Stránka 12 z 13
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 21 lis 2024, 19:22
od Mexican
to je trochu divna otazka..Zalezi od servisneho planu a najazdu. Ja som mal po 10 rokoch najazdenych s Accentom 281 000km (a servisny plan koncil pri 250) takze som siel odznova. V 2017 ma to stalo 4200kc v autorizaku.
Otazka je ci bude clovek dosledny, ci bude servisovat v autorizaku a ako sa budu posuvat ceny..To snad dneska nikto nevie
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 21 lis 2024, 21:39
od Odjinud
Prohlídka (na i30) je dnes za cca skoro 10 kkč. Mam za sebou 4. a zadna zavada. Zaruka konci za rok. Otazka, co pak s garanckami/prohlidkami. Delat ci nedelat?
Dalsi vec je pojištění. Me sjelo z parkoviště auto asi metr do křoví. Vetev ve svetle a praskle jedno plastove žebro nárazníku, takze oboje vymena. Cena skoro 50 kkč. Za pul roku kaminek v celnim skle - 20 kkč.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 21 lis 2024, 21:55
od Mr. HYUNDAI
Na pravidelnou údržbu bych nerezignoval, ale autorizák už bude zbytečnost.
K Hujerovi do Hloubětína to máš kousek

.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 11 pro 2024, 18:32
od vortata
Jaké jsou smluvní podmínky pro garanční prohlídky ? Domnívám se, že zjištěné závady by měly být odstraněny zdarma. Jinak by měly být zákazníkem hrazeny pouze servisní zásahy, které si objednal - na příklad výměna oleje. Jinak pokud si výrobce prostřednictvím autorizovaného servisu chce něco na voze ověřit, tak by si to také měl uhradit. Nepochopím proto, proč se za garanční prohlídku platí tisíce korun.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 11 pro 2024, 18:57
od Mexican
to sa domnivas spravne. Preto sa tomu hovori zaruka

zakaznik si samozrejme plati len spotrebny material a pracu. To ale nie je špecifická vec Hyundai, to je tak snad poslednych 30 rokov napriec znackami. Vynimkou je tzv predplatena servisna zmluva
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 12 pro 2024, 07:02
od Axel.Foley
vortata píše: ↑11 pro 2024, 18:32
Jaké jsou smluvní podmínky pro garanční prohlídky ? Domnívám se, že zjištěné závady by měly být odstraněny zdarma. Jinak by měly být zákazníkem hrazeny pouze servisní zásahy, které si objednal - na příklad výměna oleje. Jinak pokud si výrobce prostřednictvím autorizovaného servisu chce něco na voze ověřit, tak by si to také měl uhradit. Nepochopím proto, proč se za garanční prohlídku platí tisíce korun.
Pročti si servisní knížku, ta zodpoví mnohé (nebo je některé) tvoje otázky. I to, na co se vztahuje jak dlouhá záruka, ať nejsi překvapen.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 12 pro 2024, 11:37
od vortata
Mexican píše: ↑11 pro 2024, 18:57
to sa domnivas spravne. Preto sa tomu hovori zaruka

zakaznik si samozrejme plati len spotrebny material a pracu. To ale nie je špecifická vec Hyundai, to je tak snad poslednych 30 rokov napriec znackami. Vynimkou je tzv predplatena servisna zmluva
Na kolik mě teda přijde ta výměna oleje, když olej dodám a nic jiného nepotřebuji, auto jezdí jak z praku.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 12 pro 2024, 11:43
od Axel.Foley
1. Jsem zvědavý, zda servis bude akceptovat vlastní olej a ještě i držet záruku na motor

2. Projdi si fórum, ceny zde jsou. Nebo si zavolej/napiš mejl do několika servisů a cenu se dozvíš.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 12 pro 2024, 18:11
od dibarbora
vortata píše: ↑11 pro 2024, 18:32
Jaké jsou smluvní podmínky pro garanční prohlídky ? Domnívám se, že zjištěné závady by měly být odstraněny zdarma. Jinak by měly být zákazníkem hrazeny pouze servisní zásahy, které si objednal - na příklad výměna oleje. Jinak pokud si výrobce prostřednictvím autorizovaného servisu chce něco na voze ověřit, tak by si to také měl uhradit. Nepochopím proto, proč se za garanční prohlídku platí tisíce korun.
- V príručke máš kapitolu nazvanú "údržba"... v rámci tej kapitoly je okrem iného aj tabuľka servisných úkonov ktoré je potrebné vykonať aby vozidlo a jeho konštrukčné celky dokázali dosiahnuť nejakú predpokladanú životnosť a zároveň je to aj zoznam podmienok, ktorých splnením podmieňuje automobilka(importér) držanie a plnenie záruky na vozidlo. Tieto úkony a materiál si hradíš Ty. A to sú tie tisíce... Hovorí sa tomu aj "náklady na vlastníctvo" - angl. skratka TOC. Čím viac sa s tým budeš snažiť vy... (neautorizovaný servis, vlastný olej, vlastné filtre....) tým je väčšia pravdepodobnosť, že budeš technický problém s autom riešiť za svoje a nie v rámci záruky, za peniaze importéra/automobilky
- Ak sa pri vyššie uvedených prehliadkach, prípadne aj počas prevádzky objaví nejaký problém, tak to je potom predmetom reklamačného a záručného konania, ktoré ide na "tričko" importu... pokiaľ splníš vyššie uvedené podmienky a zároveň sa problém nebude týkať spotrebného materiálu a dielov s obmedzenou zárukou... podrobnosti viď garančná knižka... čítať s pochopením....
Nedá mi jednu poznámku... nežiješ náhodou mentálne ešte pred rokom 89?... Kde sa nejako ľuďom masívne vtĺkalo do hláv, že niečo môže byť zadarmo... z tvojich príspevkov mi to nejako neustále vŕta v hlave. Takže si pamätaj,
nič na svete nie je zadarmo a ani vlastníctvo auta, ktoré si už zaplatil v salóne 
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 12 pro 2024, 18:30
od Dvorák
Jen pro pořádek :
Od června 2010 platí v ČR "bloková výjimka". Bloková výjimka je Nařízení Evropské komise č. 461-2010, která říká, že vám jako zákazníkovi nikdo nesmí diktovat, kam musíte jet na údržbu svého vozu a nesmí vás ani "vydírat" (motivovat) ztrátou záruky. Od června roku 2010 má každý majitel vozidla, včetně těch nových v záruční lhůtě, si vybrat jaký servis chce, autorizovaný i nezávislý bez ztráty záruky. Lobby výrobců a autorizovaných servisů je silné, troufnu si odhadnout, že 80% lidí o tom ani dnes neví.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 12 pro 2024, 18:36
od Aleš !!!
To jistě, ale tím padá 5 léta záruka na vůz takže klasicky jen dva roky a potom už na svoje triko

Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 12 pro 2024, 18:57
od dibarbora
Dvorák píše: ↑12 pro 2024, 18:30
Jen pro pořádek :
Od června 2010 platí v ČR "bloková výjimka". Bloková výjimka je Nařízení Evropské komise č. 461-2010, která říká, že vám jako zákazníkovi nikdo nesmí diktovat, kam musíte jet na údržbu svého vozu a nesmí vás ani "vydírat" (motivovat) ztrátou záruky. Od června roku 2010 má každý majitel vozidla, včetně těch nových v záruční lhůtě, si vybrat jaký servis chce, autorizovaný i nezávislý bez ztráty záruky. Lobby výrobců a autorizovaných servisů je silné, troufnu si odhadnout, že 80% lidí o tom ani dnes neví.
Ak mi ukážeš čo i len jeden prípad kde (pre poriadok stačí len v bývalom Česko-Slovensku) bol vymenený zakarbónovaný motor na záruku za predpokladu, že auto malo "pečiatky" z nezávislého servisu, tak tejto právnej EU rozprávke snáď aj uverím. Ja jej pravdivosť na sebe ale skúšať neplánujem...
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 12 pro 2024, 20:22
od JoKo
Aleš !!! píše: ↑12 pro 2024, 18:36
To jistě, ale tím padá 5 léta záruka na vůz takže klasicky jen dva roky a potom už na svoje triko
5 rocna zaruka nemoze len tak padnut, spominal som to v niekolkych predchadzajucich vlaknach:
JoKo píše:
uz to bolo viacejkrat pisane, ze takuto podmienku si nemoze dat vyrobca, napriklad rozhodnutia sudu vo svedsku
https://motofocus.cz/legislativa/3367,b ... i-podminky;
https://motofocus.cz/legislativa/6693,p ... epochodila
Kód: Vybrat vše
Záruka automobilky KIA porušuje evropské právo
Soud rozhodl, že Kia porušuje zásady spravedlivé hospodářské soutěže. Korejská značka použila obchodní model, který omezuje klientům výběr servisu. Podle 7-leté záruky nabízené společností ve Švédsku, byli majitelé vozidel KIA nuceni servisovat své vozidlo u autorizované servisní sítí pod hrozbou předčasné ztráty záruky. Ta byla v případě použití služeb neznačkového servisu omezena na tři roky.
ked som si pozeral par rokov dozadu, tak naozaj podmienka servisovania v autorizovanych servisoch v pripade kia {cz} zmizla...
p.s.: k tomu manualu

je clanok
https://motofocus.cz/legislativa/3389,p ... ve-vyjimky
Kód: Vybrat vše
Požádali jsme české zastoupení automobilky firmu Hyundai Motor Czech o vyjádření. Dle vyjádření pana Miloše Adámka – Senior PR Managera se uvedená formulace vztahuje na odmítnutí záruční opravy v případě, že oprava byla provedena nesprávně a následná záruční oprava by se měla vztahovat na dříve provedenou práci (viz. náš odstaven výše). Což je samozřejmě v pořádku, ale dle nás uvedená formulace může uvést zákazníka v omyl a může nabýt dojmu, že svůj vůz musí servisovat jen v autorizovaném servisu. Firma Hyundai Motor Czech přislíbila úpravu formulace v blízké době, tak aby nebyl zákazník uveden v omyl.
pozor, tym ale netvrdim, ze vyjednavacia pozicia v pripade vsetkych peciatok z hyu servisov nie je vyhodnejsia....
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 20 pro 2024, 18:01
od Matrix44
Dnes som absolvoval s i30 1. garančnú prehliadku v 3H AUTO Košice. Nemali sme žiadne problémy a nabehaných máme 3800 km, takže menili len olej a olejový filter, robili diagnostiku, kontrolovali batériu... Servis trval od odovzdania auta cca. 1 hodinu a platil som 175.-EUR. Podľa cien tu na fóre som spokojný. Olej tam dali Castrol Magnatec 0W-20.
Majte sa

Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 20 pro 2024, 20:22
od Mexican
matrix44: a preco to davas do vlakna o Tucsonovi a nie do i30?
cena dobra. Ale kupovat si nove auto na 4000km? mnoo
