Stránka 120 z 139

Re: LPG

Napsal: 18 bře 2014, 10:35
od Bobisimo
Tak jsem ze zvědavosti zabrousil na toto fórum, abych se přesvědčil, jestli íčko na LPG potrápilo jenom mě. Diskuse na tomto fóru mě utvrdily ve správném rozhodnutí, se tohoto auta po drahé opravě ventilů zbavit (oprava 67 tis. Kč).
To že se po zástavbě LPG s autem nemá jezdit po dálnici ještě nikdo nevěděl, přesto motor vydržel něco přes 70 tis. km v téměř denním dálničním režimu. Auta jsem se zbavil, když mělo najeto 100 tis. km, z toho 80 tis. km na LPG a stáří 4 roky.
Nevěřím ovšem tomu, že by se dal motor sehnat na vrakáči za 10 tis. Kč, aspoň tady v okolí Prahy. A co samotná výměna? Není to motůrek jako např. o Fiátka 600D nebo Oltcita, kde jsem to zvládl sám v garáži za jeden den.
Vzhledem k tomu, že od auta denně očekávám, že mě přepraví z bodu A do bodu B, musím mu také důvěřovat. Íčko mou důvěru po opravě a především předešlých diskusích na tomto fóru ztratilo.
Většina z Vás má ještě možnost se auta zbavit před rozhodnutím co s tím, až se motor podělá. Potom by Vaše ekonomika jízdy nemusela dopadnout tak hrozně, jako u mne:
zástavba LPG: 28 000,-
ochr. ventilů (přimazávání): 2 000,-
oprava motoru: 67 000,-
revize, servis: 5 000,-
průměrná spotřeba: 10,5 /100 km LPG (90% dálnice) = 1,6 Kč/km LPG
ostatní náklady: 1,27 Kč
Celkově mě stál 1 ujetý km v palivu LPG a ostatními náklady spojenými s LPG: 2,88 Kč.
U nynějšího Mondea 1,6 TDci mě 1 km vychází na 2,23 Kč. I na dieselu se může něco podělat, ale po dlouhodobých zkušenostech s předešlými typy Mondeí víme, že do 10ti let stáří nebyl s nimi problém.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/599224.html

Táta si koupil nového Fluence se zástavbou LPG od Renault, zatím mu to v záruce jen dvakrát opravovali (vždy to byla prý špatná elektroinstalace), rozumné je, že to kupoval s tím, že těsně před ukončením pětileté záruky to prodá. Má tam také od Renaultu přimazávání ventilů, asi tomu věří, že to může pomoci. On s tím autem jezdí především jenom po městě, tak ani nepředpokládám, že by se tam ventily začaly do ukončení záruky negativně projevovat. Co mě u toho Fluence hodně překvapilo, je spotřeba, která mu činí pouhých 7,5 l LPG, což je zhruba 1,32 Kč/km.

Re: LPG

Napsal: 18 bře 2014, 11:07
od Hardcam
Holej motor se za ty penize skutecne sehnat da, ja jsem si ty pripady nevymyslel (ostatne, je videt, ze vas co meli s 1.4 potize tady na foru pribyva), ale taky jsem nikdy netvrdil, ze se motor ma kupovat v Praze a prilehlych predrazenych vrakovistich. Kzadopadne je vas uz sakra moc a to je pro Hyundai silena vizitka.
Mne se za posledni dobu najezd moc nezvedl, jezdil jsem jinymi auty (Superb TDI a Octavia TSI, obe 2012) takze na plynu mam za rok a pul nejakych 65tkm, zmenu na chovani motoru ci jinou anomalii jsem nespozoroval.

Re: LPG

Napsal: 18 bře 2014, 11:15
od mmv
:-) třeba padne i poslední mýtus, totiž že :hyu: se nekradou bo je nikdo nechce, plynový auta budou potřebovat někde brát dárce orgánů ;-)
zvýší se poptávka a ta bude generovat nabídku ;-)

Re: LPG

Napsal: 18 bře 2014, 12:06
od Hardcam
tak nam kdysi ukradli Sonatu a nedavno tu jiny prisel o Accenta, nekdo na Vysocine tusim o ix20, takze ja nebudu tvrdit, ze se nekradou... :wink: nicmene ano, poroste poptavka po ND a tim padem i poptavka po darcich, ne v horizontu roku, to se jeste Hyundai nestaci vsem dukladne vryt pod kuzi svyma uchylnyma kecama v televizi a prisernym marketingem...

Re: LPG

Napsal: 18 bře 2014, 15:07
od karlitos
Bobisimo píše:Tak jsem ze zvědavosti zabrousil na toto fórum, abych se přesvědčil, jestli íčko na LPG potrápilo jenom mě. Diskuse na tomto fóru mě utvrdily ve správném rozhodnutí, se tohoto auta po drahé opravě ventilů zbavit (oprava 67 tis. Kč).
Ahoj, muzes prosim napsat jakym zpusobem byla provedena oprava a proc si musel tu opravu zaplatit ? Pises ze se ti to stalo po 4 letech, to si nemel 5-ti letou zaruku, neuznali to ... ?

Me by velmi zajimalo, jak lze "opravit" ty zaklepane ventily. Pokud se tam neda ta motorova hlava, kterou tam ted montuji kvuli plynu uz z vyroby, tak se problem jen vrati do bodu nula a je to dalsi casovana bomba.

Re: LPG

Napsal: 18 bře 2014, 15:28
od Bobisimo
Více jsem psal již dříve, viz strana 92, 93 ... Ano, i po té opravě je to časovaná bomba!

Re: LPG

Napsal: 18 bře 2014, 20:22
od severtom
bobissimo: pěkný příspěvek, kromě jiného je vidět, že každý auto používá jinak a tak dosáhne zcela jiných výsledků.

zástavba LPG: 28 000,- u mě 23, s dokladem samozřejmě
ochr. ventilů (přimazávání): 2 000,- vs. nula :)
oprava motoru: 67 000,- - motor drží
revize, servis: 5 000,- - revize 200 Kč a na technickou jdu za půl roku - tj. zatím mě revize stály 400 Kč (jednou za 2 roky to dělat budu, jednou ročně není žádný důvod)
průměrná spotřeba: 10,5 /100 km LPG (90% dálnice) = 1,6 Kč/km LPG - 25% dálnice, tj. spotřeba 7,5 až 8 a ŽÁDNÝ BENZÍN

Z toho rozdílu v používání pak vychází:
1. většinu couraček po městě motor točí okolo 2200 ot. tj. tak najede 200 000 km zcela v pohodě
2. kdybych jezdil dálnice jako ty, určitě si koupím naftu... jenže pak bych se, sorry ale je to tak, bál u každého tankování, a to nejen na východě a jihu Evropy, kam jezdíme

Ostatní provozní náklady, jako kuláky/homouši, tlumiče atd., budou u naftového motoru vždy vyšší, protože je s ním auto vpředu o mrtě moc těžší - a díly na Hyu nejsou rozhodně za pusu.

Re: LPG

Napsal: 21 bře 2014, 19:08
od airwaves
Ten údaj 12 barů tlak ve válcích pochází odkud? Měřil jsem dnes pro zajímavost tlaky na novém autě i30 1,6 najeto 4500 km pouze na benzín a naměřil jsem na vlažném motoru:

8,7 8,6 8,6 8,5.

Re: LPG

Napsal: 22 bře 2014, 11:36
od pietro32i
Už začínam chápať, prečo ma vo viacerých slovenských servisoch dosť rázne odmietli s požiadavkou na LPG.

Re: LPG

Napsal: 22 bře 2014, 16:24
od mmv
Hardcam píše:tak nam ... ukradli Sonatu , jiny prisel o Accenta, a na Vysocine o ix20...
sakra už tři :hyu: v čudu ?? to abych to začal zamykat :-k :mrgreen:

Re: LPG

Napsal: 22 bře 2014, 16:54
od airwaves
A divíš se když pojišťovny podporují obchod s použitými díly? Tady se ukradne asi 3x víc aut než v okolních státech přepočteno na obyvatele.

Re: LPG

Napsal: 22 bře 2014, 18:38
od Nexus
Bobisimo: slušná raketa za opravu motoru :shock: a když čtu ty problémy, jsem neskutečně rád za svůj mitsubishi motor, který mám na lpg dobře ověřený a nemám žádný strach, nehledě na jízdní režimy :)
jinak pokud to není tajný, co tě vedlo k tomu koupit 1.4 pro dálniční provoz? A jezdit za 10,5 - za to jezdím já :lol:

a co se Fluence týče, spotřeba 7,5l je pěkná ale "pouze" bych asi nedodával... není to žádný nereálný nebo supr úsporný výkon :roll:
co jsme měli corollu 1.4 tak papala 7l plynu, P301 na okreskách vezme 6-6,5 (moje nejnižší Olomouc-Jeseník a zpět 5,3 dle PP a 5,8 dle tankování - předpisovkou) a kombinovaná 7,5 a dneska mě navštívil strejda, má oct 1.6i lpg a řikal že na okreskách má do 6,5l plynu. Na dálnici při 120 do 7,5 a jezdí s ní už asi 11let, loni musel měnit propadlou nádrž a reduktor... takže těch "pouhých" 7,5 bych řekl že je zcela adekvátní velikosti auta a motoru :)

Re: LPG

Napsal: 23 bře 2014, 14:41
od lukis01
hele a nezvažovali jste náhodou někdo pojištění právní ochrany u D.A.S., musím říct, že začínám být z LPG docela nervózní..říkám si, že alespoň po dobu záruky bych se připojistil a ať se se servisem/HMMC potýká pojišťovna..taky mne docela zaráží ta "svolávací" akce na přímazy - u mne ticho po pěšině..

Re: LPG

Napsal: 23 bře 2014, 16:04
od Honzza
Ahoj plyňáci !
Ještě se vrátím k zaklepávání ventilů a k mým negativnímm zkušenostem s LPG na i30 – vis:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... d&start=15
Mám tu rčení :“Když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž“. Myslím si, že se různí kvalita materiálu ventilů a sedel u různých motorů a podezřívám Žilinskou Kiu, (která vyrábí většinu motorů montovaných do Nošovických Hyundajů), že díky nejmodernější motorárně nastavila kvalitu těchto komponentů přesně tak, že vyhoví pro benzin, ale pro LPG již ne. Ona se rozhodně (na automatizované lince) lépe obrábí měkká litina sedla, něž sedlo z nějakého tvrdokovu. (Jako měla třeba LADA, kde jste si s ocelovou frézou neškrtli! Tam jsem také najel jen na LPG 180 000km, bez jediného problému !) A ještě mám jednu hlášku „Účel světí prostředky“. Zde cituji AIRWAVESe ohledně přimazávání ventilů:
"Po ujetí 100.000km na lpg jsou ventilové vůle motoru vozidla KIA Ceed 2.0i 16V stále nezměněny a zůstávají stabilizovány na své ideální hodnotě. Měřením nezávislého institutu TÜV Nord v Hanoveru byl tento stav nevyvratitelně potvrzen. Teplota hlavy válců při měření ventilových vůlí 58°C."

Ten motor je dvoulitr a nebyl vyroben na té nejmodernější lince a je asi nějaký rok starý, když se ještě dělalo důkladně. A co bych vytknul – teplotu měření 58 stupňů. Ventily musí být v kompresi bezpečně zavřeny i při maximální provozní teplotě! Když popojíždíte v kolonách, za úmorného horka a již pracuje ventilátor. Nevím při kolika stupních sepne zde, ale většinou to bývá až po plném otevření termostatu. Termostat na i30 otevírá při 82 a je plně otevřen při 95 stupních C. Takže při 58 stupních mají mít ventily ještě nějakou vůli, která dovoluje, že se neopírají do zdvihátka i když jsou částečně zaklepané. A proto naměřím plnou kompresi, což bych při 95ti stupních už nemusel.

Měření komprese – odborníci ať prominou, začátečníky to třeba bude zajímat.
Hodnoty na i30 :
Compression pressure
Standard : 1225.83kPa (12.5kg/cm², 177.79psi) (200~250 rpm)
Minimum : 1078.73kPa (11.0kg/cm², 156.46psi)
Difference between each cylinder :
98kPa (1.0kg/cm², 14psi) or less
12,5kg/cm2 = 12,2583 barů
1kg/cm2 = 0,98 barů 11kg/cm2 = 10,7873 barů

Pokusím se přidat maitenens, zvládne-li to moje počítačová gramotnost. Jinak : Měřím na plně prohřátém motoru, až když sepne ventilátor , protože i při této teplotě musí být ventily bezpečně zavřeny.
Postup: všechny svíčky ven, aby mohl startér motorem lehce protáčet. Já vypínám i palivové čerpadlo, aby mi nešla ani část paliva do katalyzátoru (mám specielní protizlodějský vypínač), nebo alespoň nad motorem nekouřit, našroubovat manometr na měřený válec, plynový pedál plně sešlápnout na podlahu. Po cca 10ti sec. startování motoru klíčkem, je dosaženo max. možného tlaku. Je dobré z kabiny na manometr vidět škvírou pod otevřenou kapotou a protáčení motoru ukončit, když tlak více nenarůstá. Nebo mít pomocníka. Nezapomeňte dát plný plyn, jinak je tlak kolem 8mi barů.
Je-li nízký tlak, lze určit, je-li chyba ve ventilech nebo nedostatečně těsní píst a kroužky. Do otvoru po svíčce se vstřikne cca 20ml motorového oleje (trochu větší injekční stříkačka). Měření se zopakuje. Podle nárůstu tlaku se určí, kde je chyba. Udělali mi to tak v servisu na studeném motoru, aby dokladovali těsnost ventilů. Toto se mi příliš nelíbí, nevím, jak si s olejem poradí katalyzátor. Tak ať se nám nezaklepávají ventily nebo ať to alespoň nějaký "LUBE" zastaví. Všechny zdraví Honza

Re: LPG

Napsal: 23 bře 2014, 16:20
od Honzza
Pořád mi nejde odeslat text s obrázky, kvůli příponám. Tak alespoň takhle. Honza.


Compession Pressure Inspection


If the there is lack of power, excessive oil consumption or poor fuel economy, measure the compression pressure.
1. Make sure the oil in the crankcase is of the correct viscosity and at the correct level and that the battery is correctly charged. Operate the vehicle until the engine is at normal operating temperature. Turn the ignition switch to the OFF position.
2. Remove the engine cover (A) and the engine center cover (B).

3. Remove the ignition coil(A).

4. Remove the spark plugs.
Using a 16mm plug wrench, remove the 4 spark plugs.
5. Check the cylinder compression pressure.
(1) Insert a compression gauge into the spark plug hole.

(2) Set the throttle plate in the wide-open position.
(3) While cranking the engine, measure the compression pressure.


Always use a fully charged battery to obtain engine speed of 250rpm or more.

(4) Repeat step 1) through 3) for each cylinder.


This measurement must be done in as short time as possible.
________________________________________
Compression pressure
Standard : 1225.83kPa (12.5kg/cm², 177.79psi) (200~250 rpm)
Minimum : 1078.73kPa (11.0kg/cm², 156.46psi)
Difference between each cylinder :
98kPa (1.0kg/cm², 14psi) or less
12,5kg/cm2 = 12,2583 barů
1kg/cm2 = 0,98 barů
11kg/cm2 = 10,7873 barů
________________________________________

(5) If the cylinder compression in one or more cylinders is low, pour a small amount of engine oil into the cylinder through the spark plug hole and repeat step 1) through 3) for cylinders with low compression.
A. If adding oil helps the compression, it is likely that the piston rings and/or cylinder bore are worn or damaged.
B. If pressure stays low, a valve may be sticking or seating is improper, or there may be leakage past the gasket.


6. Install the spark plugs.
7. Install the ignition coil(A).

8. Install the engine cover(A) and the engine center cover(B).
________________________________________
Tightening torque :
7.8 ~ 11.8N.m (0.8 ~ 1.2kgf.m, 5.8 ~ 8.7lb-ft)
________________________________________



Install the cover surely before driving.