Stránka 13 z 13

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 24 čer 2011, 15:11
od Hardcam
Jak psal markus, ty automaty budou zprevodovane stejne. Hyundai ma automaty 1000x lip zprevodovany nez manual...

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 26 čer 2011, 15:21
od pilotzz
Jefe33 píše:Podle mě, tedy ne-mechanika, znamenají vyšší otáčky i vyšší spotřebu, takže kdyby šestka točila ve 130 3000 otáček bylo by to určitě ekonomičtější než 3800 otáček.
Nebylo, nižší otáčky neznamenají vždy nižší spotřebu, proto jsem psal, že je důležité na jakou rychlost a spotřebu to někdo chce mít zpřevodované. Neplatí lineární úměra, to bys pak mohl mít tak dlouhou šestku, která by při 130ti točila 2500ot, akorát by auto prostě rychleji nemohlo jet.. při 2500rpm by to němělo více než 30kW, stál bys tomu furt za krkem a spotřeba by byla třeba 10-12litrů.. :-k

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 27 čer 2011, 10:37
od Jefe33
Aha, díky za vysvětlení. Takže jestli jsem to dobře pochopil, to zpřevodování je na to auto a na ten motor ideální?

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 27 čer 2011, 11:03
od matysekul
Já bych řekl,že asi jo. Zkrátka vyhovět zákazníkovi a ekoteroristům zároveň,zřejmě dost dobře nejde... Netvrdím,že je to uplný ideál,ale určitě to není jen přidat větší kolo do převodovky..Jsem moc rád,že to pilotzz trochu osvětlil i nám laikům..

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 27 čer 2011, 11:08
od Hardcam
To kazdopadne, diky pilotzzi, tohle vysvetleni tu celou dobu chybelo a zni logicky.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 27 čer 2011, 13:17
od Jirka123
Myslím si,že že převody jsou dělány taky s ohledem na využití.To znamená dostatečný výkon pro udržení rychlosti tempomatem např.130km musím mít určitý výkon a točivý moment,který je při nějakých otáčkách.Schválně nepíšu konkrétní čísla,protože to platí obecně pro každý motor i převodovku.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 27 čer 2011, 19:30
od mnkk
Aj nový citroen c4 točí pri 130km/h skoro 4000ot./min. a má 1,6 l motor a 120 koní. Ak nie je spotreba neúmerná rýchlosti, tak je to v poriadku. Myslím si, že nikto nečaká pri 130km/h spotrebu 6 l benzínu, to je nereálne. Kto jazdí vela rýchlosťami okolo 130 km/h asi nekupuje 1,4 benzín, ale diesel (ten má pri 130 cca 6l/100km). Súhlasím s tým, čo je napísané vyššie, akurat 30kW ma 110 k motor pri 2000 ot./min. pri 3000 ot. ma cca 45kW. Jazdil som citroenom, aj s :hyu: i30 1,4 a tiež s ix20 1,4. V každom by sa hodil 6 stupeň- koli zníženiu hluku vo väčšej rýchlosti ale keď ho nemá nič sa nestane.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 08 srp 2011, 22:52
od Chasnik
Holt si asi budeme muset zvyknout na to, že auta jsou vyladěný pro maximální dlouhodobou rychlost 130 km/h (byť v pár zemích světa je povolená vyšší maximálka).
Při té rychlosti je i30 trošku hlučnější (i s 6-ti kvaltem), ale úplná hrůza to není, i když by prodloužená šestka samozřejmě tomu autu slušela víc. Tento týden jedu do Švýcar, tak uvidím, jaký randál to bude dělat za Mnichovem :mrgreen: (pak dám vědět...)

Protože jsem teprve před 2 týdny přesedlal zpět z nafty na benzín, tak mám čerstvé srovnání: Cwalík je pěkně tichý ve městě i mimo něj a zhruba po 100 - 110 km/h dává o sobě více znát. Maxík nebyl tichý nikdy, brblal tak nějak furt plus mínus podobně, od volnoběhu až po 120. Potom už taky začínal víc řvát.

Nic není dokonalé, každé auto, každé palivo, každý pohon atd... má prostě svoje plusy a mínusy. I když chápu ty, kteří jezdí s 5-kvaltem, že ten hluk na dálnici asi fakt otravuje, měl jsem možnost krátkého svezení s 1.4 s předváděčkou a už při devadesátce mi připadalo, že to dost řve...

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 13 zář 2011, 14:37
od brm
Tiež sa musím posťažovať, podľa môjho názoru je pri tomto motore pri súčasnom sprevodovaní úplne zbytočný 6. stupeň.. človek ide tachometrových 140km/h a motor reve na 4000 ot/min? Stále mám nutkanie preradiť do vyššieho prevodového stupňa.. a to som zvyknutý jazdiť s Fabiou 1.4MPI 50kW! Auto je pekne tiché a aj relatívne svižné pri jazde do 100km/h, ale nad túto rýchlosť, uff....... určite by som dal väčší odstup medzi 5kou a 6kou.

By ma zaujímalo, či je takto nastavená prevodovka aj pre autá idúce na nemecký trh a ich diaľnice.

//aj to je pravda, že ak chce niekto denne behať po diaľniciach, kúpi si ten diesel....

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 13 zář 2011, 14:54
od Skyline
Pokud nekdo jezdi hodne, nebo casto dalnice tak by mel sahnout jednoznacne po 1,6 crdi nebo pripadne po 2,0i ale ten uz skoncil, takze leda jako ojetinu. I30 benziny jsou vhodne asi spise pro jezdeni po beznych cestach a jen obcas na dalnici. U almery 1,4i i u fabie 1,4i to bylo zprevodovane vhodneji, ale to jetse nesileli ekologove.

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 16 zář 2011, 16:18
od willy50
Já po dálnici jezdím buď do 120km/h, nebo potom kolem 150.
Do 120 je hlučnost snesitelná, nad 140 už se sčítájí hluky jiné - aerodynamický, od pneu atd, to se pak kravál od motoru zdá nějak snesitelnější

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 16 zář 2011, 16:25
od S0T0
doporučuji hodit odhluč. matroš na spodek kapoty, dost to pomůže, jinak na 4000ot je změna časování ventilů, možná i proto je zvuk v těsném okolí méně příjemný než u těch 120km/h (cca 3800ot) a nebo naopak od 140km/h

Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT

Napsal: 29 pro 2011, 18:20
od willy50
Pomáhal jsem vybírat "nákupní tašku" jedné paní, jel jsem s několika miniauty, a musím se I30 co se převodovky týče omluvit.
Tak blbě zpřevodovaná jsou některá auta , až se s nima nedá jezdit.
Např. nechápu jak se jede s Toyotou Aygo rychlostí cca 10-20km/h? To tam mám vrazit jedničku, když na dvojku to točí asi 1000 - 1200ot/min?
Zlatá tříca!