Re: hyundai i30 - 3. generacia
Napsal: 18 zář 2017, 16:39
Zdravím páni a dámové. Když už se zde hodnotí i30 3. gen, tak sem přidám svoje postřehy a „moudra“ získané z týdenního zapůjčení. Držím se sloganu na dveřích „Cestujte a testujte“, tak testuju. Vozidlo je s motorem T-GDi 120, Best of Czech + Club, Demitasse Braun. Předem upozorňuju, že jsou to moje subjektivní postřehy a názory a kdokoliv jiný s nimi nemusí souhlasit. Jako porovnání vzhledu, zpracování, komfortu, podvozku atd si beru i30 druhé generace 1,6 GDI D-CVVT Weekend, s kterou jsem měl možnost najezdit cca 12tis km. Samozřejmě motory porovnávat nebudu… a s T-GDi 140 jsem neměl možnost se svézt. Jednotlivé části vozu budu známkovat jak ve škole.
Začnu asi vzhledem exteriéru. Když se objevily první foto i30 třetí generace, tak jsem byl přesvědčen, že to auto je ohavné… hlavně přední část… postupem času jsem si začal nějak zvykat a teď když stojí před domem se mně začala vlastně líbit. Asi je to jak s hudbou… ta se musí naposlouchat a i30 se musí nakoukat. Hodnocení 2.
Interiér se mně líbí… vše nějak ladí a nic nepohoršuje. Ve srovnání s 2. Gen se mi zdají materiály kvalitnější a i zpracování je lepší. Při testu na „kočičích hlavách“ nikde nic nevrzalo, nedrnčelo… za mě spokojenost… samozřejmě je otázkou co provede „zub času“. Jedinou výtku vzhledu mám „k tabletu“… na ten si prostě nezvyknu. Ohledně posezu za volantem…. Sedadlo šlo okamžitě do úplné spodní polohy a musel jsem ho trochu více položit. Ale vše se podařilo sladit tak, abych se cítil pohodlně, na vše dosáhl, měl dobrý výhled, nikde jsem se nebouchal a nedřel hlavou o strop. Takže asi po 3min nastavování a zkoušení jsem byl spokojen. Sedačka mně také vyhovuje a dost místa je i v oblasti ramen…. Samozřejmě je otázka, jak by to bylo, kdyby si vedle mě sedl další „hroch“. U druhé generace jsem za celou dobu používání nebyl schopen najít optimální posez s dobrým výhledem. Hodnocení 2.
Teď něco málo k podvozku a řízení… Řízení mě příjemně překvapilo…. Není tak „gumové a tupé“ jak u předchozí gen. Jasně není to nic sportovního, ale beru to tak že se jedná o rodinný vůz. Auto slušně sedí i při rychlejších průjezdech táhlých zatáček… sice má řidič trochu pocit, že ho to táhne ven + mírný náklon, ale kola drží stopu. Dal jsem si takovou 40km „RZ“…. Okreska nižší třídy… zatáčky + horizonty a spokojenost. Brzdy taky nevadnou a dají se pěkně dávkovat. Samozřejmě na danou kategorii vozu a nešel jsem nijak na limit…. Choval jsem se k tomu s vědomím, že je motor syrový a ještě to bude někdo kupovat, tak mu to nebudu huntovat. Zase naopak při přejezdu nerovností, kočičích hlav atd. podvozek dobře tlumí, nikde nic nebouchá a komfort je dostačující. Podle mě je nastaven optimálně na běžnou potřebu. Hodnocení 1-.
Nakonec se dostávám k motoru + převodovce. Zhodnotím ho ve třech režimech.
Dálniční provoz…. rychlost v rozmezí 110-140, převodový stupeň 5+6… nenechat klesnout otáčky pod 2200… od těchto otáček se motoru „hezky dýchá“. Zvuk motoru příjemný a žádný rušivý aerodynamický či jiný hluk do kabiny. Občas podřazeno i na 4 při urgentním předjížděcím či jiném manévru. Bez problému si dokáži představit delší cestování po dálnici. Hodnocení 2.
Okresky… jak jsem psal, dal jsem si takovou svoji „RZ“…. motor krásně táhne v rozmezí ot. 2200-4500…. dá se pěkně dávkovat dle potřeby, řazení 2,3+4…. svižná jízda, zatáčky… horizonty… opravdu jsem si to užíval. Jízda mě bavila a i při této „sportovní“ jízdě v kopcích a zatáčkách byla průměrná spotřeba dle PP 6,2. Jediný problém byly „vracečky“, kdy člověk podřadí za 2 a pokud mu klesne rychlost pod cca 30-35, tak otáčky klesnou na takovou úroveň, že už to neroztáhne… ale k tomu se dostanu v poslední kategorii a zde to do hodnocení nezapočítám. Hodnocení 1.
A nakonec město. To je opravdové utrpení v kombinaci tohoto motoru a zpřevodování. Motor je potřeba točit…. do 2000 duní a nejede, 2000-2200 už neduní ale stále netáhne, takže použitelný je od 2200 do cca 4500… tam si opravdu lebedí a dle mě je to ideální rozmezí. Už z předchozích vět je patrné, že převodovka má dlouhé stupně a tím se dostávám k tomu proč je jízda po městě a třeba i v kolonách utrpení. Nevím kdo tuhle kombinaci vymyslel a konstruoval, ale asi se mu nechtělo řadit a počítá s neustálou jízdou na jedničku. Za normálních okolností se dá po městě jezdit na trojku + pomaleji v případě potřeby za 2. Ale pokud potřebujete jet méně než 30-35, tak vám ani dvojka nepomůže… takže pravoúhlé odbočení na dvojku znamená pokles otáček pod 2000 a následná akcelerace nehrozí…. motor duní a nejede…. to má člověk zastavit a dát za jedna To stejné plynulé popojíždění v koloně pokud je rychlost menší než udávaných 30-35…. musíte za 1. Přitom by stačilo, kdyby rychlosti 2,3 a 4 byly o něco kratší (nevadilo by ani na okreskách) a vše by bylo ok. Popřípadě kdyby motor fungoval např od 1800ot. Četl jsem zkušenosti uživatele Mr. HYUNDAI a třeba mně poradí jak řešit takové situace…. otázkou je zda nemá krátká varianta jiné zpřevodování než kombi a zda si motor časem nesedne a nebere i těch 1800? Dále je možnost jiného softu co do toho kecá… každopádně mnou testovaný vůz a město si nerozumí. Hodnocení 4.
Pokud na něco změním názor nebo se ještě během testování objeví, tak dopíši. Předpokládám, že nás bude mít na týden půjčeno víc uživatelů a bude zajímavé porovnat více hodnocení. Co řidič, to jiná noha a někdo má rád holky, jiný vdolky a nebo kluky ,-) Testování zdar a zvlášť.
Začnu asi vzhledem exteriéru. Když se objevily první foto i30 třetí generace, tak jsem byl přesvědčen, že to auto je ohavné… hlavně přední část… postupem času jsem si začal nějak zvykat a teď když stojí před domem se mně začala vlastně líbit. Asi je to jak s hudbou… ta se musí naposlouchat a i30 se musí nakoukat. Hodnocení 2.
Interiér se mně líbí… vše nějak ladí a nic nepohoršuje. Ve srovnání s 2. Gen se mi zdají materiály kvalitnější a i zpracování je lepší. Při testu na „kočičích hlavách“ nikde nic nevrzalo, nedrnčelo… za mě spokojenost… samozřejmě je otázkou co provede „zub času“. Jedinou výtku vzhledu mám „k tabletu“… na ten si prostě nezvyknu. Ohledně posezu za volantem…. Sedadlo šlo okamžitě do úplné spodní polohy a musel jsem ho trochu více položit. Ale vše se podařilo sladit tak, abych se cítil pohodlně, na vše dosáhl, měl dobrý výhled, nikde jsem se nebouchal a nedřel hlavou o strop. Takže asi po 3min nastavování a zkoušení jsem byl spokojen. Sedačka mně také vyhovuje a dost místa je i v oblasti ramen…. Samozřejmě je otázka, jak by to bylo, kdyby si vedle mě sedl další „hroch“. U druhé generace jsem za celou dobu používání nebyl schopen najít optimální posez s dobrým výhledem. Hodnocení 2.
Teď něco málo k podvozku a řízení… Řízení mě příjemně překvapilo…. Není tak „gumové a tupé“ jak u předchozí gen. Jasně není to nic sportovního, ale beru to tak že se jedná o rodinný vůz. Auto slušně sedí i při rychlejších průjezdech táhlých zatáček… sice má řidič trochu pocit, že ho to táhne ven + mírný náklon, ale kola drží stopu. Dal jsem si takovou 40km „RZ“…. Okreska nižší třídy… zatáčky + horizonty a spokojenost. Brzdy taky nevadnou a dají se pěkně dávkovat. Samozřejmě na danou kategorii vozu a nešel jsem nijak na limit…. Choval jsem se k tomu s vědomím, že je motor syrový a ještě to bude někdo kupovat, tak mu to nebudu huntovat. Zase naopak při přejezdu nerovností, kočičích hlav atd. podvozek dobře tlumí, nikde nic nebouchá a komfort je dostačující. Podle mě je nastaven optimálně na běžnou potřebu. Hodnocení 1-.
Nakonec se dostávám k motoru + převodovce. Zhodnotím ho ve třech režimech.
Dálniční provoz…. rychlost v rozmezí 110-140, převodový stupeň 5+6… nenechat klesnout otáčky pod 2200… od těchto otáček se motoru „hezky dýchá“. Zvuk motoru příjemný a žádný rušivý aerodynamický či jiný hluk do kabiny. Občas podřazeno i na 4 při urgentním předjížděcím či jiném manévru. Bez problému si dokáži představit delší cestování po dálnici. Hodnocení 2.
Okresky… jak jsem psal, dal jsem si takovou svoji „RZ“…. motor krásně táhne v rozmezí ot. 2200-4500…. dá se pěkně dávkovat dle potřeby, řazení 2,3+4…. svižná jízda, zatáčky… horizonty… opravdu jsem si to užíval. Jízda mě bavila a i při této „sportovní“ jízdě v kopcích a zatáčkách byla průměrná spotřeba dle PP 6,2. Jediný problém byly „vracečky“, kdy člověk podřadí za 2 a pokud mu klesne rychlost pod cca 30-35, tak otáčky klesnou na takovou úroveň, že už to neroztáhne… ale k tomu se dostanu v poslední kategorii a zde to do hodnocení nezapočítám. Hodnocení 1.
A nakonec město. To je opravdové utrpení v kombinaci tohoto motoru a zpřevodování. Motor je potřeba točit…. do 2000 duní a nejede, 2000-2200 už neduní ale stále netáhne, takže použitelný je od 2200 do cca 4500… tam si opravdu lebedí a dle mě je to ideální rozmezí. Už z předchozích vět je patrné, že převodovka má dlouhé stupně a tím se dostávám k tomu proč je jízda po městě a třeba i v kolonách utrpení. Nevím kdo tuhle kombinaci vymyslel a konstruoval, ale asi se mu nechtělo řadit a počítá s neustálou jízdou na jedničku. Za normálních okolností se dá po městě jezdit na trojku + pomaleji v případě potřeby za 2. Ale pokud potřebujete jet méně než 30-35, tak vám ani dvojka nepomůže… takže pravoúhlé odbočení na dvojku znamená pokles otáček pod 2000 a následná akcelerace nehrozí…. motor duní a nejede…. to má člověk zastavit a dát za jedna To stejné plynulé popojíždění v koloně pokud je rychlost menší než udávaných 30-35…. musíte za 1. Přitom by stačilo, kdyby rychlosti 2,3 a 4 byly o něco kratší (nevadilo by ani na okreskách) a vše by bylo ok. Popřípadě kdyby motor fungoval např od 1800ot. Četl jsem zkušenosti uživatele Mr. HYUNDAI a třeba mně poradí jak řešit takové situace…. otázkou je zda nemá krátká varianta jiné zpřevodování než kombi a zda si motor časem nesedne a nebere i těch 1800? Dále je možnost jiného softu co do toho kecá… každopádně mnou testovaný vůz a město si nerozumí. Hodnocení 4.
Pokud na něco změním názor nebo se ještě během testování objeví, tak dopíši. Předpokládám, že nás bude mít na týden půjčeno víc uživatelů a bude zajímavé porovnat více hodnocení. Co řidič, to jiná noha a někdo má rád holky, jiný vdolky a nebo kluky ,-) Testování zdar a zvlášť.