nějak se tady v tom ztrácím, ale napíšu, co se osobně domnívám, že je za mou výrazně nižší spotřebou:
(najeto lehce přes 15.000 km, spotřeba 4,6 l nafty)..
1) parkuji v podzemní garáži a když ráno vyjíždím, tak auto mám při startování vždy zahřáté okolo cca +8 °C
(myslím si, že i to je znát)
2) maximálně omezuji další spotřebiče (když už jsem na ulici, v zimě oškrábu pečlivě skla a rozmrazuju jen chvilku a to jen ty zbytky), nemám na 3-ku puštěný ventilátor (např.), nesvítím mlhovkama, pokud to není nutné, mám většinou puštěné pouze topení a rádio + světla
3) vyjíždím ihned, nenechávám auto nastartované, aby se "prohřálo", jak někde jinde doporučují
4) tankuji pouze VERVA DIESEL, výjimečně TOPQ u Benziny
5) jezdím s citem - rozjíždím se pomalu a hned řadím 2,3... Vyhýbám se jakékoliv prudké akceleraci.
6) na dálnici jezdím KONSTANTNÍ rychlostí okolo 90 km *hod-1, nejezdím rychleji (nepočítám občasné krátké projetí cca 10 km rychlostí až 160 km * hod-1) - aby Cvrček nezlenivěl
7) po Praze jezdím s přemýšlením: na 1. semaforu se klidně rozjedu a ihned vyřadím, k 2. semaforu už dojíždím pouze setrvačností (svítí-li další červená)
při sjezdu z prudkých kopců brzdím maximálně motorem
9) vyřazení používám i na rovinkách v městském provozu (hustý provoz, semafory, atd.)
V létě jsem se dostal cca 3.500 km při spotřebě 4,3 l nafty, na podzim 4,5 l nafty / cca dalších 5.000 km, nyní v zimě 4,6 l/zbytek).
Protože si pečlivě píšu tankování, spotřeba osciluje okolo 4,9l (matematicky), tj. PP proměřuje o cca 0,2-03l).
Tím vším se tady nechlubím, ale spíše píšu postřehy, jak jsem toho docílil osobně a třeba to někomu i pomůže. Dejte vědět, jestli někomu něco z toho nakonec i pomohlo