Spotreba vs palubny pocitac

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Had21 »

Po zabehnutí - keď sa všetko "usadí a zladí" - zhruba 10.000 km.
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Reklama
 

Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od koloman.brutus »

Ja osobne som nepostrehol ani po zabehu aby isla spotreba dole. Stale je to rovnake.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Had21 »

koloman.brutus píše:Ja osobne som nepostrehol ani po zabehu aby isla spotreba dole. Stale je to rovnake.
koloman.brutus: Akože nič v zlom, ale vôbec ma neprekvapuje, keď práve ty zmenu nepostrehneš...

Pamätám ako dneska keď si napísal, citujem: "Nerozumiem celej tejto tematike realnej spotreby. Ak dosiahnes udaj po vypocte c.1 napr. 4.3 a po vypocte c.2 4.4 a po vypocte c.3 4.36 tak co? Rozdiel bude tak maly, ze je zanedbatelny. Ak sa Ti jedna len o udaj tak budiz. Ja v tom ale prakticky vyznam nevidim."

Ani po zábehu nečakaj rozidel liter a viac/100 km - ale rozdiel tu predsalen je. Mám teraz cca 8.600 a môj "obláčik" (keď práve omylom sám od seba nebrzdí :lol: ) išiel so spotrebou dolu o asi 0,2-0,3 litra - teraz mám priemerku okolo 4,5-4,8 - oproti začiatkom (všetko vyše 5) je to už rozdiel....

Ale aby som bol korektný, tak musím priznať, že kvôli tomu čo mi robia brzdy, moje tvrdenia o spotrebe a jej znížovaní vplyvom zábehu nie sú úplne smerodajné, (což ma mrzí, lebo som presvedčený o tom, že akýkoľvek stroj - auto nevynímajúc, keď sa trecie plochy používaním obrúsia, ide ľahšie a preto potrebuje na prevádzku menej energie...)
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od koloman.brutus »

Had21: Preto som pisal ze ja OSOBNE rozdiel v spotrebe necitim. Nevravim, ze sa tak udiat nemoze. A netreba zabudnut, ze jazdim na benzine

Neocakaval som markantne znizenie spotreby niekde okolo litra. Ale nejake som ocakaval a akosi po mnohych vypoctoch som nadobudol nazor, ze u mna sa to proste neudialo.
Vplyva na to mnoho faktorov, ale najvacsi ma asi vplyv jazdy. Jazdim prevazne resp. na 90% mimo mesta (dialnice a okresne cesty) v klude (mimo kopcov kde 3 uz je zo mna asi nestastna :twisted: ) a ako som zacal s 5.2 - 5.3l tak ich mam aj teraz po 45000km. Paradox na tom vidim azda len v tom, ze cim som tazsi, tym robim mensiu spotrebu o cca 0.1-0.2 l. Samozrejme v zime je o cca 0.5l vyssia ale to uz je ina kapitola.

Samozrejme ina bude situacia pre ludi, ktory jazdia z 90% po meste.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Uživatelský avatar
Had21
**
Příspěvky: 199
Registrován: 25 úno 2011, 12:16
Bydliště: Martin, SR

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Had21 »

Súhlasím =D> , štýl jazdy je základ! Aj na tom, že v praxi sa rozdiel nemusí prejaviť niečo je. Logicky - keď zabehávam nové auto, chodím opatrnejšie, takže čo na spotrebe zvýši "nevybehanosť auta" to zníži opatrnejšia jazda. Naopak, keď najazdím viac, tak už chodím ináč, (aj tým, že už auto poznám, a zhruba viem, čo môžem a čo nie...) tak sa samozrejme spotreba zvýši.

To nebolo, že sa chcem hádať [-o< , otázka smerovala k ustáleniu spotreby auta, (nie šoféra) a tú ak hodnotím objektívne (nehľadím na štýl jazdy) tak logicky musím dôjsť k zníženiu. Tak, sorry ešte raz za moc osobné rýpanie - aspoň vidíš aký som had strašššššný!
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Uživatelský avatar
Poka
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 úno 2011, 10:29
Bydliště: Vratimov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od Poka »

Poka píše:Já dnes natankoval 45.85 litru... (Což je dost :mrgreen: )
Včera jsme jeli z Ov do Plané (Mar.Lázně). Cesta trvala 4:35 na 530Km, 10min.zdržení u Brna, 15-20 min. při výjezdu na Plzeň.
Nejvyšší rychlost (podle navigace) 171Km/h , jinak většinou 140-150.
V sobotu jsme se vrátili, dnes jsem tankoval 39,97 l. Najeto 590km. 530 km dálnice, trošku mírnější tempo (půl cesty pršelo),
čas 4:19. PP psal spotřebu 6,9l/100km. Spočítaná spotřeba 6,77l/100km !!!
Tankuji VŽDY naprosto do plna a žbrndám to tam třeba 5 minut.
Tak to se mi poprvé přepočítal PP opačně. Psal víc, než byla skutečnost...
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od koloman.brutus »

Vobec som to nebral ako narazku ci urazku. Rozdielnost nazorov na vec este neznamena, ze sa clovek automaticky hada. U mna to funguje skor naopak :)
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Rezerva paliva je pri každej motorizácii v i20ke 10 L? Keď mi zasvieti kontrolka rezervy, v nádrži zostáva ešte cca. 10 L paliva.
Dnes som tŕpol, keď som na rezervu prešiel 90 km, aby mi to niekde nezhaslo. A na pumpe som dotankoval necelých 40 L. Ale spotreba opäť potešila, svižnejšia jazda po diaľnici a reálna spotreba 5,0 L/100 km :).
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od koloman.brutus »

definuj sviznejsiu jazdu v km/hod.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Svižnejšia jazda u mňa znamená 35% dialnice 110 - 130 km/h (kratšie úseky 140 - 160 km/h), 50 % dialnice 90 - 100 km/h a zvyšok mesto, mimo mesto, 2x som stál v kolóne. Priemerná rýchlosť 73 km/h.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od koloman.brutus »

caruser: 110 - 130 a kratsie useky 140-160 z 35% a spotreba 5.0l na stovku?

TO SA MI AZ VERIT NECHCE :-k .
Ja som teraz odjazdil 25km dialnice na 130-140 a hned mi to poskocilo o pol litra.Z dlhodobej spotreby cca 300km po dialanici 100km/hod (5.0l podla PP) som za 10 minut spravil 5.5l podla PP. Je pravda, ze uz to klesa ale pri 160 je odber tak niekde okolo 8l, to netusim.

To Ti fukal vietor do plachiet?
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

to: koloman.brutus

Tak som si to presne zrátal, 520 km po dialnici 90 - 100 km/h, 250 km po dialnici 110 - 130 km/h (z toho bolo boli asi 3 - 4 úseky v dĺžke 3 - 4 km rýchlosťou 140 - 160 km/h) a zvyšných asi 19 km spomínané mesto, a kolóny. Tej spotrebe sa sám divím, pretože asi 100 km som absolvoval v silnom proti vetry.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od suah »

Cize priemer nejakych 104km/h. Tachometrovych. V reale kusok pod 100km/h. To je veru svizna jazda :lol:
Tam sa spotrebe 5l/100km tazko cudovat.
Pri tych 160km/h by aj 8 bolo dobrych, pokial sa bavime o benzine..
x-bat
*
Příspěvky: 81
Registrován: 11 dub 2009, 14:14
Bydliště: Brno

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od x-bat »

real u 1,4 benzin:
kombinovana bez dalnic, tj. 50-100km/h prumer pod 6 litru (zkusenost Brno-Jablonec nad Nisou-Brno s prumerem 5.6l)
dalnice - bezne Brno-Ostrava, rychlost 120-160km/h (bezne 165km pod 1h 15min) prumer cca. 7,5l
dalnice Nemecko, rychlost 180km/h - tady se to suverenne blizi k 10l
... takze mimo mesto parada, na dalnici pocitam se 7,5l... nou problem :)
Old: i20, 1.4 Style, Ice blue + modry interier (budiž mu země lehká)
New: Renault Megane Grandtour III GT220, 2.0 (162kW)
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Priemerná rýchlosť podľa času z palubného PC mi vyšla 73 km/h, zrejme jazda v kolóne tú rýchlosť znížila.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Odpovědět

Zpět na „i20 Ostatní“