BENZÍN vs. DIESEL

Motorové součásti, spojka, provozní kapaliny

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 532
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Mikro »

uplne zbytocna debata...

myslim ze to chce zraz a skusit .... mozno by zopar ludi potom pochopilo :wink:
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 532
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Mikro »

mirpie píše:opět jsme taháte něco, o čem absolutně nemluvim. Nemluvim o tom, které auto ochotněji zrychluje z nižších otáček, mluvim o využitelném otáčkovém rozsahu motoru.

ja hovorim o PRAKTICKYCH skusenostiach.

ja nehovorim o PAPIEROVYCH hodnotach.

je to moja PRAKTICKA SKUSENOST pocas 900.000 km ktore mam najazdene na roznych autach.

tak pls netahajte sem TECHNICKE PARAMETRE ked je to forum o PRAKTICKYCH radach ostatnych uzivatelov.

TECHNICKE parametre si precitam v navode na pouzitie k autu.

dakujem.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
ZdeněkSvoboda
*****
Příspěvky: 1879
Registrován: 29 pro 2007, 13:51
Bydliště: Jihlava (Stará Říše)

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od ZdeněkSvoboda »

mirpie píše:většina možná, ale ty jsi nepochopil... S tím benzinem můžeš jet např. na dvojku jak 15km/h, tak 90km/h. U nafty 90km/h na dvojku nikdy nepojedeš. Stejně tak obráceně. Těžko pojedeš s naftou na pětku 45km/h..
Jde taky o to, zda je to pro ten motor "zdravé"
Jak už jsem psal, auto nemám pro závodění, ani sprinty a jezdit (zkoušet) jestli jede auto na 2. stupeň 90km/h nemám...molí mě z toho uši a srdíčko :wink:
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od tom »

Mikro píše:zasa ide ta debata inym smerom.

nechapem ako je to mozne. pritom to co pises mirpie je uplna kravina pretoze ked postavis vedla seba hyundai accent diesel a benzin ktori pojdu povedzme 55kmh na 5. prevodovom stupni a uz nemaju aku rychlost zaradit tak ten dieslak sa ti strati v dialke .... hlavne ked narves do kazdeho auta povedzme 4 ludi + batozinu.

a o tom som hovoril. na dieslaku nemusim tak casto radit.

dufam ze vacsina to pochopila.

Přesně jak píše Mikro, než se Ti benzín z 1900 otáček sebere, tak nafta bude dávno pryč...

Navíc já psal o velmi dobře použitelných otáčkách kdy auto slušně zrychluje a to benzín rozhodně nemá v 1900 otáčkách ani nafta v 1500.
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 532
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Mikro »

tom píše:
Mikro píše:zasa ide ta debata inym smerom.

nechapem ako je to mozne. pritom to co pises mirpie je uplna kravina pretoze ked postavis vedla seba hyundai accent diesel a benzin ktori pojdu povedzme 55kmh na 5. prevodovom stupni a uz nemaju aku rychlost zaradit tak ten dieslak sa ti strati v dialke .... hlavne ked narves do kazdeho auta povedzme 4 ludi + batozinu.

a o tom som hovoril. na dieslaku nemusim tak casto radit.

dufam ze vacsina to pochopila.

Přesně jak píše Mikro, než se Ti benzín z 1900 otáček sebere, tak nafta bude dávno pryč...

Navíc já psal o velmi dobře použitelných otáčkách kdy auto slušně zrychluje a to benzín rozhodně nemá v 1900 otáčkách ani nafta v 1500.

aspon niekto tomu rozumie o com vlastne pisem.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7963
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Mexican »

mirpie píše:Mikro: většina možná, ale ty jsi nepochopil... S tím benzinem můžeš jet např. na dvojku jak 15km/h, tak 90km/h. U nafty 90km/h na dvojku nikdy nepojedeš. Stejně tak obráceně. Těžko pojedeš s naftou na pětku 45km/h..
znva polozim otazku - je u accenta dolezite aby na dvojku akceleroval z 15 na 90? alebo sa do toho casoveho stresu vmesi aj jedno preradenie na trojku (co je tak max sekunda s kafe v ruke)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od mirpie »

opět a znovu. Nemluvim o tom, která jednotka lépe zrychluje z nižších otáček. Mluvim o četnosti řazení/podřazování, kde u benzinu můžeš klidně 1000ot/min počkat(počkat je špatné slovo, prostě není potřeba ještě řadit), tedy v praxi klidně i 20km/h, než podřadí/přeřadí. Chápe to aspon někdo? Nebo jste všichni jak utržení z řetězu, když se vám někdo opře do CRDi, byť, i jako já, zcela nezaujatě a nevinně. Nafta má menší otáčkový rozsah, ale dobrý tah, proto delší převody a proto menší překrytí jednotlivých převodů mezi sebou.

Téměř každé dieselové auto má delší převoy než benzin, aby se maximální rychlosti vyrovnaly, pokud na to oba vozy disponují potřebným výkonem.

Hlavně zas prosím někdo už nepište, že když při 2000ot/min šlápnu na plyn na pětku jak u nafty, tak u benzinu, tak že mi nafta zmizí v dáli. Ano, to je jasné, ale o tom vůbec nemluvim. Ale když jste to sem vtáhli, vezměte stejnou situaci např, pro čtvrtý stupen. Kdy se bude řadit na pětku u nafty a kdy u benzinu...Totéž inverzně při podřazování např. ze čtyřky na trojku.
Naposledy upravil(a) mirpie dne 18 lis 2008, 12:36, celkem upraveno 1 x.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od tom »

mirpie píše:Mikro: většina možná, ale ty jsi nepochopil... S tím benzinem můžeš jet např. na dvojku jak 15km/h, tak 90km/h. U nafty 90km/h na dvojku nikdy nepojedeš. Stejně tak obráceně. Těžko pojedeš s naftou na pětku 45km/h..

OK, beru, benzín jede na dvojku od 15 do 90km/h, ale kolikrát se povede že zrovna takhle potřebuju zrychlovat, spíš je potřeba v běžné jízdě zrychlení ze 60 na 100 nebo z 80 na 120...
Předjíždění a podobně... To je hodnota PRUŽNÉHO ZRYCHLENÍ.
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od mirpie »

opět nechápete. Tak nebudem mluvit o zrychlení, ale o zpomalování. Jedete na pěktu 90km/h, vjíždíte do vesnice a brzdíte a řadíte čtyři, pak někdo i tři. Totéž s benzinem s tím rozdílem, že člověk nesáhne na řadicí páku (nemluvim o automatu).
Takhle běžně jezdím z Vysočiny do Brna, kde na úseku asi 40km, v němž je asi 5 vesnic, nesáhnu na řadicí páku a to ve vesnici jedu 45km/h.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
ZdeněkSvoboda
*****
Příspěvky: 1879
Registrován: 29 pro 2007, 13:51
Bydliště: Jihlava (Stará Říše)

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od ZdeněkSvoboda »

chudák motor
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od tom »

mirpie píše:opět nechápete. Tak nebudem mluvit o zrychlení, ale o zpomalování. Jedete na pěktu 90km/h, vjíždíte do vesnice a brzdíte a řadíte čtyři, pak někdo i tři. Totéž s benzinem s tím rozdílem, že člověk nesáhne na řadicí páku (nemluvim o automatu).
Takhle běžně jezdím z Vysočiny do Brna, kde na úseku asi 40km, v němž je asi 5 vesnic, nesáhnu na řadicí páku a to ve vesnici jedu 45km/h.

Koukám že máš v profilu trošku jiné motorizace, zkus to udělat s 1,4...
Z té rychlosti už se nesebere.
Jezdil jsem několik let s benzínen 1,4, ale jak nebyl výjezd z obce mírně ze svahu, tak to bylo vyloženě trápení pro motor...
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od hlobilp »

u meho auta, pokud nepotrebuju nejak hodne zrychovat, muzu jet i na 1000 otacek a auto to v pohode bere.... a koncim v 6500 kdy nastupuje omezovac..... :lol: :lol:
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od tom »

hlobilp píše:u meho auta, pokud nepotrebuju nejak hodne zrychovat, muzu jet i na 1000 otacek a auto to v pohode bere.... a koncim v 6500 kdy nastupuje omezovac..... :lol: :lol:
Tak ty už si trochu jiná kategorie... :)

Máš tam skoro 2 běžné motory co do počtu válců a objemu.
Naposledy upravil(a) tom dne 18 lis 2008, 13:04, celkem upraveno 1 x.
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od mirpie »

hlobilp píše:u meho auta, pokud nepotrebuju nejak hodne zrychovat, muzu jet i na 1000 otacek a auto to v pohode bere.... a koncim v 6500 kdy nastupuje omezovac..... :lol: :lol:
přesně tak. A ten motor ze 45km/h na pětku normálně zrychluje, žádné trápení to není. Je fatk, že 1.4ka by to asi nerozdejchala.
Jo a omezovač na 6500 mám taky. Na renaultu to bylo ještě o 500ot/min veselejší, tam byl max.výkon při 6500, omezovač na 7000
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od ryba »

moje stoleta lantra 1.5 bez problemu rozjizdeni na dvojku, v obci na petku 50 a plynulej rozjezd i do mirnyho kopce aniz bych brzdil provoz. Motor neskube, nevysira a jede az do 170. Vic se bojim, prece jen je to stolety :) To ti dyzl neudela :)
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Motor a převodovka“