Stránka 13 z 22

Re: Brzdy

Napsal: 24 lis 2012, 19:00
od Mexican
rcc menit u 40 000 dosky? no ty vogo ... tu pravu nohu by som doporucil polozit inde ako na brzdovy pedal. Aj auta jazdene v meste, kde sa brzdi dost by mali vydrzat minimalne 60-70 km.. optimum je cca 80-100 000km. Ja som napr menil az pri 120 000km a to tam este cosi bolo

Re: Brzdy

Napsal: 24 lis 2012, 19:17
od Hardcam
Taky vidim optimum 100tkm a pak zvazim vymenu. Kamard ma na Sub Legacy najeto 318tkm stale s puvodnimi brzdami, ani na ne nesahl. Ale tvrdi, ze prakticky nebrzdi. Zkousel jsem to jeden den a nebavilo me to.

Re: Brzdy

Napsal: 24 lis 2012, 19:47
od rcc
Mexican píše:rcc menit u 40 000 dosky? no ty vogo ... tu pravu nohu by som doporucil polozit inde ako na brzdovy pedal. Aj auta jazdene v meste, kde sa brzdi dost by mali vydrzat minimalne 60-70 km.. optimum je cca 80-100 000km. Ja som napr menil az pri 120 000km a to tam este cosi bolo
No píši jen své zkušenosti, měl jsem služební toyotu RAV najel jsem s ní 200tis a destičky jsem měnil asi 4x. Kotouče byly pořád jak nové i po 200tis. To jsem to auto honil hodně po dálnicích stylem plyn brzda a jezdil hodně v terénu. S fiestou jsem najel 40tis. převážně po městě a když jsem jí prodával tak jsem kupujícího upozornil, že tam zbývá tak 3mm a měl by je vyměnit. Možná by ještě 10tis daly, ale proč to honit na krev. Dle mého názoru i mezi destičkami budou rozdíly. Některé budou tvrdší a o to více budou brousit koutouče a naopak. Nejvíce bude dělat asi styl jízdy, hmotnost auta, kopcovitý terén atd.

Re: Brzdy

Napsal: 24 lis 2012, 22:25
od Skyline
no menit po 40.000 mi prijde nenormalni. OII pres 100.000 a menili se kotouce i desky a Almera cca130.000 a to sla a prodej

Re: Brzdy

Napsal: 26 lis 2012, 07:08
od severtom
Nemám na kraji kotoučů schod ani 1 mm, takže tipuji, že 100 000 vydrží. Vydržely na Feldě, nevím proč by neměly vydržet tady, když jsou ventilované a silnější.

Re: Brzdy

Napsal: 27 lis 2012, 22:03
od Vladak
Funkce ventilace destiček spíš souvisí s mým problémem. Mám najeto bezmála 80 tis. destičky jako nové, kotouče taky.
Brzdím minimálně, hlavně si dávám pozor na silné brždění. A stejně při lehkém sešlápnutí cítím jemné vibrace do volantu.
Měnil už někdo kvůli tomuto kotouče ? Vím, že se to dost často stávalo u ochcávek a měnili to v záruce.
Víte jistě, že hnůj má destičky ventilované? do jaké hloubky? A s tou signalizací ojetí- je to opravdu tak?

Re: Brzdy

Napsal: 27 lis 2012, 22:17
od Hardcam
Maji dve ventilovaci drazky, hloubku bohuzel nevim, ale hrubym odhadem 1/2.
Jsou tu clenove, co menili brzdy na i30 velmi brzo z ruznych duvodu - "prilepovani", rez, bezduvodna (tzn. pravdepodobne nezpusobena ridicem) vibrace.

Re: Brzdy

Napsal: 28 lis 2012, 21:43
od bembek
Vladak píše:Funkce ventilace destiček spíš souvisí s mým problémem. Mám najeto bezmála 80 tis. destičky jako nové, kotouče taky.
Brzdím minimálně, hlavně si dávám pozor na silné brždění. A stejně při lehkém sešlápnutí cítím jemné vibrace do volantu.
Měnil už někdo kvůli tomuto kotouče ? Vím, že se to dost často stávalo u ochcávek a měnili to v záruce.
Víte jistě, že hnůj má destičky ventilované? do jaké hloubky? A s tou signalizací ojetí- je to opravdu tak?

Vibrácie pri brzdení cítim aj ja. Už som to reklamoval 2x. Prvý krát mi vymenili ĽP kotúč po cca 5000km. Druhý krát vymenili PP kotúč po cca 8000 km. Asi od 10 000km som začal znova cítiť kmitanie. Dá sa stým jazdiť, ale... Keď som sa vracal z dovolenky v GR, na diaľnici bola havária a musel som prudko brzdiť zo 140 km/h s plne naloženým autom. A to bol zážitok. Myslel som, že sa mi rozsype celé riadenie. Ani si nechcem predstaviť, keby bolo mokro. (kto vie ako by sa s tým vysporiadalo ABS) Ono to pri bežnej jazde až tak nevadí, ale v krízovkách je to o hubu. Rozhodol som sa že na reklamáciu už kašlem. Aby mi tam zase dali kotúče z blata - nepotrebujem. V zime moc nejazdím, nemám kam. Na jar si kúpim poriadne kotúče a vymením si ich sám. Prekvapuje ma, že sa tu na to moc nesťažujú. Že by som len ja mal tú smolu a mal dvoje kotúčov vadných?

Re: Brzdy

Napsal: 29 lis 2012, 07:47
od bruno75
Este predtym ako menit dalsie kotuce by som isiel do predajne brzdovych oblozeni a kupil normalne znackove brzdove platnicky (napr. Lucas, Bendix, Brembo...)
Ak su totiz platnicky prilis tvrde (to je sice fajn na zivotnost ale...) a nekvalitne, mozu sa prilis prehrievat resp. vytvori sa na ich povrchu taky akoby skleneny povlak ktory sposobuje prave extremne prehrievanie kotucov v coho dosledku sa kotuc zacina krutit a vibrovat.
Uprimne... od brzdovych platniciek neocakavam zivotnost 100 tisic km a viac, skor ocakavam, ze budu brzit tak ako by mali a pocas celej svojej zivotnosti a vobec by som neriesil ze vydrzali "len" 40 tisic km, resp. vydrzali "az" tolko.

Re: Brzdy

Napsal: 29 lis 2012, 21:06
od KADETT
A ty víš,které destičky jsou tvrdé a které měkké? A na autě máš tvrdší nebo měkčí kotouče? Problém s vibracemi bych řešil sundáním kotoučů a jejich stočením/přerovnáním/.To ale musí udělat soustružník,který to umí a ví jak na to. Jestli jsou destičky dostatečně silné,zarovnat je na fréze nebo alespoň smirkovým papírem. Případně dát nové. A pak se uvidí. Když znovu budou vibrace, kotouče reklamovat nebo vyhodit. I když příčiny mohou být i jiné. Nakopnutý náboj kola, malá nečistota pod dosedací plochou kotouče atd.

Re: Brzdy

Napsal: 30 led 2013, 18:43
od Voči
Dneska ráno jsem nasedl (auto stálo cca 9 hodin) do auta a rozjedu se a na křižovatce jsem chtěl zastavit, ale brzdy měli pouze hodně slabý účinek. Většinou je to naopak, jak oreznou kotouče tak první brždění je trochu kousavé. Nakonec se mi podařilo brzdy dostat do stavu kdy rachotí, ale brzdí. Odpoledne jsem se koukal na kotouče. Takto je to po 11 hodinách stání (stejný problém jsem měl i minulou zimu):

Přední:
Obrázek

Zadní:
Obrázek

Mám litá kola, myslíte, že při použití plecháčů by se stav kotoučů mohl zlepšit?
Obrázek

Musím uznat, že brzdy reznou za tohoto vlhkého počasí opravdu extrémně a na jiném autě jsem se s takovou intenzitou nesetkal. Přemýšlím jestli to mám reklamovat nebo na příští zimu koupit jiné kotouče a desky. Trochu to i kope do pedálu a to i v případě, že tam není rez. Jsou zřejmě maličko zvlněné. To se mi také na jiném autě nepovedlo. Mám najeto přes 40t km.

Re: Brzdy

Napsal: 30 led 2013, 19:09
od Mexican
mne sa to na starych brzdach stalo tieza bol celkom pruser, lebo to zahrdzavelo a ja som stal medzi dvoma autami (pozdlzne)

trvalo asi 70 km (cesta do trnavy asi do polovice) kym to prestalo hadzat pri brzdeni. Vtedy som sa rozhodol - menil som pri 120 000 vsetko, viac info tu: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=210

Re: Brzdy

Napsal: 30 led 2013, 20:01
od Chasnik
Povrchovou rez spatřuju taky, ale při přezouvání na zimní (cca 45 tkm) jsem prohlédl kotouče i desky a tloušťky dobrý zatím.

Re: Brzdy

Napsal: 30 led 2013, 20:18
od Hardcam
ze brzdy pres noc oreznou, pokud je vlhko, je bezny...obzvlast, kdyz auto umyju a uz s nim nikam nejedu, to je rano celkem prca, jak to trhne :)

Re: Brzdy

Napsal: 30 led 2013, 20:50
od alarm
len malý postreh, možno na tom niečo bude:
"nepomáha" tomu elektrón na zimu-kotúče sú hneď na rane, keď fúka. Neštatroval som dva dni, a po dvoch dňoch bolo cítiť menšiu účinnosť brzd, šlapol som 2-3 krát a bolo to OK. Ale mám plecháče s puklicami.