Nabijanie baterie

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Maras »

A nebo mně napadlo ještě možnost jezdit trvale na parkovačky. Denní svícení bude svítit i se světlama vzadu, což je výhoda a možná se bude dobíjet baterka stálým napětím. Taky se budou šetřit žárovky vpředu, hlavně pokud tam jsou halogeny. Zatím nemám vyzkoušeno, tak nevím.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Reklama
 

Uživatelský avatar
rs0158
*
Příspěvky: 75
Registrován: 07 pro 2021, 20:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od rs0158 »

jízda na parkovačky ( druhá poloha spínače světel , kdy svítí ikonka obrysových světel ) intel.nabíjení nevypne
zkoušel jsem, když sundám nohu z plynu, napětí skočí na 14,7V
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Uživatelský avatar
rs0158
*
Příspěvky: 75
Registrován: 07 pro 2021, 20:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od rs0158 »

takže když to zrekapituluju :
- intel.nabíjení kurví baterku "rekuperačními" proudy a tím, že ji nechává nabitou na cca 60-70% ( klidové napětí 12,2V )
- AGM baterka je použita kvůli častým startům a "rekuperačním" proudům, jinak by stačila obyčejná
- když odpojím drát intel.nabíjení ( z mínusu baterky) tak zruším jak intel.nabíjení tak stop/start
- bude blikat kontrolka na palubovce jinak se snad nic dít nebude
- stačí "obyčejná" baterka ( ne AGM)
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od stanKon »

Jenom podotknu, že jízda s rozsvícenými samotnými obrysovými světly je zakázaná, (nesprávné použití světel) a je za ní pokuta. Musí s nimi vždy svítit potkávačky.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11626
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

De iure máš pravdu, de facto to u i30 zepředu nerozeznáš a vzadu tvoří ten rozdíl mezi DRL / obrysovky zda nesvítí / svítí.
A při úrovni neznalostí příslušníkú PČR nikdo z nich tohle řešit nebude :mrgreen: ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od stanKon »

Jasně. Taky to nepoznám u všech aut, jenom jsem to připoměl.
Jo je to poznat na páčce :lol: .
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Paja1971
*
Příspěvky: 33
Registrován: 25 dub 2016, 15:29

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Paja1971 »

Sledoval někdo z vás napětí při jízdě na tempomat? Mám trvale ve zdirce zapojeny digitální voltmetr a mám pocit, že když jedu z kopce s tempomatem, kdy už auto brzdí motorem, tak se nezvedá napětí na obvyklých cca 14,5 V jako když brzdim motorem bez tempomatu, ale je stále stejné cca 12,3 V.
Sledoval jsem to nyní cestou na dovolenou.
Máte někdo vyzkoušeno?
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Maras »

A neměl jsi zapnutou klimu na horní ofuk?
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Georges
**
Příspěvky: 346
Registrován: 05 bře 2009, 15:16

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Georges »

To jsou právě ty " vymoženosti". Dodnes jsem nepochopil, co je na inteligentním dobíjením inteligentní.
Snížení spotřeby : ne
Nižší emise : nejspíš taky ne.
Prodloužení životnosti akumulátoru : to už ani náhodou, o prodloužení životnosti alternátoru by se taky dalo pochybovat.
Můj obstarožní Accent 1.5 CRDi nastartuji, alternátor dobíjí baterii napětím 14,3 - 14,5V. Nemusím nic řešit, nemusím se o nic starat. Původní olověný akumulátor mi vydržel 9 let. Občas jsem doplnil destilku, jinak nic. Teď mám Exide bezúdržbový, tak jsem zvědav, jak dlouho vydrží.
Nicméně problémy s inteligentním dobíjením nikomu z Vás nezávidím.
Accent 1.5 CRDi 2009
Paja1971
*
Příspěvky: 33
Registrován: 25 dub 2016, 15:29

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Paja1971 »

Maras píše: 18 črc 2022, 17:52 A neměl jsi zapnutou klimu na horní ofuk?
Pozoroval jsem to bez klimy i s klimou...
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Uživatelský avatar
rs0158
*
Příspěvky: 75
Registrován: 07 pro 2021, 20:49

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od rs0158 »

Mám kombi z 11.2022
u záporného pólu baterky je černá kostička ( asi bočník měření proudu)
z ní konektor se dvěma dráty - konektor jsem odpojil a přelepil, aby se do něj neprášilo
tím jsem odpojit to "inteligentní nabíjení" ( jak se v příspěvcích dříve měl odpojit a zaizolovat černý drát)
voltmetr v zásuvce za jízdy ukazuje trvale 14,2V - což je OK
navíc po nastartování napětí roste pomalu na těch 14,2V
a že to "odpojení" zrušilo stop/start je další bonus.
Budu to sledovat, ale vypadá to,
že odpojení intelig.nabíjení systém palubního napětí (nabíjení baterie) vrátí zpět do doby, kdy baterky vydržely třeba 10 let
a navíc můžu používat "obyčejnou" baterku ( ne drahou AGM )
jen musím černou izolepou přelepit tu blikající kontrolku v otáčkoměru
asi to takto nechám trvale i přes zimu
( teda konektor zapojím na garančku , ať si nenaúčtují několik tisíc za vyhledání a odstranění závady) :lol:
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Maras »

Máš tam několik nepřesností. Určitě nemáš auto z 11/2022 [-X , nevím o tom, že by někdo odpojoval drát, vždy šlo o konektor z mínus pólu baterie, nebo vyjmutí pojistky z plus pólu. A nebude ti to pořád ukazovat stejné napětí, když se začteš do vlákna, zjistíš, že i u tohoto tvého zapojení, dochází k občasným skokům v napětí a někdy např. u mně až na 15,8V. Pokud tedy lze úplně věřit měřáku v zapalovači.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od Pjotr1 »

Na mojí 3/2020 s odpojeným kablíkem na mínus pólu rozhodně žádné skoky napětí nejsou, mám stabilních 14,3V za všech situací
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od i30mpact »

Tak po více než 2500 km na dovolený už druhej den nabíjím baterku, byla skoro totálně mrtvá. Už jsem na 80%. A to jí je rok. Holt další výhra pro chytré nabíjení. :)
sud
**
Příspěvky: 226
Registrován: 01 kvě 2020, 12:07
Bydliště: SVK

Re: Nabijanie baterie

Příspěvek od sud »

aka stara bateria a ako sa o nu starate? .. lebo ja som absolvoval 2000km dovolenku uz tiez s 2r starou bateriou a nestaram sa o nu vobec a na garancke bola 100%na a to jazdim mesto, vikend mimo
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Elektronika“