Stránka 116 z 123

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 12 črc 2015, 23:50
od vorlajz
hh... já jel dneska domů a měl jsem tam 5,9 l... asi to mám taky rozbitý ... :mrgreen:

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 13 črc 2015, 07:02
od abdulzabak
tak jsem jel jizni Cechy a zpet a asi by se povedlo to udezet pod 7.5 podle PP, ale nekolik najezdu na chalupu a dolu (lesni cesta, vicemene kilometr na jednicku) tomu nepralo... Takze PP 7.7 uvidime real, PP mi obvykle moc nelze...
Na 5.9 bych auto musel hodit ze skaly, nez by dopadlo, tak bych tipnul, ze by po dobu letu melo takovy prumer...

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 13 črc 2015, 07:23
od vorlajz
já tak nějak zjistil, že spotřebu nejvíc ovlivňuje plynulost provozu a naložení auta...

ale je fakt ten, že tam, kde měl kámoš s Carensem GDI 6,4 l, tak já mám pravidelně přes 9 l... :mrgreen:

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 13 črc 2015, 07:36
od JoKo
styria ludia, plny kufor, cesta cez vikend ba - ke - pp - ba priemerna spotreba 6l podla pp {cize real bude 6,2, upresnim po dotankovani}. jazda v ramci pravidiel {+10km/h tachometrovych}, dialnica 120-130 tempomatovych, caste brzdenie kvoli obmedzeniam a opatovne zrychlovanie na pozadovanu rychlost, pri predbiehani vyuzitie vykonu...
jednalo sa o sk verziu i30gdi style, takze pneu 225/45 r17. spotreba si myslim, ze nie je zla :)

ja na mojej i30 mam dlhodobu {13 000km} priemerku 6.9litra {podla dotankovania}. spotrebu 8+ som na nadrz este nemal... http://www.spritmonitor.de/en/detail/674718.html a myslim si, ze bude uz len klesat... :) dost zalezi kde sa pohybujem... jazda vacsinou podla predpisov {teda +10km/h tachometrovych}.

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 16 črc 2015, 09:42
od abdulzabak
Poznámka pro sebe, jízda po dálnici se dvěma koly na nosiči rychlostí 150 podle tempomatu není palivově efektivní režim :-)

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 16 črc 2015, 10:46
od zdeminem
abdulzabak píše:Poznámka pro sebe, jízda po dálnici se dvěma koly na nosiči rychlostí 150 podle tempomatu není palivově efektivní režim :-)
viděl jsem na dálnici letět kolo z nosiče v mnohem menší rychlosti, každopádně je to jízda "o hubu" , protože jestli je nosič konstruován do 110km/h (a může být i nižší, kontrukční rychlost majáků MP Ostrava je papírově 80km/h), pak je maximální povolená rychlost celého vozidla 110km/h (nebo dle konstrukční rychlosti nosiče - takže jestli je třeba 90km/h, tak jízdou 150km/h překračuješ na dálnici rychlost o více než 50km/h a při změření se můžeš s papíry rozloučit).

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 16 črc 2015, 11:23
od abdulzabak
zdeminem píše:
abdulzabak píše:Poznámka pro sebe, jízda po dálnici se dvěma koly na nosiči rychlostí 150 podle tempomatu není palivově efektivní režim :-)
viděl jsem na dálnici letět kolo z nosiče v mnohem menší rychlosti, každopádně je to jízda "o hubu" , protože jestli je nosič konstruován do 110km/h (a může být i nižší, kontrukční rychlost majáků MP Ostrava je papírově 80km/h), pak je maximální povolená rychlost celého vozidla 110km/h (nebo dle konstrukční rychlosti nosiče - takže jestli je třeba 90km/h, tak jízdou 150km/h překračuješ na dálnici rychlost o více než 50km/h a při změření se můžeš s papíry rozloučit).
Reálně je to 140 a Thule Proride 591 má pokud mě paměť neklame maximum 130.

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 16 črc 2015, 12:19
od Axel.Foley
abdulzabak píše:Poznámka pro sebe, jízda po dálnici se dvěma koly na nosiči rychlostí 150 podle tempomatu není palivově efektivní režim :-)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Dávno jsem se tak hezky nezasmál :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 16 črc 2015, 12:24
od only_one
přede mě padlo na rychlostní silnici kolo,... zajímavý zážitek a děkuji za to, že u britů mají na přední nápravě stabilizátory s průměrem kanalizační trubky...

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 16 črc 2015, 12:31
od Axel.Foley
To samé se stalo bývalému kolegovi. Stačil se vyhnout, naštěstí. Kamion za ním to kolo trochu "vyrovnal". Odměna majiteli kola za blbost.

X-krát se mi stalo, že při mých dálničních tempomatových 120 mě někdo předbíhal s vozíkem vlajícím za autem, na vozíku nálepka 80 km/hod. Vždy zděšeně koukám a doufám, že nepříjde rána...

Omlouvám se za OT.

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 16 črc 2015, 12:42
od bony
zdeminem píše:
abdulzabak píše:Poznámka pro sebe, jízda po dálnici se dvěma koly na nosiči rychlostí 150 podle tempomatu není palivově efektivní režim :-)
viděl jsem na dálnici letět kolo z nosiče v mnohem menší rychlosti, každopádně je to jízda "o hubu" , protože jestli je nosič konstruován do 110km/h (a může být i nižší, kontrukční rychlost majáků MP Ostrava je papírově 80km/h), pak je maximální povolená rychlost celého vozidla 110km/h (nebo dle konstrukční rychlosti nosiče - takže jestli je třeba 90km/h, tak jízdou 150km/h překračuješ na dálnici rychlost o více než 50km/h a při změření se můžeš s papíry rozloučit).
Pokud nechceš hledat kola ve škarpě musíš koupit kvalitní nosiče, ne ty šmejdy z Globusu. Ty se opravdu ohnou už při osazení kola na střechu.
Co to je za nesmysl, že můžeš přijít o papíry když překročíš doporučenou rychlost nosiče kol...? Už vidím PČR jak má dalekohled a dívá se na označení nosiče, poté hned do google na doporučenou rychlost výrobcem a potom tě zastavuje... :-) nemluvě o tom, že nemá ani oporu v zákoně. Něco jiného je u přípojného vozíku, tam ano, tam máš dokonce nálepku max. rychlosti.

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 16 črc 2015, 12:57
od zdeminem
Není to nesmysl - prostě je to příslušenství podléhající homologaci a to je konstruováno na určitou maximální rychlost. Pokud ji překročíš, máš problém. Každopádně je pravda, že jsem nikdy neslyšel o případu, že by toto policie řešila, pokud to nebyla příčina nehody.
Ale pokud je na autě namontováno příslušenství, které je homologováno na určitou rychlost, jejím překročením už se dopouštíš přestupku.
Opět říkám - nikdo to neřeší ani nevymáhá, takže mé předchozí povídání o "papírech fuč" budeme brát jako bezpředmětné ;)
A doufám, že už se mi nikdy nestane, že se budu muset v podvečerním šeru vyhýbat letícímu kolu... :D

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 16 črc 2015, 13:04
od bony
zdeminem píše:Není to nesmysl - prostě je to příslušenství podléhající homologaci a to je konstruováno na určitou maximální rychlost. Pokud ji překročíš, máš problém. Každopádně je pravda, že jsem nikdy neslyšel o případu, že by toto policie řešila, pokud to nebyla příčina nehody.
Ale pokud je na autě namontováno příslušenství, které je homologováno na určitou rychlost, jejím překročením už se dopouštíš přestupku.
Opět říkám - nikdo to neřeší ani nevymáhá, takže mé předchozí povídání o "papírech fuč" budeme brát jako bezpředmětné ;)
A doufám, že už se mi nikdy nestane, že se budu muset v podvečerním šeru vyhýbat letícímu kolu... :D
Máš částečně pravdu, ale je to neřešitelné. Pokud nastane nehoda potom ano, ale za jízdy nikdy. Povolená rychlost na držák je vždy s velkou rezervou, tím neobhajuji hovádka co jedou s koly na střeše 160km/h. Ale s kvalitním držákem není žádný problém 130km/h tak jak je u Thule Proride 591.

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 16 črc 2015, 19:54
od thornych
Ják pises, dokud se nic nestane, tak o nic nejde. Jine by to bylo v případě nehody ... Nechapu, že někdo riskuje a jede s koly na stres 150.

Re: Spotřeba i30 2012

Napsal: 16 črc 2015, 20:39
od abdulzabak
Mno, Thule Proride 591 maji certifikaci na 130 km/h na 20ti kilova kola. 150 tacho je tak 140 realnych, kola co mame jsou kolem 13ti kilo.
Dovolim si tvrdit, ze prekroceni certifikovane rychlosti o mene nez 10% je uplne v pohode. Zvlast kdyz je dost rezervy ve vaze a tedy setrvacnych silach, ktere na drzak pusobi.

Kdo z vas ma Proridy, vi ze jsou tezky protoze jsou opravdu pevny a kolo v nich drzi az neuveritelne.

Takze ano, jet s drzakama za 300 Kc 150 je risk jako blazen, z temahle to tak opravdu neni, verim ze Thule ma v tom co tvrdi pomerne velkou rezervu.

I ten jejich system s utahovaci tyci je super pevny, kolega jenou zapomnel pritahnout kola paskem a jenom je chytil tou tyci a normalne jel z Brd do Prahy a vsiml si toho az doma. Kola neuletela a dokonce drzela bez hluku...