Stránka 13 z 27
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 17 dub 2011, 02:22
od Mexican
Vilda na autach co mame doma - Fiesta 2006 ani P307 2007 dosticky ku kotucom neprihrdzaveju. Ani po umyvani. Vlastna skusenost. A verim, ze tie nove kotuce na Accenta budu v tomto podobne. Teda ked ich ti zmrdi z colneho uradu konecne uvolnia a poslu (uz to v Praglu na 120 00 trci dva tyzdne). Vyrobca deklaruje zink-zliatinu, teda nielen povrchovu antikor upravu. We`ll see...
Na Neone som mal kedysi PoSi Organic. A prach z brzd nebol prakticky vobec vidiet. Takze snad to bude rovnake a lepsie. Vsetko uvidim v lete, tam budem ment prakticky vsetko co sa tyka brzd vpredu & vzadu. A Ak STK ukaze , tak mozno aj tie osudove zadne tlmice. Z toho auta bude supersport
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 24 dub 2011, 20:34
od Mexican
kedze ti zmrdi z colnice uz dobre 3 tyzdne drzia kotuce a dosticky, pri vymene pneu (prezuval som dnes) som musiel vyuzit workaround
rozhodol som sa osetrit povodne kotuce a dosticky Nove pojdu pri zmene pneu na zimu. Pocitam ze podobnu rozcvicku by asi bolo dobre robit kazdych 60 000km. To vidim asi ako optimum
1, vpredu to vyzera solidne, na brzdicoch (kaliproch) velmi mala znamka hrzde, vycistene drotenou kefou, vyluhovane v technicaku, natrete Alkytonom. Hrubka dosticiek 4mm, prehlbil som diletacnu drazku, inak to vyzeralo super. Co sa tyka kotucov, bez ryh, vyzera to tak ze uz su pekne vypecene - hrubku maju stale dobru
2, zadne vid obrazky z minula. Na dvore nam stala cez vikend P307 a tam su brzdice ciste. na Accente je to hrdzavy blok. Vycistene podobne ako vpredu
extra majzla som si dal aj na to co spominal vilda - takze -> po odpojeni hadicky slo s piestom hybat v poho, na oboch stranach vzdadu. V kazdom pripade som to rozmontoval a precistil. To iste aj s dvojicou pomocnych piestov
Na oboch stranach vzdadu to je podobne - dosticka na strane pri tlmici (vnutorna) ma cca 2-2,5 mm.. vonkajsia ma cca 4. Nerozumiem tomu, ale budem to menit a tych 7-10 km to este vydrzi
Brzdice a nosnik brzdica som na vsetkych napravach natrel, zvolil som co najmenej tunersky odtien (lesklu ciernu) - padlo to super, pretoze som natrel aj obite miesta na napravniciach a a odrete miesta na zimnych plechacoch. Vsetko je leskle cierne, takze parada. Z najmensej plechovky Alkytonu za 140kc som minul asi tretinu. A to som este natrel aj zadny bubno-kotuc (vid foto)
co ma este caka je odvzdusnenie brzd a doplnenie brzdovky (stratil som asi 2 deci pri utrapach povolovania)
doporucujem skutocne kvalitny vercajch (dobre nastrckove kluce) a uvolnovac srobov. Inak to nema zmysel. teraz chapem, ze tuneri ktori to striekali bez rozlozenia to robili uplne zbytocne. Rozoberte to az na kov, poriadne vycistite a potom hura na to. Blbe je ze ten Alkyton schne asi 10 hodin. Takze to chce auto kompletne odstrojit a robit to naraz
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 25 dub 2011, 09:35
od Vilda
Joóó .... tak takhle si přestavuju GO brzd
brzdič je ze slitiny a ta velmi rychle začně oxidovat a brzdič pak vypadá hrozně
hlavně v elektronech ..... já brzdiče vyndám a ve sklepě upnu do svěráku. Do vrtačky hodím drátěný kotouč a celý je očistím ...ale je to jen na chvíly, po nějakém čase je to zase stejný ... pomůže jen barva.
Mexican, prohlídni pořádně hřídelky zadních plovoucích třmenů ... jestli nejsou obroušené a na namontovaných brzdičích zkontroluj vakl ( vůli ), mohly by se při brzdění zasekávat a proto se obrousila jen vnitřní destička a venkovní ne ... jinak už mě nic nenapadá, co by to mohlo dělat
Nedávno jsem dělal svoje brzdy a na Martunově Accentíkovi taky a oba jsme měli zadní brzdové desky sjeté rovnoměrně ....
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 25 dub 2011, 17:08
od Mexican
dnes som to odvzdusnoval a testoval - pruser je ze korejski turci tie sroby robia snad z blata. nemohol som uvolnit srob na LZ kolese, skusal som uvolnovace v spreji, asi desat klucov - bud je tych 10 klucov zle odfrezovana, alebo Hyubndai nerobi srob 10mm skutocne 10mm, peretoze vzdy bola vola. A samozrejme preto sa mi asi po troch razoch ozsmykli hrany a bolo po parade. Je tam cosi vzduchu a tak to.. ehm.. ma trochu oneskoreny nastup. Takze zajtra do Kie / hyundaiu aby mi to odvrtali a dali nanovo. Brzi to slusne, taha ale dolava. Podla pachu ( a to sme s ocom teda testovali aspon pol hodinu skutocne drsne) PZ a LP brzdia vyborne. Opak (teda druhy okruh) kvoli vzduchu v systeme nic moc. Vsetri tri kolesa okrem LZ som odvzdusnil, snad to bude len v tom. Symptom je oneskoreena reakcia na stlacenie brzdoveho pedala (do polovice stlacenia to brzdi menej a az v max polohe to ide pekne na cumak ako som zvyknuty
Vsetko sa hybalo ako malo (aj centralny piest aj tie dva male piestiky ktore maju na starosti vonkajsiu stranu).. takze netusim v com moze byt pes zakopany - neriesim, maju nalietane dost, doteraz to brzdilo fajn - leto este vydrzia a na jesen pojdu R1 Concepts + keramicke platnicky
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 25 dub 2011, 17:21
od adam221
Mexican> preto si to povolim s golou a nasledne ked odvzdusnujem tak to riesim ockovym klucom.... V Hyundai to budu mat robotku na max pol hodku...
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 25 dub 2011, 18:21
od Vilda
Nojo ..... na odzvušňováky vždyčky očko a při povolování lehce poklepávat kladívkem ... a hlavně citovku, jinak se žvejkne nebo ulomí
a hned je o zábavu postaráno ....
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 25 dub 2011, 21:45
od ZdeněkSvoboda
Mexicane, co to máš místo toho tapecu v motoru za plech???
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 26 dub 2011, 09:24
od Mexican
povoloval som to skutcne vsetkym (aj kvalitnou golou s presnymi nastavcami) aj cyklo klucmi najvyssej kvality. Tie skrutky su hrozne makke (aj na takychto detailoch vidiet uroven znacky - bohuzial), klepal som do toho kladivom, den to bolo nastriekane uvolnovacom srobov a aj WD40.. nic nepomohlo
Zdenek: to ligotave je heat sink. Je to na povodnom tlmiacom materiale. Mam to od minulej jesene, drzi to teplotu motoru vyrazne dlhsie, motor sa rychlejsie zohrieva. A najma - neprehrieva sa kapota (teda rozdiely teplot nie su tak vyrazne a tym tak trochu bojujem proti korozii).. mal som ten matros doma (folia+polystiren), takze len zestriknute na rozmer. Z podobneho matrosu mam aj spodny kryt motora
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 28 dub 2011, 19:32
od Mexican
dnes to prislo
(konecne) preslo to este pred 1.4, takze celkova suma bola 4003 kc aj s postovnym
keramicke dosticky Powerstop Evolution 16
zink-metalove, vrtane & slotovane kotuce Power Autosport
predne ma este cakaju, vyzera to na R1 Concepts rada E-line -
http://www.r1concepts.com/hyundai-accen ... .50015.htm
aby som si rypol - v celom Brne (4 servisy - Autostyl, Autopalace, Balvin, Hukr) nemaju na sklade odzvdusnovaci srob na brzdy. tragedia. Takze ho musia objednat z Prahy, cena 150kc. Neznasam originale diely
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 28 dub 2011, 20:26
od Vilda
Joóó ... tak to jsou moc pěkný brzdy
docela házim závist ... hlavně ty kotouče ...
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 28 dub 2011, 21:29
od Martun
Mexican
Tak to vypadá fakt dobře!
Ale až zabrzdíš, abys neprolítnul předním sklem!
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 28 dub 2011, 22:28
od Mexican
to bude prijemna zmena.. pretoze ked zabrzdim teraz tak to spomaluje ako nahladny vlak s uhlim. prekliaty vzduch
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 29 dub 2011, 02:05
od Hardcam
Mexican: kdybybys mi napsal, mohls ho za 15Kc mit...a zitra
Ze je neco original neznamena, ze to je nejlepsi - viz napr. tlumice na Accenta
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 29 dub 2011, 06:57
od Gandalf
Na toho Hardcama si budeme muset posvítit...
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Napsal: 29 dub 2011, 07:37
od Martun
Gandalf
Jojo, je šikovnej a snaživej!