Ja kartu o kontrole LPG nosím. Či je to povinné neviem... Nič sa v nej nepíše o km, ja tam mám napísaný iba dátum. Takže stačí ak chodím rovnako ako na garančky.severtom píše:na cestě ti to kontrolovat nemohou, protože papíry od LPG nevozíš, jsi povinen mít pouze pojištění a malý TP.
LPG
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: LPG
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- Reklama
Re: LPG
Už dlhšie sledujem toto fórum ale až minulý týždeň pri cca 14.000 km namontované LPG : BRC + Flash Lube do H 1,4, r.v. 2011 - zakúpené v r. 2012. Na slovensku samozrejme automatická strata záruka na motor a dotknuté príslušenstvo. Po prečítaní viacerých posledných príspevkov sa ale aj trochu obávam, ako túto prestavbu príme motor. Vie niekto poradiť či si mám v servise pri najbližšej kontrole LPG po 2000 km požiadať o už spomínaný 20% podiel benzínu, alebo to nechať v kľudne jazdiť len na LPG (ako to mám nastavené teraz) ?
Viem, že to tu už bolo mnoho krát spomínané, ale aj tak: aký LPG tankujete? (lacný, drahší, prípadne značka: Slovnaft, OMV atď.)
Viem, že to tu už bolo mnoho krát spomínané, ale aj tak: aký LPG tankujete? (lacný, drahší, prípadne značka: Slovnaft, OMV atď.)
Hyundai i30 1,4 + LPG BRC
Re: LPG
Je tu 112 stranek o LPG + po ruznu spousta dalsich. Procti si je a budes znat odpoved i s veskerym flamem, ktery by akorat znovu vznikl, neb 10 lidi tu preferuje 10 ruznych variant a ty si stejne budes muset vybrat tu svoji.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: LPG
Dobrá otázka jaký LPG tankovat. Domnívám se že to netuší ani majitel čerpačky co je doopravdy v cisterně a že jako zákazník nemám šanci. Podle ceny se kvalita už pár let nepozná u ničeho.karcikam píše:Už dlhšie sledujem toto fórum ale až minulý týždeň pri cca 14.000 km namontované LPG : BRC + Flash Lube do H 1,4, r.v. 2011 - zakúpené v r. 2012. Na slovensku samozrejme automatická strata záruka na motor a dotknuté príslušenstvo. Po prečítaní viacerých posledných príspevkov sa ale aj trochu obávam, ako túto prestavbu príme motor. Vie niekto poradiť či si mám v servise pri najbližšej kontrole LPG po 2000 km požiadať o už spomínaný 20% podiel benzínu, alebo to nechať v kľudne jazdiť len na LPG (ako to mám nastavené teraz) ?
Viem, že to tu už bolo mnoho krát spomínané, ale aj tak: aký LPG tankujete? (lacný, drahší, prípadne značka: Slovnaft, OMV atď.)
Jinak k přístřiku benzínu ale i Flash Lube. Bude záležet na jejich nastavení. Jak přesně nastavuje přístřik schválená zástavba BRC vlastně nevíme. Pouze od 1200 otáček, ale kolik ms benzínu??? Když už tam máš to FL, kombinoval bych obojí. FL nech kapat v nižších otáčkách kdy je největší podtlak a motor si to tahá a přístřik nastav od vyšších třeba od 2800 jak používá Mitsu. Uvidíš spotřebu benzínu a pak se rozhodní jestli 2 nebo 3ms. Vůbec se LPG neboj! Mám najeto s ix20 1,6 na LPG 77 tisíc km a šlape jako královna. Používej přesně předepsanou specifikaci oleje a měň po 15000km to je moje doporučení. Podíl spotřeby benzínu bude asi cca 1 litr benzínu na 7,3 lpg na 100 km jak to máme u i30 1,6 s tovární BRC.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: LPG
I na Slovači se můžeš: 1. pumpaře zeptat 2. číst štítek na pumpě 3. číst fóra o LPG 4. zahlédnout cisternu při plnění (a vždy zjistíš dodavatele plynu).
Ohledně BRC ti neporadím, ale naše i30 si už přes 60 000 km spokojeně chroupe plyn všech zemí od jihu Španělska po střed Ukrajiny. Projela celý Balkán, tankováno mezi Albánií přes Č. Horu, Srbsko, Bosnu a Hercegovinu, Maďarsko... nikdy nebyl problém.
Jedině český Hungas je plyn, na který najedeš o 10-15% méně km (na nádrž). Nevím, kdo ho dodává, ale mohu potvrdit, že v žádné jiné zemi (kromě Skandinávie, ale tam to je tím, že celoročně používají čistý propan) se mi nestalo, aby byly rozdíly mezi pumpami.
Filtry jsem viděl, oba, po 40 000 km, první byl relativně čistý, ale vyměnil jsem ho, když už jsem to měl rozdělané. Druhý byl jako nový, zůstal tam a vyměním ho po dalších 40 000 km, tj. při nájezdu 100 000 km.
Přívstřik benzínu? Nula. Přímaz? Valve Saver 1:150 do nádrže s benzínem na startování.
Při celodenním dálničním přesunu přepnout na benzín před vrcholem kopce, odlehčit motoru (spotřeba LPG na dalším rovném úseku o pár deci klesne - palubní počítač to jasně ukáže).
Ohledně BRC ti neporadím, ale naše i30 si už přes 60 000 km spokojeně chroupe plyn všech zemí od jihu Španělska po střed Ukrajiny. Projela celý Balkán, tankováno mezi Albánií přes Č. Horu, Srbsko, Bosnu a Hercegovinu, Maďarsko... nikdy nebyl problém.
Jedině český Hungas je plyn, na který najedeš o 10-15% méně km (na nádrž). Nevím, kdo ho dodává, ale mohu potvrdit, že v žádné jiné zemi (kromě Skandinávie, ale tam to je tím, že celoročně používají čistý propan) se mi nestalo, aby byly rozdíly mezi pumpami.
Filtry jsem viděl, oba, po 40 000 km, první byl relativně čistý, ale vyměnil jsem ho, když už jsem to měl rozdělané. Druhý byl jako nový, zůstal tam a vyměním ho po dalších 40 000 km, tj. při nájezdu 100 000 km.
Přívstřik benzínu? Nula. Přímaz? Valve Saver 1:150 do nádrže s benzínem na startování.
Při celodenním dálničním přesunu přepnout na benzín před vrcholem kopce, odlehčit motoru (spotřeba LPG na dalším rovném úseku o pár deci klesne - palubní počítač to jasně ukáže).
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG pristrek benzinu.
Povedzte mi čo vlastne ochladí teplotu vo valci pri prístreku benzínu? Nič, akurát benzín odmastí steny valca, žere to okrem LPG aj benzín a kedy sa vráti investícia do prerábky na LPG? Zníži sa teplota spaľovania? Skúste zapáliť propánbutánovy horák a priliať benzín. Zníži sa teplota horenia? Najlepšia ochrana motora je mať kvalitný splyňovač, neuberať na splyňovači spotrebu LPG. Ventyli sa podpália keď je chudobná zmes. Známy si tak vylepšoval spotrebu na svojom Espere až podpálil ventyli (BRC do sania). Ja mám namontovaný holandský splyňovač Teleflex GFI SGI III. Patrí medzi najlepšie splyňovače, a keď sa to raz nakalibruje tak to ide. Keď je menej kvalitný plyn tak to dávkuje viac a ťah je slabší. Nič sa na tom nastaviť nedá. Na to je riadiaca jednotka aby pridala toľko plynu koľko potrebuje motor na dokonalé spaĺovanie. Mam pri tom aj to dochladzovanie ventilou JLM tiež je holandské. Všetky novšie splyňovače nemajú odkaľovacie šruby, teleflex má. Keď nedostanete ten mazut čo sa pridáva do LPG aby smrdelo, tak Vám ho trepe do vstrekovačov, zanesie ich a pôjdu pa. Moje by mali mať životnosť 260 000 km. V Škodovke sme mali BRC max. spokojnosť. Ale odkaľoval som pravidelne, nikdy som neupravoval spotrebu a nebol problém s motorom. Kvalita LPG závisy od čistoty LPG, či v cisternách menia pravidelne filtre.Toľko môj názor a skúsenosti. A ešte prístrek benzínu je potrebný pri motorch z priamím vstrekovaním a by sa nezadreli vstrekovače.
Re: LPG
Snížení teploty přístřikem je překroucená informace vztahující se pro motory FSi TSi. Tam se origálním vstřikovačem benzínu, který je ale ve válci jako u nafťáku stříká malé množství benzínu pořád. To aby se chladil. Jen kvůli tomu vstřikovači.
Celé toto téma ochrany vetilů je nové a proto velmi zajímavé. Seriozní odborník ti řekne, že nejsou žádné relevantní studie, zda FL či přístřik funguje a jak.
Co tedy ten benzín tam vlastně dělá? Můžeme každý vytvořit vlastní hypotézu. Domnívám se, že donese na dosedací plochy ventilů benzínová aditiva a saze která ty plochy namažou proti tření v závěrečné fázi uzavření??? Ano nebo ne?
Celé toto téma ochrany vetilů je nové a proto velmi zajímavé. Seriozní odborník ti řekne, že nejsou žádné relevantní studie, zda FL či přístřik funguje a jak.
Co tedy ten benzín tam vlastně dělá? Můžeme každý vytvořit vlastní hypotézu. Domnívám se, že donese na dosedací plochy ventilů benzínová aditiva a saze která ty plochy namažou proti tření v závěrečné fázi uzavření??? Ano nebo ne?
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: LPG
jo jo, onehdá se mi dostal propan butan na ruce díky hodně šlendriánsky nasazený pistoli a zcela vyjímečně bez rukavic a dovoluji si podotknout, že tak rychle a dokonale vysušenou pokožku bych si rád zase na dlouho odpustil1robco1 píše:Môže by, ale keď sa mi dostane propán bután na ruky tak mi ich nevysuší, ani neodmastí. Benzín mi ich odmastí a vysuší.
jinak přívstřik zcela teoreticky při nastavení 20% snížuje teplotu spalovacího procesu o cca 40°C a to může být za určitých podmínek pro motor (hlavu) rozhodující, ... a nebo taky ne takže bych zas tak tu teorii VSR nezahazoval, u byla nasazena ještě před příchodem motorů GDI
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: LPG
ty si tankujes v rukavicich?
kamaradku to taky oparilo, kdyz mi chtela natankovat
kamaradku to taky oparilo, kdyz mi chtela natankovat
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: LPG
určitě ne vždy, snažím se mít alespoň jednu rukavici, ale u orig. IX20 je to hrdlo tak mizerně daný, že nikdy na 100% nevíš jak moc dobře to tam sedí a paradoxně ta rukavice ti překáží v manipulaci, pak stačí to tam dát krapet nakřivo, zmáčknout a zajistit pistoli a už se halíš do disco mlhy, a abys nebyl za úplnýho blbce, tak tam tu ruku strčit musíš a když se ti to napoprvý nepodaří odjistit, tak je to v jerteli a ruka následně bolí jak čert o celodením smradu ani nemluvě
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: LPG
co mam rikat ja, ja hrdlo hledat po pameti, kdyz je nekde na podvozku ale dobry, po skoro roce jsem se to naucil a uz to zvladam
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: LPG
airwaves píše:Snížení teploty přístřikem je překroucená informace vztahující se pro motory FSi TSi. Tam se origálním vstřikovačem benzínu, který je ale ve válci jako u nafťáku stříká malé množství benzínu pořád. To aby se chladil. Jen kvůli tomu vstřikovači.
Celé toto téma ochrany vetilů je nové a proto velmi zajímavé. Seriozní odborník ti řekne, že nejsou žádné relevantní studie, zda FL či přístřik funguje a jak.
Co tedy ten benzín tam vlastně dělá? Můžeme každý vytvořit vlastní hypotézu. Domnívám se, že donese na dosedací plochy ventilů benzínová aditiva a saze která ty plochy namažou proti tření v závěrečné fázi uzavření??? Ano nebo ne?
Směs dvou téměř pravdivých informací, přesto bych ti rád odpověděl (s místními "experty" se přít nebudu):
1. TSI mělo několik konstrukčních vad, a ano, zbytečným přívstřikem benzínu se dá ochladit ventily a současně ohřát katalyzátor (první je u Škoda werke nutné při vysoké zátěži motoru, druhé je u téměř všech aut s Euro 5 nutné kvůli měření emisí po startu studeného motoru, což v dřívějších metodikách nebylo součástí měřicího cyklu).
2. budeš se divit, ale miniaturní množství flashlube prostě udělá to, co jinak udělá mnohem větší množství benzínu - zanese ventily karbonem, který je potřeba k tlumení rázů při zavírání. Karbon také v celém motoru dotěsňuje vůle - když žádný karbon nebude, pro motor je to horší. A při spalování plynu (který je vždy dokonale rozptýlen, na rozdíl od kapiček benzínu zbývajících za sebedokonalejším vstřikovačem) prostě tolik karbonu nevzniká. Karbon vzniká z: 1. kapiček paliva, které nedohoří úplně a 2. oleje, který se dostává do spalovacího prostoru
Elementary, dear Watson
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor