Stránka 13 z 15

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 12 pro 2011, 17:55
od S0T0
protistrana musí prokázat, že závada byla způsobena nějakým tvým zásahem. Ale jestli si člověk vymění olej a filtr, když použije origo olejový filtr a olej dle specifikací. A to že si člověk vymění olej/filtr častěji motoru jedině prospěje, pokud výměnu nějak nep..... Já měním co 15tkm sám a narozdíl od mnohých servisů mám plnou jistotu, co tam dávám za olej a že je PLNĚ vyměněn!

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 12 pro 2011, 17:57
od lada 71
Cvrček: U první garančky v Ústí nad Labem, jsem skrze prosklenou plochu mohl pozorovat, co se s mím autem děje a na mou žádost mě i technik následně na chvilku pustil k vozu na dílnu, abych si to očíhnul ze spoda a pokecal se servismanem. Tudíž jsem měl možnost vidět na své auto, co se s ním děje.
Výměnu oleje v motoru zvládne i středně zručný člověk, aniž by cokoliv zanedbal. Já osobně jsem takových výměn provedl řádově v desítkách. Po dostatečně dlouhé jízdě a řádném prohřátí motoru (nikdy jsem před výměnou oleje před tím neujel méně jak 50km), najedu nad kanál, zvednu hauptnu a odejmu z motoru víko nalévacího otvoru pro olej (aby se při vypouštění neuděla podtlak). Vlezu do kanálu, vyšroubuju výpustný šroub a vypustím olej do nádoby. Po celou dobu, co olej silným proudem vytéká, pozoruju, jestli v oleji nejsou nějaké špony nebo kovové části a jestli olej je "čistě" černě špinavej a není třeba napěněnej nebo nahnědlej a netlačí se do oleje voda. Pak demontuji olejový filtr, olej z filtru vyleju do nádoby a leju ho tam přez svou druhou ruku, abych zachytil případně nějaké pevné předměty z filtru a mohl tak určit, jestli a případně co se někde odlomilo. No a pak to nechám pěkně 1 - 2 hodinky pořádně vykapat. Pokuřuju, zevluju, nebo si dělám něco jiného na autě (výměna vzduch. filtru apod). Když veškerý olej vykapal, otřu hadrem dosedací plochu výpustného šroubu na vaně, dám nové těsnění výpustného šroubu a šroub zpět zašroubuji. Stejně tak otřu hadrem do čista dosedací plochu olejového filtru, gumové těsnění nového olejového filtru jemně máznu novým motorovým olejem a filtr našroubuji zpět. Dotáhnu ho vždy jen ručně, pevně, ale s citem. No a pak naleju do motoru nový olej, v kanystru si nechám rezervu asi tak 1/2 litru. Zavřu nalévací víčko, zkontroluju měrku oleje, jestli je olej v horní půly mezi ryskami a pokud ano, natočím motor. Po promazání motor vypnu a počkám, až se hladina oleje srovná a po cca. 5 - 10 minutách opět zkotroluji na měrce hladinu olejové náplně, případně doleju do motoru zbytek oleje z kanystru tak, aby byla hladina oleje v horní části, těsně pod vrchní ryskou na měrce.
Proti takovémuto postupu, nikdo nemůže nic namítat, že se něco udělalo špatně a nebyl dodržen správný technologický postup. Á Propos: Mechanik, který dělá od 7 - 16h ve značkovém servisu a měsíčně udělá takových výměn desítky a je to pro něj rutina, tak když si bude chtít sám na svém autě po pracovní době vyměnit olej, bez zápisu do servisní knížky, tak by mu to taky mohli při případné závadě na motoru zamítnout, že si sám sobě jistě vyměnil olej neodborně a nedodržel ten správný technologický postup a nepoužíval správné servisní prostředky?

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 12 pro 2011, 17:58
od Cvrček
S0T0 píše:protistrana musí prokázat, že závada byla způsobena nějakým tvým zásahem. Ale jestli si člověk vymění olej a filtr, když použije origo olejový filtr a olej dle specifikací. A to že si člověk vymění olej/filtr častěji motoru jedině prospěje, pokud výměnu nějak nep..... Já měním co 15tkm sám a narozdíl od mnohých servisů mám plnou jistotu, co tam dávám za olej a že je PLNĚ vyměněn!
Protistrana to prokáže tím, že jen bude KONSTATOVAT (klidně písemně), že DOŠLO K NEAUTORIZOVANÉMU ZÁSAHU, nemusí prozrazovat důvody.
Ten důvod musí ale v případě dohadů (žaloba) předložit soudu - ostatně o bude i na vás :-)
A vy se budete chtít bránit, takže důkazní břemeno leží na vás (trochu základního právního vědomí, prosím)

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 12 pro 2011, 18:05
od S0T0
cvrček: po dobu zákonné záruky, ti v případě její neuznání musí prokázat, proč ti ji neuznaj...a ne konstatovat. Jinak existuje i něco jako bloková vyjímky, takže auto můžeš bez ztráty kytičky servisovat za určitých podmínek i jinde...

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 12 pro 2011, 18:25
od matysekul
@cvrcek:Muzes mi laskave vysvetlit,jak mi servis dokaze neautorizovanou vymenu oleje??Delal jsi to nekdy,nebo jsi u toho aspon byl? A pokud by chtel servis tvrdit,ze jsem provedl neautorizovanou vymenu,musi to dokazat.Auto chodi pouze na garancni prohlidky,nevim jak se to mohlo stat.A dokonce ti muzu rict,ze nektere autorizovane servisy pouzivaji neorigo dily a olej,ktery vyrobce nedoporucuje a s klidem to napise i do faktury...

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 12 pro 2011, 18:36
od Hardcam
matysek: vime svoje, ze ano :) ja se vyjimecne vyjadrovat nebudu, Lada muj nazor zna.

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 12 pro 2011, 18:45
od Skyline
Tak olej bych si taky raději měnil sám, je prkotina. Jenže máme nájezd cca 13 - 14.000 ročně takže se mi to nevyplatí měnit 2x ročně jednou sám a jednou na garančce. Zlaté časy kdy byla záruka 2 roky a poctivě vyrobené auta.

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 12 pro 2011, 21:12
od Cvrček
Nemá cenu to obhajovat, povím, ja by to asi probíhalo:
a) jet jinam: v době elektronicky sdílených databází (dle vin) se to zjistí velice rychle, že byla odmítnuta záruka za to či ono z důvodu na podezření, odhalení, etc.
b) v servisu najdou, odmítnou, a vám to jen ústně řeknou (max. si k sobě zapíšou do databáze dle VIN), pošlou domů a vy si stěžujte..
Jako byste ty servisy neznali a nikdy tam nebyli :) Se stačí podívat zd ena foru do jiných vláken :)
Nic, ať se vám všem daří :)

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 12 pro 2011, 21:26
od juryno
mam takyto problem. ako sa ochladilo a auto je odstavene viac hodin tak ako sa rozbieham, tak jedna v pohode, na dvojke vzdy zadrhne ako by sa nedostaval benzin ci co, trocha potrase a potom nabehne, trojka v pohode. potom uz ide aj dvojka v pohode.

vzdy mi to robi len na dvojke a iba pri rozjazde. neturujem, rozbieham pomaly. je to normalne??

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 12 pro 2011, 21:29
od Chasnik
Láďo, olej si měň po půl roce sám, sežeň si origo filtr (pokud Hyu používá nějaký stejný celoplošně) a pak to vyjde tak, že každou lichou výměnu budeš dělat sám a každou sudou servis. V servisu nic nepoznají, předepsaný interval výměny budeš mít splněn a nikde nebude problém...

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 12 pro 2011, 21:38
od lada 71
Chasnik: Jo, jasan. I tohle samozřejmě vím, ale jak už jsem psal a vysvětlil v SZ "jednomu z nás", jde i o to, abych při případném prodeji vozu za rok, dva, nebo čtyři roky, případnému zájemci mohl nabídnout servisní knížku se všemi provedenými servisními úkony, včetně toho, že jsem olej měnil raději dříve právě pro to, aby můj motor skvěle Shell :idea: I to je jedno malé a významné +, které mi cenu jetého vozu při následném prodeji oddělí, od aut s nejasným původem, servisem a celkové kondici vozu.

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 12 pro 2011, 22:02
od matysekul
Tak to je jiná,potom by mohl zafungovat cvrčkův katastrofický scénář.To by byla jediná možnost servis.

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 12 pro 2011, 22:15
od Chasnik
Lidi při koupi ojetiny většinou dají na to, jak auto vypadá a jak jede, než na nějaké předložené dokumenty. Přece jen jsme v ČR a papír snese všechno... Taky jsem k jedné stodváce dostal papíry ze servisu o provedené generálce a po půl roce jsem generálkoval :(
Dělej to, co je pro tebe výhodné a co ti dělá nejmíň starostí. Pravděpodobnost, že narazíš někdy na kupce, který ti kvůli několika fakturám za výměnu oleje třeba připlatí za auto, není podle mě moc vysoká.

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 12 pro 2011, 23:42
od mirisko2
Cvrček píše:Ach chlapci, chlapci :)
každý nechť si dělá se svým autem co chce.. Ale pro pár ušetřených Kč a lepším pocitu přijít o záruku? Není to hlópé? :D
Myslíte, že se neoprávněný zásah nedá dokázat? Ale dá, nebuďme naivky.. To přece my (zákazníci) se pak jdeme hádat, a my musíme dokázat,
že jsme nic nezanedbali, chováme se podle dohodnutých pravidel a poté i chceme i tu ZÁRUČNÍ OPRAVU..

Aby nebylo flame: nejde o ten malý podvůdek, ale o tom, až se něco podělá a vy o záruku přijdete, abyste tu pak nekňourali :) kdo měl ten blbý nápad.
Nic ve zlém. Já se do auta nemontuju. Jezdím jako uživatel, budu chodit na prohlídky a vše nechám v moci servisu. Na druhou stranu s nimi nebudu diskutovat opravy a záruku,
prostě "jedu podle pravidel, jak jest stanoveno v kupní smlouvě. A tak chci, aby ji dodržovala i druhá strana". Pak mám i dobrý pocit, že jedu do ciziny a vím, že se :hyu: postará.


Ty ked si uzivatel a zastanca servisov...nikto ti nebrani , aby si ich navstevoval aj nadalej...
Len asi sledujes prilis vela detektivnych filmov, Maiami, Cololombo...atd... Myslis, ze servis zisti aky olej si si dal do auta( samozrejme podla predpisanych parametrov...to sa docitas aj v Prirucke dodavanej k autu...) ci si dal Shell, alebo Castrol...nikto nikdy skumat nebude... A dokonca mne pri prvej zarucnej prehliadke a vymene oleja, nedali original olejovy filter Hyundai, ale nahradu od firmy Bosch...samozrejme som to zistil az pri mojej dalsej vymene...

Takze kludne si mily pietro32i vymen olej doma...to autu isto neuskodi iba prospeje...
A vy ostatny, ktori ste zastanci servisov...navstevujte ich isto dalej...
app...viete, ze v "dnesnych modernych rychloservisoch", aj znackovych sa olej nevypusta ale odsava cez mierku oleja??!
aaa, viete ake velke mnozstvo vam ten ktory mechanik z auta "odsaje"??!

Re: PORADNA PRO MAJITELE I30

Napsal: 13 pro 2011, 08:39
od Cvrček
mirisko2 píše: Ty ked si uzivatel a zastanca servisov...nikto ti nebrani , aby si ich navstevoval aj nadalej...
Len asi sledujes prilis vela detektivnych filmov, Maiami, Cololombo...atd... Myslis, ze servis zisti aky olej si si dal do auta( samozrejme podla predpisanych parametrov...to sa docitas aj v Prirucke dodavanej k autu...) ci si dal Shell, alebo Castrol...nikto nikdy skumat nebude... A dokonca mne pri prvej zarucnej prehliadke a vymene oleja, nedali original olejovy filter Hyundai, ale nahradu od firmy Bosch...samozrejme som to zistil az pri mojej dalsej vymene...

Takze kludne si mily pietro32i vymen olej doma...to autu isto neuskodi iba prospeje...
A vy ostatny, ktori ste zastanci servisov...navstevujte ich isto dalej...
app...viete, ze v "dnesnych modernych rychloservisoch", aj znackovych sa olej nevypusta ale odsava cez mierku oleja??!
aaa, viete ake velke mnozstvo vam ten ktory mechanik z auta "odsaje"??!
Mluvil jsem o něčem jiném, vy jste to moc nepochopil.. Už bych se ale opakoval a si se i opakuji. Nezastávám se servisů, jen dávám na misku vah pár tisíc za vlastní výměnu oproti poškozenému motoru (čímkoliv) co později servis odmítne v rámci záruky.. Uvedu názorný příklad:

Franta Mácha samo doma si vymění olej. Udělá to tak nešikovně, že poškrábe toto, strhne toto a udělá neopatrně tamto (se může KLIDNĚ stát i mistrovi tesařskému :)
V servisu na to přijdou, pobaví se a do svých SDÍLENÝCH ELEKTRONICKÝCH ZÁZNAMŮ zaevidují, aniž by o tom zákazník věděl (musí to servis dát vědět zákazníkovi? Nemusí :) Pakliže ano, na základě jakého zákona? Číslo prosím..

Franta jezdí, začne mu např. okolo těsnící zátky kapat olej, nebo se poškodí motor špatným palivem, event. cokoliv dalšího s motorem OBECNĚ (vstřikování, spalování.. - co na tom, že to nemá příčinnou souvislost s výměnou oleje) a následně Franta letí s křikem do servisu: REKLAMACÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ, REKLAMACÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ...

A teď jak to bude dále: mechanici kouknou nejdříve do záznamů v počítači (ještě před započetím všech prací - to tak dělávají), najdou záznam o podezření na neoprávněnou manipulaci.
Auto prohlédnou, a poslechněte dialog, který proběhne:

Servis: "pane Mácho, je nám líto, ale my jsme přesvědčení, že se v tom někdo hrabal. A to by neměl, pak ztrácíte záruky. To Vy sám? Někdo jiný?"
František: "Já??? V životě néééééééééé, vy to nechcete opravit, ten :hyu: je na ....., já to všude napíšuuuuuu, jak podvádíte...." (přičemž první podváděl František, nezapomeňme)
Servis: "pane Mácho, tohle Vám na záruku neopraví nikde. To podezření tam máme proto a proto, je vidět, že je tam tamto a tamto, přičemž tam má být toto a toto. Bohužel.
Cena opravy u nás je 24.648,- bez DPH. Chcete?"
František: "já vás poženu k soudůůůůůůůůůůůůů, vy mi tady lžete panéééééé, to je hrůza, co si ty automobilky a servisy tady dovolujíííííííííííííííííííííííí..."
Servis: "bohužel, na to máte plné právo... Když myslíte...."

O co jde? František má teď 2 možnosti: buď zaplatí (de facto přizná vinu) nebo si bude na netu stěžovat (a to je prasárna, protože sám lže a podvádí) a vyhrožovat žalobou
Když ji (žalobu) podá, má důkazní břemeno na sobě, tj. musí PROKÁZAT, že mu skutečně vznikla újma (čím, na základě čeho) a následně musí vyčíslit škodu.
Servis se bude přirozeně bránit - svědectví, vysvětlení pojmů, jak to funguje.. V případě, že František nebude mít v ruce "neprůstřené" doklady v písemné podobě, které podpoří jeho úhel pohledu, de facto přišel o dost peněz (náhrada soudních výdajů a výdajů advokatů obou stran + přečin proti soužití - je to jen přestupek, ale jde o nařknutí 2. osoby z přečinu - řeší MÚ v místě bydliště - sankce = pokuta).
Navíc když František nezaplatí, dál PŘECE jezdí s rozbitým autem (nazapomínejme).

Ke "zmanipulovanému" posudku soudního znalce: František může mít známého, nebo někoho může uplatit (nebude první, ani poslední). V tom případě takovému znalci za nepravdivý znalecký posudek hrozí pokuta, možné obvinění z tr. činu podvodu a vypracování zmanipulovaného znaleckého posudku a následně trest hrozby vyškrtnutí ze seznamu soudních znalců v oboru motorových vozidel. Vyplatí se riskovat pro 2.000 Kč????

To celé když podtrhnu, tak vyvedu "mirisko2" z omylu: nejsem PRO servis ani za ně NIJAK nelobuju (HARD potvrdí, že si na ně brousím docela zoubky :-)
ale jsem pro KOREKTNÍ JEDNÁNÍ (bez podvodů) a proto, aby KAŽDÝ ZVÁŽIL NA 2 MISKÁCH VAH VŠECHNA PRO A PROTI a sám posoudil rozika, která s tímto mohou být spojená.
Kdo to nechápe, tak ješte jednou:

"Stojí mi za ušetřených 5.000,- za vlastní výměnu oleje přičemž riskuji v budoucnu závažnější problémy s motorem obecně např. za 80.000,-????" Ano nebo ne???"

Může se stát, že v některých servisech z toho nebudou dělat žádnou vědu (většinou ty, co je jim vše jedno, a kde lze aj logicky pochybovat o kvalitě práce). Dobrý servis, který má dost zakázek a dobré jméno, tam vás asi ale poženou "se zárukou" pryč, protože o takvé podvodníčky nestojí (dnes je to výměna oleje, zítra to bude pokus o výměnu něčeho jiného........... )

Poslední věc mám k platbě v rámci záruky: nejsem v tomto odborník, ale logicky odvozuji, že:

- když servis nahlásí importérovi (výrobci) škodu a opravu v rámci záruky, vzájemné finanční vyrovnání bude asi pěkná byrokracie a peníze za dlouho.. Chybí mi tedy CASH pro mě, mé zaměstnance i peníze pro nákup dílů a platbu energií (tzn. dotuji vše z jiných peněz)
- když záruku odmítnou a budou chtít peníze přímo po Františkovi, peníze dostanou většinou IHNED PO OPRAVĚ.
Co je tedy pro ně lepší a výhodnější? Aby opravdu pečlivě zvážili, co je v záruce a co již není v záruce. Nebo se mýlím?