Díky za zprávu. Takže se to vesmes schoduje stím, co jsem napsal já. Auto je zivejsi od spodu a jde ochotneji za plynem. Samozrejme pokud si někdo koupí tyto svicky s tím, že bude mít z auta F1, tak je to samozřejme blbost. U mě také jestě klesly výrazně otáčky na volnobeh - to muze byt ale také kvalitnejsim olejem - jen pro predstavu, ihned po nastartovaní studene motoru v mrazu, se rucicka otackomeru pribije na 1100, když jsem mel obycejne svicky a pouzival olej Shell 5w-30 a nebo Sunoco 5w-40, tak rucicka otackomeru vyjela nekam k cca 1500 a pak během 15-20 sekund sla postupne dolu na tech 1100 -1200 otáček.Ale toto pricitam asi prave tomu oleji, který diky jinym zakladovym olejum lepe maze. Svicky mam asi 4 mesicem, ale ted v zime moc nejezdim, takže spotřebu nelze nejak moc hodnotit. Podle PP jezdim zhruba tak stejne, ale vic na to slapu...takze kdybych se snazil o eco jizdu, spotřeba by sla snad i ještě dolu.
Když to shrnu:
Čím je motor maloobjemovější, méně výkonný a osazený obyčejnějšími svíčkami (ještě lépe víceelektrodovými ), tím je efekt přechodu na iridiové svíčky (ale ty skutečné od Denso a/nebo od NGK!) výraznější.
Ten zásadní rozdíl mezi iridiovou a obyčejnou svíčkou není ani tak v životnosti (jen kvůli ní se iridiovky nedělají, na to bohatě stačí platinové svíčky), jako v zapalovacím výkonu a z něho plynoucího chování motoru a iridiovky si vystačí s mnohem nižším napětím
Ne kvůli iridiu, ale kvůli malému hrotu.
Výhodou iridiových svíček je ovšem především vyšší zapalovací výkon, jenž umožňuje spálit více paliva. Praktickým důsledkem pak je výrazné "roztažení rozsahu" hodnot min. a max. průměrné spotřeby, což se zase projeví tak, že:
- kdo jezdí furt stejně, ušetří na spotřebě;
- kdo jezdí tzv. na spotřebu, ušetří citelně;
- a kdo se honí po výkonu, ten ho také dostane, ale za cenu zvýšené spotřeby paliva.
U MPI s chytrou ŘJ motoru otacky na volnobeh klesnou . U karburátorových motorů naopak otáčky stoupnou.
Jinak instalace svíček Denso Iridium Power dokonale odhalí problémy v zapalovací soustavě: pokud tam nějaký je, chod motoru se citelně zhorší. Jenže to není problém svíček, jimž to někteří mají tendenci přičítat, ale někde jinde. Jde totiž o to, že tyto svíce zajišťují přeskok jiskry přesně v tom momentě, kdy ŘJ pošle do zapalování příslušný impuls, nikoli až v momentě, kdy pro přeskok jiskry vzniknou ve válci příhodné podmínky.