Boryš píše: ↑14 lis 2021, 02:05
Remkren, jsi srandista. Velká část příspěvku z 12 lis 2021, 21:04, na který jsem reagoval je v duchu "egoisté ví nejlíp co je správné, a druzí ať mjim houpnou na špek, budou si dělat co chtějí". Jen jsi to zaobalil, že je každého věc co a jak dělá. Tedy i s fest smrdícím a kouřícím autem z přelomu tisíciletí. Nic o pětiminutovém stání s tvým suprextratechbioeko přibližovadlem. Je humorné tvé přesvědčení že když budeš někde smradit půl hodiny a vrčet, protože šetříš planetu, svůj motor a svou baterii, tak to jiným nesmí vadit.
A to jak jsi napsal že si tě nemám brát do huby je hodné inteligentního diskutéra. Ale já si tě neberu do huby, jen píšu do diskuze, do které mi snad nemůžeš zakázat psát. Ledaže bys byl kamarád moderátorů a ti mi zablokují přístup... No i to může nastat.
BORYŠ: Můj poslední příspěvek na tebe, protože vidím, že je zbytečné u takového člověka očekávat v diskuzi jakékoli pochopení nebo slušnost.
10 lis 2021, 21:08 Já na rozdíl od mých dřívějších aut vůbec motor nevypínám ani 5 minut na přejezdu. Ten motor 1.5 má totiž na volnoběh tak extrémně nízkou spotřebu, že se to vůbec nevyplatí.
Opět mi opakovaně podsouváš něco, co jsem vůbec nenapsal (že podporuju názor, že řidiči s fest smrdícími auty s přelomu tisíciletí ať si dělají co chtějí - to je opět výplod tvé choré fantazie a znovu opakuju kritizuj takové řidiče jak chceš, já je budu taky kritizovat, ale nedávej to do souvislosti se mnou a s tím co jsem napsal. Nic takového jsem nenapsal, nemyslel a nepodporuju. Takže si to nech od cesty a neber si mně v takových souvislostech opravdu do huby. Psát si tady na fóru můžeš co chceš, ale ne pomlouvat někoho jiného svými fantasmagorickými výplody).
A úplně poslední věc. co mne zvedlo ze židle byla tvá věta: "Je humorné tvé přesvědčení že když budeš někde smradit půl hodiny a vrčet, protože šetříš planetu, svůj motor a svou baterii, tak to jiným nesmí vadit." Můžeš mi prosím sdělit, kde jsem psal o půlhodinovém stání na volnoběh? Nestojím nikde u škol, v lese, ve městě u obchodu ani kdekoli jinde s nastartovaným motorem na volnoběh. Znovu opakuju, že jsem psal v souvislosti s vývojem diskuse od mého prvního příspěvku na toto téma o tom, že když čekám na závorách, tak teď s novým autem nevypínám motor.
To je ode mne vše poslední příspěvek na vysvětlenou. Klidně mne kritizuj, že 5 min stojím na závorách se zapnutým motorem, ale nevymýšlej si a netlumoč za mne něco, co jsem nikdy nenapsal. Nenechám na sebe házet špínu od takových diskutujících jako jsi ty. Nikdo ti nezakazuje psát cokoli i v reakci na cizí příspěvky, pokud to má reálný základ. Pokud s tím pokračuješ pořád dokola i poté, co ti ti dotyčný polopatě vysvětlil, jak to myslel, tak je to už od tebe nefér a jen pomluva. On už jenom tvůj slovník a způsob vyjadřování hovoří za vše, takže si každý může udělat o tobě obrázek sám.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008 ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015 ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
idam.i píše: ↑14 lis 2021, 08:09
KIA to nemá jedným tlačítkom?
Má, ale stárnu a občas zapomenu a objednal jsem dva moduly, druhý pro vypnutí line asistu , funguje stejně
A budu zase mít "normální" auto , alespoň v tomhle směru
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
idam.i píše: ↑14 lis 2021, 08:09
KIA to nemá jedným tlačítkom?
Má, ale stárnu a občas zapomenu a objednal jsem dva moduly, druhý pro vypnutí line asistu , funguje stejně
A budu zase mít "normální" auto , alespoň v tomhle směru
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Čau lidi,
mám hloupý dotaz. Jako čerstvý majitel i30 s motorem 1.0 T-GDI jsem poměrně zmatený z manuálu (kdo to probůh psal? ). Pochopil jsem z manuálu správně, že ISG (a.k.a. start&stop) vypíná motor jenom v okamžiku, když
1) auto skoro stojí (<5km/h)
2) vyřadím na neutrál
3) pustím spojku
ISG.png (64.04 KiB) Zobrazeno 492 x
Sorry, právě jsem přesedlal z 15 let starýho auta, tak moc nevím, jak start/stop obvykle funguje.
Vysous: ISG doporučuji po každém nastartování vypínat.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
To slyším ze spousty směrů. Ale popravdě nevím proč - po městě jezdím minimálně a situaci "zastavím a vyřadím na neutrál" zažiju tak málokdy, že mi je to fakt asi jedno. Jasně, když se dostanu do nějaký poskakovací kolony, tak si to vypnu až mě to začne štvát
Protože třeba tady: https://dfens-cz.com/start-stop/
Plus spousty dalších článků o "prospěšnosti" tohoto eko Euro kurvítka
A věř, že při jízdě po dálnici svižnou jízdou při dojetí k benzínce, zastavení a vyšlápnutí spojky s vyřazením ti zrovna turbo v 1,0T-GDi poděkuje dvakrát
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Ne, že bych tady chtěl spouštět nějakej flame. Ani nějaký pálení po dálnici se mě osobně moc netýká.
K tomu článku - já vlastně netvrdím, že IGS je k něčemu dobrej, ale na druhou stranu mi přijdou teze o jeho škodlivosti celkem přehnaný. V každý diskuzi furt samý "zcela objektivně musí škodit...." a "z inženýrskýho hlediska je zřžejmý, že...." ale druhým dechem "neexistují důkazy, že by opravdu škodil". Zatím mě zkrátka nic nepřesvědčilo, že je to prostě není úplně fuk jestli ho zapnu nebo vypnu
Mně z toho zatím vychází, že stop&start sice určité opotřebení navíc způsobí, a tím i o něco zkrátí životnost, ale pokud není auto používáno extrémním způsobem (jako taxi nebo jízdním stylem častých prudkých zastavení z vysokých rychlostí), tak to zkrácení životnosti bude tak zanedbatelné, že ho prakticky nejde prokázat. Takže pokud jsi líný to tlačítko před každou jízdou mačkat nebo nechceš montovat krabičky, co ho deaktivují trvale, tak to asi vůbec neřeš. To auto s největší pravděpodobností dřív odejde na něco úplně jiného než na stop&start.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
keď budete kupovať drahú baterku skôr napr. o jeden rok tak si spomeňte na vetu "start-stop nevadí".
keď ti o rok skôr kľakne štartér a budeš platiť opravu spomeň si na vetu "start-stop nevadí"
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021