Stránka 112 z 180

Re: Spotřeba i30

Napsal: 29 pro 2011, 22:12
od pilotzz
pilotzz píše: 14tis km:
BA95=7L
E85=8L
mix=7,5-8L
zimní update 16tis km:

E85(čistej) 8,8L (barum polaris3 185/65/15), 600km, z toho půlka město a půlka rychostní silnice a dálnice do 120km/h, teploty -3°C - +3°C, přepočteno na BA95 = 7L[/quote]

update 17tis:
update29.12.2011.JPG
update29.12.2011.JPG (31.67 KiB) Zobrazeno 1276 x
PS ta přepočtená spotřeba je indexování ceny E85 vůči ceně BA95, při nižší ceně BA95 to samozřejmě vyjde výše..

Re: Spotřeba i30

Napsal: 29 pro 2011, 22:34
od Mexican
ak pocitam spravne tak je to 215kc / 100km.. phuu, tak to by som musel predat ladvinu :-/

Re: Spotřeba i30

Napsal: 29 pro 2011, 23:22
od pilotzz
Mexican píše:ak pocitam spravne tak je to 215kc / 100km.. phuu, tak to by som musel predat ladvinu :-/
špatně, ještě přidej játro... :mrgreen: (2,56kč/km)

Re: Spotřeba i30

Napsal: 29 pro 2011, 23:39
od Nexus
pilot: pěkná a zajímavá tabulka :) škoda že tu asi nikdo nemá třicítku upravenou na E85? Zajímalo by mě, jaká pak bude změna ve spotřebě a výkonu :roll:

Re: Spotřeba i30

Napsal: 30 pro 2011, 17:47
od pilotzz
Nexus píše:pilot: pěkná a zajímavá tabulka :) škoda že tu asi nikdo nemá třicítku upravenou na E85? Zajímalo by mě, jaká pak bude změna ve spotřebě a výkonu :roll:
Řekl bych, že v CZ nikdo skutečně upravit ECU pro i30ku (Bosch Motronic 7.9.8 stejná pro 1,4 i 1,6) neumí. Mám za sebou dva chiptuningy, z toho jeden virtuální (podvod) a jeden skutečný. Místo cca 8-10ti koníků byl na brzdě sotva jeden. Nevím jak je řešeno řízení u vícepalivových systémů ala ecoflex, ale s jednou lambdou to asi nebude dost dobře možné - jak má ECU poznat, co spaluješ, když můžeš mít v palivu 5-85% alkoholu? S E85 to jde lépe z nižších otáček díky většímu dávkování paliva, protože lambda říká, že máš chudou směs (diag. chyba P0171, svítí oranžová check engine). Pokud se v algorytmu řízení nebude křížově kontrolovat délka vstřiku s informacemi z lambdy, z váhy vzduchu, o teplotě u katalyzátoru resp. ve výfuku a já nevím co všechno, tak se o pořádné úpravě asi nedá mluvit. Další kapitolou jsou ty různé navíc E85 ECU jednotky, a taky by mě zajímalo jak tyto se pak zpětně chovají k čistému BA95/98, resp. jak je u nich řešena logika řízení. Na staré feldě si je dovedu přestavit, ale na motoru EURO4/5, CVVT a s "inteligentní" filozofií originální ECU, která je schopa provádět korekce skoro pro každý pracovní cyklus...? :-k

Re: Spotřeba i30

Napsal: 30 pro 2011, 22:00
od S0T0
pilotzz: ukaž graf z brzdy po tom dobrém chipu, jsem docela zvědavý! Jinak ty ecoflexy mají poznat co je v systému za palivo, čím nevím, třeba nějakou vodivostí bych tipl..

Re: Spotřeba i30

Napsal: 31 pro 2011, 00:30
od pilotzz
S0T0 píše:pilotzz: ukaž graf z brzdy po tom dobrém chipu, jsem docela zvědavý! Jinak ty ecoflexy mají poznat co je v systému za palivo, čím nevím, třeba nějakou vodivostí bych tipl..
Tak právě ten nemám jako soubor, jen výtisk na papíru (a na sken jsem línej).. ..průběh tentýž, akorát místo 109,48/5985rpm je výkon 110,44/6293rpm, moment tentýž.
Podle ladiče jsem na dynamické brzdě ani nemohl správně změřit, jaký výkon bude při zátěži (tedy s brzdou). To byl jeho názor, můj je ten, že i dynamické měření musí naměřit růst výkonu, který potřebuji pro lepší akceleraci při předjíždění (= roztáčení válců), ne že budu do kopce tahat vlek s hnojem...
Ten tuning je u benzinové atmosféry prostě problém. Změnit datové mapy vstřiků, přestihu je jedna věc, ale vědět jak s nimi algorytmus pracuje a kam až může v rámci svých vnitřních kontrol/korekcí a blabla jít je věc druhá. Víceméně je to metoda pokus-omyl. Na skutečné ladění nikdo nemá čas, resp. to nikdo nezplatí. Jinak by nebyl fyzicky problém z motoru při stejné životnosti dostat třeba 130koníků, akorát spotřeba/emise by tomu odpovídaly a tu je hlavní zakopanej pes v řízení.. Našel jsem sice firmu, která tvrdí, že 1.4ku dostala na 89kW a 160Nm, ale tomu (zejména momentu) už dneska asi ani nevěřím... :-k

Re: Spotřeba i30

Napsal: 31 pro 2011, 10:03
od S0T0
hmm, takže skoro v rámci chyby měření... u mě to bylo 110,1/6600 a krouťák 134/4400 na N95.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 06 led 2012, 19:59
od willy50

Re: Spotřeba i30

Napsal: 08 led 2012, 18:48
od Skyline
Měřeno na cca 600km a průměr dle PP 6,5l a skutečný vyšel na 6,3l/100km, při průměrné rychlosti 56km/h, bez dálnice. Po 14.000km začaly drhnout a skřípat zadní brzdy, jsem zvědavý co na to servis.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 09 led 2012, 17:14
od Akiho
Čest všichni. Tak k dnešnímu dni má naše "služební" i30cw najeto 3700km po cca necelých 3měsících provozu. Dle PP vykazuje spotřebu 7.0l/100km. +/- to sedí i podle mauálních počtů. Takže max. spokojenost. 1/3dálnice a 2/3 silnice I,II,III,IV třídy. Průměrná rychlost cca 45km. Tuhle jsem si to od ženy půjčil :D a jel na moravu po D5 a hopsaštráse D1. Na Barumech polaris 3 185/65/R15 při průměru 70km/h.. Takže celkem svižně. A spotřeba byla 7.2/100.. Jsem spokojený! Ale jinak je ta čtrnácka, byť 16V taková divná. Na můj vkus má moc "veliké"díry mezi kvaltama. Když na ní šlápnu a svižne jí vytáčím...tak pokud se člověk nedrži u 4tis tak je to tedy fakt kino :-(. Ale jinak zatím korejec na jedničku!

-----------------------------------------------------------------
Š 100 1964 - sešrotována :cry: krásné auto
Peugeot 205 1.4 3dv - zdemolován pohodové vozítko
Peugeot 205 1.1 monoblok (švícar) - sešrotován
WV Passat 1.9 Tdi 81/110k 1998 barva bílá v plné palbě (věrně slouží již 256tis a nedám na něj dopustit =D> )
Hyundaii30cw 1,4i MPI DOHC CVVT Trikolor 80kw/108k crystal white

Re: Spotřeba i30

Napsal: 09 led 2012, 17:18
od Hardcam
37000km za 2 mesice? To uz pomalu uvazujte o dalsim aute.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 09 led 2012, 17:21
od enjoy
:mrgreen: ,no comment Harde

Re: Spotřeba i30

Napsal: 09 led 2012, 17:44
od Skyline
Ze uz by i Hard neveril :hyu: po 3700km uvazovat o novem aute :shock:

Re: Spotřeba i30

Napsal: 09 led 2012, 17:57
od Cvrček
Hardcam píše:37000km za 2 mesice? To uz pomalu uvazujte o dalsim aute.
Hele, Harde, už to nepij ani ředěný :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: