Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Axel.Foley : davat VIF do Aral Ultimate diesel? preboha preco???
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Reklama
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Možná by bylo dobré uvádět vždycky u parametrů spotřeby taky s jakým palivem + jestli byly nějaké přísady.
Já mám taky s Konou 1,0 problém vejít se do rozmezí +- 6,5/l na 100 při nájezdu 15km tam,15 km zpět denně, celkem po rovině stylem důchodce
Aniž bych to teda dusil pod 2000 nebo více točil. Má to sice aerodynamiku cihly ale i tak výsledky některých lidí (co jezdí Konou) co tady prezentují, nedosáhnu.
Jezdím stabilně Efecta+VIF nebo vyjímečně Verva bez VIFu.
Já mám taky s Konou 1,0 problém vejít se do rozmezí +- 6,5/l na 100 při nájezdu 15km tam,15 km zpět denně, celkem po rovině stylem důchodce
Aniž bych to teda dusil pod 2000 nebo více točil. Má to sice aerodynamiku cihly ale i tak výsledky některých lidí (co jezdí Konou) co tady prezentují, nedosáhnu.
Jezdím stabilně Efecta+VIF nebo vyjímečně Verva bez VIFu.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Já tankuju prakticky pořád Shell V-Power a jednou za 2 měsíce jednu nádrž V-Power Racing
Jako kdybychom se tu bavili o tom, že mi nějak kolísá spotřeba, tak to beru že to ovlivňuje třeba čas kdy jedu a vítr a jestli je zima, nebo horko atd. ale já se tu bavím o tom, že třeba na Spritmonitoru jsou lidi, co mají po 10,15,20 tisících průměrnou spotřebu třeba 4,9 ; 5,2 ; 5,5 l/100km to prostě není jen tím, že mu někde zrovna nefouká vítr.
To jezdí jen po rovinách, na volnoběh, s max 2000 ot./min. při vypnuté klimatizaci a sám?
Jako kdybychom se tu bavili o tom, že mi nějak kolísá spotřeba, tak to beru že to ovlivňuje třeba čas kdy jedu a vítr a jestli je zima, nebo horko atd. ale já se tu bavím o tom, že třeba na Spritmonitoru jsou lidi, co mají po 10,15,20 tisících průměrnou spotřebu třeba 4,9 ; 5,2 ; 5,5 l/100km to prostě není jen tím, že mu někde zrovna nefouká vítr.
To jezdí jen po rovinách, na volnoběh, s max 2000 ot./min. při vypnuté klimatizaci a sám?
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Já k V-Power už VIF nedávám, a Verva už je taky sama o sobě aditivovaná ne? To taky údajně není dobré, když se palivo "pře"aditivuje.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Ano, parametry trasy bývají často určující. Z Litoměřic na Most a Karlovy Vary v životě nedosáhnu takovou spotřebu, jako na trase LTM - Praha. Pokud jízda začíná se studeným motorem, taky to má na spotřebu vliv. Každopádně je tu ještě jeden faktor. Na dieselu jsem to tuším ještě nedělal, ale na obou předchozích benzínech ano.
Někde jsem se dočetl, že si ŘJ načte řidičův styl jízdy a podle toho se potom chová, čili pokud někdo jezdí víc sportovněji a potom jednorázově jede lehkou nohou, tak stejně tu spotřebu nestáhne. Zjistil jsem třeba, že když jsem jel s přívěsným vozíkem (hmotnost 900 kg) do Vídně a zpět, pak i další 2 nádrže byly s vyšší spotřebou, přestože už jsem opět jezdil normálně. Udělal jsem soft reset ŘJ, tzn. odpojil akumulátor na cca 10 minut (u 2. generace se rádio nezablokovalo, nevím, jak je to u 3. gen.). Poté jsem aku opět připojil, nastartoval a odjel do práce. Spotřeba si zase sedla zpět. Stejně jsem to párkrát udělal i u i30 FD, rozdíl byl poznat.
Každopádně jezdit ve vesnici 45 a na okreskách 80 je už militantní ekojízda. Já jezdím docela úsporně (s GDI běžné jízdy okolo 5,5, s CRDI cca 4,5), ale přes obce držím mezi 55 - 60, po okreskách, když nejsou rozbité, nemám problém jet 100 nebo lehce nad. Když je potřeba předjet, tak předjedu. Na druhou stranu trasu znám, takže vím, kde např. vyřadit nebo dojet do zatáčky bez plynu a bez brždění. Průměr doženu tak, že vím, jak můžu zatáčku projet Když někdo jede rovinka / zatáčka 110 / 70 a ten druhý 100 / 90, tak jsou v další vesnici stále za sebou, akorát tomu druhému přes vstřiky prošlo míň paliva . Mimochodem, na trase Praha - LTM jsou 2 úseky v obou směrech, kdy se dá za příznivého provozu plachtit bez kvaltu 1,5 - 2 km.
Někde jsem se dočetl, že si ŘJ načte řidičův styl jízdy a podle toho se potom chová, čili pokud někdo jezdí víc sportovněji a potom jednorázově jede lehkou nohou, tak stejně tu spotřebu nestáhne. Zjistil jsem třeba, že když jsem jel s přívěsným vozíkem (hmotnost 900 kg) do Vídně a zpět, pak i další 2 nádrže byly s vyšší spotřebou, přestože už jsem opět jezdil normálně. Udělal jsem soft reset ŘJ, tzn. odpojil akumulátor na cca 10 minut (u 2. generace se rádio nezablokovalo, nevím, jak je to u 3. gen.). Poté jsem aku opět připojil, nastartoval a odjel do práce. Spotřeba si zase sedla zpět. Stejně jsem to párkrát udělal i u i30 FD, rozdíl byl poznat.
Každopádně jezdit ve vesnici 45 a na okreskách 80 je už militantní ekojízda. Já jezdím docela úsporně (s GDI běžné jízdy okolo 5,5, s CRDI cca 4,5), ale přes obce držím mezi 55 - 60, po okreskách, když nejsou rozbité, nemám problém jet 100 nebo lehce nad. Když je potřeba předjet, tak předjedu. Na druhou stranu trasu znám, takže vím, kde např. vyřadit nebo dojet do zatáčky bez plynu a bez brždění. Průměr doženu tak, že vím, jak můžu zatáčku projet Když někdo jede rovinka / zatáčka 110 / 70 a ten druhý 100 / 90, tak jsou v další vesnici stále za sebou, akorát tomu druhému přes vstřiky prošlo míň paliva . Mimochodem, na trase Praha - LTM jsou 2 úseky v obou směrech, kdy se dá za příznivého provozu plachtit bez kvaltu 1,5 - 2 km.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
O tom přizpůsobování jednotky stylu jízdy řidiče jsem něco četl, ale byl jsem na tom, že se jedná pouze o automaty, ne o manuál. Ale to by potom odpovídalo, protože já nejezdím defenzivně...
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Jj,jmenuje se to adaptivní data a není špatné je občas vymazat. Buď přes diagnostiku,nebo systém Chasník.
Takřka vždy je to ku prospěchu,jak projevu vozu,tak spotřeby.
Platí jak pro manuál,tak pro verzi s DCT.
Takřka vždy je to ku prospěchu,jak projevu vozu,tak spotřeby.
Platí jak pro manuál,tak pro verzi s DCT.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
V manuálu jsem si ničeho na toto téma nevšiml. Musím se podívat znovu (ne že bych ho nějak podrobně četl, ale prošel jsem ho v rychlosti poctivě celý).
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Myslím, že v manuálu se o tom nepíše, ale zkus zadat vyhledávání termínu adaptivní data (nebo adaptabilní data) tady na fóru nebo ve vyhledávači. Před pár lety se tady o tom něco psalo, mluvil jsem o tom s Hardcamem i s jinými.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Hodně se tu o nich psalo v souvislosti s benzíny první generace i30. Přes léto se naučila ŘJ tak chudou směs, že v zimě auto nejelo . Taky jsem tenkrát jejich výmaz absolvoval.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Tak to se mám na co těšit v zimě
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Ty se nemáš čeho obávat .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Jakože s mým stylem jízdy?
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Defenzivu po placce nejezdíš, takže ano .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Když udělám soft reset ŘJ - odpojim akumulátor na cca 10 minut, stane se něco s autem, nezablokuje se něco. Abych vůbec pak nastartoval?
Hyundai Tucson III, 1,6 T-GDI Smart + Navi; Teal (od 12_2020)
Hyundai i30 III combi, 1,4 T-GDI Trikolor Komfort Go!; Champion blue (od 10_2018)
Hyundai i30 cw, 1,6 Trikolor Komfort; Continental Silver (2011 - 2018)
Hyundai i30 III combi, 1,4 T-GDI Trikolor Komfort Go!; Champion blue (od 10_2018)
Hyundai i30 cw, 1,6 Trikolor Komfort; Continental Silver (2011 - 2018)