Re: LPG
Napsal: 18 bře 2014, 10:35
Tak jsem ze zvědavosti zabrousil na toto fórum, abych se přesvědčil, jestli íčko na LPG potrápilo jenom mě. Diskuse na tomto fóru mě utvrdily ve správném rozhodnutí, se tohoto auta po drahé opravě ventilů zbavit (oprava 67 tis. Kč).
To že se po zástavbě LPG s autem nemá jezdit po dálnici ještě nikdo nevěděl, přesto motor vydržel něco přes 70 tis. km v téměř denním dálničním režimu. Auta jsem se zbavil, když mělo najeto 100 tis. km, z toho 80 tis. km na LPG a stáří 4 roky.
Nevěřím ovšem tomu, že by se dal motor sehnat na vrakáči za 10 tis. Kč, aspoň tady v okolí Prahy. A co samotná výměna? Není to motůrek jako např. o Fiátka 600D nebo Oltcita, kde jsem to zvládl sám v garáži za jeden den.
Vzhledem k tomu, že od auta denně očekávám, že mě přepraví z bodu A do bodu B, musím mu také důvěřovat. Íčko mou důvěru po opravě a především předešlých diskusích na tomto fóru ztratilo.
Většina z Vás má ještě možnost se auta zbavit před rozhodnutím co s tím, až se motor podělá. Potom by Vaše ekonomika jízdy nemusela dopadnout tak hrozně, jako u mne:
zástavba LPG: 28 000,-
ochr. ventilů (přimazávání): 2 000,-
oprava motoru: 67 000,-
revize, servis: 5 000,-
průměrná spotřeba: 10,5 /100 km LPG (90% dálnice) = 1,6 Kč/km LPG
ostatní náklady: 1,27 Kč
Celkově mě stál 1 ujetý km v palivu LPG a ostatními náklady spojenými s LPG: 2,88 Kč.
U nynějšího Mondea 1,6 TDci mě 1 km vychází na 2,23 Kč. I na dieselu se může něco podělat, ale po dlouhodobých zkušenostech s předešlými typy Mondeí víme, že do 10ti let stáří nebyl s nimi problém.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/599224.html
Táta si koupil nového Fluence se zástavbou LPG od Renault, zatím mu to v záruce jen dvakrát opravovali (vždy to byla prý špatná elektroinstalace), rozumné je, že to kupoval s tím, že těsně před ukončením pětileté záruky to prodá. Má tam také od Renaultu přimazávání ventilů, asi tomu věří, že to může pomoci. On s tím autem jezdí především jenom po městě, tak ani nepředpokládám, že by se tam ventily začaly do ukončení záruky negativně projevovat. Co mě u toho Fluence hodně překvapilo, je spotřeba, která mu činí pouhých 7,5 l LPG, což je zhruba 1,32 Kč/km.
To že se po zástavbě LPG s autem nemá jezdit po dálnici ještě nikdo nevěděl, přesto motor vydržel něco přes 70 tis. km v téměř denním dálničním režimu. Auta jsem se zbavil, když mělo najeto 100 tis. km, z toho 80 tis. km na LPG a stáří 4 roky.
Nevěřím ovšem tomu, že by se dal motor sehnat na vrakáči za 10 tis. Kč, aspoň tady v okolí Prahy. A co samotná výměna? Není to motůrek jako např. o Fiátka 600D nebo Oltcita, kde jsem to zvládl sám v garáži za jeden den.
Vzhledem k tomu, že od auta denně očekávám, že mě přepraví z bodu A do bodu B, musím mu také důvěřovat. Íčko mou důvěru po opravě a především předešlých diskusích na tomto fóru ztratilo.
Většina z Vás má ještě možnost se auta zbavit před rozhodnutím co s tím, až se motor podělá. Potom by Vaše ekonomika jízdy nemusela dopadnout tak hrozně, jako u mne:
zástavba LPG: 28 000,-
ochr. ventilů (přimazávání): 2 000,-
oprava motoru: 67 000,-
revize, servis: 5 000,-
průměrná spotřeba: 10,5 /100 km LPG (90% dálnice) = 1,6 Kč/km LPG
ostatní náklady: 1,27 Kč
Celkově mě stál 1 ujetý km v palivu LPG a ostatními náklady spojenými s LPG: 2,88 Kč.
U nynějšího Mondea 1,6 TDci mě 1 km vychází na 2,23 Kč. I na dieselu se může něco podělat, ale po dlouhodobých zkušenostech s předešlými typy Mondeí víme, že do 10ti let stáří nebyl s nimi problém.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/599224.html
Táta si koupil nového Fluence se zástavbou LPG od Renault, zatím mu to v záruce jen dvakrát opravovali (vždy to byla prý špatná elektroinstalace), rozumné je, že to kupoval s tím, že těsně před ukončením pětileté záruky to prodá. Má tam také od Renaultu přimazávání ventilů, asi tomu věří, že to může pomoci. On s tím autem jezdí především jenom po městě, tak ani nepředpokládám, že by se tam ventily začaly do ukončení záruky negativně projevovat. Co mě u toho Fluence hodně překvapilo, je spotřeba, která mu činí pouhých 7,5 l LPG, což je zhruba 1,32 Kč/km.