Stránka 13 z 180
Re: i30 spotřeba
Napsal: 09 čer 2009, 11:50
od oKo
Ono z pohledu statistiky při větší již ujeté vzdálenosti se změna charakteru jízdy (a v jejím důsledku spotřeby) projeví až po delším čase. A tady je riziko, že ten odlišný způsob jízdy neudržím dlouho nebo za změna způsobu jízdy by musela být obrovská.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 09 čer 2009, 12:29
od laufas
oKo píše:Ono z pohledu statistiky při větší již ujeté vzdálenosti se změna charakteru jízdy (a v jejím důsledku spotřeby) projeví až po delším čase. A tady je riziko, že ten odlišný způsob jízdy neudržím dlouho nebo za změna způsobu jízdy by musela být obrovská.
Prvni veta je logicka, ale jak jsi myslel tu druhou? Proste to nuluj cateji a mas to.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 09 čer 2009, 12:50
od oKo
laufas píše:Prvni veta je logicka, ale jak jsi myslel tu druhou? Proste to nuluj cateji a mas to.
Ha, jsem nachytán. Ledabyle jsem přečetl poslední větu od zdend a pochopil ji úplně naopak.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 10 čer 2009, 20:59
od zdend
OK, zkusim nenulovat a casem by to tedy dle vasich zkusenosti melo sednout na "nemennou" hodnotu.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 12 čer 2009, 13:17
od rehurek
Používám externí palubní počítač Scangauge (viz. jiné vlákno). A přkvapuje mně, že při jízdě z kopce se sundanou nohou z plynu ukazuje spotřebu 2,5-3,6l/100km podle otáček. Na volnoběh s vyřazením je to asi 1,6l/100km. Připomíná to spíš motor s karburátorem. U Octávie šla spotřeba na 0. Na dotaz v servisu mně řekli, že benzín jde do vstřikování pořád a že je to kvůli emisním limitům. To mně dost překvapili, protože jsem si myslel, že nejmenší emise jsou když se nic v motoru nespaluje.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 12 čer 2009, 13:29
od Laxius
rehurek: Hmm, tak to je zaujimave. Ja som si stale myslel, ze benzin ma najnizsiu spotrebu vtedy, ked mam zaradenu rychlost a pouzivam zotrvacnost. Ze vtedy sa ziadne palivo nevstrekuje. A ze je to lepsie ako "neutral", lebo vtedy sice minimalne, ale nejake palivo sa vstrekuje. Ale mozno som si len niekedy davno nieco zle sam vysvetlil pre seba a za ten cas som sa presvedcil, ze to tak je
Neviete niekdo ci je lepsie mat pri pohybe len so zotrvacnostou mat zaradenu nejaku vyssiu rychlost, alebo ci je lepsie hodit prevodovku do neutralu?
Re: i30 spotřeba
Napsal: 12 čer 2009, 14:20
od rehurek
Laxius píše:rehurek: Hmm, tak to je zaujimave. Ja som si stale myslel, ze benzin ma najnizsiu spotrebu vtedy, ked mam zaradenu rychlost a pouzivam zotrvacnost. Ze vtedy sa ziadne palivo nevstrekuje. A ze je to lepsie ako "neutral", lebo vtedy sice minimalne, ale nejake palivo sa vstrekuje. Ale mozno som si len niekedy davno nieco zle sam vysvetlil pre seba a za ten cas som sa presvedcil, ze to tak je
Neviete niekdo ci je lepsie mat pri pohybe len so zotrvacnostou mat zaradenu nejaku vyssiu rychlost, alebo ci je lepsie hodit prevodovku do neutralu?
I já jsem si to tak myslel a u Octávie to i tak fungovalo. Při jízdě setrvačností by se mělo vstřikování odpojit. Proto je u auta vstřikování a ne karburátor. Při ohledu na spotřebu je lepší u I30 hodit neutrál.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 12 čer 2009, 15:19
od SKV
U normálních automobilů je při brzdění motorem spotřeba 0 l/100. Prostě se vypne vstřikování a pak i zapalování, aby se neopalovali svíčky (bez směsi se víc ničí). Většinou se vstřikování a zapalování spouští někde kolem 1500 ot./min. Toto se používá snad od doby, kdy zapalování řídí ECU a ne mechanický rozdělovač, je to taky bezva věc jak srážet spotřebu. Teď už alespoň vím, proč je má i30 tak nenažraná. Jezdím totiž do práce cca 12 km a to převážně z kopce, nazpět je to naopak 12 km do kopce.
Když uvážíme, že nám Hyundai podstrčil auto bez elektronické klapky, s odrbanou inteligencí ECU (emise jsou jen blbá záminka) a s kompresorem klimatizace s elmag. spojkou, který už desítku let automobilky na úrovni nepoužívají, nedá se s určitostí tvrdit, že je i30 levné auto...
Re: i30 spotřeba
Napsal: 12 čer 2009, 16:52
od matysekul
Tak mi vysvětlete,proč mi klesá spotřeba.Vyjedu od benzinky,vynuluji počítač.První rozjezd jsem na 11l.Po ujetí pár metrů z kopce,většinou,mi spadne spotřeba až na 2l.Samozřejmě nezavře palivo hned,má to určitou setrvačnost.Než začnete nadávat,zkuste si o tom autě něco dočíst.Jedna paní povídala od prodejce fakt není dobrý zdroj.
SKV:Jak víš,jak funguje ECU,jak víš,jestli má ten motor elektronickou klapku?Potvrdil Ti to nějaký fachman do motorů,popřípadě servisák?Nebo je to jen jedna paní povídala a šíříš tu akorát fámy.Nechceš to auto radši prodat,když Tě tak okradli a podvedli?Nebo jsi permanentně nasraný na celý svět?
Re: i30 spotřeba
Napsal: 12 čer 2009, 17:00
od Hardcam
matysek: SKV si mel zrejme nechat Rencka, procital jsem jeho posty...kdo chce psa bit, hul si vzdycky najde.....mne osobne je uplne u pr...jakej typ klimatizace
pouziva, vsechno to chladi stejne. A kdyby si tady nahodou neprecetl o jaky typ se jedna, spal by klidne dal. Se zarazenou rychlosti mela nulovou spotrebu uz Lantra vyrobena pred rokem 2000. Neco na tom bude, ze SKV ma spotrebu vysokou a jini clenove nizsi. Ale proc to nesvest na auto.....ono si tu spotrebu prece dela samo, ne podle toho, jak jezdi.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 12 čer 2009, 17:50
od oKo
Nemáte někdo teda na fachmany kontakt (nebo alespoň nějaký technický web pro
), abychom tohle jednou pro vždy rozsekli? Taky bych rád věděl na čem jsem. Z Feldy jsem byl zvyklý dojíždět s vyšlápnutou spojkou, teď jsem si už zvyknul (na základě rad v tomhle fóru) vyšlápnout spojku až "těsně před zdechnutím" (kolem 1000 ot/min). Snižování spotřeby při brzdění motorem bez plynu pozoruju. Jestli je větší neš při volnoběhu ale neumím poznat.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 12 čer 2009, 20:11
od SKV
Hardcam píše:matysek: SKV si mel zrejme nechat Rencka, procital jsem jeho posty...kdo chce psa bit, hul si vzdycky najde.....mne osobne je uplne u pr...jakej typ klimatizace
pouziva, vsechno to chladi stejne. A kdyby si tady nahodou neprecetl o jaky typ se jedna, spal by klidne dal. Se zarazenou rychlosti mela nulovou spotrebu uz Lantra vyrobena pred rokem 2000. Neco na tom bude, ze SKV ma spotrebu vysokou a jini clenove nizsi. Ale proc to nesvest na auto.....ono si tu spotrebu prece dela samo, ne podle toho, jak jezdi.
Ok, uznávám, že příliš nadávam, ale takový už jsem
. Ne, není to určitě tak špatný, jak se z mých příspěvků může někomu zdát. Jsem docela technicky zaměřenej a jsem rád, když technika, za kterou dávám svoje prachy, byla technologicky na úrovni a u
jsem přece jen trochu zklamaný. Musím přiznat, že kdybych měl tyto informace na začátku rozhodovacího procesu, zřejmě bych volil jinak, nebo bych minimálně s nákupem počkal. Jenže toto vám žádný z prodejců neřekne...
A co se týče spotřeby, opakuji, že i30 není moje 1. auto, a znovu opakuji, že se nikdy spotřeba tolik nelišila od spotřeby udávané, spíš se jí velice blížila. A to vše v rámci stejných tras při stejných rychlostních limitech.
Uvidíme, co se budě dít s přibývajícími kilometry.
matysekul píše:SKV:Jak víš,jak funguje ECU,jak víš,jestli má ten motor elektronickou klapku?Potvrdil Ti to nějaký fachman do motorů,popřípadě servisák?Nebo je to jen jedna paní povídala a šíříš tu akorát fámy.Nechceš to auto radši prodat,když Tě tak okradli a podvedli?Nebo jsi permanentně nasraný na celý svět?
Ne, nejsem nasranej na celej svět a už vůbec tady nechci nikoho iritovat, jen mě
stále více překvapuje. Velká část technicky vzdělané veřejnosti obecně ví, jak ECU přibližně pracuje. A tak si na základě toho dovoluji fabulovat. Nejde mi totiž do hlavy, proč by
nevypínal při brzdění motorem stříkačku, když je to úžasně jednoduchý způsob jak snížit spotřebu a tím pádem i emise, nejenom CO2. Jedině by mu snad dělaly problém přechodové jevy při obnovení spalování (třeba právě kvůli mechanicky ovládané klapce), ale to je jen můj dohad, který se nezakládá na žádných validních informacích, protože takové od
bohužel nedostáváme.
A na tu klapku-neklapku se může každej podívat sám. Když otevřeš kapotu a mrkneš, že klapka je ovládaná lankem vedeným od plynového pedálu, vskutku nezvyklé řešení pro motor splňující EURO IV. Důkazem budiž i nedostupný tempomat pro tyto benzínové motory.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 12 čer 2009, 20:23
od Hardcam
SKV: ty za jizdy poznas, ze Tvoje auto nema tu zazracnou klapku? Ja teda ne, ale se spotrebou se u vsech nasich aut dokazu normalni jizdou dostat pod tabulky vyrobce. A praci mam 8km daleko, tam do kopce, domu z kopce. Ja jsem se naucil ekonomickou jizdu az na 4tym aute, mas jeste dost malo najeto - 3000km je porad sirove auto, treba to prijde. Zatim je to nesmysl. A opravdu Ti tak zalezi na tom, jaky mas typ kompresoru nebo mas jen potrebu vylejt si vztek na korejcovi, kterymu na podvozku zapomneli zapatlat 20cm ctverecnich gumoasfaltem?
Re: i30 spotřeba
Napsal: 12 čer 2009, 20:27
od mechoun
Je kulový a úplný jedno, je-li plyn ovládaný lankem protože je akční signál pro potenciometr vstřikování mechanicky propojený s touto klapkou. Přesnost je stejná, ne-li vyšší, než u elektroniky. Takže pokud nebažím po jakési Elektronické klapce (která je z nouze ctnost) a jakési klimatizaci s Proměnlivým zdvihem pístů (která na rozdíl od klasiky díky neexistenci elmg. spojky žere energii stále), udělám to, že koupím I30 a mám min. 100 litrů v kapse za stejnou muziku.
Re: i30 spotřeba
Napsal: 13 čer 2009, 09:29
od maco
vzhledem k tomu, ze nevim o cem tu ted hovorite
jen informativne: najeto 3200km, prum. spotreba cca od 1000km stale stejna - 8,2 - 8,6 dle pp (real. 8,4 - 8,8), zkratka tak 8 - 9 l/100km. Jizda hlavne po meste (periferie) a dalnice, okresky pomerne malo. Klima vali tak ze 40%. Spotreba vcelku obludna
a to se snazim jezdit plynule, lehci noha, dojezdy na krizovatkach bez plynu s podrazenim, atd. Posledni "nadrz" jsem vyjel na trase Brno - Praha a zpet. Cesta do Prahy - na spotrebu - kolem 110km/h (obcasne zrychleni na 130 pri predjizdeni), zapnuta klima - 7,5l/100km dle pp (real. odhad 7,7), nazpet bez klimy 130,max150km/h - bez vynulovani spotreba sla na 7,8l/100km. Pak par 10tek km v Brne. Stouplo to na 7,9 dle pp. Po dotankovani zpresneno na 8,2 l/100km...jezdeni to neni levny. Za 93kw benzinak se holt plati spotrebou