšení (i lokálního) ovzduší provést. Skutečnou emisní hrozbou je pouze minimum vozidel, nehledě na další zdroje, které nikdo neřeší, viz např. tyto články:
https://domaci.ihned.cz/c1-66212390-pol ... -i-policie
http://nasregion.cz/praha/prekvapive-zj ... sim-z-lodi
https://wave.rozhlas.cz/za-90-emisi-v-o ... 74?page=34
Čili čistě matematicky, pokud bychom odstranili nebo zmodernizovali 10% emisně nejhorších motorů, byli bychom na tom v Praze líp než ti Norové s 20% úbytkem emisí
Ve světle těchto informací, ono německé zakazování vjezdu autům s EURO5 není ničím jiným, než arogancí moci, která je vlastní autoritářským režimům. To nemá nic společného s demokracií, právním státem, ani základními lidskými svobodami. Zřejmě je to ale nějaká z těch "evropských hodnot", o kterých se často mluví, ale nikdo je pořádně nedefinoval...
Mimochodem, už ten pojem emise je ohybatelný, zatímco dříve se mluvilo hlavně o CO2 (což byl důvod pro naftovou tlačenku), dnes se dostává do popředí NOx a pevné částice, ale NIKDO nedokáže garantovat, že se za pár let bude v souvislosti se škodlivými emisemi hovořit o jiných ukazatelích
Jinak Turbo, tvoje spotřeba je fakt pěkná a i se spalovákem by jsi dosahoval zajímavých hodnot a možná by jsi útočil na Mr. Hyundaie, který je svou úspornou jízdou znám a vysloužil si tímto neoficiální indiánskou přezdívku "Náčelník lehká noha"
Tu poznámku o dobytku v dieselu zatím nebudu brát osobně. Znám se dobře a i např. z toho, jakým způsobem vytápím náš dům a jak hospodařím s vodou (doma i na zahradě), stejně tak i ze způsobu mé jízdy v autě, lze jednoduše dovodit, že mi není lhostejné prostředí, ve kterém žiju. I když na to v životě doplácím. Na rozdíl od různých zelených trdýlek, které (často nevědomky) posluhují různým ekonomicko-politickým zájmům s akcentem na detail bez posouzení kontextu, já se ve svém životě spíš soustředím na tu přirozenou, logickou a praktickou ekologii, která se ale často s těmi grýnpísáckými pseudoeko tématy neshoduje.